Andersson: Mål och assist är jättetrevligt. Men tyckte du verkligen att han var bra? Och att det var 'ett fall framåt' som tyder på att det kommer att lossna där? Han är toppbetald. Han presterar inte därefter, långt ifrån.
Sen blandar du in Jonte och relativism i det hela. Varför? Om du inte förstår varför man ger vissa spelare väldigt mycket mer pengar än andra är det ingen mening att fortsätta diskutera. Och jag tvivlar på att du ens sett matchen när du vill påskina att Pikken är på gång.
haggen: Jag ser inte riktigt varför deras importer skulle sluta producera. Det är ju inte direkt "oflyt" att Pikkarainen inte göt skäl för sin lön, han är en lat och grinig kärring, därför producerar han inte. Växjös importer spelar rejält och får utdelning därefter.
Får dom sedan skador som sätter käppar i hjulet för dom så är det naturligtvis guld värt för oss.
Patrick Polly: Själv är Jag naiv att tro att den nya, beroende på vem det blir, Kan göra betydligt bättre ifrån sig än vad Perra lyckats med. Sen om det räcker till att undvika kval är en annan sak men han har ju lite tid att styra upp saker o ting i spelet som inte stämmer till KS.
Han kan ju kanske lyckas med bedriften att ha 2 lag efter sig när allt summeras. Det tror Jag inte Perra fixar.
haggen: "besserwisser" och "dryg". Jag kan inte mer än säga att jag tycker att du har fel uppfattning av mig men det behöver vi inte ta här.
Jag har ingen aning om hur perras kontrakt ser ut men jag tvivlar på att det saknas en sådan klausul. Jag tror, även om det innebär att man måste betala lön till perra, att Timrå skulle dra nytta av en nystart med ny tränare.
Andersson: Om du tycker att det var en bra match av Pikken så har vi lite olika uppfattningar om hur lagets näst bäst betalde spelare bör prestera. Fick han minst istid av forwards i vanlig ordning? Nej: jag kollade efter. Boyce fick faktiskt mindre. Hyfsat dyra minuter det där...
Patrick Polly: Jag håller med, jag tror inte heller att en ny tränare kan göra underverk. Däremot tror jag att perra har vissa negativa sidor som en vaken, taktisk tränare med hjärta och driv kan ändra på.
Han kanske inte kan förvandla bajs till guld men en polerad bajskorv är ju klart snyggare att titta på än en opolerad?
Det blir ett break helt enkelt. Ett nytt avstamp. Kan man sedan få in ett par fräscha spelare i samma veva så tror jag att man kan surfa på den vågen. Det finns ju inga garantier men som så många redan konstaterat, perra har kört fast och det rejält.
Det finns en god chans att spela bättre hockey än vad tex modo gör just nu och om man sedan kan få ner ett lag till i smeten (AIK, Växjö eller whatever) då finns det fortfarande en chans att vi kan klara detta.
The great one: Fast en förklaring till att inga svenskar har gjort mål i Växjö kan väl vara att dom svenskarna dom har håller ganska låg klass? Det är ju inga drömspelare dom stoltserar med direkt.
Men, tror du har rätt där din besserwisser, med den lösningen kanske Timrå slipper betala Perras lön också.
Beror ju på vad som är inskrivit i avtalet, står inget specifikt att han just ska träna a-laget så är det bara skeppa ner honom till juniorlaget o vänta tills han lessnar och bryter kontraktet.
Olle: Jag försvarar inte Perra, men att tro att en ny tränare kommer rädda laget är att hoppas på för mycket tror jag. Truppen blir inte bättre för det.
Men i det läget vi är i nu måste det väl till en förändring...
haggen: Fast Växjö klarar sig väl ganska bra utan svenska målskyttar? Om dom börjar dippa vid jul så kan det ju redan vara för sent, i dagsläget är vi ju faktiskt hela 9 poäng bakom och det försprånget tar man inte igen hur som helst.
I början av säsongen kunde man hoppas på att Timrå skulle kunna dra nytta av att andra lag var sämre, inte att Timrå var bra. Nu börjar det ju bli tydligt att det krävs en rejäl uppryckning i det egna laget. Det enda laget som är i närheten av lika usla som timrå just nu är ju modo och det hjälper ju inte oss så länge två lag går till kvalserien.
The Fat Bastard: Jag tycker att man ska fokusera på att bryta med Pikken. Detta borde det jobbas dag och natt på. Med hans lön plus det utlovade tillskottet borde det gå att få tag i en back av riktigt hög klass. Sen kan man boosta truppen med ytterligare en hyfsad i januari.
Murran tycker jag inte är prio att få bort. Han är trots allt bäste målskytt i laget, och har bara Vampen före sig i poängligan. Han skjuter (singlar märkligt farliga höstlöv) flitigast i hela laget, och han har en bra +/-. Hans kroppsspråk och attityd på isen provocerar, men jag vill påstå att det till viss del är en chimär. Han är en lurig jävel.
The Fat Bastard: Nu bara spekulerar jag, och för att ingen ska uppfatta det som att jag tror att jag vet bäst eller att jag försöker vara otrevlig så säger jag det redan nu, men tror du att perra som vunnit SM-guld med FBK och gjort flera säsonger i högsta serien vill träna ett juniorlag?
Där tror jag nog att han hellre kliver av tåget och det kan nog vara ganska bra kanske? Att få ett "clean break" med honom och sedan vända blad.
Skillnaden är att Växjö har ett grymt bra grundspel samt en bra coach. Alla vet vad som ska göra. Växjö kommer klara sig kvar med lätthet. Frågan för dom är om det blir slutspel eller inte.
- Ante Karlsson är ingen demon men en annan tränare - Murley och Pikken kostar pengar, byt ut dom mot back/Backar i samma löneläge! USA elle Canada? - Skaffa radarpartner till Vampola (det finns dugliga tjecker ledig).
Bara för ordningens skull: jag vill inte kategoriskt avfärda Perras kvaliteter som hockeycoach. I ett annat lag, med andra spelare så...hade han säkert passat utmärkt. Men i Timrå fungerar det inte alls.
Modo och AIK hamnar på nedflyttning. Det är dom enda två lagen som jag ser det som vi kan komma ikapp, om vi agerar nu och plockar bort perra samt får in nyförvärv.
Modo är nästan lika usel som oss. AIK lever enbart på Fasth.
Mackelito: vi får se om det blir jag eller perra som får en spark där bak ,men jag har lovat mig själv att inte gå på nån fler match som perra coachar.
Mackelito: Murley och Pikkarainen lär ju inte lämna, inte minst för att det förmodligen är jävligt svårt att hitta bättre spelare på dom positionerna just nu. Pikkarainen kanske kan födas på nytt med en mer energisk coach, Murley däremot, han har en lat och "laid back" stil rent allmänt tycker jag. Han kan nog producera riktigt fint med rätt kedjekamrater (han gör ju faktiskt två kassar idag) men det där riktigt riviga spelet får man nog aldrig av honom.
Den tjeckiska lekkamraten får gärna vara Caslava, snacka om win-win om det händer.
IN: Ante ? (Ev annan bra tränare) Ass tränare Nubben tar över som sportchef Tjeckisk lekkamrat till Vampola Anton Strålman Amerikansk stenhård defensiv back
ÖstrandsNisse: Nej jag håller med. Släng in Nubben som sportchef istället för TJ redan nu så får vi lite nytt blod på den posten. Skulle han inte vilja det så kan han alternativt bli ansvarig för all scouting både för junior o senior laget, för scouting kan han iaf enligt mig.
I båset har jag faktiskt ingen lösning på rak arm. Ante är en bra junior coach. Men vad säger att han är en bra senior coach? Och vem ska isåfall ta efter hans roll. Ett av Timrås stora problem är att vi inte får fram egna talanger. Att slita bort honom skulle nog göra en hel del skada på juniorsidan. Därför skulle jag inte kalla det en klockrenlösning iaf...
gustav9: Okej. Du har sagt att Nubben tar över efter Johansson men det kanske var av det mer ironiska slaget? Challe skulle jag nog gärna se som sportchef, det tror jag skulle funka. Däremot gillar jag inte tanken på att Nubben ska "headcoacha".
Jaja, det gäller att reda ut den här säsongen först.
gustav9: Okej. Låter rimligt. Vad tycker vi om Ante Karlsson då? Är han vår demontränare? Är han en taktiker? Är han mannen som kommer att få laget att jobba för - just det - laget istället för jaget? Är han mannen att vända det här? Har han gjort det bra med J20-laget?
Olle: Jo, fast han är ju knappast den förste tränaren som får sparken. Ganska många av dom lyckas ju få nya tränarjobb ändå.
Samtidigt ska vi ju inte sitta här och tro att vi ser hela bilden bara genom att titta på matcherna. Vi är ju inte med i omklädningsrummet, på träningar och hör vad som sägs och ser allt som görs. Vi ser tror jag, ganska ofta, det vi vill se. Vi vet ju inte exakt hur Perra agerar för att vända det här.
Men visst. Jag tycker att det är dags för Perra att kliva av. Finns inget som säger att det blir sämre av att ha kvar honom, eller bättre av att sparka honom. Men nått måste göras. Han är inte rätt man på rätt plats.
gustav9: Tror du fortfarande att Nubben tar över TJs arbete? Du sitter helt klart på bra kontakter och har oftast haft rätt. Det är väl igentligen bara Sonnie du bommat på, å andra sidan var han ju klar innan han själv bestämde sig för att inte chansa då hans knä inte var hundra.
Sen blandar du in Jonte och relativism i det hela. Varför? Om du inte förstår varför man ger vissa spelare väldigt mycket mer pengar än andra är det ingen mening att fortsätta diskutera. Och jag tvivlar på att du ens sett matchen när du vill påskina att Pikken är på gång.