1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590399 inlägg · 6216 ämnen

Det är dags att agera

« · 1417422 · » Till forumet

Sv: Det är dags att agera
RTS: När spelare med feta lönekuvert nu försvunnit: Hirscho, Jokela, Karlsson, Skogs m fl och man har ca 55 mijoner i spelarbudget varför inte lägga merparten på en riktigt bra 1:a femma och en riktigt jävla bra målvakt? Sen kan man bredda truppen med hårt jobbande breddspelare och spela in våra egna juniorer. Werneman, Lögdahl, Edlund, Stenqvist, Wedin o Öhrn från J 20 skulle inte göra bort sig.
Det handlar om hur man bygger ett lag och vi skulle få fler spelare med lokal anknytning.
Nu kan man vara lite efterklok och säga det skulle inte se sämre ut än vad det gör idag men med rätt tränare och juniorernas energi o inställning mixat med en riktigt bra 1 :a femma o rutin från delar av den trupp vi har idag sä är jag övertygad om att det sett mycket bättre ut och det hade varit roligare att gå titta på Timrå.
Kommentera

Per HApps: vilken kanal?
Kommentera

Per HApps: En mental tränare, jobbar med att ändra tänket, se helheten, när funkar det bäst, och hur var omständigheterna då, går det och inprovisera de omständigheterna..

Pratade med en sådan han är före detta timrå spelare, erbjöd sina tjänster för några år sedan till reduserat pris, bara för han värnar om har hjärta för klubben..

Men de var inte intreserad då, men som egenföretagare vill han ju ha in pengar i företaget så Modo sökte hans känster för tre år sedan och han lyckades vända det laget.

Han vände HV för några år sedan med, och deras problem var då att som timrå, de spelade bra på borta is, men dåligt hemma, vad han gjorde med dem, var att de fick sitta alla och skriva vilka de trivdes med och spela, sedan samlades de på morgonen före hemma mach och tog en sväng runt småland med buss..och det lilla räckte....

Så en mental härdsmälta i ett lag, kan gå fort och ändra på om man ser helheten, och inte bara fokusera på en enskild individ..
Kommentera

VM final i rugby nu mellan Frankrike och Nya Zeeland.

Där finns ingen plats för glidare som i TIK.
Kommentera

Anonymous: Och vad fan hände med Bremberg? Inte ett ord på snart en månad.
Kommentera

erathoo: Men snälla Linkan! Vad menar du med att rannsaka sig själva och försöka bli lite bättre??

Här pratar vi inte om "lite" bättre utan flera 100% ökad prestation av mertalet av spelarna. Men framför allt från tränare samt även Linkan själv.

När inte speliden klickar, och man ändå envisas med att fortsätta i samma spår börjar man ju rycka på muschtachen ett antal ggr.

Flumma inte runt och kika vad agenterna har att erbjuda, hörde förra veckan att det börjar lätta på kapitlet lediga spelare från KHL och NHL. Men hur länge ska man då kika runt och lägga ut krokar ? Vore bra om något kvalitetsmässigt kom in pronto pronto. Verkar inte direkt brinna i knutarna. Förstår helt att man letar bästa tänkbara nyförvär för den aktuella peng man har fått klartecken för ovan ifrån. Men agera nu!!!! Kan inte bli sämre än det redan är.
Kommentera

Anonymous: Jag har känslan av att Pikkarainen är mentalt svag. När han blir bänkad sjunker han ju ihop i stället för att kämpa tillbaka sin plats. Det tyder på dålig karaktär. Och en sån spelare är det sista vi behöver just nu.
Kommentera

Anonymous: Jag tror att det var så här: Sundh ville inte sänka lönen men det gick Axelsson med på. Nu vet jag inte vad de hade i lön men inte var det några stora poster då..
Kommentera

RTS: Skulle inte heller förvåna mig om Perra och Picken inte går ihop, precis som Corso och Perra. ifjol så var Picken den som tacklades mest bland fjollorna i Elitserien, så lär det inte bli i år.
Kommentera

hubbenorlen:
En mental tränare måste jobba med grupper under lång tid, inte hoppa in när det har skitit sig. 

En mental eldgaffel i arslet på Pikkarianen hjälper inte, det måste vara en riktig. 
Kommentera

Och nu ska vi ta in en mental tränare också.
Har det nånsin funkat?
Kommentera

Boorken har talat:
http://hockey.express...-kompetens

Och han har rätt.

Kommentera

RubinCarter: Det var helt rätt att behålla Axelsson då. Oscar gav ju ingenting dessutom hade han blivity girig och ville han ha högre lön, då hade man fått skippat Sonnenberg istället. För Oscar Sundh...

Oscar Sundh sade det ju själv igår, det var sju år sedan han gjorde så här många mål. En spelare som gör en grym match vart sjunde år är ju precis vad vi behöver nu. Till och med Ledin tycket det var julafton, julafton firar man vanligtvis en gång om år.

Bagarn var riktigt illa att man värvade, på långtidskontrakt dessutom. Men hamnar vi i allsvenskan så lär väl de papperen rivas?

Å andra sidan Hedström var en kanonvärvning, för 35K i månaden dessutom. Lysande, tar honom alla dar i veckan före Oscar. Till en skitlön i hockeysammanhang dessutom.

För övrigt lyser det bitterfitta om Oscar. Minns förra matchen när han bökade i vårat sarghörn, lite senare blev det mål. Oscar fick varken assist eller mål. Men trodde han nyss tagit OS guld, av glädjen att dömma.

Han är fortfarande bitter på Timrå, det är därför han också gör sin bästa match mot oss på sju år. Men det ger inte honom automatsiskt en plats hos oss. Han hade en bra egenskap, han kämpade. Men det gjorde Axelsson också.

Redigerad kommentar

Kommentera

erathoo: Den där jävla idiotLinkan snackar bara om att rannsaka sig själva, hur många ggr har han inte sagt samma sak. Gör nåt konkret för fan. Jävla böckling.
Kommentera

Kan ju vara som så också att Pikken o Perra inte alls går ihop, alla tjatar om att Pikken har så jäkla hög lön vilket jag betvivlar, är tämligen säker att han har lägre lön än vad tex chipskolan o skogs hade ifjol.
Timrå kan inte göra sig av med spelare som iallafall besitter kompitens även om Perra nu bara får ut det ibland.

Nä börja med att byta tränare först, sen kan man diskutera Pikken.
I grund o botten så har Tik ca 10 mille lägre spelarbudget än snittlaget i ES, Timrå Ik kanske måste börja fundera varför man satt sig i den ekonomiska sits man befinner sig i, och jobba mkt hårdare för att få in ekonomiska medel till ett konkuranse kraftig spelartrupp.

Är det nån som tror det kommer mer folk till hallen för att man kickar Pikken?

Sedan Oscar Sundh: Har i 2 år sagt att Timrå gjorde en kraftig miss när man släppte honom, visst han var en målsumpare av rang, men formen å målskytte är en färskvara:
Den som däremot säger att Sundh inte gav gärnet, jobbade stenhårt, kom till jobbet varje dag o aldrig var skadad kan inte mkt hockey, han var en spelare som symboliserade det skridskoskickliga Timrå IK, gjorde oss extremt jobbig att möta.
Kommentera

hubbenorlen: Brendl vore grymt och skulle kunna vara den som räddar oss, precis som han räddade Brynäs.

Fast Vampola och Brendl vet jag inte om de passar så bra ihop, Vampola är ju en spelare som kämpar, Brendl är ju mer av för att vara snäll "bekväm" av sig.

Men oj vad man kommer se fram emot Timrås powerplay om Brendl kommer, slut då med femminuterspowerplay som resulterar i nada.
Kommentera

Per HApps: Min entusiasm beror mest på att vi över huvud taget letar en forward. Det känns bra.
I det här läget måste vi ju jämna ut antal mål med antal insläppta. Dessutom förutsätter jag att en toppback fortfarande är aktuell.
Brendl tillsammas med Vampola. Det vore nog en väldigt bra kombo.
Kommentera

hubbenorlen:
Men va fan räcker det inte med glidare i Timrå IK ?
Kommentera

Johnny Bravo: Tycker ändå att det känns VÄLDIGT bra att de nu också tittar på en forward i den klassen!
Kommentera

RubinCarter: Oscar Sundh hade kört fast totalt då han var här, med facit i hand så är han nog mycket nöjd med klubbytet.
Kommentera

RubinCarter: Jag tycker mer att det låter som att du försöker blåsa upp dig själv över trädtopparna, vem fan bryr sig om att vi dumpade Oscar Sundh för 4 år sedan?

Hade Piros gjort 3 mål idag så hade du slagit dig för bröstet och sagt att det var bedrövligt att vi "släppte" honom också. Om kolan hade smällt in ett par så hade väl det "tappet" varit åt helvete också?

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Vill inte ha något pris, men vill att du ska komma ner på jorden satans lallare!
Kommentera

RubinCarter: Vill du ha något pris eller? Jag förstår inte riktigt vars du vill komma med det här. Sundh är/var knappast något utropstecken för fyra säsonger sedan och den enda anledningen till att vi pratar om honom nu är för att han råkade snubbla in 3 mål mot oss. Sundh hade säkert kunna peta flertalet av våra spelare i en sån här match men det säger mer om Timrå just nu än om Oscar jävla Sundh.

bagarn var ju dock lite mer av en "het potatis" inför säsong, det var ju inte så många som ville ha tillbaka honom. Hittills har han ju inte täppt igen truten på många kritiker direkt.
Kommentera

Olle: "jag kan minnas så var det inte SÅ många som reagerade då Sundh inte fick förlängt."

Jag tyckte det var dåligt, lika som jag inte ville ha hit Bagarn igen.
Kommentera

RubinCarter: Man behöll kanske Axelsson eftersom han var snäppet vassare i det offensiva spelet? Vad jag kan minnas så var det inte SÅ många som reagerade då Sundh inte fick förlängt.
Kommentera

Olle: Jag tycker att Timrå visar hur kass dom är när dom skickar iväg sundh men behåller Axelsson, för att sedan ta hit Bagarn igen - vilket genidrag!

Jag tycker att Pikken är toalt kass, och att Röjja, Pärra, Hagos, Bagarn, etc etc är totalt under isen.

Roligt att A. Larsson och Jonte är några av våra bästa lirare!

Matchen visar att vi är ett kasst lag, vi klarar inte av att föra matcher, vi måste spela "borta match" vi måste "ligga tillbaka och stänga igen", vi kan inte lira som ett hemmalag och föra spelet.
Kommentera

Olle: Man kan alltid hoppas, men jag tror inte på att några tyngre namn kommer att signas.
Kommentera

RubinCarter: Du börjar låta som en modoit. Fokusera på något annat än domaren nu. Vad tyckte du annars om matchen?
Kommentera

Olle: varför tar du åt dig det var ju domarns fel, precis innan sundh gör mål så ska det vara utv.
Kommentera

RubinCarter: Nä men kolla vem som kikade upp från botten av flaskan! Jag fick ju faktiskt liiite medhåll där sen! Angående domarna alltså. Det kan ju vara intressant för dig att notera, du som räknas "plus".
Kommentera

fredriko74:
Håll er till ämnet nu så att det blir lättare för dom som senare vill läsa om ageratråden men får mac scott-inlägg i stället. !
Kommentera

""besserwisser" och "dryg". "
jag håller med.

F.ö det var domarns fel att vi inte vann.
Kommentera

Olle: Kan bara instämma! Kör bara på singel. Lagavulin och Glenlivet är 2 av mina best of the best. Här platsar verkligen inte Pikken in på något vis.

Manderville, Zäta, Sonnenberg, Lander, Pyörälä, Sebbe, Strålis, Kryckan. Några ex på spelare som kan jämföras väl så bra.
Kommentera

Patrick Polly: Samtidigt är det ju omöjligt, som supporter, att veta hur dom har kalkylerat. Har man räknat in hedin för resten av säsongen? Kan det vara så att man räknar in hedins lön plus "kaffepengarna" (dvs. dumpa modoiten och lägga dom pengarna på annat)?

Säger man att dom kanske kan skjuta till pengar till ett nyförvärv så är det väl nästan implicerat att man måste lägga mer än kaffepengar för att få något öht. mitt under säsong?
Kommentera

Olle: Nja man har ju inte lovat något, här kommer ordagrant citat från dagbladet:

"Stefan Lindqvist har deklarerat att man kommer behöva gå utanför budget för att kunna kontraktera en ny back – och styrelsen öppnar för att skjuta till ekonomiska medel.

– Då får vi titta på frågan i så fall. Det finns möjligheter för förändringar. Vi omsätter 107 miljoner så det går alltid att flytta på något annat. Men vi är inte beredda att offra något för att chansa och gå minus. Målet är att ha ett överskott efter säsongen. När ”Linkan” kommer får ekonomiavdelningen stöta och blöta, men det måste gå fort. Det får inte ta lång tid, säger Timråordföranden."

Så man har inte lovat några pengar till förvärv, och eftersom ekonomiavdelningen måste vända upp o ner på kakburkarna efter kaffepengar så tror jag inte det är några större slantar vi kan förvänta oss....
Kommentera

Olle: Nu är det ju brist på amerikanska ekfat, i dubbel bemärkelse.
Kommentera

fredriko74: Ska man investera i god whisky så ska man alltid gå på single malt, aldrig blended, så man vet vad man får. Det har Timrå verkligen inte gjort med Pikkarainen, snacka om dålig lagring på den. Nä ett rejält amerikanskt ekfat istället för finskt "björkfat" vore att föredra!
Kommentera

Olle: Nä, den har väl även blivit prisad som en av världens mest överskattade whisky´s. En blended där man tagit slattar av lite allt möjligt. Nästan att en alkis skulle kunna styra upp en bättre blended faktiskt! =)

Pikken visar gott exempel på dålig blended nu, blandar och blandar med inte fan smakar det bättre för det.

Kämpa!
Kommentera

Olle: Ja av våra importer är det bara Vampola som håller "Växjö" klass skulle jag säga. Dvs kämpar och visar vägen för andra etc.

Tyvärr är de som får bäst betalt hos oss inte de som presterar eller leder laget, Vampen undantagen då, vilket är en stor del i skillnaden mellan oss och Växjö.
Kommentera

Olle: Han vill verkligen träna Timrå den där mannen! ;) Han gick ju ut och sa att Challe måste gå också, när det begav sig.
Kommentera

fredriko74: "Dyr och smakar illa är min mening"

Det låter som en Chivas Regal på pricken. Sån whisky lämnar man tillbaka och det bör man göra med Pikkarainen också, helt klart.
Kommentera

Andersson: Grejen är just att Pikken sett ointresserad ut de flesta matcherna. Verkar vara mer intresserad att småreta upp motståndarna istället för att tillföra laget den spets han är värvad för.

Iår smakar han faktiskt dålig Tallnäs hemkoka, ifjol kom han iaf upp i Koskenkorva klass.

Dyr och smakar illa är min mening, men han är inte ensamen om att underprestera av de dyra om jag får tycka till.
Kommentera

LBoork Leif Boork

"Timrå måste göra ngt radikalt.Perra J och Timrå måste nu gå skilda vägar. Perra är en fantastiskt person men ngn Head coach i ES är han inte"

Boorken på twitter. Jag tror verkligen att han vill ha perras jobb alltså. Han har ju tidigare gått ut och sagt att det vore en "utmaning".
Kommentera

Andersson: Nä de betyder att han ska producera efter den lön han har . Som i alla andra yrken .
Kommentera

Patrick Polly: Fast nu har man ju gått ut och sagt att det finns pengar till ett nyförvärv, då måste man väl förhålla sig efter dom uppgifterna?

Visst, den kakan räckte man ut till linkan under silly, bara för att dra tillbaka den igen men man måste ju ändå tro på det ledningen säger?
Kommentera

Bragd-Birger:

Jag var på plats och såg matchen .

Tycker att de oftast gnälls på dyra spelare när dom spelar dåligt . Men han tjänar så bra , betyder det att dom jämt har en bra dag ?
Kommentera

Olle: Ja skulle man få en en ny tränare OCH ett par klassförvärv så vore det såklart en nystart av rang.

Tyvärr tror jag Timrås ekonomi är så pass kass att det inte finns utrymme för det. Vad jag erfar så har man stora problem med att betala leverantörsfakturor, pga att likviditeten/kassaflödet är för dåligt.

Vart ska vi då få pengar att punga ut med ytterligare 300-500'000 i månaden på några klassförvärv?

För att göra det skulle klubben behöva låna pengar, och att låna till löpande utgifter tror jag inte man kan eller vill göra.
Kommentera

« · 1417422 · »