1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

592549 inlägg · 6217 ämnen

Det är nåt

Det är nåt
..... som inte stämmer riktigt. Timrå har en mindre trupp nu jämfört med förra säsongen, hur ska man kunna hålla en bra standard med tanke på att det är elva (11) spelare som lämnat truppen och endast åtta (8) nya. Det skulle väl inte skada att ha några som kan fylla ut vid eventuella skador va ??
Kommentera

Sv: Det är nåt
dalakille:
Nu vet inte jag hur du räknar, jag får det till att vi ställer upp 22 spelare iår, precis som ifjol, 23 efter jul.

Och frågan om skador så har jag bett till min gud, att vi ska slippa det,,,,Men Peo lät så glad på intervjun så det fixar sig,,,,,

Någon fler än mig som tänkt på det att blir vi helt utan målis igen så har vi ju Nicklas
Kommentera

Jag läste på www.hockeymagasinet.com där det står så här på transfer:"Nyförvärv:
Klara:
Philippe DeRouville (-74) mv Ayr
Robert Jindrich (-76) b Kentucky
David Halvardsson (-76) b Rögle
Viktor Wallin (-80) b HV 71
Tommi Rajamäki (-76) b TPS
Niklas Nordgren (-79) f Sundsvall
Juha Hautamaa (-73) f Ilves
Mikael Simons (-78) f Mora
Niclas Thorén ass. tränare Sundsvall"
=8 spelare + 1 tränare
"Förluster:
Klara:
Boo Ahl mv HV 71
Pasi Petriläinen b TPS
Robert Schnabel b Nashville
Stefan Klockare b Skellefteå
Jörgen Eriksson b Sundsvall
Tomas Nänsén b Sundsvall
Anders Huss f slutar
Mikael Lindholm f slutar
Nik Zupancic f
Marcus Sjöberg f Mora, Sundsvall, Europa
Magnus Salmi f Halmstad
Kent Norberg ass. tränare (blir sportchef)"
=11 spelare + 1 tränare
Är det jag som har missat nåt nyförvärv ??
Kommentera

dalakille: Näe visst är truppen mindre. Om nån av backarna blir skadade så ligger vi rätt pyrt till eftersom vi har bantat ned dem till 7 stycken (om jag kommer ihåg rätt nu). Dvs att om två är skadade så får vi inte ihop tre backpar, vilket ju vore illa.
Timrå hade tur med skadorna ifjol. Jag tycker det är väl vågat att chansa på det även detta år. Får vi en säsong ala HV så kan vi ju knappt mönstra två femmor...
Kommentera

« · 3747