1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590680 inlägg · 6217 ämnen

Dif - TIMRÅ IK

« · 52454 · » Till forumet

Sv: Dif - TIMRÅ IK
Detta ser bra ut !! kimmo spikade igen på straffläggningen ! och vi satte våra 2 första .. otroligt bra borta mot DIF !
Kommentera

Mr Dj Hemp..
jag sa ju 4 - 3 till TIMRÅ IK..
ladda videon...

VÄGRA KVAL...
Kommentera

Ja men det kan gå Håckla..Och FBK på lördag är väl ingen omöjlighet såg att dom låg under en bit in i tredje mot Luleå men jag tror dom vände....

Själv så tittade jag på BIF-SSK en riktig rolig match faktiskt som BIF slutligen vann med 5-3...

Vägra kval Lall On Lall On..
OBS: Nolbyvarning igen........!!!!!!
Kommentera

Mike66.
Det kan gå !.

Dubbel Nolbyvarning.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Var nog den dåliga sommarträningen som gjorde att vi kunde vända i tredje,,,,Lall on
Kommentera

HH: Tror hellre på rådbjers teori....svamp mellan tårna.
Kommentera

Vändning och reducering i spel med en man mindre på isen.

Timrå IK gjorde vad man skulle när man likt Luleå senast gjorde mål i numerärt underläge mot Djurgården.

Att Per Hallin slog in bonuspoängen var ju självklart.

Vi hatar Djurgården.
Kommentera

Johan J: Inte jag.....jag hatar ingen just nu.
Kommentera

Friskan: Men ärligt talat. Handen på hjärtat, inte är väl Djurgården någon riktig favorit ens i dina tankar Friskan?
Kommentera

Johan J:
Skriv inte så där, Djurgår´n är ju mitt andra lag...Nu blir jag lessen..vi ska väl älska Djurgår´n när dom var så snäll och förlorade mot ett sånt otränat hockeylag som Timrå...!!!

Undrar hur pass tränade HV71 är egentligen???? Och visst gläds jag åt actionleffes andra lag i hjärtat, att dom skåpade ut HV så pass.....
Kommentera

Friskan:
Tror det var styrelsen jag,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

men skit samma hatar ingen sitter bara och ler som en fåne och tänker på min käresta,,,,,,,,,,,,,Timråik
Kommentera

4-3 på staffar mot regerande mästarna känns väldigt skön.
Kämpa Timrå
Kommentera

Det här var över förväntan och en riktigt skön seger.
Nu blir det att kolla in hockeykväll på fyran.
Seger är alltid seger, viktigt för resterande matcher denna säsong.
Bra jobbat Timrå IK.
Kommentera

GRATTIS...ni gjorde mig mkt glad...avskyr dif....uäck
Kommentera

Gud:

Videon är laddad och jag inväntar Hockeykväll :-)

Johan J:

Älska Bajen... SM-guld för tjyven!
Kommentera

Detta känns skööönt... Andra segern i Sthlm sedan comebacken i Elitserien (6-5 mot AIK hösten -00)... Men allra mest imponerar MoDo! Trodde knappast att man skulle inneha andraplatsen med sex omgångar kvar när serien började i höstas... Hur fan bär man sig åt för att vara så äckligt jävla jämna och BRA!?
Kommentera

fan vad skönt jag hoppade av glädje när jag såg att timrå hade vunnit kung vill jag bara säga YES
Kommentera

Johan J: Mitt favoritlag är Timrå oavsett vart och i vilken serie de ligger, men för den skull hatar jag inget annat lag.
Kommentera

Hahaha... vad säger man...? Igår sa jag till en vän att jag kunde sätta 1000 spänn på Timråförlust utan att behöva känna att riskerade nåt... tur man inte gjorde det då...:)

Matthiasson verkar varit hygglig idag... 1+2 o en satt straff... starkt att hämta upp 3-1... Synd att FBK vann idag... Då hade nog blivit en het match på Lördag med tanke på rekordet... Hoppas det kan bli det ändå... Zäta får se till att överglänsa sina OS-kompisar så han får speltid i OS...
Kommentera

Snart börjar Hockeykväll och då bandar man DIF-TIK... Kan bli skönt att ladda med den videon inför kvalserien om knappt ett par månader... Tänk på det ni andra också!
Kommentera

Tack för den överraskningen Timrå!
Extra plus i kanten till Z, Hansson, Matthiasson, Jindrich och Ward enligt en som var på matchen.

Viktigt med segrar och självförtroende inför den stundande kvalserien...
Kommentera

Ja usch, usch usch!!! Djurgården spelade mycket oinspirerat och Timrå vann rättvist. Man får gratulera.....
Kommentera

Jaha .. där ser man .. AIK har frågat challe om spelhjälp å =)
Kommentera

TJOHOOO!!!! Äntligen kan man gå och lägga sig med ett leende på läpparna. F-n va skönt att spöa mästarna.
Där fick Challe så han teg. He he he he. ;-)
Blir det bara vinst mot FBK på Lördag så blir lyckan total.
ALLA TILL LADAN!!
Kommentera

Tror det här var jävligt viktigt.
Kommentera

Kongo:
Klart att det är viktigt, nu har vi ju chansen att slippa kvalserien..
Och att Challe skulle vara bra är det nog bara du som tycker och kanske nånn dum Djurgårdare...
Synd att han inte skrev på för AIK så kunde han ju ha hjälpt dom ner i Allsvenskan...Förresten det klarar nog Sandlin av själv...
Kommentera

mike66:
Challe är kunnig, vågar tycka och har glimten i ögat. Allt man kan begära.

Fattar inte varför du tror på nåt som i praktiken är omöjligt. Du tjänar ingenting på det.
Att inse läget är INTE att ge upp.
Kommentera

Kongo:
Klart att Challe har glimten i ögat men han kan väl hålla sig på travet istället, det går inte en sändning utan att han ska käbbla om detta trav...Förresten är trav en sport???

Och den feta damen har inte sjungit färdigt än....Nu måste jag sätta mig ned och räkna igen, lite snabbräkning säjer mig att det inte är klart än....Seger mot FBK på lördag och sen kan allt hända, jag fortsätter ett tag till jag att Lalla vidare....Jag är ju lite mer optimist ja än vissa andra på denna gb....Och att gilla nått läge har aldrig varit nått för mig....Framåt Timrå...
Kommentera

Tro det eller ej Timrå gjorde en riktigt bra match idag. Man spelade mycket enklare än vad jag sett dem göra tidigare. vi gjorde inte så många misstag som man blivit van vid. Vi var klart bättre under ordinarie matchtid men tyvärr får DIF övertaget pågrund av dessa onödiga misstag i egen zon. 1-2 Micke Lind ensam i egen zon ramlar, ridå. 1-3 samma sak det är inte i närheten av bra Djurgårds spel. Vi strular till allt själva. Turligt nog bjuder DIf tillbaks vid 2-3. 3-3 målet riktigt snyggt och helt otroligt.
Man behöver inte säga att z var bra men iövrigt tycker jag att 21
Mats Hansson var en positiv överraskning. Mycket istid och försökte hela tiden spela konstruktivt. Detta gäller kanske inte Ed Ward men han gav allt i varje byte. Stort hjärta. Marcus verkar ha ett härligt självförtrorende för tillfället. Var det möjligen Tsar ....med Bergarn som gjorde att han seglade omkring bland målnen?
All krigade föredömligt. Micke Lind (en av mina favoriter) har setts mycket bättre. Crippe (en annan) dåligt humör,onödiga utvisningar, kostade oss nästan matchen. Tveksam till hela formationen.
Sammanfattningsvis var detta det första positiva sen 1-0 i Södertälje för en lallande supporter i Södertälje.
Blir det kval blev jag trotts allt uppmuntrad av dagens insatts.
Kommentera

Vi skiter i Hockeykväll... Otroligt vilken skön seger detta var... 4-3 på bortaplan mot DIF efter straffar... Jaji, med detta spel KAN vi hänga oss kvar i kvalet... Hoppas, hoppas, hoppas...!!!
Kommentera

Om man slår svenska mästarna på bortaplan, borde man fixa nytt kontrakt?! Njaji... Sådan logik gäller tyvärr ej...! Men vi hoppas... Kom igen Timrå, kom igen Timrå, kom igen Timrå, kom igen Timrå...! ALLTID TIMRÅ IK...!!!
Kommentera

DJ Hemp:
Men vi är ju inte i kvalet ännu, nu har vi FBK på lördag och LHC har ett ruskigt tufft spelprogram kvar så jag vägrar kval tänkandet innan vi defenitivt är stenklar...Lall On Lall On...
Kommentera

LHC och AIK har 1 match mer spelad än oss och skulle ett smärre mirakel inträffa att vi går och vinner över FBK nu på lördag så veti f-n om vi inte ska kunna undvika kvalplatsen...Gå in och kika på de avslutande omgångarna så kanske ni fattar...den smällfeta damen har inte sjungit färdigt än kan jag lova...
Kommentera

Ha ha haaa. Där slog vi "mästarna".
Hoppas att dom lider he he.
Kommentera

nej det där lyfte laget lite grann nu är det bara 5-7p från fortsatt spel i elitserien.
Jätte snyggt mål av z:a.
Kommentera

Jag hafver skådat ljuset…

….och i skenet stod Timrå!

Nä, någon lallare blir jag aldrig, men…efter drabbningen i går var det fanimej inte långt ifrån. Vilken match dom gjorde!
Herregud, i tredje perioden var jag tvungen att dra fram tidningen och kolla datumet. Kanske var allt blott en ond dröm, en mental kollaps, en UFO-kidnappning…var vi fortfarande kvar i 2001?
Ok, det var en patetisk förhoppning. Men. Skyll inte på mig. Skyll på spelarna, det var dom som plötsligt spelade som i fornstora dar. Det var dom som krigade som bävrar, vände spelet på femöringar och kom i kontringar så vackra att ögonen tårades på läktarna.

Åh, vilken underbar syn det var. Och uppspelen! Uppspelen! Glöm de obligatoriska depåstoppen bakom egen kasse, panikrensningarna, de överoptimistiska passningarna genom mittzon. Visualisera i stället långa, svepande pass, slagna med de mjukaste av handleder…forwards som vänder upp med fart, vill ha pucken, får den, klapp-klappar sig genom mittzon…förställ er, O vänner, och förstå den känsla av religöst uppvaknande som genomfor min sargade timråsjäl.

Ja, det var en mycket en vacker tillställning. Jag njöt verkligen av kylan, respektlösheten, intentionerna, tålamodet…och, kanske mest av allt: den underbart kaxiga forecheckningen. Djurgårdarna tilläts nästan aldrig komma med fart, ständigt en timråit i närheten av puckföraren, hackandes, stötandes, irriterande. Felvända djurgårdsbackar med puck vid Timrås blå gjorde bäst i att slänga iväg pucken i blindo. Minsta fippel innebar ett retsamt 'see you' när pucken försvann med en framstörtande timråit. Respect!

Innan matchen hade jag inga förhoppningar alls på resultatet, en förlust kändes oundviklig. I stället ville jag 'koppla av' och se matchen från ett tråkigt nyktert perspektiv. Kolla in tecknen, svagheterna, tendenserna inför den stundande kvalserien. Inte fan blev det så. Det var helt enkelt omöjligt. Timrå bjöd ju upp till dans! Det skaldades hockeypoesi!
Så pulsen parkerade på max, det svors, jublades, förbannades, önskades. Och när Hallin, Mathiasson och Kapanen lekte hem straffläggningen fullkomligt vibrerade jag av lycka.
Jag lämnade arenan med lätta steg. Timrå lever. Jag räds inte längre Björklöven, Skellefteå eller andra framtida kombattanter. Bäva månde Leksand. Timrå har slipat skridskorna. Nu blir det åka av.
Kommentera

Bragd-Birger: Härlig och Skön läsning för en hårt prövad TIK-Supporter..... :-)

Mvh
Kommentera

Ja, det gäller att glädjas åt en sån här seger så länge det går.
För mej finns bara en sak på hjärnan just nu, och det är att laget skall hitta en formtopp innan kvalserien drar igång. Hur man lyckas med detta vet säkerligen Mr "Molla".

ÄLSKA TIK!!!
Kommentera

Timrå tog 2 av 3 poäng. Kul för dem...

Jag hoppas verkligen att ni ångrar att ni inte åkte ner till Hovet!!!!
Kommentera

Madde:Du och Hardcorefanzen var väl iväg som vanligt..........

Tänk denna hemska tanke då "laget spelar bättre utan sina hemmasupportrar".
Kommentera

Friskan: Tänk en ännu värre sak: Om vi supportrar är överflödiga!
Hemska tanke!
Fast i o för sig, några kanske är överflödiga. :)
Kommentera

rådbjer: Hua ännu värre tanke.
Kommentera

Friskan: Faktiskt inte! Jag blev väldigt besviken när det inte blev någon resa eftersom Timrå brukar spela bra mot svenska mästarna.

Vad jag hört så var det ingen som ville åka till Hovet. Det är inte många chanser kvar att åka på några bortamatcher i Elitserien heller. Om ingen visar intresse för resor så lär det heller inte arrangeras några resor senare.
Kommentera

Hur mänga tappra var det som reste från Sundsvall/Timrå....?
Starkt gjort!

Hur stor klack blev det med TIK-08 och annat löst folk i rödvita kläder?

Mvh
Kommentera

Madde: Vad är detta för resonemang.......tror du att vi ramlar ur Elitserien?
Kommentera

Friskan: Nej, det tror jag verkligen inte! Tyvärr blir jag tvungen, emot min vilja, att börja tänka på kvalserien.

Det lär bli en sista resa till AIK. Sedan hoppas jag att de övriga i Hardcore Fanz lever upp till sina egna principer och följer med mig till Södertälje. Jag SKA iaf åka på den ev. sista Elitseriematchen!
Kommentera

"Om ingen visar intresse för resor så lär det heller inte arrangeras några resor senare."
Madde: Räkna med att intresset kommer vara på topp när kvalserien drar igång. Då kan vi börja snacka resor!

ÄLSKA TIK!!!
Kommentera

Helt rätt Skarin!!
Spana in bifogad länk, där snackar vi resa Grand deluxe Turismo.
Kommentera

- Även en blind höna kan hitta ett korn. Dessutom så har jag hört
ryktesvägen att hela DIF hade personalfest i onsdags.
- Och hade Kapanen tagit en av puckarna som gick i mål så hade
Timrå IK tagit en pinne till...

Så skulle man också kunna skriva...

Men inte jag!
Jag håller med Bragd-Birger! TIK kommer att krossa allt i sin väg i
en eventuell nästan microskopiskt otänkbar kvalserie. Det enda
som det inte blir i år är alltså slutspel. Men nästa år så är Vi givetvis
i SM-final.
Alla andra lag kan dra åt helvete.
Kommentera

Smokey:
Då lägger jag ner träningen, f-n ett helt träningspass idag åt skogen...Men iof så kan man ju lägga upp en ny deal...

Om Timrå IK klarar sig upp ovanför hatstrecket så lovar jag att gå från ladan och till Matfors, på den vägen ska jag ha hunnit att klämma i mig minst en liter Wirre....
När jag har kommit till Matfors så lär det nog vara fest hemma hos Jimmy, där stannar jag och firar tills det börjar att gry mot en ny dag...

Sen fortsätter jag min vandring mot Nolby bakfull och j-g, för att slutligen komma innanför dörren och få en kavel och en stekpanna slagen på min kala hjässa...Kallar du inte det för en riktig deal då vet inte jag....

Våga vägra kval...Lall On Lall On..Och visst kan alla andra lag dra åt h-e....
Kommentera

« · 52454 · »