Det är inte domarens fel, visst kan det vara avgörande i vissa lägen men det är därför motståndarna tar till vara på chansen.
Nej Timrå har åkt på alldelles för många utvisningar och många beror på dåligt uppförande och inställning. Timrå åker ut regelrätt och det beror på att Timrå spelarna är för lata och inte orkar göra skitjobbet.
Nej det ska bli väldigt trevligt ikväll att få se Lander och Pääjärvi tillsammans med Hynning.
Ungdomens entusiasm tillsammans med en mycket farlig sniper, hoppas dessa tre finner en bra personskemi,
Första femman är intakt och tredjefemman är intakt
Dags att finna ytterliggare en femma som blir intakt och sedan kommer den sista i from av
ante08: De gånger jag sett på hockey i skell, har till och med linjedomarn fått höra vad de heter med en svordom innan. Och då har till och med skAIK varit i ledningen.
Timrå ska fokusera på att vara bättre än Djurgården idag, vid varje matchmoment, för då vinner de matchen.
Det är denna lilla enkla inställning så verkar vara så svår att få in i huvuderna hos timråspelarna. Men när det väl är inne där, jag då kommer detbli roligt att spela ishockey och mycket enklet. Varför göra det svårt för sig!
Per HApps: Haha exakt.Ett är säkert iallafall det kan inte bli sämre än i lördags,jag svär vid min morfars grav på att jag aldrig sett TIMRÅIK spela bedrövligare.
Snackade med en polare på jobbet, som är kompis med nubben. Och nubben hade redan sagt förra säsongen att pärssinen inte skulle kunna spela hockey länge till.
73Sjöbba: Håller med. Lite småseg period utan riktigt spel. Det var väl någon minut som Djurgården snurrade lite i våran zon, men annars väldigt tråkig anfallshockey.
Såg nu under Wandells intervju att att han själv bara lirat 6.18. Känns konstigt att han knappt lirat 1/3 av första perioden när vi bara har 3 centrar, och han är väl den bästa av dom tillsammans med Johan Andersson. Mer Tom Wandell i tredje!
nu vill ja ha hakningsutvisning på samtliga ickepuckförande spelare vars klubbor är ovanför isen i närheten eller i kontakt med motståndarspelare. Nog för att Dennis va dålig där, men vafan..
zaccodog: svårt för backarna att hålla tätt då dom inte får någon hjälp av forwards .. stirra dej inte blind på backarna .. vi har tex ingen hahl nu som var väldigt bra i defensiven .. och dom som brukar vara bra defensivt har ju haft bättre perioder .. bagarn tex kan ju mycket mer
Rooster23: Man borde låta dom få sova utomhus inatt,att dom blev belönade i lördags är inte klokt,om jag inte gör mitt jobb får jag sparken,hockeyspelare i timrå blir belönade?
superfalle: backarna gör såna jävla simpla misstag väldigt ofta, och det är knappast centrarnas fel eller någon saknad av riku hahl eller för den delen.
näe.. håller det här spelet i sig så måste man få in minst en back till.
och nu efter ungefär 5 kvalificerade utvisningar (enligt den förra utvisningen) på djurgårdsspelare, samt 2-3 på timråspelare - så tar Persson ut en djurgårdare. Konsekvent dömande.
Men hörrni, vilken trevlig kvällsjävel det här blev då! Gled in i hallen i god tid, käkade lite buffé, fyllde på stashet av nödvändiga produkter för klädnad och heminredning, kollade värmningen. Grabbarna såg laddade ut. Modoliderna ... | #Läs mer ·
Nej Timrå har åkt på alldelles för många utvisningar och många beror på dåligt uppförande och inställning. Timrå åker ut regelrätt och det beror på att Timrå spelarna är för lata och inte orkar göra skitjobbet.
Nej det ska bli väldigt trevligt ikväll att få se Lander och Pääjärvi tillsammans med Hynning.
Ungdomens entusiasm tillsammans med en mycket farlig sniper, hoppas dessa tre finner en bra personskemi,
Första femman är intakt och tredjefemman är intakt
Dags att finna ytterliggare en femma som blir intakt och sedan kommer den sista i from av
Pärssinen Hedström Tenkrat
Jag en dröm skulle vara -
Mäkiaho Wandell Pyrret
Tenkrat Hedström Pärssinen
Axelsson Bagarn Sundh
Hynning Lander Pääjarvi
hoppas man nångång under säsongen får se dessa formationer i en och samma match!
Men nu kör vi med det manskap vi har och vinner över Djurgården....
Backes första nolla kan inte komma lägligare!