1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596229 inlägg · 6216 ämnen

Djurgården - Timrå IK 2010-01-09

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
TIKbiff: Reducerat på Hovet! Till vilken nytta? Det här vänder vi ändå inte.

liston: Hur fan gick det till???

Bergius: Ja nu vinner vi OJOJOJ, nu krossar vi dom

RTS:

Är nog rätt övertygad om det jag med. Har man byggt upp ett lag som han gjorde tror jag nog man skulle vilja gå hela vägen fram. Men nu har man ju tagit sig hela vägen bak. Scoutat bra och ett jävulskt kunnande om rollspelare. Fan man har artist spelare som är medelmåttor i ES. Det bevisar ju hockeykunnadet i denna organisation. Frågar än en gång om Inge H erbjöd sig som sportchef, men tik tackade nej???? Det måste ju vara ett grovt tjänstefel!!!!!

MB: Dessutom PP nu.

John K: Allt Timrå gör som är bra är bra. Vi ska undvika kvalserien. Punkt.
Alternativt kan vi önska oss nedflyttning och bitter späkning.

RTS:Man undrar vad Nubbens lag där under glansåren gick lös på i budgeten!!

John K:
vände vi det här skall jag äta grönaärtor till middag.

dvs hellre dör jag.

John K: ...och 5/3 läge

TIKbiff:

Visst tjänar han säkert bättre, men är rätt övertygad om att nåt var allvarligt fel och han´säkert velat ta Tik till ett SM-guld!!

John K:

Moe i PP då blir det inga mål, karln kan inte skjuta alls.

Vi har en rightskytt på backsidan och man ställer honom på högerbacken i pp 5-3?? Vill Challe inte vinna matcher?

Olle:
challe kan inte vinna matcher, jävla hästskötare.

Långben:

Verkar ju inte ha varit ett problem som dom själv sagt. Ekonomin har ju alltid varit stabil

Olle: Hahaha...Challe coacha PP, ja jösses!!!!!

Olle:
Så har det sett ut varje match, challe tycker det är viktigare att backarna kan stå efter sargen och ta emot rensningar än att ha eget spel i pp.

2 min charging på Hynning... ja jag säger då det.

John K:

Ok, men det här blev ju väldigt bra!!!!???? Kanske det hade med hockey att göra??

MB: nu blir det ist 5-2

John K:5 mot 3 nu!

MB: Ja men det är ju så jävla dåligt att jag inte finner ord! Vi har chans att ställa upp backarna för direktskott men istället så vänder man på det så att båda har klubborna UTÅT i pp. Tamefan skandal.

nixXz: In med Nevalainen, Karlsson o Starkov....

Per HApps:

Håller fullständigt med!!!!

John K: dom hinner ut på krogen i kväll igen

Att ni orkar kolla?! Ni blir ju bara besvikna och frustrerade...

Olle: Bara för att de ska stötta sig mot sargen....

MB:
Missade reprisen, får se sammandraget senare

Laken: Hur faan kunde M-karlsson göra så mkt, poäng i fjol på liten rink? (Kanske var innan han blev falukorvensspegelbild!)

Långben: Exakta siffror ang Ekonomi kontra spelartrupp kan jag inte.

Men en som Axelsson, Hynning mfl har minst 3 ggr mer lön idag än under Nubbens tid, Och då var de tänkta som 4:e lirare, inte som Linkan som förste femma spelare.

Vi hade nog en dyr trupp ja,!! men vilket drag det var kring hockey då. fullsatt vara o varannan gång.

Då VILLE spelare till Timrå!! Nu förknippas bara Tik med Dålig ekonomi, "Det blev väldigt dyra flygbilljetter" Citat Lindquist.

MB: Challe har mycket att lära sig av "Hårde Hardy"nog för att han har ett mycket bättre spelarmatrial men det har väl alla lag som det ser ut nu.

Laken: Vi som tittar brinner för Timrå, därför kollar vi. Vi tar chansen att bli besvikna och frustrerande i hop att ta poäng.

Men vi vet ju att du inte gör det.

Pär:

Hoppas han har lite samvete om hur kass han är och bryter kontraktet för att återgå till spel i Bofors.

Laken: Du brukar ju titta på samma skit fast då är det en annan klang i sången.

Perkan:

Satt bara för skoj skull och tittade på hur Djugården uppträder de sista minuterna av matchen.

Domär bättre än Timrå på precis allting.
Tik får inte låna pucken än mindra låter dom Tik komma i närheten av att kunna tackla.
Det är fan imig sorgligt att se välbetalda hockeyspelare uppträda så nonschalan och dumdristigt.

Challe ........................................................ osv.

Två biljetter till matchen mot Rögle finns billigt!

RTS: Jag brinner också för Timrå IK men orkar inte bli besviken gång på gång... Känns nästan som ett självdestruktivt beteende att titta på TIK's bortamatcher!

Hoppas Challe stannar kvar i Stockholm nu!!!

Vi vinner denna period med 1-0 och det kommer Challe att prata sig medvetslös om, hur alla tog sitt ansvar bla bla bla mm, mm, allt var kanon i tredja bla bla bla....SPARKA ALLA!!!!!!!!!!

haggen: du kan nog inte ens ge bort dom

73Sjöbba: Ser hemmamatcherna för då kan jag i alla fall hoppas på poäng då och då.

Laken:

Då kan man ju undra varför du går på hemmamatcherna? Laget viker ju ner sig lika mycket på hemmaplan om man säger så...

haggen:

Prova svarta marknaden, du kan KANSKE få igen en del pengarna du lagt ut där.

MB: Det går inte att sparka alla. Försök hitta en annan lösning.

Laken: Personligen kollar jag för att jag vill uppleva några fler elitseriematcher med timrå ik, jag är seriöst oroad över att det kanske inte blir så många fler.

Spelet, truppen, ledningen, ja all skit i föreningen just nu är skrämmande lik Mora IK precis innan dom tog farväl av högsta serien. Spelar man som ett allsvenskt lag så spelar man på lånad tid och det tycker jag är jävligt påtagligt just nu.

Jag vill inte vara med längre

jonmannen: Inte jag heller. Inte för fem öre.

Denna jävla sport är så oerhört jävla dålig.

Fan ta denna skit, nu lägger jag ner.

Olle: Åter igen förlorara man mot en motståndare som inte alls gör mer än dom behöver.....DIF är inte alls bra men vinner lätt ändå!
FY FAAN!

The great one: Svar nej! Kolla på antalet inspelade poäng hemma och borta.

Bortaspelet var ju bedrövligt redan FÖRRA SÄSONGEN, så j-vla uselt att jag tog beslutet att skippa mitt älskade lags matcher på bortaplan.

Även om de får 2-0 ledning på bortaplan kan de ju inte vinna...

Klint Östwood:

Måste säga att detta var en oerhört uttömmande kommentar.

Det finns dom som kan överraska

Timrå ik har varit kul att följa i elitserien men tyvärr är detta nog sista säsongen på väldigt länge, som vi ser vårat kära lag i högsta serien om dom inte gör något radikalt, challe aggerar inte tillräckligt bra i båset, och spelarna står inte upp och försvarar linjerna och sportchefen klarar inte av att värva tillräkligt bra spelare, och styrelsen skiter i hur det går för laget och lägger fokus på arena hit och arena dit, detta kommer att svida när vårat timrå ik nästa år spelar i allsvenskan men mitt hjärta kommer alltid att vara rött o vitt

Nu är det så här, att tar inte Timrå 3 poäng hemma mot Rögle i nästa match, så är det nog lika bra att vi helt fokuserar på att spela in oss inför kvalserien. Detta innefattar även ett tränarbyte. Boorken har ju visat sig kunna göra skillnad när det gäller kvalet, så det är lika bra att förbereda honom på vad som komma skall!

« · 1224697 · »