Olle: Jag tycker inte det är speciellt roligt att se förlust på förlust. Att ständigt bli (be)sviken! Redan under förra säsongen slutade jag att titta på bortamatcherna. Om motståndarna gör en dålig match på sin hemmaplan, ja då är vi lika usla, det är ju så det ser ut!
Vi kan inte (under Challes ledning) mentalt hantera att spela på bortaplan.
Jag säger inte att jag gör "rätt", alla har sina sätt. ;-)
Laken: Jag förstår vad du menar och ja, det känns ganska hopplöst men plötsligt händer det! Vi stabiliserar spelet i egen zon, Hynning, Corso och Pääjärvi börjar näta i drivor, Åkerlund håller nollan och vips så har vi både grundspel och positiv trend igen! När den matchen väl kommer så vill man ju inte missa det hela.
Challe har jag otaliga synpunkter på men det är inte för hans skull jag följer laget. Nu gäller det att slåss för livet och jag tänker iaf inte missa en minut av den (döds)kampen.
Laken: Visst är det skönt med TJ:s fantastiskt ekonomiska sinnelag så att vi nu är garanterade att få ha med Caslava i en ev. 7:e och avgörande SM-final.
Dallas: Jag avvaktar tills efter kvällens match med att svara på den frågan :)
Har en bra känsla...dvs. en dålig känsla. För första matchen på några omgångar nu så känner jag att vi är totalt chanslösa, det finns INGET som talar för oss och det kommer bli en apsvår match, det finns noll självförtroende i laget och tvivelaktig coachning från challe. Med min logik så bara måste vi vinna ikväll. Jag kan omöjligt se att vi torskar med så mycket som talar emot oss.
Olle: Vad är oddsen på att Timrå övertar sistaplatsen i tabellen efter kvällens omgång (Moddo-SSK 1-0 just nu) ? Är nog en lågoddsare enligt min mening.
DIF torskade senast borta mot Brynäs , men de är nog ändå "favoriter" i kväll, eller hur ?
Blizzard: Samtidigt är det ju "skönt" att det är just SSK de leder över och inte nåt lag i toppen.. vi ska ju klättra förbi även SSK och nu blir det ju tvärnit för dem i tabellen. Sen spelar det fan ingen roll hur övriga matcher går om vi inte tar egna poäng, vilket jag hoppas och tror på ikväll.. tre pinnar ikväll för faaan
El Maco: He he he...hela klackan paraderade förbi nedanför mitt fönster på Kungsholmen för nån timme sedan. Fan - såg riktigt mäktigt ut. Inte utan att man blev lite stolt där. Ser det lika bra ut på isen så plockar vi pinnar ikväll.
Blizzard: Äh...Modovinst är väl bra ikväll! Det är ju poängen som är intressant nu och hellre att Modo vinner än att SSK tillåts dra ifrån ytterligare uppåt, det är ju ändå ett lag vi bör ha bakom oss...
mikenomad: Här är det nog svårt att vara kategorisk. Det är inte förrän tabellen summeras som det finns ett facit på vilka resultat som är bra och dåliga (förutom att alla matcher med tappade Timrå-poäng är dåliga resultat). Tittar man i det korta perspektivet så är det förstås bättre att luckan uppåt inte blir för stor. Sen är det viktigaste att Timrå börjar VINNA matcher.
U137: På plats i Sthlm sedan igår. Har gått och laddat inför matchen ett tag nu. Hann med att hojta "Timrå IK är dom bästa" på tunnelbanan med ett gäng DIF-supportrar bakom mig.
Hoppas hoppas på vinst för Timrå! Det vore höjden av lycka just nu!
mikenomad: hehehe, man har ju hört om backar som skolas om till forwards och viceversa men att en keeper munderar om till utespelare känns lite långsökt ;)
Uttjatat ämne visserligen, men är det inte skumt hur vi ställer upp i boxplay? Alla andra lag kör en modernare variant där man stressar motståndarna till misstag och tvingar fram svåra passningar. Det ser man ju tex i våra powerplay, där vi ofta fastnar längs sargen hela tiden.
Men Timrå, vi ställer upp och låtr motståndarna spela runt i lugn och ro. Här känns det som att vi inte hängt med i utvecklingen. Dels verkar vi inte ha nått motmedel i vårt eget PP och dels står vi som fån i en stillastående box när vi lirar i underläge
mikenomad: En kille som heter Mathias Månsson nätade efter en grym arbetsinsats av Högardh. Nu har Månsson lirat 5 matcher i Rögledressen och svarat för 3 mål och 2 assist.
Tur att det aldrig var aktuellt med en sån spelare i Timrå.
mikenomad: Det är så jävla typiskt, Rögle ska inte normalt ha en chans uppe i Luleå, men bara för att TIK är beroende av att Rögle förlorar så kan dom naturligtvis inte göra det inte. DEn där jävla Lavander får väl sätta lite fart snart.
250kg kärlek: Tur att Timrå inte värvade honom, en kille som är småful, jobbar hårt, kan producera och är från Medelpad. Sådana spelare vill vi inte ha säger Challe Berglund.
BlackBay: Jag ber till högre makter i afton att Timrå kan hantera den extrema press som har uppstått under eftermiddagen tack vare Modos kassaskåpssäkra ledning hemma mot SSK. Förlust ikväll och vi är återigen sist i tabellen.
Vinner vi inte ikväll så tror jag det är slutet på epoken Challe Nygårds. För jag tror näppeligen vi besegrar Frölunda i sådana fall. Inte med alla barnsjukdomar som härjar i laget för tillfället.
Det är upp till bevis för Moe och Sonntag. Dessa herrar måste börja leverera och hitta tillbaks till grunderna omgående. Sonntag måste ha blivit hårt tagen av dödsfallet som han var på en begravning för. Den människan måste ha varit oerhört betydelsefull för honom för han har inte vart sig lik efter detta.
Det har bara varit anonymt, slätstruket och tråkigt. Orden citerade av IDOL-juryns Andreas Carlsson efter Marielle Hanssons framträdande igår med "U to me are everything".
Timrå virvlar runt som vissna höstlöv för tillfället och bottnar inte någonstans. Det är oorganiserat kaos av papper ungefär. Man får inget riktigt fäste eller uppfattning om vart vi står någonstans. Stabiliteten är som bortblåst.
Ikväll börjar vi förhoppningsvis om från noll. Knattehockey och ABC-grunderna är det som gäller. Sarg ut och icing. Snabba uppspel där man inte håller i puckarna mer än 2-3 sekunder. Men för den sakens skull skall vi inte kasta bort puckarna och slå blindpass bakom ryggen utan adress. Utan ikväll vill jag se samtliga lagdelar kommunícera med varandra. Jag vill se ett lustfyllt Timrå som lämnar pressen kvar i omklädningsrummet. Som bara borstar bort dammet på kavajslagen och hockeymunderingarna. Som harklar sig och tar ett djupt andetag innan man skrinnar med en brutal beslutsamhet som skrämmer livet ur den gamle uven Hardy Nilsson.
Jag har sagt några gånger förut men ikväll är det verkligen vinna eller försvinna!
IT´S NOW OR NEVER (märk väl tydligt hur jag använder stora versaler denna gång!)
Laken: Han kommer inte få kicken....snål-TJ (ja, jag tycker inte han är "ekonomisk" utan förbannat j-a dumsnål!) tycker det är för dyrt att lösa kontraktet.
bortamatcherna. Om motståndarna gör en dålig match på sin hemmaplan, ja då är vi lika usla, det är ju så det ser ut!
Vi kan inte (under Challes ledning) mentalt hantera att spela på bortaplan.
Jag säger inte att jag gör "rätt", alla har sina sätt. ;-)