Timrå Icon: Ett Corsotifo skulle sitta fint på tisdag!
Jankens five cents:
Bragd-Birger sammanfattar mina känslor kring Corso väldigt bra. Helt ärligt har jag aldrig gillat Corso, vare sig som spelare eller person. Han har aldrig varit någon centertyp för mig. Och att han är bedrövlig i defensiven och saknar lagmoral är vi nog alla överens om. Det märktes väl redan ifjol. Allt kan omöjligt stå rätt till däruppe i kolan. Inte minst efter sina senaste uttalanden.
Men han har fina offensiva egenskaper. Men långt ifrån så fina som många andra vill göra gällande till, tycker jag.
Försvinner Corso förlorar vi självklart en offensiv spets, framförallt i kontringsspelet. Vi förlorar en jäkla speed! Men någon stjärna i pp är han väl inte heller direkt...
Jag ser helst att han packar väskan och försvinner härifrån, för gott. Jag har aldrig sett hans storhet(!) även om han tillsammans med Sonnie var vårt största hot framåt ifjol.
Men vad händer om det blir så?
Ut med Corso och in med Sonnenberg, in med Sonnenberg, in med Sonnenberg. Eller?
En matchotränad Sonnie dessutom.
Det enda jag vet är att jag vill att TIK ska vara en lagmaskin med seriens hårdaste inställning!
ÖstrandsNisse: Sonnenberg kändes ju som lagets verkliga ledare förra säsongen. Med det sagt så är Sonnenberg inte spelskickligare än Corso i det offensiva spelet egentligen. Men Sonnenberg är noterbart bättre på dom grundläggande sakerna, sedan är han den där naturliga ledaren som är så viktig att ha.
Tänk om man kunde ta Corso's skridskoåkning och tekniska kunnande och inplantera de egenskaperna i Sonnenberg. Då hade vi sett en stjärna i NHL tror jag bestämt. Nu har inte Sonnenberg den skickligheten men han är bra nog för Elitserien och skulle vara ett trevligt tillskott (om han nu hållit sig i god form, snubben har ju inte lirat en match på ett bra tag nu)
Putte: jo iof men kanske Sonnenberg inte kan ansluta före nyår, vips så är det väl 5-6 matcher istället för 3.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Bragd-Birger: Grejen är ju att Corso inte är tillräckligt bra för att agera på det sättet han agerar på. Hade han varit så bra att han på egen hand klarar av att bära laget som t.ex. Zetterberg (Zlatan på fotbollssidan) kan så hade jag försvarat Corso men i det här läget tycker jag att Corso skulle ha taggat ner och försökt vara en lagspelare.
Per Ledin är lika känd för sitt ”tattare” och ”Tjockis” som slank ur honom när ”Råttet var mågat”"
Skillnaden mellan jonte/Ledin och Corso, är väl att både jonte och Ledin är riktigt schysta snubbar att ha i sitt lag dom var ju mer ett helvete för dom andra. Corso är ju allmänt jobbig stort sett 24/7 om dygnet och inte bara på isen.
Så spelare med attityd är olika, Fan jonte gick det ju att trycka ner psykist. Corso skulle nog kunna trycka ner hela laget ist.