Nu skall jag göra som Östrandsnisse, spekulera. Att Linkan sparkades har inget att göra med att styrelsen måste visa handlingskraft, det var helt och hållet en konflikt mellan Linkan och ena sidan och TJ + CE på andra. Uppenbart vem som skulle förlora där. Nu under uppehållet kommer tränarna att få gå, vi kommer att värva om vi har tur, Niinimaa och Brendel och överbetala så det stänker om det. I och med det har ledningen visat sig handlingskraftiga. OBS inget jag vet, bara spekulation
Kerstin_k: Ja matcher innan uppehåll förlorar vi alltid av någon anledning. Men laget spelar väl annars ungefär som det har gjort tidigare, för dåligt.
RocknRolf2: Idag är det inte många som har skallen med sig. Det verkar som om spelarna är uppgiven och chockad över att Linkan fick sparken. Är det den Link-effect som vi får uppleva?! Snacka om antiklimax i så fall.
Dom känns uppgiven. Men å andra sidan har väl Timrå som tradition att vara jävligt dåliga precis innan ett uppehåll. För att inte tala om 6-poängsmatcher. Hur kommer det sig? Läggs det för stort fokus på att INTE förlora så viljan att vinna blir undertryckt?
Burkmat: I ett bra ES-lag så tycker jag att Granath platsar på tre backpar, i alla fall i det tredje backparet. Men hans betydelse i Timrå har uppförstorats, precis som med Halonens, pga att resten av backsidan är ett skämt.
Anonymous: Fan jag lider med Perra , kan aldrig få till ett fungerande lag med detta material som han har till förfogande! Usch fy fan man mår ju bara dåligt utav alla turer i och omkring mitt kära Timrå!b Hur ska detta sluta?
haggen: Jag ser inte matchen för det känns som det kvittar. Jag lyssnar dock på webradio och spelet suger verkligen hästballe vad det verkar. En hel radda med PP-lägen men det är knappt vi kommer in i anfallszon.
Jag tänker grundspel, självförtroende och trygghet, ett spår av en tanke bakom spelet i power play. Inte på en av de punkterna har vi ett rätt. Presterar vi inte bättre än såhär är det bara att hälsa Gärdehallen välkommen!
RocknRolf2: Men Granath? När fan vart han en toppenback? han skulle inte platsa i nåt annat ES lag i Timrå, en sopa och har alltid vart, sämre en Tomas Skogs. Höj ribban för f_n i Timrå
RocknRolf2: Kolla på AIK ifjol. De byggde upp ett bra grundspel. Hur bra lag hade dom? Deras backlinje var ju fan knappt i klass med division 1! Men, en stor sak i det hela som jag tror skapade lugnet i deras backlinje stavas Dick Tärnström. De hade en back som de kunde luta sig tillbaka på, en som de kunde lita på att när han var på plan så skulle det bli svårt att göra mål. Vi behöver en sån! Snälla kom tillbaka Caslava, vi behöver dig så jäääävla mycket!
Burkmat: Nu får Timråspelarna trissan på draggen oxå. Då förstår man att turen inte är på vår sidan, hade hoppats på en nytändning ikväll..Ähh, nästa match så kommer utlösningen.
OM vi skulle klara oss kvar så ser det ändå rätt bra ut bortsett från att både Hagos o Bagarn sitter på saftiga kontrakt, värst är ju Hagos, 2 år till med honom... Huvva
A51: Mycket talar väl för att det här är Perras sista match också. Sedan tror jag inte att det finns många tränare som kan göra mirakel med det här laget, hur mycket talang och utvecklingspotential nu Linkan tyckte sig se.
Fattar inte hur man kan börja med att sprka sportchefen. Bättre och göra sig av med tränarna först och låta linkan gå efter säsongen. Första steget borde iaf varit att ge Perra foten. Värdelösa är vi.
Per HApps: Nått som stör mig oerhört är att hela Timrås PP numer går ut på att Murley ska skjuta fladderpuckar från blå. Det var ett tag sedan det fungerade, eller hur?
Dom andra backarna törs ju inte ens ta ett skott. Jag blir så trött.
Kerstin_k: Tyckte Sundh var värd alla ören han fick i Timrå, gjorde sällan en dålig match, vart förvånad då han inte fick nytt kontrakt. men han ville förmodligen lämna skitlaget Timrå
Brukar man inte vara jävligt taggad när man möter sitt gamla lag? Riddarn har alltså fått chansen två gånger mot DIF och har släppt in, vad, 8 mål än så länge?
Per HApps: Dra inte upp det där igen. Oscar Sundh var inte i närheten av att vara lika het då som nu. Lön kontra prestation var inte en okej ekvation då. Timrå valde Axelsson för billigare pengar.
Men titt! Den där jävla Zibanjad får göra sitt första mål OCKSÅ. Nån fler djurgårdare som inte gjort mål? Lika bra att låta alla dom få göra mål så det är gjort.
Om nu Perra får foten efter den här matchen och Anders tar över. Borde inte Clabbe ryka all världens jävla väg också? Och vem fan tar då över som ass? Nubben kan ju inte både vara sportchef och ass.
Anonymous: Men han var inte kass mot i slutet av Brynäs när han konkurrerade med han den där junisstjärnan. Sedan började han ganska svagt i Timrå och var bra typ sista 20-25 omgångarna. Magisk förädling av Tarvainen.
superfalle: Stammar du eller? Lindbäck var rätt kass i början hos oss. som tur fick Tarvanen fason på honom så att han blev NHL mässig fram på vårkanten.
BTW så hade Backlund Tarvanen som ett av kraven för att skriva med oss.
Anonymous: Nej men det hade varit kul med en målvaktstränare med lite bättre facit. Backlund är så klart bättre än dessa (avgå alla...) men han var fortfarande ingen given succé.
Anonymous: Fan vet om man inte ska testa spela in Jocke efter uppehållet. Jag tycker att det är en ytterst begränsad målvakt men han är iaf konsekvent och mer modern i sitt spel. Han är likt DeRouville ett bollplank i sina bästa stunder med en förmåga att släppa enkla puckar. Men det gör å andra sidan Riddarn också men spelar likt Åkerlund mest på känsla.
Anonymous: Moderklubb? . Jag skrek rakt ut av glädje då lindbäck värvades . Följde honom i brynäs året innan och tyckte han var strålande räknades som junior som tvåa i världen efter markström . Hade han valt att spela mellan säsongen i börtnans bk så hade han likt förbannat spelat i nhl nu
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.