1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590687 inlägg · 6217 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05

« · 1423575 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2011-11-05
Nu skall jag göra som Östrandsnisse, spekulera. Att Linkan sparkades har inget att göra med att styrelsen måste visa handlingskraft, det var helt och hållet en konflikt mellan Linkan och ena sidan och TJ + CE på andra. Uppenbart vem som skulle förlora där. Nu under uppehållet kommer tränarna att få gå, vi kommer att värva om vi har tur, Niinimaa och Brendel och överbetala så det stänker om det. I och med det har ledningen visat sig handlingskraftiga. OBS inget jag vet, bara spekulation
Kommentera

RocknRolf2: Möjligtvis han skulle, tveksamt iof. Vilket lag skulle vilja ha han då? Nää, Timrås backar skulle inte platsa i ett enda ES lag. Linkan har värvat den skit vi hade råd med, bara att inse.
Fy fan hur det kunde bli så här, jag blir hatiskt.
Kommentera

Nisse: Det ligger nånting i vad du skriver, det är C:E som denna gång talar men jag tror att det är T:J som bestämmer,Tyvärr ??
Kommentera

Burkmat: Ja att Linkans insats har varit ett enormt fiasko råder det inga tvivel om. Men den stora dammsugningen skulle ha skett inför den här säsongen och inte nu.
Kommentera

bobrov: TJ är klubbdirektör. När uttalade han sig senast ? Bortrest ? Sjuk ? Deppad ? avgått ? Inte vet jag.
Kommentera

Anonymous: Ja jag minns att han gjorde några dåliga matcher i början . Och jag minns att jag skrev lugna er . Innan säsongen är slut så kommer han vara vår stora hjälta . Och nä jag stammar inte . Sitter i nice i frankrike med en djävla iphone . Så blir lätt dubbelpost . Inte den första och knappast den sista .
Kommentera

Solklart i dagens ST och Dagbladet står klart och tydligt Perra och Clsse sitter säkert enda som sitter löst är Klubbchefen vilken klubben söker en ny, Eicsson väntas också lägga av efter säsongen Ericsson har nu troligtvis VD posten.
Nu jobbar vi och hoppas på nyförvärv Gärn Sebbe från andra sidan pölen.
Kommentera

Mitt hopp nu står till tt Nubben kan trolla med knäna typ..
Kommentera

RocknRolf2: sant så sant. men shyyychhh...säg inget ..folk blir ilska!
Kommentera

Killarna gör säker sitt bästa. Samtidigt vet de att tränaren hänger lös och att en förlust påskyndar avskedandet. Tror inte att alla ger 100 procent idag. Skulle vilja ha nyheten om att Perra får gå direkt efter matchen så att vi kan börja på ny kula så snabbt som möjligt.
Kommentera

Marcus: Perra får gå enligt säkra källor!
Kommentera

Nubben behåller inte Perra. Har aldrig sett Perra så här uppgiven, hans ansikte ser ledset ut.
Kommentera

Burkmat: Allt annat vore ju jävligt märkligt. Men å andra sidan; det är ju trots allt Timrå det handlar om. Där kan allt hända.

marcus: Om dom inte ger 100% för perra & co kan man ju tycka att dom åtminstone borde göra det för alla stackare som åkt tåg ner.
Kommentera

Burkmat:

Hoppas det inte bara är fyllesnack från din sida.
Är det sant så är det helt rätt dessutom får den nya som kommer in drygt en vecka på sig att sätta lite prägel på laget.
Kommentera

Kerstin_k: Killarna borde göra som Hagos och bjuda de deppiga fansen i Hovet på pizza. Sällan har man sett så bedrövade timråfans som skaran som åkt ner. :(
Kommentera

Marcus: Pizza räcker inte, hela resan kan de gott bjuda på.
Kommentera

haggen: Helt fel tågordning i så fall. Jag tror att vi hade haft större chans i denna match om vi sparkat tränarna först och Linkan sen. Tror att effekten hade blivit bättre på så sätt.
Kommentera

Mackelito: linkan har redan trollat bort alla pengar
Kommentera

haggen: Det är sant, du kommer läsa om det i morgondagens tidningar. Visserligen har jag tagit mej en liten jävel.;-) men Perra är slut efter den här matchen!!
Kommentera

ÖstrandsNisse:

Håller helt med!
Kommentera

Marcus: Det blir ju på nått sätt en form av tortyr. Stackars fans. Det här ska ju alltså vara en av våra bottenkunkurrenter, och ändå blir vi utspelade och nollade.

Spelare och ledare borde ersätta varenda en av dom stackars fansen som har åkt tåg ner.
Kommentera

Om det är som Burkmat säger att Perra ryker, ska inte Perra gambla nudå o ta ut målisen i PP.

Gör han något som visar att han försöker....
Kommentera

haggen:

O där gjorde han det med 1 minut kvar......
Kommentera

zaccodog: Tror nog att det är som så att Linkan inte fått så mycket pengar att spela med. Linkan har säkert fått en allsvensk budget och det är ett allsvenskt lag vi har fått också.

Redigerad kommentar

Kommentera

Burkmat: Om det stämmer hoppas jag verkligen att dom går ut med det så fort matchen är färdigspelad. Sedan hoppas jag att den nya tränaren tar bort Murley från blå i PP och berättar för ALLA backar att det är okej att skjuta slagskott även i PP.

Hur var det med M. Karlsson ifjol? Tjatade vi inte på att han också skulle skjuta mer slagskott? Kan det månne vara Perras PP-filosofi som negligerar konsten att skjuta slagga?
Kommentera

Anonymous: Men ifjol hade han en bra ES-budget. Det är mycket hans egna misslyckaden som gör att vi är panka nu.
Kommentera

Anonymous: pengarna trollade han bort förra säsongen med alla Fina panikvärvningar
Kommentera

haggen: vad har han att förlora? han vet ju att han ryker, Bye bye Perra
Kommentera

Kerstin_k: Måhända att vi har enskilt taskiga spelare. Men i match efter match så envisas denna tränarduo att spela på ett liknande sätt som man gjort i 1,5 säsonger nu.
Här måste det ske något, snabbt som attan. Att inte någon av de med mandat att förändra sett detta redan, är en gåta.
Kommentera

Burkmat: Strax efter 16.00 skrev jag följande SMS till en kompis:

"Nej. Det gör ju inte det. Men det är ju så jävla bedrövligt. Ändrar mitt tips; Timrå blir nollade."

Skönt med landslagsuppehåll. Slipper det här ett tag.

Och Perra - hej då, tack för det här. Uscha!
Kommentera

Burkmat:

Tack, han kan dra åt helvete!
Kommentera

zaccodog: Minnet är dåligt, vilka var det?
Kommentera

Enligt Perra själv i intervjun så blir han kvar.

Hoppas det är spel för galleriet.
Kommentera

Burkmat: Perra mörkar bra i alla fall. Det är ett som är säkert. Man blir inte helt säker på att din källa ska få rätt även om jag önskar det.
Kommentera

haggen: Tack å adjö 0-3 - var det dödsstöten? Kvalserien tillsammans med modo. Det kan bli både spännande och hemskt på samma gång - fy fan!
Kommentera

Ja det ser fortfarande blytungt ut... Bara att hoppas Nubben har fått fullt mandat att agera som han anser är nödvändigt.

För inte kommer det räcka med en back för att vända det här. Vi snackar "Extreme Home makeover" om vi ska undvika KS den här säsongen.
Kommentera

Patrick Polly:
En helt ny förstafemma är vad som behövs, men det är inte realistiskt ekonomiskt.
Kommentera

SKICKA RIDDERWALL PÅ EN GÅNG BÖRJA DÄR FÖR F...N!!!!
SÄMSTA MÅLVAKTERNA I SERIEN.
KÖP EN BRA J20 MÅLVAKT I NÅGOT AV SUPERELITLAGEN DOM ÄR BÄTTRE!!

HAR VI EN TRYGG MÅLVAKT SÅ SLIPPER VI VARA SÅ ÄNGSLIGA
4 SPELARE PLUS 1 MŨLVAKT ÄR VAD SOM BEHÖVS, HASEK, CASLAVA, NEDVED el tomas vlasak. då komemr det bli riktigt rolig fortsättning!!!
Kommentera

Per HApps: Nya och bättre tränare är A och O i nuläget!
Kommentera

Kevin O Shea: Häftigt sen med matchen i matchen, de två djurgårdarna Tellan mot Riddarn. Kan bli hur spännande som helst.
Kommentera

keni: ANG NYFÖRVÄRV, NU FÅR NÄRINGSLIVET I SUNDSVALL/TIMRÅ FANUIMEJ KLIVA IN OCH HJÄLPA TIMRÅ VIDARE, HUR KANN DET KOMMA SIG ATT SMÅ STÄDER SOM JÖNKÖPING LINKÖPING SKELLEFTEÅ LULEÅ M.FL PUMPA IN PENGAR I LAGET , MEN VI HAR BÅDE TIMRÅ OCH SUNDSVALL OCH VI HAR ALLTID KNAPER EKONOMI, VAD BEROR DETTA PÅ
Kommentera

keni:
Capslock snälla, capslock
Kommentera

Man borde fan sluta kolla på hockey på lördagar. Helgen blir ju i regel förstörd. Vilket rejält fall bakåt förresten, efter matchen mot Skellefteå. Vi var ju inte bra nånstans idag!
Kommentera

För tillfället försöker jag finna glädje i det faktum att detta, enligt mig, var en bäst analyserade TV-matchen för säsongen.

Analysen ger, i likhet med min egen hobbyanalys, ett tydligt svar - tränarbyte är ett måste eftersom laget, med dessa tränare, fullkomligt fallerat i att skapa ett tryggt grundspel.
Kommentera

keni: DU MÅSTE JU FÖRSTÅ ATT VI OCH GÄVLE ÄR DE ENDA NORRLÄNDSKA STÄDERNA MED ALLSVENSKA FOTBOLLSLAG, DET ÄR DIT NÄRINGSLIVETS PENGARNA GÅR.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Anonymous: Brynäs ligger 4:a och har en ny fin arena.
Kommentera

RubinCarter:
Och Modo näst sist med ett realtivt nytt sm-guld och en nästan ny arena.

Allsvenska organisationer ger allsvenska lag.
Kommentera

RubinCarter: Jo men de har lirat i KS också trots ny fin arena. Men då hade de Brendl som räddade dem.
Kommentera

keni: Jag tror att det måste till fler spektakulära avskedanden för att de som inte sponsrar Timrå fullt ut ska sponsra laget. Det måste tas fram en vision i föreningen, en tro på framtiden för att locka näringslivet. Föreningens professionalism måste stärkas och Timrå IK måste drivas av människor som vet hur man uppnår det.

Inte förrän då kan vi hoppas på att näringslivet ställer upp. Inte förrän då kan vi räkna med en ny 'storhetstid' för Timrå IK. Det som nu händer känns mer och mer som ett nödvändigt ont. Sagan tog ett sorgligt slut. Men så går det när sagan skrivs av fel personer.
Kommentera

Kattgubben: Avskedsföreställning för Linkas och Perras skitlag! Bra att de fick avsluta med att visa hur usla de verkligen var! Skönt att det är över!
Let the madness begin!
Kommentera

« · 1423575 · »