mikenomad: Jag köper ändå till viss del Linkans resonemang. Jag tycker inte man har sämre lag på papperet än Växjö och AIK. Eller Modo för den delen. Skillnaden är att de två förstnämnda lag har en stabil förstamålvakt och ett grundspel att falla tillbaka på. Timrå saknar bådadera. Ända sedan Perra tillträdde har det sett ut som man åker runt och hoppas man gör rätt. De tillfällen som det ser bra ut, Frölunda och SAIK hemma, känns snarare som olycksfall i arbetet. Ser man tillbaka på Linkans pressmeddelande och vad han sagt i intervjuer tidigare under säsongen så är det lätt att tänka sig att han velat göra sig av med tränarna en längre tid.
Jag vet inte vem som var den drivande i frågan om att anställa Perra men jag misstänker att det var vår, osynlige, klubbchef. Var är han nu då det blåser som mest? Skickar fram det mest menlösa vi kan erbjuda i CE. Nu hoppas jag Perra höll skenet uppe under intervjun och avgår självmant om inte TJ och Nubben har stake nog att skicka honom. Eller så ser man loppet redan kört och väntar in i det sista med att byta för att få så bra effekt som möjligt av tränarbytet.
Johnny Bravo: Nubben har förvisso sparkat en vän tidigare i Dahlén men hur ställer han sig till att göra sig av med Perra som han själv jobbat under?
Vågar man hoppas att tillsättandet av Nubben som sportchef är ett led i att kunna göra sig av med tränarduon och hänvisa till att Nubben har andra roller i föreningen som förklaring till att han blir kvar?
ÖstrandsNisse: Det blir sällan bättre som det så fint heter. Men det kan ju å andra sidan omöjligt bli sämre heller.
Perra hade ju ifjol på sig att bevisa att han kunde göra något med det här laget. Men inte ens med två toppcentrar så fick han detta lag på rätt bana. Kolan har ju faktiskt visat sig kunna spela hockey i HV, även om det svider att säga. Det skulle varit intressant att se vad Challe kunnat få ut av fjolårets lag kontra vad Perra åstadkom. Nu spelades det ju en alldeles förträffligt tråkig hockey under Challe och publiken svek men nu spelar vi ju ingen hockey öht.
Fortsätter vi med nuvarande poängsnitt landar vi på fantastiska 44 poäng när säsongen är färdigspelad.
För att komma upp i 72, som är den poäng AIK och DIF kan tänkas landa på med nuvarande snitt, poäng kommer det krävas ett snitt på två poäng per match i de resterande 35 omgångarna. Med reservation för att jag räknat rätt förstås. El Maco eller annan som jobbar med siffror kan säkert verifiera :)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar