Sponsorer är ju som bekant viktigt att hålla sig på god fot med i dagens pengastinna hockey. Verkar dock som om TIK gjort en grej som verkar rätt korkad. Vill dock inte dömma ut detta innan jag vet allt som ligger bakom. Föregående säsong så satt de som var match värdar (eller vad det kallas) på rad 6 ovanför TIKs bås (elle kanske 5 eller 7 men nånstans där).. dvs väldigt bra platser att se hockey på =) De får väl punga ut ca 30000-35000 för den kvällen så är väl helt i sin ordning att platserna är bra. Nu kommer det dock (vad det verkar) få sitta där handikapp "platån" var förut.. dvs kortsidan. Varför betala dom pengarna för dom platserna??
Om någon vet mer om hur detta igentligen ligger till så förklara gärna. Lär bli många besvikna sponsorer som plötsligt upptäcker att de inte får sitta lika bra längre.
jokklas: Bör väl lägga till att man inte på långa vägar ser lika bra på de "nya" platserna och att jag själv INTE är en sponsor så det inte drabbar mig utan jag är mest fundersam hur man resonerar kring detta. Pengarna behövs ju för vårt kära lag!!
TD: Uppenbarligen fick jag rätt på mer än ett sätt angående nya platsen för match sponsorerna. Om de ändå kunde vara kloka nog att i förväg gå ut och faktiskt ta reda på hur folk vill ha det.. att de dessutom klantade sig så att folk på stå just i de faggorna får sämre sikt är ju helt värdelöst. Riktigt dåligt tycker jag.
Vilken pajas är det som beslutar om sånt här i hallen igentligen? Han/Hon behöver lära sig lite marknadsundersökning och dessutom inse att feta stålbalkar med mera INTE är genomskinliga.
Känns lite som när Telia plöjer ner miljontals kronor för att bygga en "portal" som alla tvingas ha vare sig de vill eller inte. I slutändan får ju vi som har skiten betala fast vi inte vill ha nån portal :-/
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·
Om någon vet mer om hur detta igentligen ligger till så förklara gärna. Lär bli många besvikna sponsorer som plötsligt upptäcker att de inte får sitta lika bra längre.