1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590628 inlägg · 6217 ämnen

Ekman avstängd?

« · 487130 Till forumet

Sv: Ekman avstängd?
mok:

Det vikitga i den här punkten är ordet "onödig" som står innan kontakt. Om spelaren söker målvakten skall det vara en tvåa, är det en kollision (vilket jag tyckte Ekman vs. Kipper var) eller så att målvakten söker kontakten skall det inte vara utvisning.
Kommentera

Poffa: Korrekt dock kan man ju disskutera Ekman till dödagar. Som dom sade på hockeykväll så e han en såpass skicklig skridskoåkare så han skall kunna undvika situationen i vilket fall.
Kommentera

Poffa: Det där är ju en tolkningsfråga.
"Söka upp" betyder (enligt mig) att om målisen hoppar in i en situation, ex en motspelare står en meter från honom till vänster - pucken är en meter till höger. Sedan kommer motspelare nummer två till höger dock vid blålinjen. Om målvakten hade hoppat in i han till vänster - då söker han upp en situation! *skratt*
Kommentera

mok: Skulle diciplinnämnden tagit upp detta , då skulle han ha varit avstäng nu. Så är inte fallet.
Så varför älta spilld mjölk.
Men han lär nog bli "proppad" vid nästa möte, så han lär sig att svänga.
Kommentera

Maggan: Jag Fattar inte hur ni orkar;)

Kommentera

Helg Ernest: Saken e ju den att han gjort liknande saker innan det väger ju klart till hans nackdel. Hoppas verkligen han blir proppad rejält.
Kommentera

willysson: Jag ville bara förklara lite.... *tittar neroch stryker tårna i backen* ;)
Kommentera

mok: Styf och Koskinen går ihop runt den spensliga pojkkroppen.
Dom får ta barkspade för att få upp honom från isen ( c :
Kommentera

mok: hehe , håller med dig där.. Han behöver en fuling själv, ska bli roligt att höra hans reaktion och Wikegårds med;)

En annan sak kan jag lova, att det kommer bli mycket mera liv i pressen då den stackars fina killen från Stockholm blev brutalt påkörd.
Kommentera

willysson: Jo visst kommer det bli mer liv då inget snack om saken där är det ju en Djurgårare det handlar om. Men skulle som sagt vara ruggigt kul o höra Wikegårds reaktioner om nån proppade han eftersom han själv förespråkar det.
Kommentera

mok: Manderville eller Sanny lär ta hand om ekman vid ett senare tillfälle så att säga.
Kommentera

mok: Jag som många andra hoppas nog få uppleva den dagen, framförallt som studiesyfte;)
Kommentera

willysson: Ledsen om jag drog igång ngt som ni alla redan är förtvivlat trötta på att älta. Jag ville inte diskutera Ekman utan helt enkelt få klarhet i vad regelboken säger. Tack, Maggan och Mok!
Kommentera

Funky Fred: Ställer man inga frågor får man inga svar...
Ställer man frågor får man heller inga svar ; )
Kommentera

Vet inte varför den här tråden påminner mig om mc-gänget Bandidos slogan:
"God forgives, Bandidos dont"
Kommentera

Smokey: Hoppas nisse bli avstängd.. Han körde ju på kipper me flit...
Kommentera

heart: Känns som det redan är kört med det du;)
Kommentera

« · 487130