1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590540 inlägg · 6216 ämnen

ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning

« · 1100305 · » Till forumet

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
erathoo: Nja kanske inte så men linkan tog nog kontakt de gjorde han nog men han behövde säkert inte anstränga sig något, sen kan ja säga att Aki Berg är en sopa !!! Ville bara säga de :)
Kommentera

Vad tror Ni angående Sean Avery? Om FBK kan få ordning på Dick Axelssons diciplinproblem borde väl Timrå kunna få fason på Sean Avery? ;-)
Kommentera

Snoop: så du menar att han ringde och frågade om han kunde få komma o spela med TIK? typ som Aki-Berg gjorde under lock-outen?....njaaa skeptisk :-)
Kommentera

För att ytterligare spä på eländet......
Kommentera

erathoo: Klart de var bra att värva honom, men han kom nog bara hit för att spela med sina kompisar och dom råkade spela i Timrå IK.
Kommentera

Laken: Jo, du glömde att nämna att Linkan fixat den förmodligen bästa backen som spelat i Timrå sen Lill-Strimmas tid - Lehtonen.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag ska svara dig helt ärligt.
Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro längre...

Jag ser till FAKTA och RESULTAT. Läs utklippet ifrån Jimmys eminenta blogg nedan. 8 månader har vi väntat på en klasscenter...

Vart tog backförstärkningarna vägen? Jag skrev efter någon enstaka omgång av årets Elitserie att backsidan måste stärkas upp med defensiv tyngd. Även här har förstärkningarna lyst med sin frånvaro och vi har spelat drygt halva säsongen. Vad var det för fel på Martin Strbak?

Det är fakta!

Vi hade en trupp som många ansåg var tunn och svag redan FÖRE/INNAN seriestart - efter det har vi tappat Mäkiaho, Hedström, Wandell och fått Bogg.
Då räknar jag inte inte med att Erik A dessutom varit utlånad och skadorna (på till exempel Styf).

Vi har tappat centrar som: Hahl, Regin, Hedström, Wandell (tveksamt om han kommer tillbaka).

Vi har tappat backar som: Sanny, Kalle och Kokko.

Det är fakta!

Tror du inte att dessa 'tapp' märks?

Jag har, i flera månader, hört argument liknande ditt nu men mitt (och många andras) tålamod är slut!

Nje, jag kommer inte sippa must och ta det kallt, jag kommer fortsätta kriga för Timrå IK's bästa!
Kommentera

Laken: Det är väl så att Linkan Lindqvist som har det oprativa ansvaret för spelartruppen så det ligger nog på honom, men visst styrelsen kanske kan lyfta lite mer pengar för det går inte spara sig ur krisen. hela Sverige funderar nog vad som händer i TIK. Appropå Backlund kan han få ett ännu bättre självförtroende när han nu skall spela med Tre kronor. Sebben har mycket svagheter och det visar statistiken den ljuger inte men visst han har gått framåt och kan bli en bra back med tiden. Bra av Challe föresten att lufta Pääjärvii i sista matchen fick mycket speltid i sista perren och visst blir det intresant att följa Småkronorna Sebben får nog begränsad tid men Pääjärvii blir en stort utropstcken det tror jag, vi får se..
Kommentera

Laken: Herregud. Tror du verkligen att det i n t e jobbas på förstärkningar? Själv utgår jag helt kallt från att det trillar in sisådär två gubbar innan juluppehållet är över. Sippa must och ta det kallt.
Kommentera

###
Jag har nu mailat klubbledningen (CE+TJ) angående handlingsförlamningen som verkar råda och uppmanar alla andra som känner samma sak - att det händer för lite - att göra likadant!

Tillsammans är vi supportrar starka, sätt lite tryck på klubbledningen nu under uppehållet!

Kom ihåg att underteckna mailen med era riktiga namn och använd ej svordomar och dylikt.
###

[email protected]
[email protected]
Kommentera

JimmyH:

"Jag undrar jag hur Timrå ska lösa det här. Vi har haft sedan maj på oss att hitta en ny toppcenter utan att lyckas. Uppenbarligen så är Timrå IK inte en attraktiv klubb att spela i. Våra sportchefer måste ha fått väldigt många nej. Nu är det 1,5 månad kvar till deadline. Kompletteras inte truppen på ett bra sätt innan dess så ställer jag mig både tveksam till våra chanser att nå slutspel och till kompetensen i den nuvarande ledningen. Jag vet att det är svårt att hitta toppcentrar men 8 månader är ändå ganska gott om tid.

Det har pratats om backförstärkningar också. Rögle värvade i veckan Martin Strbak. Ett bra namn i dessa tider anser jag. Jag har inte sett hans matcher i Rögle nu men 9 VM-turneringar, 0S 2006 och 20 poäng i ryska ligan förra säsongen är ändå tillräckligt på pappret i alla fall. I det här läget. Varför valde han hellre Rögle än Timrå tro?"

Det är ju EXAKT DETTA min kriTIK har bestått i och består av! Skönt att myntet nu också börjar ramla ner hos dig... ;-)

Det är FULLKOMLIGT OACCEPTABELT med den handlingsförlamning som rått och verkar råda inom Timrå IK ända sedan i somras!

...8 månader...
Kommentera

###
Jag har nu mailat klubbledningen (CE+TJ) angående handlingsförlamningen som verkar råda och uppmanar alla andra som känner samma sak - att det händer för lite - att göra likadant!

Tillsammans är vi supportrar starka, sätt lite tryck på klubbledningen nu under uppehållet!

Kom ihåg att underteckna mailen med era riktiga namn och använd ej svordomar och dylikt.
###
Kommentera

Steffe: Manderville är väl högutbildad han kan ersätta TJ istället, de skulle vara fantastiskt.
Kommentera

HÄR har vi vår nya tränare, han skulle kunna få alla att dra åt samma håll.
Kommentera

TobiasThyr: Ja goda Råd (b)er dyra nu..vi får ta det vi kan få innan transferstoppet går ut får vi väl förska värva den bästa centern o backen i IFSHockey...dom bor ju iallfall i stan om inga andra vill komma... .
fast å andra sidan kanske vi möter Sundsvall redan i kvalserien...
Kommentera

htikare: Då kan ju Linkan ställa sig i båset då om det är en IKEA-anställd möbelhandlare och marionett du vill ha som ersättare med vattenkammat hår. Då får vi ju en rak motsats till Charles Berglund.
Kommentera

Jo, just nu bör vi faktiskt byta för bytandets skull! Challe (och Nygge?) har kört fast och vi behöver en förändring till stånd!
Vem det sedan blir spelar mindre roll för undertecknad, huvudsaken är att det är en bra tränare som kan få laget att ta sig samman igen.
Kommentera

Uno Gordon: Nej ingen svärande könsordsmänniska som Strömberg i TIK...vi kan ju inte byta för bytandets skull.
Kommentera

Uno Gordon: Inte jag heller, det känns som det enda rätta efter resultatet/resultaten hittills denna säsong.
Skulle vilja gå så långt som att säga att klubbledningen inte har något alternativ kvar - Challe och (Nygge?) måste bort nu!
Så snabbt som möjligt för att en ny röst, en ny tränare ska få chansen att sätta sin prägel på laget under uppehållet.

Leif Boork? Stephan Lundh?
Kommentera

Frella: Ok. Då kan vi avskriva den biten då.
Kommentera

Uno Gordon: Båda dessa är väl några av väldigt få som har kontrakt även nästa år?
Kommentera

Laken: Timrå MÅSTE till varje pris behålla Eric Moe och Sebbe Erixon. Skriv kontrakt med dem redan nu och signalera för grabbarna att ni är de spelare vi vill bygga en stomme kring. Ni är vår framtid. Och vi uppskattar er lojalitet!
Kommentera

Laken: Jag skulle inte gråta ifall Sir Charles får silkessnöret nu. Förtroendekapitalet är bränt. Jag tycker fortfarande att han är en sköning. Men dessvärre har inte kunnandet att få ut det maximala ur denna spelartrupp. Jag tror Timrå Berglund och Timrå skall begära skilsmässa från varandra nu.

Vad gör Randy Edmonds nuförtiden?

Leif Strömberg skulle annars vara ett namn för Timrå!

Kommentera

Bara ytterligare ett exempel på hur andra lag agerar, denna gång handlar det inte om nyförvärv men ändå.
Kommentera

Desto mer jag tänker på det under kvällen... Vi har en tunn spelartrupp men inte SÅ dålig som vi presterat/presterar på isen.
Vi har problem med grundläggande saker som försvarsspel (inkl. boxplay) och att komma samlat i anfallen.

Sedan undrar jag också om (den ibland så attitydslösa) spelartruppens FÖRTROENDE och RESPEKT för tränarparet?! Man har ju hört en del rykten kring detta...

...JA, jag tror faktiskt att Challe (och Nygge?) får gå under uppehållet. Mycket möjligt att jag har fel men just nu är det i alla fall min magkänsla.
Kommentera

mikenomad: Ja sämre kan det i alla fall inte bli, när Challe i vilken gång i ordningen denna säsong snackar om trötta skallar och ben, behövs det en ny röst i omklädningsrummet, så här kan det inte fortsätta, gå från kanon spel till värdelöst varannan match är något fel. Det är tränarens förbannade skyldighet att sätta fart på dem. Några sådana matcher kan man på 55 omgångar acceptera men inte varannan match. Sen är det ju jävla konstigt coachning i PP ikväll, starta Hynning istället för de med mest energi är ju obegripligt.
Kommentera

MB: men då är det väl bara att ringa dom, vi kan skylla på divor till spelare och massa skit men challe har gjort sitt i timrå, han måste bort, snälla tomten flyg han hem till 08 !
Kommentera

MB: Jag har flera gånger härinne luftat idén om att göra ett kastbyte av tränare mellan IFSH och TIK. Fast jag förstår ju att det antagligen inte är möjligt. Tror dock att Gradin skulle vara ett mkt bra namn för TIK.
Kommentera

Laken:Kan vi inte lura iväg Charles tillbaka till Väsby!
Kommentera

TobiasThyr: Tycker Peter Gradin verkar duktig och gjort underverk, annars Jonas Rönnqvist och Bert Robertsson i Uppsala AIS, de har helt förvandlat AIS som inte har några resurser alls till ett kanonlag, bra försvar och ett jävla drag i skridskoåkningen med fullfart framåt med bra backchecking, ger sig aldrig. Rena rama Timrå spelet alá Lill-Kenta.
Kommentera

73Sjöbba: där är dom ju redan!!
Kommentera

Laken: Hoppas dom sitter säkert annars byts dom väl ut mot några i Linkan/Robban klass.
Kommentera

Laken: förhoppningsvis jävligt löst, jag har ingen som helst koll på värdiga ersättare, nån som har nå intressant namn på en bra tränare att ställa i båset, helst som kommer utanför 08området..
Kommentera

Jag undrar verkligen hur säkert vårat tränarpar sitter...?
Hur många förluster beroende på attitydsproblem kan klubben acceptera?
Kommentera

Är det någon som har koll på den ekonomiska situationen i TIK egentligen? Jag hörde någon intervju med någon höjdare i MoDo som uttalade att sponsorinkomsterna i princip hade dött efter sommaren. Vidare så är väl Djurgårdens ekonomi på fallrepet. Kanske är den ekonomiska situationen i TIk myket sämre än väntat och därav de uteblivna värvningarna. Jag tror ändå att den ekonomiska situation är mer stabil i Sverige än i Ryssland där det sänkta oljepriset tydligen slår hårt på vissa lag. Man kan ju hoppas att den slår riktigt hårt där borta så vi kan få en ny Pavel Rosa snart.
Kommentera

MB: Ekonomi är så klart viktig del i en klubb o hos klubbdirektören men Han måste också visa mod o framsynthet så vi inte möter Sundsvall ,almtuna osv nästa år sker inga spelar förstärkningar el. breddningar av truppen nu under uppehållet då är risktagandet oerhört riktigt stort hos TJ o co..
Kommentera

Huge: Rätt läge att kliva in... Viktigt.
Kommentera

haggen: Linkan/Robban har ju naturligtvis inte samma kontakt nät som Nubben, och det sparar TJ pengar på, dels kunde inte Linkan/Robban använda det i löne förhandlingen och ingen erfarenhet från ES osv, så någon marknadsmässig lön som typ Nubben och de andra killarna har de inte, TJ spar igen. Tack som fan TJ för det. Vi spar oss kvar förhoppningsvis på plats 9-10, det blir dyrt det TJ.
Kommentera

Ice Tea: Ja där ser man när det bränner till tar man bort frågan vad man gjort av löner från sanny hahl jonte regin mfl klart det luktar förskingring lång väg vilket man misstänkt hela tiden.
Kommentera

Tänk och vara challe och jobba med den här dår styrelsen som bara gör det sämre och sämre för dig varje dag heder åt dig som orkar med det. Frågan är hur länge du gör det då truppen mer hör hemma i allsvenskan med den här satsningen ES mest snålaste hanlingsförlamde idioter gjort. 40 poäng är fan i mig en bragd utan värvningar men med minskad trupp hela tiden.
Kommentera

Modano: Skulle vilja se en intervju med klubbledningen av nån från supporterklubben, Challe, Linkan, TJ borde ha nåt att säga....
Kommentera

Huge: Det tror du... eller så har man inte vaknat än....
Kommentera

Ice Tea: "jag fattar ingenting längre och nu är tålamodet slut hos mig."

Ja, hela föreningen måste bäva just nu...
Kommentera

Bergius: Förtydligande: Fler poäng efter det senaste landslagsuppehållet.
Kommentera

Kan hålla med i en del kritik här men måste också säga att det här laget har gjort det väldigt bra efter det senaste landslagsuppehållet. Jag tror faktiskt inte att någon till värvning, sparkad tränare, fler uttalanden från Linkan hade fått Timrå att ta fler poäng än vad vi gjort.
Kommentera

« · 1100305 · »