1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590541 inlägg · 6216 ämnen

ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning

« · 1098184 · » Till forumet

Sv: ES dumsnålaste och mest handlingsförlamade klubbledning
Vad kan det bero på att det knyter sig? Skulle nog vilja påstå att det är viljan, hjärtat, stoltheten som inte mobiliseras. Vi körde Timråhockey i en period mot Rögle och sen...passivt igen och där fortsatte vi igår.
Vad behövs för att laget ska ge järnet i alla matcher. Man kan inte ha slutspelsambitioner och bli utspelade av SSK!!! I en viktig match. Här saknas spelare med hjärta, moral och ansvar, jag fattar ingenting längre och nu är tålamodet slut hos mig.
Kommentera

Det som stör mest är att det inte hörs ett jävla dyft från ledningen i Timrå IK eller någon kring laget.
Då nubben var här kunde det vara en blänkare i lokalblaskan var och varannan vecka utan att nubben hade gjort ett smack, men man fick ändå lite feeling om hur det stod till i laget, mycket bra tycker jag i alla fall.

Var man på match stod nubben för det mesta i kulisserna och snackade i telefonen, alltid uppdaterad på spelarmarknaden mm.
Senaste matchen satt jag bredvid linkan/robban och jag tror inte ens de hade med sig mobilen.....såg ut som några jävla frågetecken båda två.

Nu är det tyst som i graven och man vet inte alls vad som står på.
Är det för mycket begärt att få lite info om vad som händer i klubben, ändå vi supportrar/publik/sponsorer som ser till att Timrå IK existerar.

De sistnämnda kan ju inte tycka det är speciellt roligt att kasta pengarna i sjön just nu.

Ta ansvar TIMRÅ IK!!
Kommentera

Ice Tea:

Jag fattar inte vad som händer, självklart måste det värvas, två tuffa Kanadensare behövs som kan riva igång dönickarna!
Kommentera

The Fat Bastard: Jag håller med. Det måste vara fullständigt oacceptabelt att ett lag viker ned sig igen på borta plan. Detta kan styrelsen inte bortse ifrån. I det läge Timrå befinner sig i med chans att krypa över slutspelsstrecket så underpresterar man åter igen. Håller för en gångs skull med Nyström i Expressen, VAD FAN HÄNDER INOM TIMRÅ IK.

Förändringar måste till. Och det nu. Tränarduon kan inte ha spelarnas förtroende och jobbar verkligen laget åt samma håll? Tveksamt!!
Vem i klubben sätter ned foten nu och åtgärdar problemet/problemen.

Nu har jag fått nog av negativ publicitet och devalvering av föreningen.

AGERA TIMRÅ IK!!
Kommentera

The Fat Bastard: Jag håller helt med dig, värva första bästa hitta som kan t ex vara Ovechkin och folk här inne skulle väl ändå klaga
Kommentera

VARFÖR I HELVETE VÄRVAS DET INGET?????
Kommentera

John K: de gäller att vi har kraft så vi tar oss dit också
Kommentera

The Fat Bastard: Glöm sådana teorier. Alla gör så gott dom kan, även Linkan.
Du tror väl inte att ledningen i Timrå IK utser och anställer en sportchef som man inte tror på. Timrå IK kommer nog snart ut med ett pressmeddelande där man talar om att två nya spelare ansluter till truppen efter juluppehållet.
En center och en back. Det är viktigt att vi är rustade inför slutspelet, det är då det gäller.
Kommentera

persson:

Jag anar en konspirationsteori, varför går Sundsvall bra och vi dåligt!. Varför värvar inte Timrå?
Kommentera

Per HApps:

"Plattityder med andra ord, det sätts dagligen nya olympiska rekord i att slå igen öppna dörrar här på HS"...

"slå igen öppna dörrar",  varning sportgroda! 

Kommentera

Per HApps: Bidrag n:o 1 i plattitydolympiaden:
"Timrå IK behöver transatlanter.
Canadensare/Amerikaner har ofta rätt inställning, tuffa backar och forvards som går rakt på mål, skjuter mycket."
The Fat Bastard @ Costa del Sol
Kommentera

Kongo:
Plattityder med andra ord, det sätts dagligen nya olympiska rekord i att slå igen öppna dörrar här på HS.
Kommentera

Uno Gordon: Helt ärligt så tror jag att du är nåt på spåren här. Att engagera sig och göra sina åsikter synliga via internet är numera var mans möjlighet och det sker omedelbums, inga fördröjningar via långsam postgång el. dyl.

Detta är i grund och botten en underbar möjlighet för gemene man att snabbt bli kvitt frustration samt kanske få en eller annan "klokhet" luftad. Problem kan dock uppstå när det som sker tenderar att uppta all vaken tankeverksamhet och slutligen även hemsöka sinnet under sömnen genom drömmar. Du har som du själv vet varit rätt illa däran men har på ett föredömligt vis tacklat detta och "kommit tillbaka". Tror du har mycket klokt att delge i detta.

Det kan vara lätt att raljera över det här, att inte ta det på allvar och ironisera. Min uppfattning är dock att för fler än man anar har möjligheten att sätta sig själv i åsiktsskottlinjen via internet inneburit en rad jobbiga psykiska belastningar.
Kommentera

Per HApps:
"Tycker att vi lämnar denna tråden åt sitt öde, då namnvalet känns ovärdigt. Då jag vet hur mycket det jobbas bakom kulisserna."

Det är detta som Laken med flera inte tycks förstå.
Laken som för övrigt slagit in öppna dörrar i snart ett halvår nu.
Kommentera

Laken: Du får såklart göra som du vill. Anser du att trycket i kammaren är för högt gör du bäst i att dra dig tillbaka en stund. Men min erfarenhet av det hela är att du inte skall suga upp all skit som skrivs. Däremot kanske du skulle distansera dig en smula. Du borde försöka tänka på att inte skriva i affekt så ofta. Kanske låta bli att bemöta personangreppen. Bara bemöta det som är relevant och kanske låta bli att logga in vissa dagar. Så har jag löst problematiken.

Jag tänkte hockey för mycket förr på ett negativt sätt. Jag är fortfarande engagerad och tar del av det som händer och sker. Men jag har bestämt mig för att likt tevens makt över mig så skall inte heller sporten få suga tag klorna på mig. Jag behöver inte se allting. Och jag behöver inte alltid stå först i ledet och erbjuda mina tjänster. För i slutändan är det ändå ingen som tackar dig ändå. Skriv när du känner för det. Men gör det inte på rutin. Utan gå ut och käka en god middag med polarna eller en sensuell kvinna. Och prioritera andra saker. Då kommer suget att bestå. Då kommer du aldrig nöta sönder intresset för hockeyn.

Jag höll på kvävas men jag tog mig samman och nu tycker jag det är roligt igen. Men jag MÅSTE inte längre göra saker och ting för andras skull. Utan jag gör det av egen lust. Det är en stor skillnad.

Så jag hoppas du inte tar steget fullt ut och avslutar ditt medlemskap utan att du stannar kvar. I slutändan är det ändå bara idioterna som segrar om man öppet visar sin sårbarhet. Låt dig inte knäckas!

Sköt om dig och må så gott!

Kommentera

Ska Timrå kunna binda upp några spelare på längre kontrakt för framtiden måste ledningen visa att klubben menar allvar.
Det vill säga att värva sunt inför slutspurten-agera som att Wandell är förlorad - in med någon rejäl back.

Gör man ingenting kommer vi inte få se någon vidare "stomme" närmaste åren, eller ännu värre - ett Timrå som inte spelar i elitserien.

Kom till skott (som flera andra lag gjort) och värva.
Ni måste ju lärt er av misstagen tidigare säsonger.....
Kommentera

friskan: "Din bubbla var inte isf inte heller sä väldigt trevlig."

haha där fick du till det ;-)
Kommentera

Generellt,

Även fast jag tycker det är till överdrift med allt för mycket negativ klang kring allt, så tycker jag det är ett bra initiativ av Laken att faktiskt skriva det han tycker och försöka påverka så gott han kan - vem vet, kanske nån "viktig" läser detta och tar till sig. Tror Herr Laken lätt kan bli misstolkad eftersom det blir ganska mycket med trådar hit och dit osv.

Sen får ju folk tycka vad dom vill om innehållet. Jag är personligen mot det mesta av det Laken skriver, men det grundar sig mest på att jag tror på laget till 100% och tror vi lätt klarar oss till slutspel utan nyförvärv.

Men vill vi gå LÅNGT så bör det värvas. Nåja, jag har dessutom förtroende för ledningen som säkerligen inte består av ett gäng dönickar utan Timrå-hjärta.

Men sen, appropå det här med trådar - jag bryr mig iaf inte särkilt mycket om vilken tråd man skriver i, man skriver ju i den som finns framme liksom. Ungefär som om man skriver i en gästbok typ. men har dock på det sena försökt hålla mig till "rätt" tråd.

Förövrigt har jag aldrig i mitt hockeyliv hört så många brudar skrika "hora" och könsord i en klack. AIK förlorade med 3-6 mot Almtuna - en fröjd för ögat=) Vår gamle #13 Henrik Eriksson vart f.ö. matchens lirare i AIK.
Kommentera

friskan + andra:

Man kan sätta lite press på olika sätt, till exempel genom att få med sig många supportrar i ens egna åsikter. Och om flera (i detta fall de allra flesta supportrar) tycker samma sak i en fråga så skapar det automatiskt viss press på klubbledningen att agera. Precis så menade jag!
Inget annat!
När det gäller mina inlägg så är det ju bara JAG SJÄLV som vet hur jag menade ifrån första början!

Men jag orkar inte svara 200 gånger på olika frågor, påståenden för varje sak jag skriver.
Diskutera med varandra istället!

Jag är en person med många åsikter (precis som Wikegård och Uno Gordon till exempel).
Men nu får ni komma med era egna åsikter, synpunkter och så vidare kring Timrå IK (inte mig). Ta chansen! Och kritisera inte enbart de som har åsikter.

Svar till mig UNDANBEDES, jag gör nu en Mona Sahlin/Uno Gordon och tar en timeout...!
Kommentera

Ambroo :

Därför att jag tydligen är naiv och inte tycker som rubriken i denna tråd. Det är nog därför jag inte förstår.

Din bubbla var inte isf inte heller sä väldigt trevlig.
Kommentera

Laken: Att klubbledningen skulle läsa denna tråd, vore lika trovärdigt som att man döpte en tråd till "Laken den messt handlingsförlamade skribent", skulle tro att han skulle läsa den om den vart lång nog och bara stod negativa saker.

Men klart inte utan att man tänker på en gammal tråd som hette Njurunda comments, ;)

Naiv är den som tror att inte ledningen tittar på spelare, men ingen i ledningen tror jag är så dum att de går ut med det, av den orsaken att de kanske inte vill skapa speculationer
Kommentera

friskan: Varför vill du inte förstå vad folk skriver? Du har med all önskad tydlighet bevisat en gång för alla vad du är för en typ av människa genom bubblan du skickade till mig.

I rest my case.
Kommentera

Ambroo:
Att läsa inlägg härinne det tror jag väldigt många gör men nu var det ju att skriva inlägg det var frågan om, och det gör man bara om man är naiv tydligen.

Skönt att inte vara ensam då........och då stämmer det "att en TIKare går aldrig ensam".
Kommentera

Blizzard:

Naiv som jag då tydligen är så fick jag den uppfattningen att Laken ville/trodde att klubbledningen skulle/borde läsa hans tråd.

Ursäkta mig.
Kommentera

friskan: ""därför ville jag sätta "lite press" på klubbledningen genom att skapa denna tråd".
Tyckte bestämt att det var du som skrev detta.

Jag har läst om....och jag har läst rätt."

Du har vell inte läst rätt någonstans....han Laken har inte nämt ett skit att klubbledningen skriver här inne!!
Kommentera

friskan: Du kan ju fråga gubben din...

Men den som inte tror att klubbledningen åtminstone läser det mesta som skrivs härinne är mer än naiv.
Kommentera

Blizzard: Jag förstår klubbledningens handlande. Backlund blandade under inledningen sina insatser, ibland var det bra, andra gånger sisådär.
Men den senaste tiden tycker jag han visat alla tvivlare att han är en målvakt att räkna med. Han har varit fullständigt lysande, en målvakt som räcker långt. Personligen tycker jag det är hög tid att ta en diskussion med honom och erbjuda honom ett bra kontrakt som sträcker sig över nästa säsong (och en säsong till).

Överlag måste det vara en svår situation att börja snacka kontrakt nu när läget är som det är. Även om jag tror att Timrå kommer att klättra i tabellen och ta sig så långt som till slutspel så måste ledningen vara realistisk och inte ta alltför övermodiga beslut. Kanske bäst att vara lite kall och invänta nästkommande 8-10 omgångar för att se var det bär hän åt. Viktigare nu att snabbt hitta en eller ett par skickliga backar och centrar för att bana väg för ytterligare ett slutspelsår. Jag är nog mer för en kortsiktig lösning i dagsläget än att börja planera för framtiden...även om det är nog så viktigt.

Kommentera

"– Jag vet att mitt kontrakt går ut men jag har inte tänkt på det så mycket. Jag har inte hört något från Timrå angående nästa säsong, säger Backlund."

Skriv nytt kontrakt med bara NHL klausul, vi har Åkerlund om han skulle sticka till NHL, men han får fan gå inte till MODO :@
Kommentera

Laken:
"därför ville jag sätta "lite press" på klubbledningen genom att skapa denna tråd".
Tyckte bestämt att det var du som skrev detta.

Jag har läst om....och jag har läst rätt.
Kommentera

friskan: "Att det är klubbledningen som skriver i denna tråd"

Vart har jag skrivit det? Läs om, läs rätt! Eller också har du missförstått mig.
Är så trött på alla som inte verkar vilja förstå det jag skriver...

Diskutera med varandra istället, jag orkar inte mer för närvarande.
Jag litar till mig själv och mina egna åsikter, det räcker bra för mig.
Kommentera

friskan: Jag är härinne så ofta så jag hinner inte värva. Jag måste svara mot Laken. :)

Han är sin egen sportchef i en klubb nära dig.
Kommentera

friskan: Det är jag som är Linkan.
Kommentera

Laken:
Tror du på vad du säger nu?
Att det är klubbledningen som skriver i denna tråd?
Kommentera

Laken: Säger som Ankan i C+sport igår "Jag gillar inte när klubbarna skyller på att dom inte har några pengar, det går alltid att få fram! Man kan sälja och köpa inte bara köpa"
Kommentera

Per HApps: Jag tar helt för givet att det jobbas en j-vla massa bakom kulisserna!
Det jag varit och är kritiskt är resultatet hittills, därför ville jag sätta "lite press" på klubbledningen genom att skapa denna tråd.
Men i och med att den (tråden) levt kvar så länge så borde det betyda att det faktiskt finns en viss relevans i ämnet. Eller hur?

Detta med att värva för att bredda och/eller spetsa truppen är faktiskt någonting som diskuterats sedan Riku lämnade, långt innan säsongen började.
Kommentera

Per HApps: Jag tror inte att det hjälper att lämna trådnamnet åt sitt öde.
Efter nästa förlust är det nån pubskvallrande tomte som utan nån som helst kunskap eller insyn kommer att återanvända rubriken...
Kommentera

Timrå IK behöver transatlanter.

Canadensare/Amerikaner har ofta rätt inställning, tuffa backar och forvards som går rakt på mål, skjuter mycket.
Kommentera

Tycker att vi lämnar denna tråden åt sitt öde, då namnvalet känns ovärdigt. Då jag vet hur mycket det jobbas bakom kulisserna.

Kommentera

kulltorp: Ja två backar behövs verkligen, Skogs må ibland slå några blindpass, men i övrigt utklassar han RJ o S Erixon på varje punkt.

S Erixon gör rätt när han försöker spela så enkelt som möjligt men till 90% blir det bara så fel.
När dessa två får tryck på sig i egenzon slutar det nästan i katastrof varje gång.
Det går tyvärr inte att jämföra Moe o Erixon, Moe kan dessutom producera lite framåt.

Ser inte själv vad Jimmy ser när dessa 2 ofta får en 3:a i betyg.

Men Erixon är som sagt med lite för att se o lära, han har sitt bästa framför sig, det har inte RJ.

Skogs kommer mer o mer. Snart kommer baljorna också.

Axel o Sundh var riktigt bra igår, Sundh lite som år nr 1
Kommentera

Jag tror att vi kommer att få se 2 backar & 2 forwards in i laget, innan transferfönstren stängs........
Kommentera

lungan: Du vet förmodligen inte att TIK delar ut ståplats biljetter gratis i skolorna, för att få upp publikstatestiken?
Kommentera

lungan: Tur för den här klubbledningen att det inte är AIK eller HAMMARBY man jobbar för då har man varit borta med vinden om inte annat spö straff flera gånger om svek mot SUPPORTRAR SPONSORER bara gömmer sig i mörker det är modigt det FY FAN BORT MED SKITEN OMG !
Kommentera

JimmyH: De plockar ju spelare hela tiden, det är ju därför de har AHL-lag, Pga att Dallas inte har något i år, har Timrå figuerat som AHL- för Wandell. Detta är exakt på samma sätt.

Hade Dallas haft ett AHL lag och sedan lånat ut Wandell så är det skillnad.

Sådan utlåning har Persson, dock inte Wandell i och med att Dallas inte har något AHL-lag.

Jag vi se en ny center under helgen, det är ett krav annars kan man lika gärna bojkotta Timrå som fäörening och aldrig mer stötta, dem man ger och man ger men man får fan inget tillbaka, bara massa hymmel och undanflykter, snacka om att Timrå ledning sjunkit i mina ögon denna säsong.
Kommentera

Laken: Klart att det är så.

Det här har Linkan vetat om sedan i somras. Men med tanke på att det aldrig har hänt tidigare att ett NHL-lag plockar en kille så här mitt i säsongen så har han nog känt sig ganska lugn. Tom Wandell har ju aldrig varit nära NHL-laget tidigare heller. Så en liten blixt från en lite molnig var det nog i alla fall.

Men jag hade ingen aning om det här för tills någon dag sedan. Förmodligen inte du heller, för då hade vi garanterat fått höra det gissar jag. Så åsikten från innan den kunskapen kom är ju hos mig orörd.
Kommentera

JimmyH: Men vi kan väl vara överens om att den uppkomna situationen knappast kan ha kommit som en blixt ifrån klar himmel? Alltså Linkan måste ju ha haft någon slags beredskap för att detta kunde inträffa. Annars blir jag väldigt orolig över våran sportchef...
Kommentera

Laken: Ja och nu är sitautionen annorlunda och begärnadet av handlingskraft är mer befogat.

Det betyder väl inte att jag håller med dig innan bara för att jag delar din åsikt om att vi måste värva nu utefter hur situationen ser ut och det vi vet.
Kommentera

JimmyH: Nej, men jag har i flera månader krävt handlingskraft nu...
Kommentera

JimmyH: Eller tillbakalånad rättare sagt.
Kommentera

« · 1098184 · »