1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590399 inlägg · 6216 ämnen

Ett hån mot fansen!

« · 26515 · » Till forumet

Sv: Ett hån mot fansen!
Det låter mer än orimligt att halva laget skulle tveka eller inte våga lägga en straff.
Kommentera

Hur många straffar missades respektive räddade Freddan då?
Kan man få ett svar av någon?
Kommentera

jag är fortfarande övertygad om att Ed Wards ges en chans att ta en straff...f-n tvinga karl på isen ..lägger han en straff sitter den .....
Kommentera

dr Dängroth: 6 straffar var och Freddan räddade således 5.
Kommentera

Tack Hälge! Orkar du rabbla upp vilka som lade straffarna?
Kommentera

Timrå la 6 straffar och satte inte en enda.
Luleå satte 1/6 och vann på det
Kommentera

kolla på swehockey
Kommentera

dr D: Hallin,Nordgren ,Zäta,Fagemo,Crippe och Lind.
Kommentera

Hallin,Nordgren;Zäta,Fagemo,Crippe,Lind
Kommentera

Men snälla Kasparov. När fem straffar har missats (alla dom var riktigt, riktigt dåliga) så tycker inte jag att Peo gjorde fel att åtminstone chansa med Lind. Crippe, Zäta och Hallin försöker dribbla in pucken vilket är helt oacceptabelt. Visst kan man försöka finta, men det går inte att dribbla in pucken i mål när det DESSUTOM är dålig is.
Dessutom vet jag att Timrå tränar väldigt mycket på straffar. Men det är en STOR skillnad på träning och match.

Men jag håller med dig om att Lind inte bör lägga straff. Men vem ska egentligen lägga någon straff, om man tänker efter?
Inte ens Nordgren kan sätta någon straff.

Nä, nu blir det tre poäng på torsdag, vilket skulle innebära att glappet minskar...avsevärt!
Kommentera

Hallå Skarin!
Tycker dom ska träna på skott vad det gäller straffar. En väl placeradhadledare tar ingen keeper. Skillnad om det är nyspolad is vilket det inte är då.
Kommentera

Jag kommer inte ändra min åsikt. Ser ingen anledning att chansa med Lind. Finns som sagt var ett helt gäng med bättre statistik som han kan chansa med.
Kommentera

ubbec: Precis vad jag menar. Halvardsson lade en sådan typ av straff för ett tag sedan, en distinkt avslutning. Det kallar jag straff.

Sedan ska vi också komma ihåg att det mesta sitter mentalt då det vankas straffar.
Kommentera

Det är ju inga dåliga målskyttar egentligen, jag tror mycket sitter i huvet, dåligt självförtroende--hög press etc. Vid straffar måste man kunna ha den rätta kylan. Ward var ett annat förslag på straffskytt-är det någon som sett honom lägga en straff?
Mathiasson kanske en annan. Halvardsson ska visst vara OK som straffskytt! Men det är ett lotteri som sagt byggt på individuella chanser. Det är inte lätt att veta vilka som kan lyckas just mot den för dagen aktuella målvakten. Nu har Timrå åtta oavgjorda matcher och man hör hela tiden på radion eller från folk på plats att Timrå varit det något bättre laget men till sist förlorade de på straffar. Kom ihåg att det inte bara är PeO som sagt så! Det är mycket frustrerande. Viktiga extrapoäng försvinner med humöret.
Det är väl målfabrikationen som oroar en del också, men kom ihåg att Zäta gjorde mål i en match i SHG och det var i den sista, avgörande matchen och då satte ketchupeffekten igång storstilat.
Men det är bara att kämpa på som någon filosof sa.
Kommentera

Dr dängroth.
Har TIK ledningen i nån match så vill man ju helst inte öka på den, utan då ska man försvara den vilket man inte kan!!!!!
Kommentera

anfall är det bästa försvaret...
Kommentera

dr-nix

Där sa du en sak som inte kan bli mer sann!!! Hoppas det talesättet kommer till TIK också :)
Kommentera

Precis, statistik.
Timrå är fruktansvärt dåliga på straffar.

Det finns ingenting som tyder på att Timrå kommer vinna någon straffläggning i år. Tyvärr.

Men som sagt, nu är det MIF på torsdag. Då behöver laget stöd, och framförallt tre poäng.

En poäng på bortaplan är ingenting som jag direkt grinar över. men samtidigt så måste ju en trepoängare på bortais komma förr eller senare. Annars blir det givetvis kvalserien.
Kommentera

Helt rätt, Timrå måste fortsätta spela offensivt även vid ledning.
Kommentera

Jo Skarin. Mot Malmö är det bara 3 poäng som gäller. Hade TIK som sexa innan serien men får nog ändra min inställning.
Kommentera

Börjar kännas lite bättre nu ändå.
1 pinne borta är ju alltid nåt, trots allt. Matcher som 6-1 mot Lhc borta, de är de verkliga skandalerna.

Hade laget varit i hyfsad form innan uppehållet hade nog de flesta varit nöjd med det här resultatet; oavgjord efter full tid mot Luleå borta är ju egentligen ett bra resultat.
Nu blir det som att varje utebliven 3a skapar panik direkt, tyvärr.

Man får väl se det som att serien har startat om nu eller nåt.
Kommentera

Kasparov: Mycket bra analys.

Men vi supportrar har all rätt i att känna oss oroliga. Men vi kan inte göra någonting åt situationen. Det enda vi kan göra är att stötta laget ännu mer och på så sätt hjälpa laget. Alla hängivna supportrar måste ta sitt ansvar nu och verkligen försöka göra vår klack till en klack igen.

ÄLSKA TIK!!!
Kommentera

Laken: I dagens läge förefaller Peo för vek, han har inte det som krävs i svåra tider. Men jag tycker ändå inte att man ska "sparka" Peo för det. Laget verkar ju hålla ihop, stämningen verkar relativt god, det tyder ju på att man har all respekt för Peo och hans coachning. Men att vara ledare i båset, och att vara ledare på planen är två vitt skiljda begrepp. Peo hade dessa "kompetenta" människor i SHG som också gjorde sin plikt. Däremot undrar jag vilkens förtjänst det var. Var det Fagerlund, eller "general manager" eller kanske Hardy Nilsson??

Var det så att ngn annan tog de hårda besluten och Peo njöt av kardemumman?
Jag begär inte att Peo ska göra underverk i Timrå, men jag förväntar mig bra mkt mer.
Jag har slutat att vara optimistisk, eftersom sanningen hunnit i kapp mig. Vi är inte bättre- så länge det I N T E händer något.

Om det sedan är Peos fel eller Jannes eller någon annans kan jag inte svara på. Men att "jäcka" på i Nike89 division är ett hån både mot mig och dig.

Löven för mig är nästan detsamma som Timrå Ik. Ett etablerat lag i de högre divisionerna, men har varken de ekonomiska eller de rätta engagemanget att lyckas etablera sig i toppen.
Ena dagen kalkon- andra kanon.....
Kommentera

250 kg
Tar inte TIK chansen att etablera sig nu, då är det nog kört med hockeyn i Medelpad. Behöver väl inte vara ett topplag men ett etablerat lag.
Kommentera

ubbec: Vi har fallit tillbaka, "göttat" åt att vi äntligen är tillbaka, men glömmer allt de andra.
jag tror Tik åker ur med buller och bång om det inte sker något. Det måste hända ngt nu, inte sedan.
Kommentera

250 kg
Åker vi ur då j-lar!!

Det får bara inte hända
Kommentera

mmm det kan vara bra att ha tålamod en viss tid men den tidsgränsen gick för länge sedan ....jag tycker fortfarande att en panikvärvning inte är lösningen men spelare måste in ! freddan och deroo duger i mål ..men vi måste ha en center och helst en back
Kommentera

250 kg kärlek :

Observera att förhållandet mellan spelare och tränare ändras under fyra år. Relationen blir liksom mer kompis aktig än respektgivande. Peo har tex än helt annan relation nu än när han kom för fyra säsonger sen. Visst har väl spelarna respekt för Peo nu också, men kanske inte på samma vis. Vad vet jag ?
Jag tycker ändå Peo skall fortsätta coacha.
Har på känn att trepoängarna kommer snart, svackan är över.
Kommentera

maro: ...just nu ser jag bara svart....jag måste gå och lägga mig...sluta tänka på tik...skulle haft lite sprit ...
Kommentera

Man knappast säga att alla spelare har hört PeO i fyra år! Räkna upp alla dem som varit med så länge!
Kommentera

Kasparov: Precis, glöm allt som varit.
Nu, efter uppehållet, så får vi se det här som en nystart...

Tabell:

Lag Målskillnad Poäng
1) Frölunda 9-3 3
2) Färjestad BK 5-0 3
3) Djurgården 3-1 3
4) Brynäs 4-3 2
5) Luleå 2-1 2
6) Malmö 2-1 2
7) HV71 3-4 1
8) Modo 1-2 1
9) Timrå 1-2 1
10) Södertälje 1-3 0
11) Linköping 0-5 0
12) AIK 3-9 0
Kommentera

Dängroth :

Det rör väl sig ju om en kanske 7-8 spelare ungefär.
Det räcker.

Tycker inte alls Jindrich uppfyller kraven som Pasis ersättare.

Åndå starkt med poäng i delfinen, var positiva.
Kommentera

Det handlar inte om 7-8 spelare. Vilka tänker du på då?
Det man i ledarskapssammanhang brukar tala om är att det är ledaren som tappar konceptet och blivit för trygg i sin miljö. Men det handlar om ledarens motivation mer än vad spelarna får höra och skulle bli trött på. Jag har inte sett några bevis på att bristerna skulle vara såå tydliga på just den punkten.
Att PeO ser cool ut i båset och inte har samma panik som vissa andra kanske är bra. Jag tycker det bästa man gjort var att ställa Nubben i båset trots allt, PeO får fortsätta sin linje och någon annan driver på. Thorens roll är för mig mer oklar, men jag spelar inte med laget heller eller sitter i båset.
Att Challe kom med ett sådant uttalande var kanske inte konstigt han hade precis själv lagt av med hockeyn och var trött på... vems röst? Inte PeOs utan kanske någon annan..eller att som vuxen karl behöva höra samma tugg år ut och år in. Man växer ifrån saker och ting också.
Kommentera

En spelare som skulle kunna sätta en straff lite nu och då är ju Timo Peltomaa. Straffen han satte hemma mot MoDo på annandag jul ifjol var ju säker i alla fall...

Håller i övrigt med er andra att Lind inte bör få några fler chanser att lägga straffar. Han var skitbra i division 1 och allsvenskan, men mot elitseriemålvakterna har han knappt fått in en puck.

Nordgren, Crippe och Zäta känns som de bästa alternativen. Därefter kommer en klunga med spelare som Hallin, Fagemo, Ward, Peltomaa, Halvardsson och Carlsson. De tre förstnämnda skjuter sällan och skjuter inte heller så märkvärdigt bra, så är isen dålig skulle Fagemo, Peltomaa och Ward vara tänkbara straffskyttar. Det är mina teorier i alla fall. Fast Peo borde ju rimligtvis veta bättre eftersom han ser hur det går på straffträningarna...

Skulle inte vara helt fel att ha Juha Rihijärvi och Johan Molin i laget vid straffläggning. Det är inte ofta de missar någon straff..
Kommentera

Patrick: blir bara lite full i skratt när du skriver straffträningarna.......precis det PEO stod & sa på presskonferensen att det kanske var dags att börja med, jag hoppas verkligen att det var lite IRONI i det uttalandet annars är det grovt TJÄNSTEFEL av honom............
Kommentera

Självklart var det ironi det Peo sa på presskonferensen att laget inte tränar straffar.

Nä, ett snabbt rappt skott är en bra straff. Hoppas vi har tittat färdigt på de straffar som spelarna försöker dribbla in pucken i mål.
En snabb dragning a la Rihijärvi eller Peter Ström (för att sedan lägga in pucken med en backhand) är en fröjd för ögat. Stensäkert.
Kommentera

Linkan:
Vad jag förstått så brukar de köra en liten strafftävling. Hur ofta den är kommer jag inte ihåg. Det var den lilla tävlingen jag kallade för straffträning.. Lite missvisande kanske.
Kommentera

Patrik :

Om jag inte minns fel så är det strafftävling varje onsdag och förloraren/na plockar ihop alla puckar.

Varför satsade man inte på Kimmo Kapanen istället för DeRouville när denne Kimmo själv ville till Timrå.

Annars är Freddan helt klart nummer ett. Phillipe tycker jag ska få agera båsöppnare.
Kommentera

Marodören: Håller med dig om Freddan, låt honom känna att han nu är förstemålvakt.
Kommentera

Sedan kan man även passa på att träna något som heter DIREKTSKOTT dvs slå till direkt utan att behandla pucken i 3 sek - gäller mest Timrås backar !
Kommentera

Marodören:
Om jag inte missminner mig så ansågs han vara för dyr. Frågan är vad det kan kosta Timrå nu när man valt att INTE satsa på honom...
Kommentera

Kapanen var ett sillyrykte, men han påstods vara för dyr...
Kommentera

Johny Dowd: Jag har svårt att tro att detta med Kapanen var ett sillyrykte. En tysk webmaster kliver in på Timrå Ik:s sida, och undrar om man hört ngt ang Kapanen?
Tysken kommer verkligen från Tyskland. Han har själv påstår han, talat med Kimmo där Kimmo själv säger att timrå Ik varit i kontakt.

Jag tror på tomten, jag är lättlurad men tycker att det är liiiite konstigt detta ändå.

Henrik Åhlund, minst 100 000, klart att man som supporter har rätt att kräva en del!
Kommentera

250 kg: Henrik Åhlund? var inte det Elvishärmaren från H-sand...
Kommentera

Jimmy: Vad heter den där nya då?? Var det inte ngt med H....
Aha Håkan! Okej.
Kommentera

250 kg: Jag frågade vad Elvis-härmarn hette...:)
Kommentera

Jimmy: Mig veterligt finns det bara en enda i hela världen som har rätt att titulera sig som "Elvishärmare" och det är utan tvekan Eilert Pilarm!
Kommentera

eilert pilarm är elvis !
Kommentera

250 kg: OK, jag ger mig... den jag tänkte på vann sikta mot stjärnorna tror jag... men vid närmare efter tanke känns det som detta ämne varken är av relevans här eller viktigt för mig... så jag lägger ner detta o blir inte sur om det tas bort...
Kommentera

Jimmy:Henrik Åberg.
Kommentera

« · 26515 · »