El Maco: Snarare två minuter... Nicke (som f.ö för ovanlighetens skull ej gått ut med att "vi kanske möts i kvalserien" denna säsong. Klokt...) skulle nog göra processen kort med den.
Redax 2: Vi måste ha en skaldeafton och lyckliggöra Octagons sångbok någon kväll framöver. Står du för Whisky och knäpper på lutan så kan jag köpa bullar på Torildsplan och deklamera.
Nu loggar jag ut. Ha så skojigt i Globen alla glada.
Tiden står stilla. Jag har ägnat en del av min betalda arbetstid till att läsa om mighty bobcats och dess supporters anklagelser mot världen. Det är ST:s fel att ingen kollar på laget... Jag bara måste repisera min lilla vers som två månader senare känns kusligt relevant. Ett par mindre ändringar och en extra vers på hockeymeter.
Följande lilla komposition har jag döpt till "Brädgårdsgnäll i september"
Jo visst saknar vi allt Wiklund Men Dyrén var väl sådär och Sjöberg är tillbaka även Sune bossar här
Vallentuna har fått smaka Ö-vik dom fick riktigt pisk Modo tog vi ju i cupen Jimmy Lindström är helt frisk
Därför känns det väldigt tråkigt Att knappt någon bryr sig om Vad som händer här i Gärde Det är ju nästan som
Om folk ändå inte fattat Att vi är ett skitbra lag Medan Gnaget är på dekis Och vår derbypool är svag
Med vår fina Sundsvallsanda Ska vi flera segra få Kanske nå Superallsvenskan Vi får möta Mora då
Så varför skiter folk i Sundsvall? Kan nån svara på det nu! Vi var ju faktiskt före Timrå Nittonhundraåttiosju
Varför garvar ni sponsorer När Abramsson vill ha flis Vi kanske skickar ut ett brev snart Med kommunalt hot på nåt vis
Visst, bara femhundra personer Kom för att vårt Sundsvall se Men varför ska vi sluta drömma? Snart är det tjugohundratre!!
Nej vi vet nog vems all skuld är Och vår hämd ni snart ska se Snart det gråts i tidningshuset När vi bojkottar ST
Som jag förövrigt hoppas går till Superallsvenskan, dels för att våra spelare där skall få ordentligt mostånd även i vår. Samt om det stämmer som sägs att de går mot KK i annat fall. I sådana fall tappar vi vårt lokala "växthus" för junisarna till nästa år!
Dock måste man bli imponerad över att Sundsvall Fans enligt uppgift har mer medlemmar än det var folk på senaste matchen. Tänk om SK hade 5.000 medlemmar...
Å andra sidan kanske det säger mer om Sundsvalls usla publiksiffror än att Timråsupportrarna skulle vara medgångssupportrar (Borde vi inte t.ex skylla det dåliga resandet på ST..?)...
El Maco:Du ska vara jävla glad att Sundsvall Hockey finns för vem skulle ta hand om era pissjuniorer Erik Tägström Mats Hansson och Niklas Zetterström?Vem skulle tagit hand om Niklas Norgren när inget annat lag ville ha han?Löjligt att ST fotar klacken i periodpausen precis när spelarna har kommit ut.Då är ju dom flesta ute och rör på bena. Var väl inte direkt trångt på er supporterresa till övik sist heller va, nä visst ja de var inte ens en resa dit.
...och den berömda dikten fick leva drygt 1,5 timme på Bobcats hemsida innan censuren slog till. Nåväl, det kan vara svårt att acceptera den bistra verkligheten så då är det lättare att skylla på ST eller skyltsöndag eller månens faser eller ngt annat ovidkommande...
...och någon har förbarmat sig över Sönnsvallarna och lagt in mitt enkla skaldestycke igen. Man tackar, man tackar. Fem minuter kvar? Annars tror jag alla 422 har läst den där nu så det behövs nog inte göras igen.
Tycker faktiskt Nikes inlägg var riktigt festligt. Gillar honom bättre när han är bitter och aggressiv än när han leker Marjasin med Swehockeys onlinefakta.
Följer Sundsvalls kamp mot SA med stort intresse. Har i o f s inte riktigt fattat varför dom vill dit över huvud taget. Jag menar, hur många poäng har dom tagit av övriga SA-aspiranter egentligen. Två? Jaja, har man visioner så har man. Festligt också med alla svängningar. Först har man några matcher mot lag på den övre halvan, åker på däng och befinner sig ljusår från toppen. Sen matchar man mot Vallentuna, Kiruna, Piteå och vinner med uddamålet. Vips är man med i striden igen, ända tills man ånyo möter nåt lag från den övre halvan. Så där håller det på.
Stilpoäng för förklaringen till den dåliga publiksiffran igår. Skyltsöndag!
Så dålig var väl ändå inte publiksiffran..host..host..den var bland annat bättre än vad topplaget Bajen hade i derbyt mot Huddinge.. Men är det skyltsöndag så är det.
Bragd-Birger: När jag var ett barn så fanns det en väldigt trevlig tomte som hängde i en trapets i skyltfönstret hos Burmans kläder på storgatan. Gå på julskyltning, blåsa i papperstrumpet och titta på tomten. Nu är Burmans borta sen länge och därmed tomten antar jag. Annars kan jag tänka mig att trapetstomten snor ett par tusen åskådare från bröderna Romö.
Dream Team: I Bergnäsetmatchen låg väl inte Timrå så nära superallsvenskan som S-vall gör nu... En del svenska topplag har pinsamma siffror helt enkelt....
El Maco:Skulle jag skriva något sådant i Timrås gästbok skulle du inte bara radera det,du skulle portat mig från det här stället.Eller kanske Timrås moderator inte håller så bra klass inte bara lite personangräpp har man ju sett.Happ undrar hur länge detta får vara kvar...
dr Dängroth: Ironiskt nog så missade man Allsvenskan det året med en poäng, bakom Sundsvall...;-)
Ja, jag tycker fortfarande att t.ex MoDo borde ha mycket mer folk på matcherna. Sundsvall har ett snitt hemma på 776...
N:a allsvenskan är sämre än S:a. I norr ligger snittet för hälften av lagen under 1000, i söder är bara två lag under 1000 i snitt. Skellefteå är i särklass med nästan 3.500 i snitt, vilket är mycket bra för ett lag med allsvenskt motstånd.
El Maco: Ja, jag kan omöjligt se varför Sundsvall ska ha en så värst kräsen hockeypublik. I ärlighetens namn var det väl ett bra tag sen föreningen hade några större framgångar som skulle kunna göra att folk är bortskämda??
Nike89: Sundsvall spelar rolig offensiv hockey? 1-0 mot Boden verkar verkligen ha varit rolig hockey...och det var väl knappast första matchen som det blev få mål.
Belthor:Dom spelar jäkligt offensivt men dom är tyvärr lite dålig på att sätta chanserna...Efter tio omgångar eller vad det var hade Sundsvall gjort mest mål i hela Sverige...De ni!
nike89: För 10 kr mer får jag se elitseriehockey. Rena rama rånet att ta 30 spänn för ungdomar, när jag var yngre och Timrå spelade i Allsvenskan fick jag gå in gratis med club 716. Sen har jag max betalat 20 kr i Allsvenskan. Och nu 40 kr i Elitserien.
Jag förstår varför folk inte går på Sundsvalls matcher, de prioriterar. Topplag i ES eller mellanlag i AS? För ungefär samma priser. Lägg på en tia eller två.
Nike89: Tänk att ha gjort mest mål efter tio omgångar med den mycket starka derbygruppen Sundsvall spelar i. Det är nästan så man ryer när man tänker på vilka lirare det finns i Kiruna Vallentuna och Övik. Imponerande sa Bull!
Jag:Okej era priser är väl också helt okej men Sundsvall har faktist en av dom bästa priserna i allsvenskan i alla fall.Abrahamsson sa det till smygtiktidningen även kallad Sundsvall tidning.Jag förstår varför ni har så mycket publik men åker ni ner i allsvenskan så vips är det bara två lag och en vaktmästare där eller så.
Kid cox:Kiruna är helt galet felt...Vi kanske har ganska lätt derbygrupp iofs med vedhuggarna Vallentuna och Ö-vik men du kan ju inte påstå att Skellefteå har en sådan svår eller.Kiruna Boden och Piteå.Sen är det ju så jävla löjligt av ST att ta en bild under pausen för att göra det mer verkligt var det precis när spelarna kom ut.Det är ju som att gå dit på en Måndag under en träning och skriva tomma läktare.Var väl inte direkt trångt på er supporterresa till övik sist heller va, nä visst ja de var inte ens en resa dit.
Nike89: Håller med dig jag, o store konung av liknelser, det är verkligen skriande publikkris i Timrå. Supporterklubben avstod antagligen från att arrangera buss till Kempis eftersom de visste att det bland hockeyallmogen inte finns stålar till både Ö-viksresa, Luleåresa på lördag och papperstrumpet på julskyltningssöndagen.
El Maco:Dhalberg skrev det men det ligger något i det.Är väl många som köper tex utegran nu(kul att släcka) och så.Det är ju faktist sådana tider då man kanske typ tar med sig barnen på stan och så.
El Maco:Wow!Rik supporterklubb ni verkar ha=)Det är kanske 3-4 bortamatcher som Sundsvallfans inte har arrangerat detta år.Har ni ens arrangerat så många?Säljer ni lotter på torget också?
Åh, så underbart det är med landslagsuppehåll. Att vakna upp utan att ha somnat besviken, att inte gå runt på dagarna utan behov att förbereda sig för att inte brusa upp under kvällen.
Aldrig har ett landslagsuppehåll kommit så lägligt för mig.