El Maco: Ja, jag kan omöjligt se varför Sundsvall ska ha en så värst kräsen hockeypublik. I ärlighetens namn var det väl ett bra tag sen föreningen hade några större framgångar som skulle kunna göra att folk är bortskämda??
Nike89: Sundsvall spelar rolig offensiv hockey? 1-0 mot Boden verkar verkligen ha varit rolig hockey...och det var väl knappast första matchen som det blev få mål.
Belthor:Dom spelar jäkligt offensivt men dom är tyvärr lite dålig på att sätta chanserna...Efter tio omgångar eller vad det var hade Sundsvall gjort mest mål i hela Sverige...De ni!
nike89: För 10 kr mer får jag se elitseriehockey. Rena rama rånet att ta 30 spänn för ungdomar, när jag var yngre och Timrå spelade i Allsvenskan fick jag gå in gratis med club 716. Sen har jag max betalat 20 kr i Allsvenskan. Och nu 40 kr i Elitserien.
Jag förstår varför folk inte går på Sundsvalls matcher, de prioriterar. Topplag i ES eller mellanlag i AS? För ungefär samma priser. Lägg på en tia eller två.
Nike89: Tänk att ha gjort mest mål efter tio omgångar med den mycket starka derbygruppen Sundsvall spelar i. Det är nästan så man ryer när man tänker på vilka lirare det finns i Kiruna Vallentuna och Övik. Imponerande sa Bull!
Jag:Okej era priser är väl också helt okej men Sundsvall har faktist en av dom bästa priserna i allsvenskan i alla fall.Abrahamsson sa det till smygtiktidningen även kallad Sundsvall tidning.Jag förstår varför ni har så mycket publik men åker ni ner i allsvenskan så vips är det bara två lag och en vaktmästare där eller så.
Kid cox:Kiruna är helt galet felt...Vi kanske har ganska lätt derbygrupp iofs med vedhuggarna Vallentuna och Ö-vik men du kan ju inte påstå att Skellefteå har en sådan svår eller.Kiruna Boden och Piteå.Sen är det ju så jävla löjligt av ST att ta en bild under pausen för att göra det mer verkligt var det precis när spelarna kom ut.Det är ju som att gå dit på en Måndag under en träning och skriva tomma läktare.Var väl inte direkt trångt på er supporterresa till övik sist heller va, nä visst ja de var inte ens en resa dit.
Nike89: Håller med dig jag, o store konung av liknelser, det är verkligen skriande publikkris i Timrå. Supporterklubben avstod antagligen från att arrangera buss till Kempis eftersom de visste att det bland hockeyallmogen inte finns stålar till både Ö-viksresa, Luleåresa på lördag och papperstrumpet på julskyltningssöndagen.
El Maco:Dhalberg skrev det men det ligger något i det.Är väl många som köper tex utegran nu(kul att släcka) och så.Det är ju faktist sådana tider då man kanske typ tar med sig barnen på stan och så.
El Maco:Wow!Rik supporterklubb ni verkar ha=)Det är kanske 3-4 bortamatcher som Sundsvallfans inte har arrangerat detta år.Har ni ens arrangerat så många?Säljer ni lotter på torget också?
Nike89: Att TIK-are inte åker häcken av sig på bortaresor när man nästan toppar elitserien bevisar väl bara att TIK inte har speciellt många medgångsupportrar...
Nike89: Verklighteten talar ett annat språk än dig just nu, men vi kan väl ändå roa oss med att studera lite siffror.
Perioden under det förtäckta namnet S/T Hockey och nåt annat förljuget under 90-talets första hälft, räknar jag inte, men här följer Timrås publiksnitt, i division 1 norra (!!), sedan säs. 95/96:
Nike89: Tänk om man sålt lotter igår när det var så mycket folk ute. Fatta vad man skulle tjänat...skyltsöndag o allt. Klagat på bilden i ST förresten? 'Hallå! Hasse var ju på muggen juh!'.
Nike89: Visst blir man avundsjuk på sundsvalls fans som har 100 pers mot Övik borta, men det kan vara så att TIK inte har så många supportrar som intreserad av att seser varje bortamatch, sen gick den på Canal plus Modomatchen så där sitter nog problemet. Sundsvall fans har inget alternativ för dom sänder nog inte Sundsvalls matcher på Canal plus för där sänder man topphockey fotboll bla. Lycka till föresten mot Vallentuna AIK mfl men jag tror det blir tufft att sig till Superallsvenskan för Sundsvall hc, det är mitt tips.
Bragd-Birger:Ja då kanske ni kunde hyra en bil och åka till Ö-vik.Har ni tur skulle det kunna bli lite äventyrsbad efter att ha sett matchen...Ja Hasse var på muggen...För vem har ryggen till banan om det inte är paus???
Wewillwintoday: Tror nog inte att Timrå har spelat i division 2 norra nån gång faktiskt. Däremot harvade man i div. 1 norra ett par decennier, speciellt 80-talet var mörkt, publikt sett. Då låg väl publiksiffrorna på som minst hundratalet väldigt (!!) tappra åskådare, till som mest ett par tusen de gånger Timrå mötte Sundsvall. Det var egentligen först i och med att laget tog sig till allsvenskan 1992, som det latenta intresset tog fart igen.
I dagsläget håller det som bekant på att koka över...
Nike89: Jag skulle med gott samvete kunda vända "Vision 2003" ryggen även om det inte var paus. Konstigt bara att ni tydligen tömmer läktarna helt på folk i pauserna.
Knylan:Driva med Nike är kul men det är väl ganska vanligt att folk rör på bena i pausen och går och köper något.I Timrå står alla kvar under pauserna för varför ska man gå någonstans det går ju liksom inte eftersom man alltid sitter fastklisrad.Eller har inte supporterklubben råd att öppna en kiosk?Många emot sig man hade i den här tråden kanske om två till eäger emot en så är det nästan jämt.Att ta en bild under matchen kan jag acceptera men att ta den under pausen är korkat.
El Maco: Jag kommer aldrig, nej aldrig någonsin bli en lallande fåne! Det finns inte i min värld! Det skulle bli alltför trivselfascistiskt som Landsfadern Ulf Lundell själv skulle uttryckt saken. Det finns mycket man kan göra avkall på men alls icke detta.
Om man inte har en röd tråd genom sitt liv och inte själv vet vilken färdriktning man skall ta då är det illa ställt med karaktären. Man MÅSTE våga säga ifrån. Våga ta ton för det man tror på och komma till självinsikt. Och vi måste komma till botten av oss själva.
Fred Neil sjunger "Everybody´s talking" och det är vad alla gör Sjunk inte, sjunk inte ner gå ut och var glad Om du tvivlar, om du tvekar sitt inte bara där, rör på dej Om din dröm har dött, sjunk inte gå ut och var glad
Var glad att du lever var glad att nån annan är där som kan höra dej se dej Var glad att du andas ännu Var glad att du finns
Gå ut och var glad, din djävel Gå ut och var vacker och stolt hela vintern Gå fort och le genom shoppingcentrat Du kan om du vill Sluta nu, inte sen dra ett streck och gå vidare Livet väntar därute Gå ut och var glad Vad ska du annars ha allt det här till?
Steve Earl sjunger "In my dreams" men det är inte så det blev Sjunk inte, sjunk inte ner gå ut och var glad Du är vad du gör, det är dina val dina handlingar Stäng av tv:n nu, lämna ditt rum gå ut och var glad
Lär dej italienska planera en resa sy en kostym, ta det lugnt Sponsra en späckhuggare köp en bit regnskog Ta nya vägar, var inte lat gör nåt annat, gör nåt annat!
Gå ut och var glad...
Ta reda på var du vill bo Hitta en livskamrat igen Töm alla hyllor, kasta ge bort Ett vackert men enkelt hem Odla vänskap skaffa ett ställe i solen Låt bedrövelsens väg gro igen Tänk dej lycklig Det går, din djävel! Du kan inte tänka någonting sen!
ernie eagle: Ulf Lundell och Timrå IK hand i hand... Är det så illa börjar jag gå på fotboll istället..!
Å andra sidan verkar man ju inom fotbollen ha bra mycket bättre musiksmak. Tror det beror på att man i fotbollen hela tiden sneglar på Storbritannien (ja, utom i TIFO-sammanhang då...) och där finns ju inte lika mycket eurotechno och Gud vet allt... Vore det inte för den klara huligan-varningen skulle jag t.ex klart kunna rekommendera lite Dropkick Murphys innan nedsläpp...
Redax 2: Jag har aldrig fattat: Måste man gilla Ulf Lundell? Han har snott hela konfektet av Bruce som har snott det av Bob. Jag tänker lägga ut psalmboken i form av ett jättelångt inlägg.
Redax 2: Oj kära hjärtanes du har mycket att lära hör jag. Ulf Lundell är GUD men det kanske beror på att jag är en poet som liknar Uffe i mina texter och som sätter mig in i texterna och kan många gånger förstå vad den mannen vill förmedla. Jag tillhörde en gång i tiden anti-Lundell klanen men det medans jag fortfarande var ung och dum och inte visste mitt eget bästa och inte förstod bättre. Såsom karln rockade i fredags borde han fanimej föräras med bragd-guldet - det var en storstilad insats!
Ni som säger att Uffe är ett vrak och att "bäst-före-datumet" har passerat kan slänga er i väggen. Karln är bättre än nånsin och verkar ha hur jävla mycket nergi som helst. Han är makalös, "out standing". 4 timmar rock´n´roll på Sporthallen i Sundsvall, nästan 5 timmar på "Hovet" i sthlm men igår nöjde han sig med fem minuter när han angav tonen och var först ut i P4 Sportextra.
Har aldrig hört vad dessa 2 herrar sjunger i sina texter i såfall måste man läsa texten samtidigt som dom grymtar fram nåt. Nää, det måste vara t-y-d-l-i-g-t, som Di Leva ungefär :))))
rådbjer: Fast det finns ju ett undantag, Knocking on the hevens door , med Dylan från 67 tror jag. Där befinner vi väll oss alla nu ? Sådär 2 poäng ifrån ?
Helg Ernest: Fy fan alltså vilket smutskastningskampanj. Det anskrämligt att höra erat skitsnack om Landsfadern. Denna är tillägnad Uffe Lundell och det är jag som har startat den så SLUTA upp med att svärta ner densamma och dra en tung skugga över mitt verk.
ernie eagle: Med tanke på dina ofta framförda åsikter om stockholmare, hur kan du betrakta dig som tvillingsjäl med Uffe? Där har vi ju onekligen en lirare som har konsum vid zinkensdam som utgångspunkt för världsåskådningen.
Och ja, bäst föredatum passerades tidigt åttiotal (gör det mig ung och dum att tycka så?). Men då var han rätt bra. Juh.
Hamnade en gång för längesedan i en liten håla som kallas för Bergsjö. Fråga mig inte hur? Kan dock tänkas att jag råkade sova ruset utav mig längst bak i en gammal Cheva Malibu årsm:1965. Var rätt stora skuffar på dessa gamla jänkare.
Men iaf så vaknade jag upp till musiken utav "öppna landskap" inne på parkområdet dårå. Fråga mig inte hur jag hade tagit mig in? Kan väl tänkas att jag plankade över taggtrådsstängslet för mina byxor var det slärvor av.
För alla er som varit på dans till Bergsjöparken så vet ni ju hur deras trevliga dialekt låter. När jag efter en stund är så pass nykter att jag kan sätta mig upp för egen maskin så kommer det genast fram en Beschöyngling och ville bjuda på en redig rackare till tonerna utav "öppna landskap" - Fåja löv o bjössa på lite Beschöbrännvin säger han på sin roliga hälsingedialekt. Jo jag tackar ja sa jag och tröck i mig halva *femlitraren. Sedan somnade jag återigen till tonerna utav Lundell.
Ska också tillägga att jag aldrig under min livstid har ägt en endaste Lundellplatta och det är jag glad för. Men roligt hade jag(tror jag) när jag låg under en björk i Beschöparken och sov ruset av mig till tonerna utav "öppna landskap." Där trivs jag faktiskt bäst utan att överdriva sanningen det minsta.
För er som aldrig haft förmånen att svinga edra tangoplattor på Beschöparkens ljuva dansgolv, för er så lägger jag ut ett litet länktips så att ni kan få ett hum om vart Bergsjö ligger i detta avlånga land.
El Maco: Därför Uffe är en sällsynt djävel som sticker ut från mängden. Han är ingen traditionalist som följer i andras fotspår. Han går sina egna vägar. Han är inte som andra stockholmare generellt. Och om Lundell är plagiat då är varenda låtdjävel i hela världen plagiat. För slå på en radiostation idag och lyssna på den musik som strömmar ur högtalarna - vad är det man hör? Vadå inte plagiat???
Snarlik Bruce & Dylan - javisst! Men plagiat - nänä!!!
Okej hardrockers - lev ert liv i stillhet! Men bespotta inte oss finkulturella livsfilosofiska poeter! Vi har det jävligt nog ändå som det är. Vi tvingas driva omkring på gator och torg med minimalt med persedlar i våra nötta plånböcker. Det är få ur vår genre som slår i genom och kan leva på det. Vi tvingas knega extra bland er andra vanliga dödliga i en skitig overall på nån industri i förorten. Trots detta är det för oss det vi sysslar med ett livselexcir och frihet. En frihet ingen kan ta ifrån oss. Sluta upp med era mörka blickar och erat gåtfulla kommentarer. Låt oss va allt vi vill ha är frihet. Få festa loss, vara nippriga, glada, spralliga, köra vårat race och skita i tid och rum. Låt oss få sväva fritt högt upp i det blå låt oss få i stillan ro sätta oss ner i vår ateljé och skriva av oss våra känslor och tankar. Sitta på altanen och dricka vårat morgonkaffe under en öppen himmel och en spinnande katt med utsikt över havet låt oss drömma oss bort. Bespotta oss inte, håna oss inte Ge oss enbart FRIHET, låt oss sjunga ut i falsett och låt oss gå dit hän vägarna bär. Vi rör ingen, vi skadar ingen vi fäktar och slåss endast för identitet och om´vi blir trängd annars är vi fredliga och fina djur som vaggar fram över saluhallarnas torg och kommer gåendes från konsum med kassarna fyllda med mat precis som alla er andra. Vi gör vårt bara att vi tillåter oss själva att LEVA gör att vi sticker ut från mängden. Annars är vi precis som er.
Lundell torde väl också föräras ett litet plus i kanten för att han skrivit om allas vårat favvolag. Vill minnas att hans alter ego i någon bok (Sömnen?) besöker en match mellan DIF och Timrå. En match som Timrå dessvärre förlorar, efter att 'Djurgården skottat in en helvetes massa mål på slutet'.
orion mfl mfl, välkommen till Pipeline den 19/12 då får ni se på en predikant, en besatt scendomptör utsänd av satan själv... nämligen Danko Jones från Canada. Explosiv blues baserad hård rock med punk ÖS !! även om man inte rådiggar musiken så går det inte att slita blicken från han. Välkommen till nåt NYTT fräscht. NU hockey... ställ ut Micke Lind som en vaxdocka ute i foajen på ladan och ge han en chans i Tre Kronor NU eller aldrig... Önskar en serieledning till julklapp....snälla jultomten
Många: "Vad skulle det bli av alla dessa utan talang om det inte funnes alla dessa utan smak"
Bergsjöparken!!!
mike66, jag får fan gåshud! Full, fullare, fullast. Något annat fanns inte. Vet att vi tvingade en gråtande Ledin att köra "knivhuggarrock" typ 400 gånger när han ville vara djup. Huga ligen! Den perioden av livet vill man nästan bara glömma. Allt var på väg åt helvete. Timrå IK närmade sig med expressfart avgrunden, gubben i hörnet hade sportaffär, Epa stängde och man köpte sina hamburgers på Floyds... Sedan började discoeran! Nattoxen blev tummelplats för hockeysnack och grovhångel. Jisses! En ny tid såg ljuset. Och fan vad det blinkade!
Åh, så underbart det är med landslagsuppehåll. Att vakna upp utan att ha somnat besviken, att inte gå runt på dagarna utan behov att förbereda sig för att inte brusa upp under kvällen.
Aldrig har ett landslagsuppehåll kommit så lägligt för mig.