mikenomad: Jämför inte min kommentar om att vidga vyerna med att kalla någon efterbliven är du snäll. Eller ännu bättre, jämför inte mig med er överhuvud taget, det är aldrig smickrande. :)
Nu ska jag dock gå på det där mötet som jag trodde skulle vara för ett tag sen, så de vanliga "du då din inavlade modolid!!!!11111" kan ni spara till nästa gång.
Låt säga att vi tar SM-Guld den här våren. "Nubbens lag" spelar hem guldet till Medelpad efter ett makalöst SM-slutspel.
Hur tror ni att han reagerar? A) Han tar första bästa plan till sina hemtrakter och firar med laget på Oscar. Nubben ses sent på kvällen stå och kissa i Vängåvan tillsammans med Huss, Pääjärvi och Bulla. Den lokala polisen blundar självklart för det hela och tar med sig Pääjärvi som inte borde få dricka så mkt i den ålder. B) Nubben sitter i Scandinavium och kollar på hästhoppning med familjen. C) Nubben är professionell och ringer och grattar spelarna samtidigt som han erbjuder feta kontrakt med signon-bonusar. D) Nubben tar sig några nubbar för mkt. och somnar lycklig i sin säng.
mikenomad: Modolidhjärna? Moget. En tränare kan ju låta fel målvakt stå, formera laget fel, bänka fel spelare och vara allmänt disträ, men det är ju ingenting i era ögon.
RocknRolf2 och mike: Vet ni vad "God complex" är?
"A psychosis based in uncontrolled narcissism, inflated arrogance and a perceived need to subjugate and/or ridicule other individuals deemed to be inferior or unworthy."
shinzawai: Är du efterbliven? Jag upprepar min fråga: vet du skillnaden på en tränare och en sportchef? VA? tränare som byter klubbar under säsong vanligt ja - men nämn en sportchef som gjort det (som brytit mot sitt kontrakt)?
shinzawai: Det är en enorm skillnad men det kan väl din lilla modolidhjärna inte ta in. En sportchef som sitter mitt uppe i förhandlingar med de flesta av lagets tunga, kontraktslösa spelare inför kommande säsonger bestämmer sig helt plötsligt att skriva på för en konkurrerande ES-klubb. Det kan ju få jättekonsekvenser i värsta fall, vem vet vilka krokar han lagt ut till Hahl o co för VF:s räkning? En tränare har inte riktigt den positionen....
RocknRolf2: Det är knappast en milstolpe i ES-historian. Det är väl ingen skillnad på tränare som blir klara för konkurrenter innan säsongen är slut och sportchefer? Lägg av nu.
Roger Melin blev klar för ett motståndarlag mitt under säsongen, det är väl knappast mindre uppseendeväckande.
shinzawai: Micke Andersson var ju assisterande tränare i Timrå, dessutom ville man inte behålla honom så nope, det är någonting helt annat. Nytt exempel tack - eller börjar även du fatta att det här är tämligen unikt?
mikenomad: Skitjobbigt! :) Nej men helt seriöst, jag vet att det kommer en morgondag och allt det där men likt förbannat känns det som ett jävla vakuum inombords just nu, och inte blir det bättre utav att man tittar ut genom fönstret och tvingas genomlida snögloppshelvetet som envist tar vägen ner mot marken. Gråmulet och deppigt. Dessutom måste jag ut på byn och köpa snus, fan!
Måndagar borde förbjudas i almanackan! Den absolut mest ångestfyllda veckodag som finns!
shinzawai: Ja det är en stor skillnad. Eller vet du inte skillnaden mellan tränare och sportchef? Jag hävdar bestämt att Nubbenaffären är så märklig och tveksam att den är unik - motbevisa med exempel tack!
Jaha, så blev då Nubben till luft. En av de märkligaste övergångarna i elitserien i modern tid och ett jävligt ynkligt sätt att behandla sin klubb.
Det är klart att man håller sig till diplomatiska till pressen en sån här gång, men det kan väl inte vara nån som tror att Timrås styrelse är särskilt muntra på Nubben vid det här laget. Tyvärr verkar det dock på vissa här som Nubben var större än hela Timrå IK - som om han bara kan göra hur som helst och ändå förtjänar att hyllas (!!). Nubben har gjort ett bra jobb här men det rättfärdigar inte denna form av övergrepp mot Timrå IK. Nåväl, nu är jag glad att vi är av med honom och tror bestämt att det finns andra som kan göra ett bättre jobb.
Dags att gå vidare och koncentrera sig på fortsättningen - vi kommer att resa oss och bli starkare än någonsin. Drömmen vore att vi pucklar på Frölunda ordentligt i slutspelet
Nu är i alla fall detta klart, en sak ur världen, nu kan spelare, ledare, förening och supportrar släppa denna tråkiga nyhet. Det är bara att acceptera och gå vidare.
Hoppas på att vi efter uppehållet får tillbaka många av våra skador så ska vi se till att krossa nya "HAT LAGET" i elitserien nämligen Frölunda.
Nu glömmer vi allt tråkigt och blickar framåt, mot nya segrar och en ljus vår för vintern har varit väldigt mörk.
"Samtidigt tror jag att det är ett bra beslut både för Timrå IK och mig personligen. Jag har varit ledare i föreningen under elva år och känner att jag behöver nya utmaningar".
Hur längesen var det han skrev på det långa kontraktet tom 2011? Var det 2006?
Tycho: Jag personligen tycker att det känns oroväckande att så många bra spelares kontrakt går ut efter nästa säsong o att Nubben sitter på VF:s stol o plånbok. Man får verkligen hoppas att Timrå IK gör ett gott underhåll för spelarna så att dom stannar. Vill tex inte se Bagarn o Regin mfl i VF!
"Av hänsyn till alla inblandade parter, Kent Norberg, Timrå och Frölunda, kommer Frölunda inte att ytterligare kommentera namn till den sportsliga organisationen, förrän säsongen är över för båda lagen."
Uddan: Pinsamt att se. Hur man kan förvanska en nyhet som hela hockeySverige vet avslöjades av Allehandan. Till och med Aftonbladet har den goda smaken att inte säga att det var sitt avslöjande.
Undra hur många elitserieklubbar som "frivilligt" låter personer slippa undan sitt kontrakt? Tror att dom är väldigt få, så på det sättet är Timrå en toppklubb.
Hahl Bundy: Ja undra varför inte "nubben å timrå" har kontrakterat nå nya nu.. Som sagt han har ju varit klar för dom länge nu och han har nog lagt ut krokar vilka han vill ha med sig.. Därför har inga nya kontrakt skrivits...
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·
Nu ska jag dock gå på det där mötet som jag trodde skulle vara för ett tag sen, så de vanliga "du då din inavlade modolid!!!!11111" kan ni spara till nästa gång.