Det jag menar är att vi behöver inte kasta skit på Nubben bara för att han lämnar, det förtjänar han inte. Vad som ligger bakom att han lämnar är det inte många som verkligen känner till, många rykten är det. Han har gjort mycket för Timrå o det ska vi kunna säga "Tack" om.
Men som sagt ingen är oersättlig, det säger både ledare o spelare som inte verkar vara alltför ledsna utan tvärtom det kan vara positivt med en ny röst framöver.
Uddan: Tyvärr kände inte Nubben längre för att jobba med Timrå IK. Anledning? Ingen aning!
Han ska absolut ha cred för det han gjort i Timrå IK, men om han nu har bestämt sig för att lämna Timrå är det helt rätt han gör det med en gång.
Tycker dock att det är klumpigt skött, är det klubben som gjort Nubbens situation ohållbar är det dem man ska skylla på. Är det Nubben som bara vill se nått nytt är det han som skött det dåligt. Men nåns fel är det helt klart. Annars skulle det aldrig ha blivit så här.
Hahl Bundy: AB uppger att Frölunda betalar TIK "en mindre summa pengar" som kan användas i rekryteringen av ny sportchef. Tja, TIK är ju en liten bonnförening som inte ska ha så höga krav så en mindre summa pengar lär väl räcka för att tillsätta en hobbypost som sportchef....
Uddan: Ge er nu. Nubben ska ha all cred för vad han har gjort för Timrå IK. Det är bara det att det var dags att gå skilda vägar, thats it! Sen kunde det ha skötts på bättre sätt men nu är det som det är, nu är det bara att gå vidare.
Rakare, Stoltare, Starkare. Timrå IK
Revolution calling med Queensryche dånar nu i högtalarna!
Efter att den 1:a chocken hade lagts sig efter beskedet förra veckan om Nubben så landade man stenhårt men det var då jag vaknade till o mer o mer alert blev man. Det kommer att bli bra det här, tror att när vi kommer ur detta reningsbad är vi starkare o farligare än nånsin.
Timrå kommer att ruska röv framöver o framförallt Modo röv!
Modano: Sex nya backar låter lite väl överdrivet, även om jag kan förstå ditt resonemang till viss del. Forwardsidan ser ut att bli relativt intakt till nästa säsong, vilket man får se som ett gott tecken. Det som återstår är att skriva kontrakt med Riku Hahl, något jag faktiskt tror att man kommer att lyckas med.
Backarna däremot är mer oroande. I dagsläget har bara två backar (Jonsson och Lotvonen) kontrakt över nästa säsong, sedan är det även troligt att Moe och Erixon kommer att skriva nya kontrakt. Vad som händer med resterande backbesättning tycks vara oklart. Som det ser ut i dagsläget kommer i alla fall Sanny att lämna, om man ska tro tidningsskriverierna. Framtiden för trion Styf, Kokko och Koskinen är aningen svår att sia i, fastän någon inom mig säger att minst en av dessa kommer att lämna laget.
Den tillträdande sportchefen kommer sannolikt få en del att tänka på när det kommer till backsidan. Emellertid välkomnar jag en mindre utrensning i det ledet, då jag anser att backsidan är den svagaste lagdelen. Jag hoppas också att den nye sportchefen kommer visa mod. Det skulle exempelvis vara intressant att se om IFSH-spelaren Stefan Andersson kan ta klivet upp i elitserien. Jag kan inte garantera en sensation, men jag ser hellre ett sådant chanstagande än en trettioplusare från Finland som snabbt försvinner i den grå massan.
Kalla till pressmöte STYRELSE ELLER AVGÅ !!!!!!!! Va fan händer i klubben öppna börsen eller snåla er ur eliten som ni gjort tidigare. Klart publiken inte blir mer med den här röran och osäkerheten hela tiden. Alla ser ju att ni inte klarar av att elitserieverksamhet STYRELSE. NI har inte gjort ett skit med att ersätta Marttinen tex trots stora brister på backsidan. Va fan klarar ni inte av och behålla Sanny och Hahl om det inte blir NHL då tappar man nog många sponsorer som är berädda och hjälpa till. Nä ni lär nog ge koskinen och lotvonen våra ölbackar 10års kontrakt billigt och bra ha ha.GRATTIS STYRELSE NU BEHÖVS BARA SEX NYA BACKAR OM SANNY DRAR !!!
Känns skönt med lite gemensam bitterhet. Nu har till och med några av de värsta gnällf-ttorna samlas under fanorna. Vissa har ju uppenbarligen inte klarat av att hantera relativ framgång och goda förutsättningar inför en säsong. Nu känner vi igen oss och kan ägna oss åt att gå in i rollen som underhundar och gemensamt förbanna klubben från sveriges stjärt.
bisterfinnen: Jag har absolut inga planer på att ta timeout igen. Det tillhör det förgångna. Folk får tycka vad de vill om mig egentligen. För det är ingenting jag kan påverka iallafall. Visst kan jag fortfarande ta illa vid mig av det som sägs omkring mig. Men även om det bränner till eller tar emot så kämpar jag oförtrutet vidare.
Det som inträffat i mitt liv under det senaste året har fått det att växa ut horn ur pannan på mig. Och själsligt att åldras en sisådär 10-15år. Så trots all sarkasm som jag ideligen dräneras utav stannar jag kvar. De som verkligen vill fälla mig skall få ett rent helvete och uppförsbacke. Sanna mina ord.
Jag åsyftar bara din överdrivna rättspatos och självutnämnda helgonförklaring.
Vart jag vill komma är närmare svaret hur du i ena stunden kan vara så lysande och analytisk för att i nästa stund agera som en självupptagen neandertalare som nyss upptäckt sin egen spegelbild i vattnet.
Det jag menar är att du måste sluta att ta dig själv på så stort allvar och komma in i matchen. Du är en alldeles för enkel måltavla för dem som gärna sätter in ett spjut i sidan på den döende på korset.
Jag vill inte att du ska time out utan jag menar att du genom att påpeka att du tidigare tagit time out ger en propå om att du minsann kan göra det igen. Det är att lägga upp pucken på straffpunkten och plocka ut målvakten i onödan. I onödan, vill säga, om du inte bara är ute efter en anledning att få lämna skiten igen nu när det börjar blåsa lite nordliga vindar.
Det är roligare att vara med när det går bra liksom.
RocknRolf2: Jag instämmer helt, att spelare utvecklats i Timrå beror inte enbart på Nubben. Enligt en av mina källor så hade fystränaren stor del i Nordgrens sensatonella utveckling, t.ex.
Därtill vill jag framhäva Kenta Johansson (i mina ögon den bästa tränaren i elitserien) som ytterligare en viktigt del i ledet . Anledningen att Timrå värvade honom till tränarstaben berodde på att han var känd för att kunna göra mindre underverk, trots begränsade resurser. Om jag inte minns helt fel tog han Nyköping till kvalserien året innan han kom till Timrå. Fastän jag inte är någon hockeyexpert vill jag påstå att tränaren har en större del i en spelares utveckling än sportchefen. Sportchefen står visserligen för byggstenarna, men det är upp till tränaren att konstruera huset, eller slottet.
Man skulle i och för sig kunna vända på resonemanget, och hävda att det var Kentas fel att vissa spelare floppade, något jag emellertid tycker är fel. Jag anser att Kenta oftast gav spelarna ärliga chanser, sedan att det var vissa som trots detta inte levererade kan man rimligtvis inte lasta tränaren för.
Sedan vad det gäller Sanny Lindströms påstådda färd till Schweiz tycker jag att det är tråkigt ifall han försvinner, men tänker inte bryta ihop för det. Om man åker till Schweiz för att spela hockey är det ett tydligt tecken på att man är ute efter pengar, något jag inte klandrar Sanny det minsta för. Däremot tycker jag inte att Timrå ska göra något försök att övertrumfa något erbjudande från alplandet. Visst är Sanny en bra spelare, men inte ovärdelig, utan jag är övertygad om att man kan finna en spelare i Sverige eller Finland som kan axla hans mantel.
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.