1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590768 inlägg · 6217 ämnen

Fallet Nubben

« · 979376 · » Till forumet

Sv: Fallet Nubben
Då har Pärssinen-Hahl-Pyrre 2 år på sina kontrakt.,.
Förstår du!?
Kommentera

General_Sanny: Läs kanske du fattar.. Han har ett år kvar!! Men fixa så att skriver nytt på ett till år.. Så de blir 2!!!!
Kommentera

General_Sanny: dumt å skriv kontrakt igen med han...
Kommentera

Uddan: menar du Pyörälä ? om de är han du menar så har han redan kontrakt
Kommentera

mikenomad: Skulle gissa att det rör sej om Backe, Styf och Kokko/Koskinen.
Har för mej att jag läst tidigare att man vill förlänga med Kalle K.
Hellre Kokko då, då Kalle om möjligt är långsammare på rören än den där tuggummituggande åldringen i Gevalia.
Kommentera

Äh, nu är det klappat och klart, Nubben är nu historia och numer en Frölunda kille, nu lägger vi energi någon annanstans, nu jävlar knyter vi nävarna och går vidare!!!
Kommentera

mikenomad: Signa Hahl på 2 år och ett år till på Pyrre.. Så är första kedjan intakt i 2 år framöver..
Kommentera

Kevin O Shea: Nä, men skulle kännas väl så bra om det offentliggjordes några nya påskrifter från den befintliga truppen. Vi kan börja med Riku Hahl.
Kommentera

mikenomad: Tror inte att vi får se några nya spelare kommer att offentliggöras, så länge dessa fortfarande deltar i seriespel.
Kommentera

Dream Team: Kent Norberg har gjort ett bra jobb i TIK, ingen tvekan. Det är vi alla tacksamma för. Men då är då och nu är nu. Nu tillhör han VF (jag räknar från dags dato) och ju tyngre det går för honom och hans nya lag desto nöjdare är jag. Jag har ingen personlig relation till Nubben och därför ingen anledning att gulla på med att vända andra kinden till, lyckosparka eller skicka "lycka till på nya jobbet" önskningar.
Kommentera

mikenomad: Hört samma jag åxå..
Kommentera

FreddanVF: Det talades väl om en "NHL-satsning" från Frölundas håll. Att klubben väljer att anställa en general manager går väl exakt i de banorna. Med det tänket som måttstock är det ju lite underligt hur otroligt amatörmässigt man agerat i den här frågan. Ja, för skulle Frölunda som en NHL-klubb valt att gå samma väg fast i NHL, då hade bötesbeloppet för att ens ha kontaktat en kontrakterad GM blivit skyhögt. Ur just den aspekten önskar jag att det blir en kraftig uppförsbacke för Kent Norberg på sin nya post.
Kommentera

Kerstin_k: Enligt de rykten jag blivit tilldelad bör således 3 påskrifter ytterligare tillkännages inom kort. Vet dock inte om det rör sig om gamla eller nya spelare....
Kommentera

Kerstin_k: Helt klart bra nyheter. Har dock läst länken härinne tidigare i e.m. men tanken var god! :-) Har bara stått en gång och i dessa domedagstider bör varje god nyhet upprepas minst 2 ggr!
Kommentera

Kerstin_k: räcker inte med 1-2-3-4-5 sidor just nu, för det skrivs som aldrig förr!!
Kommentera

mikenomad: Nu har jag bara scrollat tillbaka en sida och ingen länk här till höger går till den nyhet jag har länkat till. Om den nu är postad får ni mer än gärna blunda för mitt inlägg. Eller så kan valfri moderator ta bort det.

Anyway: Det här torde ju vara något som klassas som bra nyheter. 2 förlängningar av kontrakt. Perfekt och helt i linje med ryktena som man fått sig tilldelad.
Kommentera

ChriZt3r: Ja men varför ska han pendla upp och ner.. När hans anställning börjar den 1 maj..!?
Kommentera

General_Sanny: Vadå vart jag vill komma? Han kommer att börja jobbet tidigare än 1 maj det har han sagt sen det blev klart att han lämnade direkt.
Kommentera

Kevin O Shea: Förstår inte detta oerhörda intresse över vad som legat bakom flytten heller eller hur offentliggörandet av sådana uppgifter skulle gynna Timrå IK. Det enda intressanta är att vi i dagsläget står utan sportchef vilket måste åtgärdas snarast enligt mig. Dessutom vill man gärna få några riktigt glada nyheter på spelarfronten också. G. Svensson har jag tidigare kommenterat som ett intressant namn, är dock tveksam till hans intresse av en sådan tjänst.
Kommentera

Uddan: Jo då är ju skolan slut.
Kommentera

ChriZt3r: Jaha? Förstår inte vart du vill komma....han tar över som sportchef från 1 Maj.
Kommentera

ChriZt3r: Flyttlasset går i juli sa han på radion.
Kommentera

General_Sanny: Faktum är att han ska pendla fram och tillbaka tills vårterminen är slut för flickan hans, sen ska dom flytta ner aliihopa.
Kommentera

Uddan: Haha man kan bara skratta åt dom..
Kommentera

General_Sanny: Sa jag åxå men dom var tvärsäker!
Kommentera

Kevin O Shea:

Skulle helst se Matte Näslund eller Inge Hammarström =)
Kommentera

mikenomad: Lite funderingar kring sportchefsfrågan:
Mina alternativ - utan inbördes ranking:
Calle Johansson
Gunnar Svensson
Tommy Andersson
Micke Andersson
...fast jag hoppas på Svesse!

Hur det gick till när Nubben lämnade har jag en känsla av att vi aldrig kommer att få ett svar på.
Är det så att Nubben kommit på kant med styrelsen (eller vad det nu är frågan om) - så tror jag att han är så pass proffsig och rakryggad att han aldrig kommer att bringa detta i allmänhetens ljus.
Kommentera

Uddan: Han sticker inte utan sin familj de fattar vem som helst. Dom som skrev annat är inte klok
Kommentera

General_Sanny: Många sa att dom inte skulle med.. Nåt mer du ska kommentera??
Kommentera

T T: Vad surrar du om då?
Kommentera

General_Sanny? Var det inte Nubben som blev general?
Kommentera

Uddan: Tror ju inte han skulle flyttat ensam. detta beslut har han tagit med familjen. han skulle aldrig lämnat Timrå om hans familj inte följt med.

LOGISKT TÄNKANDE!

Men vad smart du är....
Kommentera

Uddan: Lita på att dessa tvivlare ångrar sig nu...
Kommentera

Sen så skrev ja för några dagar sen att han skulle ta med sin familj ner till götet..Och då var de ett par stycken som sa minsann dom ska inte följa med ner..

Men han sa de själv i radion för nån timme sen att hela familjen ska följa med ner med han och bo där...

Som sagt.,. Vad var de ja sa! :)
Kommentera

Bragd-Birger: Riktigt åt helvete vetifan om det har gått med storsatsningen. Det har varit en storsatsning sedan man anställde Conny Evensson och sedan den tiden så har Frölunda tagit två sm-guld. Man har skaffat sig ett eget kapital som efter den här säsongen kommer landa på ca 70 miljoner, från att ha varit -20 miljoner i slutet av nittiotalet.
Man bygger egen träningsanläggning, köper in sig i Scandinavium och "bygger om" i klubbledningen.

Storsatsningen har som sagt pågått länge och kommer så göra. Och med två guld redan anser jag att den är lyckad. Det är nu dom två senaste åren som man halkat lite efter och det är också en av anledningarna att man vill ha den man anser är bäst, dvs Kent Norberg.
Kommentera

Bragd-Birger:

Håller med!! Hoppas dom får ett timråspöke över sig för all framtid.
Kommentera

Bragd-Birger: Skönt att det blev offentligt så slipper man fundera. Nu är det, hoppas jag, full fokus frammåt för klubben. Ett nytt namn måste in, nya ideér skall till och spelare skall värvas eller förlängas med. Jobba på!

Det är bara att lyfta på hatten för Nubben. Han har gjort mkt för Timrå. Även om han inte har gjort allt och ibland faktiskt misslyckats har han varit viktig. Ingen tvekan.

Men om det nu visar sig att spelare här i Timrå inte förlänger med klubben utan hamnar nere i Gbg kommer jag nog att revidera min uppfattning om honom. Kommer det att visa sig att Nubben pratat med spelarna redan innan säsongen var över kommer jag se det som ett oerhört stort svek. Men tills dess önskar jag honom personlig lycka nere i Gbg, men gärna lite arbetsrelaterad olycka :).
Kommentera

Bragd-Birger: Samtidigt har vi väl alla fått lära oss genom åren att kommentarer i media närstintill alltid är väldigt självskrivna och solklara. Framförallt när det blåser lite. Jag menar, vad skulle exempelvis Challe ha sagt? För att dra ett exempel alltså. Nu kan det ju faktiskt vara så att Challe och Nubben inte drog jämt alla gånger, vad vet man.

Så länge vi inte får rejäla svar så kommer denna dokusåpa att fortsätta med spekulationer hit och dit. Men klubben kan väl inte må bra utav att deras fans spekulerar tills dem spyr tycker man.

I know nothing.....
Kommentera

Bragd-Birger: Tänk på att formuleringen är journalistens.
Kommentera

Vad gäller Frölunda känner jag allt mer förakt för den jävla skitklubben. Ahdrians beröm om hur professionellt Timrå agerat 'i denna något komplicerade situation' äcklar mig. Översittarpajas. Hoppas allt går riktigt åt helvete med denna storsatsning.
Kommentera

Skarin: Å andra sidan - om Nubben nu satt på toppspelare som han inte fick in i truppen, borde inte Challe ha gått på Nubbens linje då? Charles sista kommentar i ST, 'sen kan det ju vara bra att folk försvinner också', ger ju inte direkt vibbarna av en Brokeback Mountain - relation dom emellan. Behöver naturligvis inte vara en kommentar med tyngd i, men jag har inte fått intrycket av att Challe ligger och sörjer i sitt bergstält.

Intressant är det hur som helst. Och när nu avhoppen duggar tätt, låt oss stämma upp i ditt sedvanliga stridsrop: bring it on! Några fler som ska lämna skutan? Några som bör få vandra plankan? Gör processen kort så att vi kan börja bringa ordning igen.
Kommentera

Skarin: Vilka spelare handlar de om?
Kommentera

zacco: Ditt inlägg från 16.30 är helt klart intressant.
Kommentera

Mourinho: "Kaptenens svåra beslut" ska de vara...
Kommentera

Ganska positiv läsning i dagbladet idag.. "Kaptenes svåra beslut".

Hoppas han ändrar sig och skriver på kontrakt för TIK!
Kommentera

Undrar varför Nubben inte fick värva dom 2 toppbackar från Finland+den forward som dahlen ville skicka från Dallas.Varför förnekade Styrelsen detta och sa att inte fanns några spelare på marknaden.är det kassabrist eller var dom på kant redan i höstas.och varför förnekade styrelsen att dom kände till nubbens beslut,då han informerade dom i dec,många frågetecken,ryktas även att fler kommer att gå i organisationen,
Kommentera

Tvåtallar: Tack och lov.....det går bra att hämta omgående.....
Kommentera

känns skönt att han är borta, nu kan alla koncentrera sig på sitt. sedan skall vi visa den där jäkla ROS att detta inte är slutet för Timrå IK!
Kommentera

RocknRolf2: Varför kallar du ens någon efterbliven?

Förresten, står dina tjänster om att leta nyförvärv på eurohockey.com till förfogande för timrås nya sportchef?
Kommentera

shinzawai: Lär dig läsa är du snäll, jag har inte någonstans kallat dig eller någon annan för efterbliven. Modolid är ett skällsord javisst....jag hade kunnat skriva Modoit men det är ju snudd på värre. Jämföra dig med nån av oss? Skulle inte tro det lille vän...hur gärna du än önskar så är den jämförelsen helt enkelt inte möjlig.
Kommentera

« · 979376 · »