Mackelito: Nog kommer några tillbaka alltid, det är ju över en vecka! Jag tror att endast Hynning och Hedström är indisposibla efter uppehållet. Dags att det vänder nu
Jaha då börjar jobbet med att hitta en ersättare. Mats Näslund hade nog varit ett bra namn (född i Timrå osv.) och visst ska man höra av sig till honom och kolla om han är intresserad men den möjligheten känns liten.
Det viktigaste för mig är att personen i fråga har några band sedan tidigare till klubben, det är viktigt att man som sportchef verkligen förstår klubbens historia och hur man vill spela hockey.
Jag hoppas att T.Johansson skyndar på långsamt nu, ersättaren behöver inte vara klar nästa vecka direkt men om en månad bör man nog vara rätt så klar över vem man vill se som ny sportchef och helst gjort klart med honom.
haggen: Javisst, å på Thoresson, Smedberg och Sjöbergs tid var vi verkligen ett lag som satte skräck i hockeysverige när TIK drog land och rike runt och skördade framgångar....
dr-nix: Håller med om att denna ska ha band till Timrå IK. Inte för att jag är nån expert på området men är det inte en sportchefs viktigaste egenskap att ha ett gott kontakt nät bland spelare och agenter. Det har givetvis Näslund, men han är ett long shot känns det som. Varför då inte kika in vad våra finska veteraner som lagt grillorna på hyllan kan ha för sig. Timrå har ju en väldigt god historia med finskaspelare och vem kan den finska ligan? Krykov kanske kan vara ett namn? Alla gillade ju honom.
dr-nix: Jag är ändå lite oroad. Jag har fullt förtroende för Challe och hans egenskaper som tränare men att han och Nygårds nu har axlat ansvaret som klubbens sportchef oroar. Ingen kan ta i från Nubben den fingertoppskänsla han haft att hitta rätt spelare utifrån den spelarbudget han haft till förfogande. Där torde Challe/Nygårds ligga mil efter. Nu kommer inte dessa herrar vara bestående som Timrås sportchefer men tiden är illa vald när nya kontrakt ska skrivas och eventuella nya spelare ska knytas. Laget går kräftgång och all fokus för herrar Challe/Nygårds borde ligga i att få ordning på laget, då finns inte så mycket tid över för sportchefsdelen.
Nja, jag tror det är hyffsat viktigt att snabbt hitta en ersättare som har en idé hur laget ska se ut till nästa säsong. En person som i hyffsad lugn och ro kan arbeta fram ett välkomponerat lag. Vi kanske kan hoppas att Challe har några ess i rockärmen som han kan bidra med.
Uddan: Vart finns infon att det dröjjer med Pärssinen? Han var ju nära comback i veckan och även om det var ett bakslag så kan man väl ändå tolka det som att det inte är så fruktansvärt långt borta.
Uddan: Du får hälsa till Timo också ifall du ser han :) att han ska krya på sig men inte riskera att gå på is för tidigt för vi behöver han när vi ska bärga guldet ;)
jonmannen: Egentligen spelar väl de mindre roll om Nubben sticker gratis eller inte. För han är ju ändå bara en bonndjävel med hundra brister och fel. En usel hockeyspelare var han ju också. En skithög som är i total avsaknad av klubbkänsla och Timråhjärta.
Jamen då är det väl säkrast att vi går vidare då....
Uddan: Detta börjar bli pinsamt. Vi har 14 poäng ner till kvalserien Det är 33 poäng kvar att spela om . Det är ingen omöjlighet att vi är där om vi inte börjar vinna igen. Som spelet sett ut och stämningen verkar vara i föreningen. + alla skador Är det snarare högst troligt att vi är där nere. Bevisa gärna att jag har fel
Uno Gordon: Du sade ju tidigare att du inte skulle blanda in dina privata relationer då det diskuteras kring Kent Norberg. Nu tycker jag att du i viss mån gör det.
Nämn fem hockeysnackare som är Timrå-supportrar som tycker så jävla illa om Nubben som du tycks göra gällande.
Jag kan hjälpa dig med det första (och enda namnet jag känner till). Fortsätt gärna att fylla på.
Nä nu tycker jag att vi lägger ner Timrå IK så att vi alla kan leva ett "normalt" svenssonliv. Tycker att det börjar bli lite väl många krokodiltårar härinne.
250kg kärlek: Du var det där inlägget tillspetsat och inte mina egna ord. Jag tycker inte Nubben är en bonndjävel. Inte var han en usel hockeyspelare heller om än inte den bäste.
Men detta var vad som sades på hallen i torsdags...
epa: Ja lägg gärna ned du iaf. Blir så less på allt negativt. I viss mängd är det ok. Men fan dina 5 senaste inlägg här har ju bara klankat ned. Tycker vi att spelarna ska vända denna negativa trend kan väl vi försöka göra smama sak här på HS
Uno Gordon: Jag antar att besvikelsen hos dem som uttalade sig var den utlösande faktorn. Tråkigt i så fall att inte människor kan ha större självbevarelsedrift än att man måste kasta bajs på en fantastisk människa, sett ur Timrå-perspektiv.
Uno Gordon: Nej, jag är övertygad om att absoluta flertalet här på HS inte ogillar Nubben alls utan tvärtom förstår varför han tar chansen till ett toppjobb ...
Det är klart det känns frustererande med alla dessa jobbiga ting samtidigt just nu... men Timrå går vidare med ny sportchef o vi får bara hoppas vi slipper HV iallafall om vi går till slutspel...helt chanslösa är vi väl inte mot övriga lag om vi får tillbaks några nyckelspelare även om sannolikheten inte är så stor att gå vidare efter ev. kvartsfinal men liknande saker har ju hänt tidigare..
250kg kärlek: De enda jag (för tillfället) är förbannade på är Frölunda. Hela den föreningen har sjunkit i mina ögon.
1. Det är avskyvärt att de ens tar kontakt med en kontrakterad sportchef. Och till råga på allt under säsongens viktigaste skede.
2. Löjligt att de inte hittar sin kompetens i det egna ledet.
Frölunda är en illussion av en storklubb, mycket pengar men tydligen ingen intern kunskap i hockey. Affärsmän som tar fram checkhäftet då de ser något de vill ha istället för att själv utvecklas.
Men tills man har alla fakta så är det ju bara spekulationer
Butch: err, kom inte med sådanna påståenden sådär. Nubben utsågs till Sveriges bästa sportchef (eller något liknande) för några år sedan. Han är "rätt så bra" på sitt jobb. Varför tror du Frölund ville ha honom..
Nog tror jag att TIK kan hitta en ersättare som är bra men att säga i förhand att vi kommer hitta en lika bra sportchef som Nubben är lite naivt i mina ögon.
Uddan: Nej, går nu Nubben till Frölunda vilket allt talar för, så är det inget man bara glömmer hipphapp. Det är jag alldeles för långsint för. Det är Nubben som ska stå i tacksamhetsskuld till Timrå och ingenting annat. Utan Timrå vore Nubben noll och nada. Jag lugnar mig lite tills det blir officiellt, men är det nu så att karln som sportchef med flerårskontrakt skrivit på för en konkurrent mitt under brinnande säsong - ja då är det ett svek och förräderi av historiska mått!
dr-nix: Du får det att låta som att Nubben vore oersättlig. Vi får väl se helt enkelt
Dessutom tror jag inte på det där snacket om att ledningen skulle "sagt nej" till fler värvningar, men ligger det ändå nån sanning i det så är det fan rena dagisfasonerna; Nubben har fått en fet spelarbudget att komponera laget med och det är hans jävla ansvar att se till att det blir bra. Lipar karln över uteblivna pengar ställer jag frågan: Vem fan tror han att han är?
jonmannen: Jag vill inte låta sarkastisk, men välkommen till verkligheten. För att besvara din punkt 1 så är det bara att tillägga att folk med kontrakt kontaktas inom både sport- och affärsvärlden. På punkt 2 så det väl inget som säger att man bör hitta kompetens inom egna leden, i många fall finns den på annan ort.
Sen kanske man kan tycka att det är "fult" av en förening eller vem det nu än är som ställer en förfrågan till en kontrakterad person men i slutändan är det ju alltid den tillfrågade som tar beslutet, inte den som frågar. Sen att pengar styr lär väl knappast komma som en överraskning för någon?
qslig: Yeah yeah jag vet att världen snurrar så. Jag behöver väl inte gilla det bara för att? Är ju knappast en nyhet att det är i de mindre klubbarna de bästa spelarna härstammar (vanligtvis) och tydligen också de bästa ledarna. Sen så står storklubbarna på kö med sina checkhäften och lockar över dom. Aja when the going get though the though get going... vinner Frölunda SM-guld uinder Nubbens tid där så ska jag kalla det för en Timråprestation :P in your face götet hihi.
qslig: Du har uppenbarligen inte fattat den yrkesetiska problematiken i det här och jag är väl egentligen inte så förvånad när ditt nick påminner mkt om begreppet Quisling - som känns väldigt aktuellt i detta sammanhang...
Pengar styr...? Tja, men varför har då världens mest pengastyrda land regler mot just såna här fasoner?
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.