Rallarn: Tung period för Timrås del. Men oerhört starkt att rida ut 5 mot 3 och sedan fortsätta att försvara sig. Däremot får FBK lite väl långa anfall och skapar tryck på grund av forcheck.
Gäller att fortsätta med tålamod och hugga som kobror när läge ges.
Andersson: man kan ju lugnt säga att FBK kommer ut med mer energi än oss. Med den idiothöga pressen dom sätter så borde vi kunna få till några spelvändningar. Nåja, JJ håller oss kvar precis som han nästan alltid gör när det blåser snålt, nu har vi dom bästa perioderna framför oss.
Hahl Bundy 2.0: Vi klarar 5 mot 3 och håller Fbk på utsidan för det mesta. Johansson ser lika stabil ut som vanligt. Fortsätter det såhär ser det bra ut för poängchans. Det gäller att sätta lägena som vanligt
Dubbeld: jag tror Hartmann fått prestationsångest sen våra stjärnor kom in i laget. Sitter i skallen på karln. Han borde bara gå ut och kötta och köra järnet. Skjut på allt!
Labban: Vi var på väg att straffa dom några ggr men klantade bort det på grund av dålig puckhantering. Dålig is? De har kanske börjat försöka spara el där nere..
Labban: det är klart att om man spelar mot FBK borta så får man förvänta sig en viss press men vi måste upp några snäpp i energi tycker jag. Det ser ut som att det är en motståndare mer än oss på isen hela tiden. 0-0 mot FBK borta och ett 3-5 boxplay avklarat, det är alltid bra.
297: Ja fortsätter det såhär så går det ju inte såklart. Vi måste komma in och få längre anfall på dem. Sen måste passen sitta bättre. Nu är det lite fippel och studspuckar och det håller inte. Men nu har vi kanonläge i andra att ta tag i detta.
Jag blir så jävla arg över orättvisorna i denna jävla liga!
Sa till min sambo inför matchen att det här är svenska domarnas största kelgrisar.
FBK har det fritt att spela med en egen regelbok.
Säg hur många Timrå spelare som hade kommit undan med dessa rapp, fasthållningar och vårdslösa satsningar (mot Edfeldt).
Jag blir så jävla arg!
I matcher som dessa önskar jag fler slew foots på domare eller en sådan som Brashear som kan gå in och bara slakta skiten ur idioterna så det finns något jävla incitament för dom jävla pissråtterna att spela juste hockey!
Filma och hacka som i ett jävla storkök!
Cmore hyllar idioten som jobbar ut sista pucken i PP…
Hur många av de slag som han ger Wedin i den sekvensen hade Timrå sluppit utvisning på?
Faaaaaaaan vad arg jag blir!!!!
Bästa som kan hända nu är att Timrå går ifrån till 0-3 i andra och att i tredje förnedra dessa kelgrisar totalt!
Men frågan är om Timrå fixar det…
Noterat i första är att Elmeri Eronen skiter på sig som fan när FBK-spelare går emot honom!
Hahl Bundy 2.0: Fortsatt mycket stabilt försvar i egen zon och JJ är ju komiskt bra där bak. Offensivt är vi inte där idag, måste bli torsk på en så mager offensiv.
Hahl Bundy 2.0: Kan bara instämma i det du skriver Timrå gjorde MoDo dåliga pga vi hängde ej med i tempot. Ville bara sedvanligt lyfta på hatten och gratulera till en mycket välförtjänt seger.