The great one: Jag är ju så sjuk, att jag tror att alla grupper presterar bättre när man uppmärksammar deras framsteg och stöttar dem i deras motgång. Men jag är ju en sjuk person, inte en klarsynt.
Jag tycker absolut vi ska hylla dem, vi ska hylla dem även i medgång för de gör vad de kan och denna säsong är det många gånger bättre än det varit de senaste 10 åren.
Starkt av Brynäs att vinna mot SAIK på bortaplan. Känns liksom osannolikt vi skulle göra något sånt, ändå ligger de långt under oss i tabellen.
Ja man är bitter nu, men för mycket man stör sig på.. Dock hoppas jag laget hinner slicka såren lite och att vi får tillbaka lite folk till nästa match.
Om det finns en sak man har lärt sig över alla år så är det att Timrå IK ALLTID, och på ett ytters konsekvent sätt kommer att hitta ett sätt att göra sina supportrar besvikna när det spelas viktiga matcher.
Vi visar stundtals i matchen att vi har det i oss. Men nu är vi inne på 3 fullständiga plattmatcher på de senaste 4 och vi får skatta oss FÖRBANNAT tursamma om vi lyckas stjäla till oss den sista play-in platsen.
JA, det är ett fall framåt att unvika negativt kval, men den här föreningen har extremt mycket jobb och förändringar framför sig om man aspirerar på att inte endast hålla sig kvar.
Sen kommer väl fågelholk-Ante tycka att vi gör en bra match på presskonferensen för att ytterligare pissa en i käften en sån här kväll.
Zäta75: efter 2-6 så hävdar jag bestämt att Färjestad är mycket bättre än oss trots alla deras skador.. utan skador skulle det troligen varit tvåsiffrigt ...till dom alltså..
Zäta75: Går inte vinna när vi har spelare som inte kan hantera press i egen zon utan ger bort puckar. Då spelar det ingen roll vi vinner skotten och egentligen spelar jämnt mot motståndarna.
Har varit ett aber senaste tiden vid flera tillfällen. Så fort det blir lite press slår paniken till hos backarna och de gör fatala misstag där det oftast slutar med att motståndarna kommer till en målchans.
Långben: Vi vinner skotten med 28-27 ändå förlorar vi stort. Slarvet i 1a perioden kostar oss matchen. Vi är inte sämre än detta Färjestad med skador på viktiga spelare
Rallarn: ja verkligen ..skulle må bra av att byta ut en del.backar till nästa år....och kanske göra sig av med tex nån av de dyrare forwards som inte varit bra på flera månader.. men ändå ständigt får förtroende i första femman .🤔
Kerstin_k: Mieho och MPS bör avyttras. Likaså Palola, Svensson, Stenqvist, Lundin och EA. Eftersom Lyytinen blir kvar så räcker det med semi-offensiva backar så skeppa Rindell också. Det måste krävas mer än ett smörpass över halva banan, var femte match, för att gå in på 4 backar i ett lag som har ambition att bli topp 6.
Två tunga namn måste in på backsidan inför nästa säsong och sen får vi lägga vårt hopp i att EP plockar upp spillrorna av sig själv och visar att han kan hålla i en andrakedja. Wedin får vi hoppas kan hålla en hel säsong. Några billigare chansvärvningar in från allsvenskan.
Sen undrar jag hur många finska ”äss” i rockärmen kapanen har. Silly blir upp till bevis om han kan hitta värvningar i Sverige och Nordamerika.
Nä, vi har en del att lära som Timråsupportrar. Vi har en vansinnig förlorarmentalitet som tar till lipen när vi inte har studsarna med oss. Jag väljer att fokusera på det positiva. Vi kommer sannolikt spela play-in (minst). Pääjärvi är tillbaka! Rindell är en toppback som utvecklas. Dahlén är Dahlén. Vi har en magsjuka som går runt i laget och kan ändå (tycker jag som sjuk amatör) använda matchen till att förbättra detaljer i spelet. Bra jobbat alla i föreningen, synd att det går skit just nu, men det löser vi.
Ganska besviken hur vi tar oss an den här matchen. Sista chansen att städa av ännu ett boogie team, som vi faktiskt höjt oss mot på senare tid med två matcher som gått till övertid. Vad gör vi? jo en riktig plattmatch där vi gör det väldigt enkelt för FBK.
SebastianH: Hur kommer det sig att man inte ger allt vad förtroende heter i en sån här match till juniorerna? Åtminstone nu när den är körd sedan länge.
Tom Topp: vi är alldeles för ojämn för en topp 6.det r iaf en sak som är säker .topp 8? Tveksamt där med . .för många som faller ifrån för ofta..tyvärr..
Man måste ändå uppskatta det symboliskt vackra i att denna skitinsats kröns av att domarna bara bestämmer sig för att strunta i att ta ett solklart too many players när vi har PP, och kanske vår enda väg in för att kunna göra detta till en spännande avslutning.
Sett till vad de fick till skänks senast vi möttes. När de vände ett underläge. Där vi var mycket bättre.
Känns som någon odödlig FBK-profetia bara en Hollywood-regissör kan ligga bakom.
Andersson: Ja, vore ju fint om vi kunde inleda efter uppehållet med en vinst. Brukar ju vara svårt det för Timrå. Nu finns iaf förutsättningar med 8 dagars vila, 2 nya spelare in och Jokinen 🙂