1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589720 inlägg · 6216 ämnen

Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21

« · 2476744 · » Till forumet

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-02-21
Olle: Jag är mest lite intresserad över nästa säsongs lagbygge. Det känns som det inte kommer allt för många värvningar in och Kapanen verkar vilja behålla spelare som Andersson etc.

Hållander i all ära men nog krävs det lite mer för att vi skall ta nästa steg och framförallt inte ha sådana djupa dalar som vi haft denna säsong. Lägstanivån har varit skrämmande låg mellanåt.

Framförallt måste vi ha en topp 6 forwardsuppsättning som levererar mer frekvent. Kapanen måste verkligen träffa rätt på de fåtal spelare som skall in till nästa säsong. Framförallt då jag kvalitén i SHL verkar höjas ytterliggare med spelare som ryktas in till flertal andra lag.
Låst ämne

Håkkybåkky: Jag tror som du: inte riktigt kört än. Men Timrå har heller inte råd med dessa djuuuuupa dalar varannan match. Det håller verkligen inte.

Det som oroar framöver, framför allt, är Timrås förmåga att ständigt vika ner sig i 6-poängsmatcher. Och dom duggar det tätt av just nu. Idag, exempelvis, var ju en sån - gick käpprätt åt helvete. Milt sagt.

Förhoppningen är ju givetvis kvartsfinal direkt: the sweet life. Men jag undrar om inte Timrå skulle kunna skapa kaos och oreda i ett play in också ändå. Dessutom: nått lag måste ju vara först att gå från play in till the grand final och sno hem hela skiten. Skulle ju gärna få vara Timrå.

I min bok skulle det i vilket fall inte vara katastrof att hamna på en play in när säsongen summeras. Fan: ärligt talat och med handen på hjärtat skulle alla platser förutom 13 och 14 vara fullt godkänt. Framför allt med tanke på de senaste 10 åren som Tikare. Men det pratar man ju inte högt om, egentligen.

Med det sagt och svamlat: hoppas att Timrå blir av med skiten (bokstavligen) som gäckar dom, hittar en stabilitet och gör en ordentlig push för att knipa en topp-6. Det skulle ge oss Tikare något att verkligen verkligen njuta av: slutspel.
Låst ämne

TD: skulle nog hävda att förutom Saik och Plastsjö är det väl bara FBK som kan utmana om guldet
Låst ämne

Tom Topp: synd då att sjukdomen ska gå just när vi går in i ett intensivt matchande med 3 matcher per vecka. Men glaset är halvfullt folket kommer hävda att lagom till slutspel så kommer alla vara friska. Ja om det nu blir något slutspel...
Låst ämne

roger_sundsvall: Oskar och Lif har etablerat sig i SHL Timrå jobbar på det blir det play in säger experterna att det är utfyllnad topp 6 går för medaljer Håller nog med fd expert..
Låst ämne

Modano: Skönt att ha någon som tänker hockey på samma sätt!
Låst ämne

Timrå har feta problem med att vara konsekventa.

Det är svårt att köra när man har tunt med folk och ett par som kanske inte är helt i fysisk balans efter kräkis.

Annars då?

Första halvan av matchen (då vi ändå är med i målprotokollet) men blir fan ägda på isen!

Färjestad bättre på allt!
Snabbare starkare vackrare coolare skickligare osv,

Timrå ramlade in i sitt passiva lallande. Didde och Svensson var de enda som tog den fysiska kampen. Inte ens Walli såg ut att vara med på fysiken (nästa att bli magsjuk) det var utsträckta klubbor, pass på hälarna o alltid nöjda att ligga ett eller tre skär bakom sin gubbe. Nära men inte ens nära att vinna någon puck.
Mycket var fjompigt men irriterat. Ingen spelare blir glad av att känna sig sämre…

Mina sågar idag: Stenqvist fortsätter vara oskicklig placeringsslarvig intetsägande i offensiven och mjukare än Levengood på isen.

Erixon nytt rekord i sargdumpar till motståndaren.
Trött så in i balestiken utöver det. Sjuk? Han spelade inte tredje va?

Svensson tar för lång tid. Anfallen är för uddlösa.

Vi vinner skottstatistiken men vad har vi för fjompiga avslut?
Joooo vi har ett, två eller tre pass för mycket och får avslut i konstiga lägen där passandet inte längre håller.

Fan vi måsta hitta rakare anfall!

Ska vi ha någon chans att bli bättre nästa år så måste Stenqvist och Erixon bort till förmån för skickligare backar.

Pääjärvi EA Hartman Mieho Alvarez motsvarigheterna måste vara snäppet farligare med.

Dom blir det om dom tar mer puckar mot mål istället för sarghörnen.

Lite kaxigare grabbar efterfrågas helt enkelt.

Jaja! Rättvis förlust ikväll!

Lyytinen blev armbågad och FBK gjorde mål.
So What?

Sluta gnälla börja tävla!

Så natti natti!
Låst ämne

💩 sjuka
👀
Låst ämne

Vargher85: Det är en jäkligt smittsam variant! 😉
Låst ämne

Icing-Ove: klockrent du kan hockey 💪🏒🇨🇦
Låst ämne

saik torska mot brunäs
får vi äta upp de på torsdag?
mest troligt
,är fortfarande förbannad
över fbk matchen,
är så jävl* pinsam match
många spelare borta p.g a sjukdom
måste va fler som är krassliga
Låst ämne

Tom Topp: Bara en reflektion från första perioden och Timrås försvarsspel: Det är alltså i Timrå det går magsjuka. Hur kommer det sig då att det var jag, som satt framför teven, som sket på mig?
Låst ämne

Karlsson74: Det är ingen ursäkt, men det kan vara en förklaring till att en del inte är på topp!
Låst ämne

oskars
anti soumela
vilken lirare
han o karlqvist drar hela oskars,
Låst ämne

Det här sög ju dase. Samma känsla varje gång man möter FBK: att man vartannat är numret mindre samt att de har en jävla tur med studsarna. Den ”turen” kommer dock av att de är ett skickligt lag med förmåga att sätta puckarna från halvchanser.

Uppgiven stämning här på forumet. Dock väljer jag inte att ge upp hoppet om topp 6 än. 3 pinnar upp till sjätte plats, och 6 lag inom 5 poäng som gör upp om 4 platser. 7 matcher kvar.

Jag tror att fyra trepoängare mot rätt motstånd kommer räcka. Vi måste ta fulltidsvinster mot huvudkonkurrenterna OINK och Leksand, bägge blir galet viktiga 6-poängsmatcher. Sedan så är det väl rimligt att de andra två vinsterna ska komma mot bottengängen Malmö och Brynäs.
Lägg eventuellt till ett kryss mot ÄTÄGG och saken torde vara biff. Det innebär alltså 12/13 pinnar av 15 möjliga på 5 matcher. Glädjekalkyl? Kanske, men vi får ju våra streaks ibland, varför inte plocka fram en sådan nu.
Segrar mot Skellefteå och Rögle har jag skrivit av helt och hållet.

Ovanstående känns jäkligt svårt, framförallt med dagen match i närminnet. Det kommer krävas en helt annan skärpa och killerinstinkt än vad som uppvisades idag, och att vi lyfter effektiviten(dags att pricka formen nu EP)

Upp till bevis nu grabbar. Upp till bevis nu Lander att visa vad dina ledaregenskaper går för. Ta oss för helvete till kvartsfinal
Låst ämne

Modano: Gillar ditt återkommande driv att få bort handväskor och pengakåta finnar. Jobbar med samma frågor i min klubb ;-) Kan dock slinka med några dyra målsumpande jänkare istället.
Låst ämne

roger_sundsvall: Låt mig gissa: Där sitter Loob i SVTs studio och är sådär präktigt fis-nöjd över hur överlägsna han anser FBK vara.
Låst ämne

Play-in är bäst av 3 va ? Oskars , Mögle , Hugg-å-slå . Smörgåsbord av kanonmotstånd att välja på
Låst ämne

svt sport fbk-tik
rubb it in
o fyy fan
Låst ämne

Tom Topp: ja sjukdommar skador och. Sånt drabbar i princip.alla lag nån gång under en säsong..så vet inte om.jag vill skylla på det heller .
Låst ämne

Karlsson74: Samtidigt har du flera klubbar under oss som varit med i SHL bra mycket längre och vet hur man toppar formen när det gäller som mest. Så är det inte i Timrå denna säsong, vi har ett lapptäcke av panikvärvningar i kombination med en hemvändarsituation som är godkänd som bäst. Lander och Dahlén, absolut men EP och Wedin drar ner det hela rätt rejält.

Jag tycker vår situation är logisk. Play in är en bonus men vi har inget i ett slutspel att göra denna säsong. Jag tänker inte gräma mig om vi missar slutspel, jag tycker laget är för ojämnt för att ta sig dit i en jäkligt tuff konkurrenssituation i SHL. Vi tävlar för dåligt och för sällan.
Låst ämne

Karlsson74: sen så går det någon sjukdom i laget också! Lander var t.ex inte alls sig lik!
Låst ämne

JÄVLIGT BESVIKEN PÅ KAPANEN NÄR DET GÄLLER DE FINSKA FORWARDS ser hellre Värmhed resten av säsongen som har hjärta för klubben än pengakåta utan att bry sig spelare . Börja gå får långt nu med alla jävla Kapanens kompis värvningar 😡
Låst ämne

SMÅLAND: ja vart är Sune? Avgå a...
Nä nu drar jag igång Huskvarnan ÖÖÖÖÖRRN, ÖÖÖÖÖRRRNN
Låst ämne

Olle: det som grämer och som kommer gräma framtill nästa säsong är att vi i princip.legat topp.6 fram till nu...sen orkar man troligen inte de 10 sista hålla undan pg av ett knippe riktigt dåliga insatser .
Låst ämne

play in , mest troligt
men med detta spel, gå vidare
finns inte på världskartan
trist men sant!
Låst ämne

Vi kommer vinna mot SAIK , enbart därför att hc plast dvs Väck-sjö ska vinna serien
Låst ämne

roger_sundsvall: Ove är med er. Van att förlora...
Låst ämne

roger_sundsvall: Vill inte se JJ imål på torsdag, låt han vila och spela Karolus.. Låt han få komma in och visa upp sig.
Låst ämne

saik på torsdag = vi kommer bli förnedrade
Låst ämne

Eugen Sandberg: Kan man inte göra det samtidigt man aktivt gör förändringar som kan förbättra våra chanser att vinna då? Att ta timeout tillexempel är väl en superbra stund att få ihop gruppen och driva på. Men vad vet jag, jag är bara en vanlig supporter som sitter på två säsongsbiljetter. Lite måste man få tycka till om när man bidrar till professionellas löner :)
Låst ämne

Eugen Sandberg: Har Timrå IK en förloarmentalitet för att en del supportrar gnäller och aldrig är positiv? Sånt hittar du i ALLA klubbar. ALLA. Inget unikt just i Timrå.
Låst ämne

Eugen Sandberg: du blandar ihop ”förlorarmentalitet” och ”kravställning”. Många av dom här spelarna tjänar pengar som en börs-VD gör, som har ansvar för hundratals anställda. Det är du och jag och alla andra som finansierar kalaset. Då har man rätt att ställa krav. Inte omänskligt höga krav eftersom det är väldigt många människor som delar på ansvaret att finansiera det här hockeylaget men ändå rimliga krav på avkastning på kapital.

Visst har du rätt i att vi fortfarande har en bra placering i tabellen men här måste man också kunna vara lite flexibel och bedöma 5-10 omgångar i taget och inte bara match för match. Annars hamnar man lätt i ett ”vi ligger iallafall tvåa i tabellen”-läge signerat Linkan.
Låst ämne

Läktarproffset: ja just de, då kan man ju inte ge karln de heller
Låst ämne

Marodören: Min familj håller med dig 🥰
Låst ämne

Labban: Och där gör du mig övertygad om att du aldrig arbetat med super professionella människor i något sammanhang. Det handlar inte om Kumbaya, det handlar om att Ante måste ge gruppen chansen att driva på.
Låst ämne

Eugen Sandberg: ja du är nog korkad trots allt 🤩
Låst ämne

Marodören: Fast var det verkligen taktiskt? Han gjorde väl verklighet av vad han skulle göra i protest mot 3 mot 3 i sudden :D
Låst ämne

Marodören: aha, så det är coachens taktiska fingertoppskänsla som avgör matcherna. Jag är så urbota korkad att jag fortfarande tror att det är att bygga en grupp, i ett sammanhang med ett mål som är vägen.

Jag bor 100 mil från Ladan, sist jag var där hörde jag bara smädelser från publiken (mot Timrå). Jag blir aldrig arg, men då reste jag mig upp och bad dessa gubbar att snälla hålla käften, eller snöra på sig skridskorna och tävla om en plats i laget. Jag är uppvuxen i Medelpad men kommer aldrig förlika mig med den förlorarmentalitet som dessvärre omger min passion Timrå IK. Vi kommer aldrig vinna om vi inte kan förändra synen på denna fantastiska förening och alla som lägger så mycket tid på att skapa framgångar.
Låst ämne

roger_sundsvall:
saik hemma - torsk
mif hemma - vinst
Lif hemma - torsk efter övertid
lhc borta - Vinst
oskars borta - vinst
brynäs hemma - vinst
rögle borta - torsk
Låst ämne

Eugen Sandberg: förresten måste jag ge han det där att ta ut målvakten i förlängningen, det enda taktiska han gjort under säsongen
Låst ämne

roger_sundsvall: Resultatsmässigt:

Torsk 0p
Torsk 1p
Torsk 0p
Torsk0 p
Torsk 0p
Vinst 3p
Torsk 0p
Låst ämne

Marodören: fast nu har vi ju Lander Dahlén och några till!
Låst ämne

Zäta75: Hartmann i första , eller var nu EP spelar för tillfället
Låst ämne

Eugen Sandberg: Dahlen 2 mål.ikväll och bud på fler även fast vi inte gör en bra match. Pääjärvi blixtrade till och var stark och bra. Wärmhed och Sjöholm gjorde det jättebra tillsammans med Boyce. Det är det jag tar med mig.

Töm och glöm. Vi är fortfarande med i racet. Någon lär vara tillbaka från sjukdom pö torsdag. Hartmann hoppas jag. Tycker man ska ställa Karolus på torsdag. Inget att föröora mot Skellefteå som är klara favoriter
Låst ämne

Eugen Sandberg: Hade kunnat hålla med dig om detta var U16 hockey och man vill peppa alla spelare. Dock är detta professionella spelare det finns en viss måtta hur mycket Kumbaya man kan sjunga och helt undvika att göra konstruktiva förändringar.
Låst ämne

roger_sundsvall: Att du gillar torsk?
Låst ämne

Eugen Sandberg: möjligtvis på bygga en grupp men inte taktiskt vinna en hockeymatch, utan Lander, Dahlén och några till hade vi varit efter Malmö.
Låst ämne

roger_sundsvall: minst 3 vinster och då hemma kan räcka till play in men slutspelet är vi över Wedin borta och 2 halvdana femmor blir tufft att hålla vår placering i tabellen viktigt att vi lyckades sist mot Lakers kontraktet räddades där och var viktigt
Låst ämne

Marodören: loosermentalitet. Ge Ante chansen, än så länge har han varit bättre än vi alla trott.
Låst ämne

« · 2476744 · »