1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590368 inlägg · 6216 ämnen

Färjestad - Timrå IK 17/11

« · 940735 · » Till forumet

Sv: Färjestad - Timrå IK 17/11
7-1... Dom är inte dåliga i PP...
Kommentera

ähh nu tar vi det lungt,en dålig dag på jobbet bara.

men nu lär väl alla negosar skriva så att tangentbordet börjar brinna.
Kommentera

dela nya lag
Kommentera

Taurus: Det är en match och en förlust. Men jag håller med. Man viker ner sig på ett äckligt pinsamt sätt. Backarna håller i bästa fall för att freda eget mål (inte i den här matchen då) men det finns inte en enda back som duger i det offensiva spelet.

Det finns inte EN back som skjuter bra från blå.
Det finns inte EN back som lägger riktig tyngd i spelet.

Våra "stjärnforwards" har lyst med sin frånvaro i den här matchen men det är naturligtvis backspelet vi faller på denna säsong...
Kommentera

Olle: Det brukar ju läcka som ett såll från sporteriet så någonstans borde man ju redan hört om det var så att Nubben nosat upp en storback när han fimpade lipsillen.
Kommentera

Jaha. Vilken beklämmande situation. Utspelad av FBK. Uscha. Den värsta mardrömmen besannad - typ.

Pissmatch. Orkade inte se mer efter 5-1. Orkar inte tänka på skiten. Nya tag mot Modo på tisdag. Då kör vi!
Kommentera

fighter: Ja alltså 7-1 i röven viftar man inte bara bort hur som helst. Jag väntar på Challes förklaring till de här pinsamheterna.

Vart är Erixon och Moe förresten? De skulle ju vara fullgoda ersättare till Marttinen sas det...

Jag hade faktiskt biljett till den här matchen med stannade hemma pga jobb. helvetes vilken tur
Kommentera

El Maco: jag är inte alls insatt i scoutningen men det verkar ju dystert.
Vad beträffaned Martinen så dög han inte i Timrå och vad han sedan gör i sin säsong är fullständigt ovesentligt. Det är allt man behöver bry sig i den cirkusen. Han dög inte, han fick lämna. Sen, att skicka honom till ett lag i ES, är väl det enda som kan ifrågasättas...om det nu inte var bagdad-Bob som skrev hans meritlista...
Kommentera

RocknRolf2: Erixon sitter på bänken och Moe är skadad.

För övrigt är det intressant att du klagar på dom som INTE spelar idag,känns lite långsökt att de har nån påverkan på hur det ser ut idag.
Kommentera

komigen nu timrå nu vinner vi det här!!!
Kommentera

FM: Tror inte RR2 klagar på spelarna...anmärker väl mer på motiveringen till hur man skulle täcka upp för Marttinen..
Kommentera

mikenomad: Ja fast jag är väl av åsikten att det är dom som spelar som han chans att påverka resultatet. Tror inte Marttinen hade varit skillanden mellan 7-1 eller 7-7 direkt.
Kommentera

Här var det bara glada miner ;-) gaska upp er och dränk inte sorgerna för mycket en lördagskväll. Det kommer nya matcher.
Kommentera

FM: Nä...inte en chans, det har du rätt i. Men att TIK behöver gå på backjakt behöver man inte vara nåt snille för att inse...det såg illa ut redan innan JM fick foten och att tro att tidigare nämnda herrar ska räcka för att man ska kunna sova lugnt på nätterna är en utopi.
Kommentera

Svanru: precis, det var en jävla skitmatch. men som det verkar på några härinne verkar det ju som om världen gått under och att säsongen e slut redan nu.. Modo får sota för det här.
Kommentera

Svanru: Är du på riktigt? är du 15 år gammal? Är du socialt missanpassad?
Idiot...
Kommentera

Olle: Slut 7-1. Framförallt Pyörälä är en kanonvärvning. Tenkrat ser också bra ut. Erik Andersson är en bra grovjobbare.. men sen? resten av värvningarna är besvikelser och några är ju ren katastrof. Vi må ha plockat 31 poäng, men det är mkt tack vare storspel av killar som Hahl, Pärssinen, Bagarn och Regin.
Kommentera

Jag har inte sett matchen. Men jag undrar om Jonte nu förstört våran första femma ? Jag såg Erixson igår i Sundsvall. Ska han in i TIK då blir jag riktigt orolig...
Kommentera

mikenomad: Ja fast att flytta över ansvaret från de som spelar känns lite fel. Spelar ingen roll om vi så haft Nicklas Lidström i laget idag ¨så har det ändå blivit stortorsk.
Kommentera

RocknRolf2: Hynning har ju inte fått chansen ännu...återstår att se vad han duger till. Men det är ju inte framåt det brister...
Kommentera

mikenomad: Nåja, vi kan ju iaf glädjas åt att vi håller Modo bakom oss i tabellen. Med samma poäng och målskillnad men med 1 mål mer gjort! :-) Alltid nåt....
Kommentera

mikenomad: Skadade eller inte, att Erixon och Moe ska gå in den här säsongen och spela bra med mkt speltid tror jag inte ett smack på. Så ja, jag ifrågasätter de som uttalade alternativ för Marttinen... Som må ha varit en lipsill osv, och jag stödjer bestämt insiativet att kicka killen, men det är likförbannat ett tomrum kvar att fylla
Kommentera

Svanru: Helt jävla otroligt hur du kan komma in här din jävla smilfink och raljera efter en förkrossande vinst! Vem f-n tror du att du är egentligen? Konstigt att man aldrig ser dig annars i den här gästboken. Men nu passaade det minsann. Undra om du varit lika uppåt om siffrorna varit omvända. Debattera även i detta forum efter en förnedrande FBK-förlust mot Timrå framledes. Men det har du väl inte civilkurage nog till jävla ynkrygg.

Gå ut och var glad din djävel! och njut så länge det varar! Men bespara oss dina förtröstande ord!

PAJAS!
Kommentera

fighter: Visst ska det neggas och gnuggas på bordet tills tangenterna tar eld! Näe men skämt å sido... Det är ingen skam att förlora i Karlstad, bara på sättet man gör det. Så J Ä V L A dåligt får man inte uppträda när det går emot. De är proffs hela högen, eller?
Kommentera

RocknRolf2: Nubben har det han gör, sanna mina ord! Förstärka backsidan är ett måste och det P.R.O.N.T.O! För att inte tala om att se över kontraktssituationen inför nästa sässe.
Kommentera

mikenomad: Mm... Jag tror nog ändå att det kommer in en ny back innan jul och då är jag nöjd, men det är jävligt oroande att se den befintliga backsättningen braka igenom så här pass.

Jag saknar ett stabilt grundspel i dagens Timrå!
Kommentera

RocknRolf2: Resten av laget var väl knappast heller på tårna?
Kommentera

Uno Gordon: Och du har aldrig varit skadeglad?;-)
Kommentera

RocknRolf2: Man får väl hoppas att man kan tolka spelet som så, att TIK kostar på sig att spela ihop sig inför slutspelet, för dit går vi utan problem, och plockar fram storspelet först då. Som de flesta slutliga mästarna faktiskt brukar göra...
Kommentera

Ambroo: Nej inte direkt.
Kommentera

mikenomad: Fast 1-7 är ett j-a märkligt sätt att spela ihop sig på...
Kommentera

RocknRolf2: Då har du missat ett av livets stora källor till glädje.
Kommentera

mikenomad: Jag håller med, det syns väl ganska tydligt vart det brister så jag hoppas verkligen på att det är nåt på gång...
ANM: MARTTINEN hade 1+1 idag, så han verkar ha fått en nytändning i SAIK...
Kommentera

RocknRolf2: Ja vi kan nog alla konstatera att backsidan inte duger för årets målsättningar. Förra matchen glänste det till men det finns varken bredd eller spets.

När jag tänker efter. Förra matchen ger man mest beröm till en spelare som Koskinen. Visst han gör en kanonmatch men han får beröm, snarare för att han inte släpper in något baklängesmål, än något annat. Ok han är inte en offensiv back men vem i Timrå är det?

Kolla på Lintner, kolla på Rhodin. Jämför sedan med en sån som Robin Johnsson. I rest my case...
Kommentera

Från att göra en dålig match övergår man till att göra en pinsam match i tredje. Färjestad var numret större, inget snack, men man får för fan stå upp för Backlund i alla fall.

Den här serien är vääääldigt jämn. Vi har förlorat lite för många gånger de senaste omgångarna för att vi ska ligga i toppen.
Kommentera

Olle: När KK är bra så är han...bra, men när han är dålig så är han så bedrövlig att det inte finns ord för insatsen. Det genomsyrar väl förresten laget i övrigt också. Hög lägstanivå, vad är det?
Kommentera

mikenomad:
RocknRolf2: Då har du missat ett av livets stora källor till glädje.
mikenomad @ Njurunda-home of Z Idag kl. 17:40
Konstigt svar. Jag förstår det inte själv...
Kommentera

Ambroo: Just nu är lägsta nivån åt h-e för låg samtidigt som högstanivån inte imponerar direkt...
Kommentera

Ambroo: KK har sin plats i truppen, Sanny har väl sin...i övrigt är jag skeptiskt till uppsättningen.

kräver bara EN back som kan tajma en puck för direktskott i PP, kräver bara EN endaste back som kan smälla på i varje byte istället för 1 gång per match...ett par sånna killar kan vända en matchbild när forwards ställt ut skridskorna. Det kan ingen i det här laget idag.
Kommentera

Ambroo: Inte timmarna efter match. Den respekten har jag. Man måste få slicka såren och bearbeta känslorna som väller fram.
Kommentera

Olle: Det hade funkat om backförvärven varit okej eller till och med bra. Men scoutingen verkar tveksam. Man ska komma ihåg att Färjestad inte var intresserade av att behålla Robin Jonsson, detta trots att killen är skapligt ung och fick testa på landslaget. Marttinen är ett levande bevis på att SM-liiga har tappat mkt i bredd och kvalité sen den ligan stängdes. Det tog inte lång tid under försäsongen innan han sågades ganska hårt här på hockeysnack och se hur det gick.
Kommentera

Mycket svagt att visa upp en sådan här inställning. Tycker det var dåligt redan från start med mycket dräll, felpass, onödiga utvisningar, dålig fart. Det enda positiva var väl att det stod 0-0 efter första perioden där också spelet i BP precis som vanligt var mycket bra. Det var väl egentligen bara Johan Backlund som var var där ikväll, d.v.s med i matchen både mentalt och kroppsligt.

När dansbandet gör 4-1 så är ju saken klar och då är det inte konstigt att det rinner iväg heller. Men det är ju så klart tråkigt för Backe.

Vi får inte bli ett varannandagslag. Sådana lag brukar få mycket svårt i ett slutspel. Inte minst i en kvartsfinal där matcherna är helt annorlunda.
Kommentera

RocknRolf2: Ja se hur det gick. Nu är Marttinnen bäste back i SAIK. Han kunde ha gjort fler mål och assist ikväll t.o.m.
Snacka om nytändning.
Kommentera

RocknRolf2: Sen är det ju lätt att vara efterklok. Svårt att analysera scoutning men med våra ambitioner har man inte råd med sånna värvningar som du nämner. Tycker att det behövs riktiga rollspelare på backsidan. Kosta vad det kosta vill. Nu har vi kanske ES bästa forwardsuppsättning och en av de tre sämsta backuppsättningarna. Dags att börja pumpa in pengar på den sidan också annars blir detta ett riktigt tråkigt jävla dragspel som åker ut i kvarten igen.

Kanske läge att släppa ett par av de mer högavlönade, icke kontrakterade spelarna, inför nästa säsong och rensa ut i backledet. Man lider ju med backe en sådan här match...
Kommentera

Skarin: Marttinen hade ett jätteläge att kvittera när det var 15 seunder kvar. Fritt läge i slottet men han fick bara i väg en plånka.
Kommentera

Skarin: Får röven slickad och är nykissad så kan det vända även för en dåre.
Kommentera

Mycket skrik på en del härinne..

Det starkaste laget i PP hela ES gör fem mål i PP..Imponerande

Kan hålla med Skarin.."När dansbandet gör 4-1 så är ju saken klar och då är det inte konstigt att det rinner iväg heller. Men det är ju så klart tråkigt för Backe."

Nya tag tages mot piss laget moodoo på tisdag..

FORZA TIMRÅ IK

Kommentera

Skarin: Marttinen i SAIK? Han floppade i TIK och det är allt som räknas. Det är lungt, vi har ju Moe och Erixon!
Kommentera

T T: Jag vet.

Han var även nära att göra 4-3 också då han bröt in och fick på ett hyfsat farligt skott.
Kommentera

RocknRolf2: Inte floppade väl Marttinnen hos oss väl? Okej då. Han gjorde väl det då. Du har så rätt.
Kommentera

« · 940735 · »