1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Färjestad - Timrå IK 2009-01-24

« · 1116695 · » Till forumet

Sv: Färjestad - Timrå IK 2009-01-24
nixXz:

Lätt att skylla på Backlund!! Hade vi inte så 2 st ordinarie så katastrofala backar vinner man en match som denna!! Det enda man duger till är att böka framför mål och slå pucken i rundeln!! Ingen avdom kan slå en passning eller göra ett enda rätt med pucken!! Felbeslut 90%
Kommentera

Nu är det äntligen slut på Rögles tur. 1-2 19.57.
Kommentera

RTS: Same shit, different name...

*här erkänns inga fel inte*
Kommentera

Ja ja...onödigt, men ok då. Det är väl ingen katastrof. Vi är ju trots allt hela 3 pinnar från kvalserien.

Men - allvarligt talat. Kan inte Canal plus eller PPV eller vad de heter bara skicka fanskapet som kommenterar? Det går inte. Man får inte vara så där. Det finns faktiskt folk som bryr sig om ishockey som lyssnar.

Herre min skapare vilken nolla
Kommentera

RTS: inte SSK utan Rögle.
Kommentera

Bragd-Birger: Tack för sammanfattningen, slapp jag fråga. Sitter nämligen på jobbet och har följt sporadiskt via internet. Inga nya skador?

Annars; Det här var som sagt ingen måste-match, dom spelar vi till veckan. Rögle hemma och Modo borta...DET är måste-matcher....
Kommentera

RTS: nä rögle
Kommentera

Taurus: Det är väl ganska självklart att man måste spela runt på minst 6 backar. Låt Lehtonen, Moe, Styf och Skogs köra tredubbla byten och du ska se att dom gör misstag också.
Kommentera

Bragd-Birger: ja jag måste säga att förlusten känns inte så tungt. För vi har ett bra spel att luta oss mot och vi kommer nog ta många 3p närmaste tiden ska ni se.

Men Backlund är för dålig!
Kommentera

El Maco: Södertäje Hemma? det tror jag inte.
Kommentera

Bragd-Birger: ja . bra match förutom individuella misstag ..
Kommentera

Avgå alla! Låt laget gå hem från Värmland! Lägg ner klubben! Sparka Linkan, ge Robban en smäll, driv Challe ur kommunen och bränn Eon! Stjäl Tomas Johanssons plånbok! Gör tusen nålar på Tord Johansson! Riv Domustrappan! Kvalserien, här kommer vi!

And that is all I have to say about that.

Södertälje hemma nästa match.
Kommentera

nixXz: Inte så mycket att göra åt det heller. Om Åkerlund hade varit frisk hela säsongen så hade han nog jobbat sig till förstaspaden vid det här laget.

Backlund är ingen stjärna och backsidan är svag. Yesterdays news.
Kommentera

Trots defensiva misstag: en match med det nya Timrås signum. Flyt, något dräll mindre och en idioträddning av Backe hade kunnat resultera i tre poäng. Bryt ihop och kom igen. Övriga matcher skiter jag i. Timrå ska ta sig till slutspel med det spel man visat upp de senaste matcherna. Fortsätter man så och tar med sig det in i slutspelet kan det bli rockn'roll.

FBK riktigt bra annars, på sitt sedvanligt obehagliga sätt. Blev dock klart störda när Timrå checkade högt. Trist nog behövs det inte många misstag för att man ska bli straffade.
Kommentera

nixXz: Äntligen någon som förstått
Kommentera

Olle:

Det måste väl vara bättre att spela på 5 backar än att ha en som ger motståndarna, som i kväll 3 mål i arslet på egen hand!!
Kommentera

Men det är bara att inse, att backlund inte är någon topp målvakt, han är så j*vla ojämn. Hoppas dom inte förnya hans kontrakt!

Timrå skulle aldrig kunna ta ett SM-Guld med han i mål.
Kommentera

Laken: Skellefteå har kvitterat i alla fall. Annars är det väl bara LHC som hjälpligt kan rädda den här dagen.
Kommentera

Taurus: Det är ju liksom dom backarna vi har och det går inte att göra så mycket åt det. Det är ju olyckligt och en klar brist men det är för sent att göra något åt det nu.
Kommentera

Med det målvaktspelet vi har så åker vi ur f.. fan
Kommentera

MB: Ja det är inte klokt, hur satans svårt kan det vara att flippa ut pucken högt. Varje gång ska det mesas.
Kommentera

Olle:

Åter igen slår Lotvonen ett vansinnespass som mynnar ut i ett baklängesmål!!! Är Challe totalt jävla dum i huvudet som låter karln spela över huvud taget!! Han har sänkt sitt egna lag på egen hand med hjälp av RJ. DETTA ÄR INGET ANNAT ÄN EN REN KATASTROF FRÅN COACHERNA!!!
Kommentera

Bragd-Birger: Flera flera gånger så får de inte ut puckjäveln.....
Kommentera

Bragd-Birger: Nu är det bara att hoppas på HV71 och Skellefteå!
Oavgjort efter förlängning passar bra mellan Djurgården och Brynäs.
Kommentera

Olle: Det var det, nu är det bara att bryta ihop och komma igen! Matchen hemma mot Rögle blir superviktig.
Kommentera

Fruktansvärt onödigt. Dräll sådär borde det vara spöstraff på. Jaja! Härlig gameplan annars.
Kommentera

Olyckligt att Pärssinen känner sig tvingad att ta en totalt onödig utvisning per match.
Kommentera

dr-nix:...ska vara i 5/3 läge då så att ingen attackerar.
Kommentera

Bänka Lotvonen och RJ så tempot kan hållas....det gåt fort nu, KOM IGEN NU TIK
Kommentera

Skicka ut Lotvonen i kylan, bums!
Kommentera

MB:Lotvonen har ett bra skott, det tar ett tag innan han får iväg det men ibland får han till det.
Kommentera

lincoln: Vad gör RJ och Lotvonen inne i PP?
Kommentera

Kom igen nu då: ES näst bästa PP eller va fan det nu är. KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR så det ryker
Kommentera

sargad: Svårt att måla ljusgrönt i en match som egentligen är jämn men där man ligger under med 4-0. Tycker du inte det?

Kolla situationen nyss!
Hade det varit FBK hade Pärssinen fått pucken rätt...
Kommentera

dr-nix: Jag fortsätter att försöka jobba in HV. Kvittering direkt i tredje nu.
Kommentera

Icing-Ove: dvs. vill ni inte ha honom så är vi nog intresserade (om Johan försvinner)
Kommentera

Jösses vilka kappvändare vi är vi på forumet (förutom BB som har lite fler färger i sin målarburk än svart och vitt). Samtidigt ska sägas att utveckingen på denna mach inte är så lätt att hänga med på.

För övrigt; Högst upp på min lista över förndringar i forumattityd är att vi inte baissar våra lånsiktiga(1-2 år framåt) chanser så förbenat. Låt oss inte lägga oss ner och dö för att det försvinner väldigt bra håkkyspelare. HEJA TIMRÅ :-)
Kommentera

Icing-Ove: seriöst så gillade jag Warg när han var i Timrå, men han visade tydligt vart hans hjärta låg när han flyttade tillbaka till MoDo (även om det låg lite andra grejer med hans familj med där också).

Jag vet inte om jag vill ha tillbaka honom, men samtidigt så är han en bra spelare... (kan ju eventuellt ersätta Johan Andersson om han skulle försvinna).

Kommentera

RTS: Målet i förra matchen lär säkerligen inte ha skadad han självförtroende heller.
Kommentera

T T: Han har knappt rört pucken. Fått max 1 skott på sig. Saknas bara att han ska fladdra lite nu också.
Kommentera

T T: Inte ett skott tror jag.
Kommentera

superfalle:

35.26 4 - 3 EQ TIK 37. PYÖRÄLÄ, Mika
(22. SONNENBERG, Martin
2. MOE, Eric)
34.14 4 - 2 EQ TIK 13. WANDELL, Tom
(22. SONNENBERG, Martin
2. MOE, Eric)
32.27 4 - 1 PP1 TIK 22. SONNENBERG, Martin
(2. MOE, Eric)
Kommentera

Har Karjalainen behövt göra något?
Kommentera

dr-nix: Frågan är ju om inte självaste S Erixon är bäst på plan tätt följt av Sonnenberg.

Ser ut som Sebbe växt 3 klasser efter JVM.
Fortsätt så Sebbe.
Kommentera

dr-nix: fattar ingenting .. jag går på muggen och när jag kommer tillbaka har timrå gjort 3 mål .. vilka har nätat?
Kommentera

Olle: Men det var väl också Sonny som missade på FBK:s enda EQ-mål om jag såg rätt.
Kommentera

lincoln: "Sonneberg - Är han nån slags Gud??"

Ja.
Kommentera

Moe förbannad för att han varit bänkad, legat bakom alla tre målen :)

Sonnenberg, verkar också ha bestämt sig :)

Detta tror jag ingen trodde vid ställningen 4-0 :)

Men en period kvar och ja nu är det nerv, Timrå är i ett större poäng behov. skulle vara skönt med en seger!

Jag hoppas i alla fall!
Kommentera

Noterbart är att Eric Moe nu har 19p... rätt så bra, det är väl inte hur många back som helst som har haft mer poäng ?! Aaltos rekord är på 28p (han har rekordet).

Rätt så imponerande säsong av Moe (då tänker jag även på hur gammal han är).

Kommentera

« · 1116695 · »