RocknRolf2: Jag försvarar inte Kåberg, tacklingen som kåberg delade ut var väldigt farlig med 1 meter från sargen! Hoppas inte att det blir en massa avstängningar nu bara. Berglund klarade ju sig turligt nog undan med ett litet jack mellan ögonen.
Kronblom: Japp, charas utvisning där var en katastrof! Fast det är nog svårt för domaren att se att det är en timråspelares klubba som är högt uppe, mitt i klubbhögen.
Det kan tyckas vara lite hybrisvarning att komma med negativa synpunkter när vi ligger på 3:e plats i en mycket tuff serie, men what the heck här är 2 saker som jag upplever vara sämre i år en föregående 2 åren: - Vi är inte lika drypsäkra att förvalta en 1 eller 2-målsledning. Det var vi ju kusligt säkra på under stora delar av de 2 senaste säsogerna. - Disciplinen verkar inte vara lika hög i år. Onödiga utvisnigar + gå bort sig å släppa till frilägen känns mer förekommande. Får man mothugg på dessa påståenden?
Som ni ser kan man alltid hitta lite negativa saker bara man anstränger sig ~ ~ \--/
sargad: Neh jag tycker det låter ganska lika som jag har funderat...
Lite dålig inställning vill jag dock lägga till på din lista. Sista perioden mot SSK (bland annat) kan inte ses på något annat sätt än dålig inställning.
Kronblom: Jopp, Berglund slog ut en tand på norgren, fast det var mera en olyckshändelse! men alla har ju ansvar för sin egen klubba. Jag kan nog räkna upp ett antal Timråspelare som också är av (Kåberg, Berglund typ)
actionleif: Fan vad orättvist, oavgjort hade varit något sånär rättvist osså får de in det där skit målet, men i mörkret måste jag även säga att det är bra att Koskinen börjar komma tillbaka mer och mer.
Hansson/Styf inne på 3 av 4 mål, Hansson går väl bort sig på alla 3, på det fjärde så ger Robban bort pucken i anfallszon, sen går Koskinen helt oförklarligt bort sig och Kåberg får gata in mot mål. 3 eller iaf 4 individuella misstag som leder till förlust. Bra att vi inte blir bortspelade, men de egna misstagen måste minimeras.
Onödig grej av Manderville, men att det var just Berglund som fick ta smällen gjorde inte så mycket. Modins 10 min var väl ändå lite att ta i?
Frella: Fel av mig, 2 av 4 ska det vara, och Hansson går bort sig på 2. Fast 1-1 målet är lika mycket Robbansdå hans känsla i passningen är lite väl usel...
Frella: Förra matchen var det tyskens fel, den här matchen var det ryss/finnen som var den avgörande faktorn...
Ok att Styf och Hansson var inne på flest mål, men det var knappast de som avgjorde...
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, Krykov är för gammal och för seg och det märks ännu tydligare nu när nivån på elitserien har höjts ytterliggare ett snäpp, men tendensen fanns där redan ifjol. De identiska markeringsmissarna han gör idag får man bara inte göra på den här nivån. Han har både Nordström och Kåberg i ögonvrån, men istället för att ta dem åker han helt obegripligt bort ifrån dem och in i banan där täckning redan finns...pinsamt dåligt!
Knappast. Men det tar nog ett tag innan man är inne i detta tempo. De andra har faktiskt spelat 35-36 matcher i ett tempo som nästan håller NHL-klass. Inte så lätt att kliva in där och spela på topp när man har spelat några matcher bara. Vänta du bara..... :)