1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590399 inlägg · 6216 ämnen

Färjestads BK - Timrå IK 2009-09-28

« · 1180174 · » Till forumet

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2009-09-28
Foyn:

Orolig ja det får man vara, men när halva forumet förvandlas till hysterikor då blir man ju fundersam.

Jag tror definitivt på 3 poäng mot SK på torsdag.

Skulle vi mot all förmodan torska där då kanske det är dags för grabbarna att ta sig en funderare.
Kommentera

superfalle:

Det som jag tycker är mest uppseendeväckandet är alla passningar som går fel eller som man inte lyckas ta tag i, man kan ju undra vad det beror på?
Kommentera

superfalle:

Nä, det är sant! Men man kan ju checka lite bättre själv oxå och spela lite mera offensivt! Sedan att man spelar BP spel 5 mot 5 är ju långt ifrån att tro på sig själva
Kommentera

Foyn: Han måste ändå kunna värdera situationen bättre i det läget. En annan som gör en mindre bra insats bland backarna är ju annars M. Karlssom. Om man ser till förväntningarna på honom så är det uruselt hittills.
Kommentera

Ambroo: Kan bara instämma. Det är någonting allvarligt fel med den inställning som laget går in i matchen med. Timrå har blivit synonymt med burskydd och kycklingtendenser. En Manderville motsv. finns det inte tillstymmelsen till. Sedan håller jag även med om att man kanske inte ska förvänta sig 3p mot FBK borta, men nog borde man kunna försöka?
Kommentera

Ambroo:
"TIK anno 08/09 hade vunnit med en 3-4 puckar."
Inte på borta is..... ;-)

Btw "vart fan är"

M Karlsson
Pääjärvi (2:a,3:e)
Lander
Skogs (fast han såg man ju yra runt i egenzon ifs)
Anger
Svensson
Måns (sista delen?!?!)

Äääh kan fortsätta hela natten!
Kommentera

Simmalugnt: Jag tror jävligt många är oroliga helt klart... Man vet fortfarande inte vart laget ståt helt enkelt? Vi har ett ungt och ganska orutinerat lag som behöver poäng snart. Men dom tar vi mot SSK på torsdag !
Kommentera

RocknRolf2:

Är väl Challes sätt att få igång Hynning kanske!! För det behövs som synes :/
Kommentera

Taurus: de är möjligt . timrå gavs inte många sekunder att behandla puck i alla fall . inga ytor ..färjestad har aldrig varit speciellt spektakulära att titta på . men effektiva är dom .
Kommentera

superfalle: När man förlorar på det sett man gör så. Sen är Färjestad en skugga av vad de en gång varit. TIK anno 08/09 hade vunnit med en 3-4 puckar.
Kommentera

Abron:
Alla lag har ett antal spelare (KRIGARE) som går ut o kör gärnet varenda jävla match, det saknar TIK-helt i årets trupp....Det är dom som kan vara skillnaden en sån är match...Corso,Åkerlund får godkänt, övriga ville tydligen hellst åkt hem i går.......
Kommentera

Olle: Granath blir från åkt på tredje målet. Men det hade varenda Timrå back blivit i det läget. Tycker Sonntag gör det jävligt bra ! Han är ju klasser bättre än super sopan Sanny !
Kommentera

Foyn:

"Grejen är det att börja man torska så kan det gå troll i grejerna."

Naturligtvis är det så, men det känns som att domedagsprofeterna vädrar blod tidigare än någonsin.

Vissa verkar ha förväntat sig 3 poäng både mot Frölunda och Färjestad.

Nu blev det inte så vilket är helt i sin ordning, missförstå mig rätt det är absolut inte önskvärt men heller inte konstigt eller förvånande.

Att börja prata om kvalserien efter omgång 3 är bara patetiskt.

Det känns som att vissa här tävlar om vem som är den största neurotiska pessimisten.
Kommentera

superfalle:

Man kan ju torska på olika sätt. Sedan är ju inte FBK samma FBK som dom varit heller
Kommentera

RocknRolf2: Ja mycket snack liten verkstad!

Undra hur många gånger man hört något i stil med:
"Jag sa åt grabbarna innan att vara konkreta köra på och inte sluta spela hockey"

Och vad brukar dom då göra? Jo precis - Sluta spela hockey!
Han får fan inte in i huvudet på dom vad dom ska göra!
Kommentera

Eller "vi" gjorde oss av, det var väl mest ett nyck från det där arslet i Frölunda.

Vad var det med Granaths egenskaper nu som vi behövde i lagbygget? Han storlek? Värvar man en av kvalseriens sämsta backar så är det klart att det blir svårt ibland, fan trot liksom. För att piffa till det lite extra så kan man ju passa på att bänka en av de bättre backarna i laget i samma veva. Pajaser!
Kommentera

Olle: Corso är en klasspelare, men han måste visa det också, sista utv, var jävligt onödig.
Kommentera

Abron:

Håller med!! Måste sluta grisa och spela på kontringar!!! Spela ett eget spel i stället!! Sedan att man i BP låter dom komma till avslut hela tiden är inte bra. Man måste väl kunna stressa puckföraren lite iaf!!! Sedan måste väl ändå herrarna Anger och Hynning prestera lite tycker man för sina löner!!! Den sistnämnde har inte haft många rätt så här långt i serien!!
Kommentera

Pär: ja fy fan . att förlora mot färjestad på bortaplan med udda målet är bortom all kritik .usch .. matchen mot brynäs var mycket bättre .. färjestad är ju ett skitlag . speciellt på hemmaplan .,. få lag torskar i karlstad,..,
Kommentera

Foyn: Han hade all anledning att flina, dom gjorde tre mål, ett mer än timrå och då var FBK dåliga, vad säger det om TIK.s insats?

Med det här spelet så blir det tvåsiffrigt i J-kpg.
Kommentera

nixXz: PP-spelet var verkligen under all kritik. Jag såg ett enda slagskott från en back ikväll och det var Skogs ribbskott. frölundatorsken kan jag ta men den här matchen framkallade bara äckelkänslor. I andra perioden hade fbk lätt kunna göra två mål till, gång på gång ser man både back och forward backa ner i egen målvakt (vanligt förekommande i jävla b-juniormatcher), slarv i uppspelen (lyckade uppspel som tog pucken över offensiv blå går väl ungefär att räkna på en hand).

I göteborg gör man en stark match mot ett starkt motstånd, ikväll gör man en usel insats mot ett lag som bara är skuggan av sitt forna jag.

- för mycket att ta upp

+ Corso ser kompetent ut.
+Granath spelade förmodligen till sig en bänknötarplats.
Kommentera

Blizzard: Challe toppar inte, varför i helvete står Hynning på backplats i slutet för? Sämsta jävla mescoachning jag någonsin har sett!

Challe är överskattad som coach. Han kaxar på i intervjuer och tjurar, men så mycket mer är det inte. Mer en TV-personlighet än en bra tränare. Synd att vi gjorde oss av med Kenta. Jävligt synd!
Kommentera

RTS: Förväntningar ska man kunna ha fast när det är så pass illa som idag så börjar man ju undra. Det mysiga är ju att FBK inte ens är nära att vara bra. Sen är det såklart förjävligt att vi blir rånade på tredje målet, men jag tror inte att det hade räckt för poäng ändå. Vi är ett lag med tre tredjefemmor utan nån som helst struktur som dessutom saknar allt vad aggressivitet heter.

Jag är orolig.
Kommentera

Simmalugnt: Grejen är det att börja man torska så kan det gå troll i grejerna. Känns som att det bara är ett måste att besegra SSK. Inte kul att se Sanny åka runt flina... Tycker Fbk är riktigt dåliga därför är man så jäkla besviken att TIK inte lyckas ta poäng.
Kommentera

Laken:

TÅLAMOD!

Om Timrå spelat som i lördags hade jag kunna hålla med, men detta som man visade upp idag är allvarligt, inte några som helst tendenser till linjer eller struktur iTimrås försvar/anfallsspel, vad har herrarna Nygårds å Challe försökt med under försäsongen?

Nja det krävs mer än att ändra i femmorna inför matchen mot SSK, om inte blir det svårt att plocka points hemma.
Kommentera

Leffe: 5-domarsystem kanske är lösningen. Ska bli mycket intressant att höra varför målet blev bortdömt på presskonferensen. Ingen Färjestadsspelare hade ju i alla fall kontroll på pucken om han nu blåst av med ohörbar signal.
Kommentera

Laken: Tålamod, hur fan ska jag kunna ha tålamod med ett gäng som ta mig fan inte kan ta emot en passning,
Detta det jävla sämsta jag sett sedan, jag vet inte vad.
Med det här spelet så kommer vi inom ett par år att spela mot löven igen, och dom är dålig.

Jag vet att det bara spelats tre omg. men man måste kunna prestera bättre redan nu för att inte halka efter.

jag är då jävligt besviken på spelarna som inte bjuder upp till dans.

Åke får godkänt men inte mer, han får inte släppa sista målet.
Kommentera

nixXz: Varför kör Challe nått jävla socce-PP för? "klart alla ska få vara med och lira PP" Fan toppa mer!
Kommentera

Hahl Bundy: 3 poäng hemma på torsdag mot SSK är nu ett måste.
Kommentera

Laken:

Precis.

Det är bara att inse att vi har ett jäkligt tufft program i starten, efter 5 omgångar så har vi mött de på förhand 3 bästa på bortaplan.
Kommentera

Skulle de inte bli bättre dömt med 4domarssystem?
Kommentera

Pär: Kampen om att undvika KS.
Kommentera

Ja, ingen poäng denna match. Nu gäller det att ladda om och komma igen.
Kommentera

Vi har ingen PP alls.
Kommentera

Raggaren Putte:
Det var nog en av dom sämsta insattser av ett Tik-lag jag sett...Riktigt vallpigt! VALLPIGAST var stommen i laget-Styf, M-Karlsson, Anger o katastrofen Hynning....

Var ska det här sluta???
Kommentera

Olle: Vi är inte bättre. Det är ju tydligt.
Kommentera

Helt otroligt Vinnerborg. Sveriges bäste domare! Blind på båda ögonen.
Kommentera

RocknRolf2: Varför blev målet bortdömt, hade han blåst?
Kommentera

Pissmatch åt helvete. Redan nere i skiten. Tack för den totalt jävla värdelösa insatsen Charles Berglund! Bänka dig själv nästa gång för fan!
Kommentera

RTS: Det första man kanske bör göra i laget är att intala sig själv att man inte är ett nedflyttningslag, då kanske man slutar att spela som ett...
Kommentera

Nu matchar Challe Moe. Ja, bravo! Challes coachning liknar fan ingenting.

Olle: Sant, men Granath har redan varit inne på två matchavgörande pissmål efter kasst spel. Redan.
Kommentera

Olle: Men man skall komma ihåg att vi knappast är ett topplag, vi kanske har alldeles för höga förväntningar på Timrå, vad vet jag
Kommentera

Slutligen denne Jurefalk eller vad fan kommentatorn heter. Finns det någon som kan sänka stämningen på en match mer än honom. Totalt oengagerad.
Kommentera

RocknRolf2: Nu är ju iofs han inte den enda som har blivit rundad som en jävla kon på försvarsblå ikväll. Uppvisningen ikväll framkallar kväljningar.
Kommentera

Ambroo: Hyfsat svårt att komma in i 55:e minuten som Moe  gjort.

Tror MPS blev skadad efter Sanny´s propp.

Nej skall Timrå vinna i Karlstad så behöver man inte få regelrätta mål bortdömda.

Kommentera

Abron: Precis. Och vad beror detta på. Har dom inte fått ihop laget än, för något lagspel syns då inte.
Kommentera

Märkligt också att den enda i Timrå som under hela matchen kommit in med fart över anfallsblå är Corso. Men han har gjort det flera gånger. Är vi redan i grundseriekoma?
Kommentera

Abron:
håller med!
man är dålig i försvaret,man tacklas knappt,man åker inte skridskor.
corso är bäst idag,dom andra vete tusan var dom är
Kommentera

Elias Granath. Kommentarer känns liksom överflödiga. Men det här var ju absolut ingenting man anade. Fruktansvärt tröttsamt. Bort med skiten!
Kommentera

« · 1180174 · »