1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588705 inlägg · 6216 ämnen

Färjestads BK - Timrå IK 2009-09-28

« · 1180272 · » Till forumet

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2009-09-28
JimmyH: Måstematch i fjärde, känns bra... Jajamensan!
Kommentera

Ambroo: Ja att ingen satte dit Sanny och Bagarn är för mig en gåta. Det var mesigt värre, och efter matchen kramade man om varandra. Pinsamt.
Det behöver inte vara Styf som gör det utan vem som helst. Men Styf faller ur ramen för enkelt. Helt klart.

Lagkapten: Ok.
Kommentera

Andersson: Tvångstrea eller Tvångströja. Det är frågan.
Kommentera

Skarin: Inte direkt efteråt, men det var förmodligen den som gjorde att han inte var med senare. Personligen så skulle jag ha mosat Sanny och inte bara för tackling utan för att det är han och för att han mötte TIK. Herregud, Styf?!
Kommentera

Skarin: han satt i båset i tredje
Kommentera

Försvann MPS efter Sannys propp? Tänkte inte på det eftersom jag höll på att somna.
Kommentera

Ja det här ser inte bra ut än så länge i a f. Timrå saknar fart, inga långa anfall, inga linjer i spelet där uppspelen är under all kritik, PP spelas i så lågt tempo och stillastående att det bara blir pinsamt, försvarsspelet ser ihåligt och virrigt ut. Nog syns det att vi har ett ännu billigare lag denna säsong.
Tror att Caslava behövs nu och Sonnenberg bör hämtas över omgående sen måste ledningen inse att det måste till en målskytt eller två innan vi blir avhängda i årets serie
SSK blir redan en viktig 6 p match....
Kommentera

Skarin: Bra summering. Sammanfattar mina känslor på ett bra sätt Skarin !
Kommentera

Från hockeysverige.se :

Med drygt halva den tredje perioden spelad blåste den energiske 24-åringen förbi Timråbacken Elias Granath och lirkade in segermålet, 3-2, bakom Magnus Åkerlund. Pihlström fick Granath att se ut som en elefant i jakt på en antilop när han la i överväxeln.

Tvångstrea på Torsdag . Lets Rock !
Kommentera

Jag tycker inte Granath gör en sämre insats än någon annan back. Men det är målet man kommer ihåg och så enkelt får han inte bli frånåkt. Det där håller så klart inte. Moe kanske är snabbare.
Nu var ju inte Moe varm i kläderna, men han ställde ju till ett friläge även han. Men det är klart Moe ska spela. Framförallt på torsdag. Nu måste vi vinna och Moe är ju en sådan som kan hitta på saker och är rätt så skicklig offensivt. När det inte händer ett smack i pp från framförallt backarna med Kolan i spetsen så är jag övertygad om att Moe på en match kan åstadkomma mer än just exempelvis Kolan.

Det mesta är väl redan sagt om matchen. Vi är nog inte så mycket bättre än så här, även om det såg betydligt bättre ut i lördags mot ett bättre lag dessutom. Hoppas ledningen, tränare och spelare också inser detta. Nere på jorden lär man ju vara åtminstone. Lite av en ödesmatch redan nu på torsdag. Det känns faktiskt så.

Knepigt att Anger och Pärra får så lite istid i pp. Men Hynning spelar konstant känns det som.

Åke gör väl en bra match men kändes passiv vid 3-2.

Bedrövligt av Vinnerborg att blåsa av så där tidigt. Där hade vi 3-2. En hånflinande idiot var det någon som skrev. Ett passande namn.

Jag är orolig, och det har jag varit hela tiden inför denna säsong. 52 matcher kvar.
Kommentera

Peltomaa: Ja man får väl bara acceptera att storlagen får fördelar. Våra sopor till domare är nog inte bättre?
Kommentera

ITK:

Enkelt.

Zero eller minus till samtliga utom Åkerlund å Sonntag å Corso å Kicki.

Nä nu skall jag hoppa i bingen å sluta vara grining å se allt i moll å ladda inför SSK matchen, blir typ 1-3 i den matchen.....
Kommentera

Foyn:

Jag misstänker att han tycker sej ha blåst av innan pucken är i mål, men det är mycket tveksamt att så är fallet.. å skulle det nu vara så, så är det ändå j*vligt dåligt av honom, för det fanns ingen anledning att blåsa i det läget.. men är man inte bättre än att man dömer på elitnivå, så vad kan man begära? Å i det här fallet blir det ju faktiskt, så att säga, dubbelt så dåligt, eftersom T. Andersson inte heller gör något åt saken.. Vad är hans roll på plan egentligen?
Kommentera

Foyn: Jaa Färjestads vinstraka på hemmaplan (som den usla kommentatorn påpekade ett flertal ggr) kommer nog fortsätta bra länge till om dommarna väljer bort mål, som ikväll.
Kommentera

Foyn: För att Vinnerborg är en idiot, en hånflinande jävla idiot.
Kommentera

Någon som vågar betygsätta spelarna efter matchen?

Det här var en riktigt usel match... av bägge lagen iofs, FBK är en skugga av fjolårssäsongen och vi likaså.

Vill vi överhuvudtaget vinna?
Vem står upp för klubbfärgerna?
Kommentera

Foyn: ja . jag har sökt som fan . hittar ingen info
Kommentera

Peltomaa: Det skulle vart kul att få höra en förklaring varför han dömer bort målet ?
Kommentera

Det är för mycket tråkhockey, sluta dumpa puck och jaga,

Vi slänger iväg puck efter puck, klart som krovspad att vi inte får något spel, när vi inte försäker skapa längre anfall. Vi kastar ju bara iväg pucken hela tiden.

När riktigt tråkigt spel utövas av Timrå just nu.

Behövs bättring, kom igen nu grabbar
Kommentera

superfalle: Mattias heter han, inget annat.
Kommentera

Dream Team: marcus karlsson?
Kommentera

erathoo: Jag hoppas att Sonnenberg är den som, med sitt kanadensiska blod, kan dra igång laget.

Eller som det här ovan, " vi är Timrå och vi ger aldrig upp".

Det tänker jag inte göra nu heller fast det låter så kanske.

God natt vänner nu skall jag snart lägga bössan på ryggrn och jag lite Birdies.
Kommentera

Leffe:

Äh.. Vinnerborg å co. ville ju bara dra sitt strå till Färjestads-hemmastack.. å då spelar det ingen roll hur många domare det är på isen.
Kommentera

liston: Håller med Liston, det mest oroande är bristen på passningsspel och passningstempo samt allt jädra "puckfippell", noll kontroll på trissan.

Vi får hoppas det beror på att laget är ungt och lite spända så här i början - det känns som om Sonnenberg med "LET'S EMPTY THE TANKS BOYS...." behövs snart....
Kommentera

Dream Team: Dryga 50 va? Tja, både han själv, tränare och "expertis" tror ju på honom så vad kan man då göra som supporter?
Kommentera

Lagkapten: Det här liknar mer och mer kalassäsongen 05/06. Spelartapp, försäsong, inledning...
Kommentera

Ambroo: Kraven på Marcus Karlsson kanske är orimligt höga? Hur många mål/poäng gjorde han där borta? Sett till vad han fått ut såhär långt hos oss så undrar man ju lite över kvalitén på farmarligorna hur bra det egentligen är.
Kommentera

superfalle:

Hahaha, ja ok då
Kommentera

liston:

Det håller jag med helt på!! Man förväntar sig inget i PP!!
Kommentera

Taurus: jo .. karlsons passning till 2.1 var på bladet om man säger så
Kommentera

Taurus:

Det är det jag menar, PP skall väl vara en klar målchans, men det händer nada.
Kommentera

liston:

Ingen aning! Men PP har väl aldrig varit bra i TIK! Alltid gå Slow Motion!
Kommentera

Taurus: Ska vara han på kontoret då,
Klart att det svårt att komma som ny till en klubb och dessutom sakna sin kompis, men lite mer än vad han visat har man rätt att kräva.

Okej, jag ger mig på den punkten om Anger, men som nån skrev att det inte fanns nå PP-spel, ändå så kunde man läsa att nu skule TI`K hem och gnugga PP innan serin började, var det detta PP som dom gnugga, utan fart, utan fantasi utan..........................
Kommentera

Pär: Vem har satsat vad? Jag fattar ingenting av hur det här laget coachas.

Blir det tränarbyte under säsongen?
Kommentera

Ambroo:

Han måste ju bara sätta in Anger med Corso i första!!! Fattar inte varför han inte är där redan!!! Är det nån som kan lägga pucken på bladet likt Linkan så är det Corso
Kommentera

John K:

För länge sedan så fanns det en kille här på forumet som kallade sig Oraklet. Nu tror jag vi har fått ett nytt.
Kommentera

liston: Kanske han är på torget och manekängar?
Kommentera

Taurus: En hel Pärssinen då ska du nog se att Anger börjar måla! Men kan ju inte bara vara Pärssinen Anger och Corso som börjar åka skridskor!
Kommentera

Taurus: Vi ger dom 10 matcher. Därefter vet vi hur denna säsong kommer att utveckla sig.
Kommentera

liston:

Vi ska nog inte förvänta oss för mycket av Anger!!! Det är en enorm skillnad att ha Linkan bredvid sig, och nån Linkan har inte TIK!!!
Kommentera

liston: Nog har han varit blek, men jag förstår inte varför en kille med potential för +20 mål får runt 2 sek i speltid då det gäller powerplay. Ett pp-spel som dessutom knappt existerar.
Kommentera

RocknRolf2:
Satsar man inget vinner man inget heller....
Kommentera

liston:

Kanske Challe å Nygårds åsså är?
Kommentera

Simmalugnt: Helt klart... En trea på torsdag förändrar mycket. Men torskar vi kommer det skrikas på forumet ! Med rätta kanske ?
Kommentera

Harryhaffa: Kanske, kanske inte, det fanns täckning bakåt.

Jag har en undran, har Niklas Anger anlänt till Timrå eller är han kvar i fjollträsk?
Kommentera

Simmalugnt:

Har stor tro att dom går till slutspel, men man måste kunna ha ett eget offensivt spel!! Nu är det bara kontringar som gäller! FBK är inte ett dugg bättre än TIK i år!! Och detta j-la dutande i försvarsspelet!!! Fan kliv dit rejält!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Usch det lär bli riktigt spännande på torsdag. Då existerar ingen feghockey.
Kommentera

liston: vart var det onödiga med den uttvisningen?, klart han kunnat släppa fbk:aren fri så hade det blivit 4-2 ist...
Kommentera

Kolan ser ut som Lotvonen.

Jag saknar Lehto och Pyrret nåt kopiöst.
Kommentera

Ambroo: Jag mår illa. Natti.
Kommentera

« · 1180272 · »