kulltorp: de kan aldrig trolla bort Boyce! Jag hoppas av hela mitt hjärta att han blir kvar. Kanske inte så kul för honom att alltid få den defensiva rollen men vem fan gör den bättre? Är det penalty kill och Boyce är på isen då är jag lugn oavsett serie vi spelar i
Har inte varit några problem att be mitt lokala O’Learys i Malmö om att visa Timrås matcher i alla fall. Fixar sig nog i Kalmar också. Snackar nu om tidigare säsonger, på sista tiden har det ju varit annorlunda. Dessa 199 kr för kvällen på hemmaplan var ju väl investerade. Okej att känslan för avancemanget var långt ifrån detsamma som när man var på plats i Isstadion mot Nyköping 2000, men ändå. Vi lever i andra tider nu, fast egentligen är ju detta lika mycket värt. Älska Timrå IK - Vi går på vatten och har en gång för alla besegrat detta vårt sedan urminnes tider gamla spöke. All heder dock till Lövens ödmjukhet efter matchen...
Timrå Isstadion: Vet faktiskt inte, men jag har för mig att rätt nyligen har funnits ett Timrå-fan i Kalmar-trakten som skrivit här då och då. Minns tyvärr inte vem.
Spock: svårt att argumentera emot ikväll. Ska bli sjukt spännande veckor framöver att se vad Nubben har att bjuda på. Lander? Dahlén? Hörde ni förresten Kejsaren Lundins kommentar "fansen kommer inte bli besvikna". Kan det ens tolkas på annat sätt än att han blir kvar?
Följde matchen på en 70-milafärd genom landet. Fick köra in på parkeringsfickor mellan varven och kolla. Så nervös att jag körde fel och fick köra 10 mil längre. Sista perren avslagen, kontrollerad, underbar. Så jävla imponerande.
Nu är man tom, mätt och helt avslappnad. Vilken jävla prestation detta lag gjort! Grundserie, kvart, semi och final. Bambambambam.
Finalen blev aldrig riktigt spännande. Sorry Löven, men AIK och Västervik var klart jobbigare. BIK hade varit betydligt tuffare.
Nu är jag inne på sista tredjedelen på en stooor whisky. I morrn vaknar vi i total harmoni, sen går vi in på silly. Hoppas många av hjältarna stannar. Dom som drar - tack som faen. Ni är för evigt hjältar.
Bragd-Birger: Kollade hela matchen igen nu, plus eftersnacket. Jag tolkar Lundins "fansen kommer inte att bli besvikna" som att många bestämt sig för att stanna. Om så är fallet så är jag väldigt spänd på att se vad Dahlén, Lundin och Lööke kan åstadkomma i SHL. Och om vi toppar det med Lander, Pääjärvi och Sebbe Erixon så ser det rätt bra ut. Få nykomlingar kan matcha den lineupen.
hubbenorlen: förhoppningarna på återvändare är högt ställda men det ska bli minst lika intressant att se vilka vi vill/får behålla. För nog skulle Dahlén, Lööke och Lundin kunna matcha många SHL lags första kedja? Kanske inte topplagen men kan IKO matcha det? Jag ställer frågor, detta är inte påståenden. Vad tror ni?
JanneH: Lööke och Lundin blir ju kvar det är i princip spikat. Skulle gissa att det är 80-20 att också Dahlen stannar. See fram emot att se dessa i SHL om några månader.
Vi är i SHL! Vi är i SHL! Vi är i SHL igen! Där vi hör hemma!
JanneH: Hur som helst blir det en rolig silly när vi har chans på toppnamn. Men vi har samtidigt en rad spelare jag skulle kunna tänka mig ha kvar: Forwards: Dahlén Lööke Lundin Hartman Lodin Blomqvist Boyce Madsen
Backar: Per Svensson Albin Carlsson Hardegård Westerlund
Vi behöver alltså en första/andra-kedja, plus två toppbackar. Inte helt omöjligt att fylla med hemvändare.
Jag skulle inte ha något emot att få Bert Robertsson in i Timråledningen, jag tror han kan en del nyttiga grejer. Samma sak gäller Per Nygårds men jag litar på att Nubben fixar något kreativt. Hursomhaver så tror jag att vi som ägnar oss åt Timrå IK har en trevlig framtid till mötes, nu kommer våran era. Sitt ner och njut av framgången.
Vet inte om det nämnts här tidigare ikväll, har varit för exalterad för att följa tråden MEN Timrå släpper till 11, ELVA!! skott i denna avgörande match som man lätt dansar av med 5-0, är så sjukt imponerad och tacksam för att ha fått följt detta lag denna säsong! Timrå HEJ, Timrå HEJA PÅ!
mattias - 74: Va? Har jag aldrig hört talas om.. Aprå nånting annat, sett matchen igen nu på morronkvisten med intervjuer och allt. Det som slog mig mest var att Kentää måste gått ner 20 kilo senaste dagarna.😅 alltid nåt positivt för The Americanos..förresten! Vart är alla gratulationer från Löven fansen? Just jaa, dom är ju inte så sportsliga av sig. Timrå IK är tillbaka där vi hör hemma..! Up yours Fucking Löven!!!
hubbenorlen: Ja jag ser det som högst osannolikt att Pääjärvi hamnar här. Tyvärr. När Mr madhawk är ute med andra uppgifter så brukar det stämma. Men vi får hoppas på andra toppnamn istället!
Oerhört starkt att kunna hålla distansen ut då vi varit ett jagat byte under hela säsongen.
Tänk att man satt och hoppades på att det skulle bli BIK Karlskoga som stod för motståndet. Men så skönt att det blev mot just Björklöven som varit huvudkonkurrent nummer 1 ända sedan lagen började presentera spelare i sommras. Samt den höga svansförningen Löven och deras supportrar gick in med inför säsongen.
Också oerhört skönt på det sättet vi gör det, efter allt debacle på och utanför planen. Med skitsnack om Wallis tackling, mordhot, busschaufförer som är rädda för munskydd m.m. Efter allt detta visar vi hela hockeysverige att det inte är något snack om saken när serien återupptas, 3 raka matcher med 3 mål eller fler I differans och två av dom tycker inte ens Löven att det är värt att plocka ut målvakten.
Och gårdagens match är helt magisk vilka uppåkningar kolla tex på Lundins mål, Dahlen åker ju åttor kring dom i förarbetet. Finns även fler helt makalösa uppåkningar där man kan tror att dom grönklädda är cementerade i isen.
Lub: Jag vet faktiskt inte. Men annars finns det fan inget bättre än att se segermatcher i efterhand. Utan illamåendet, den obligatoriska rännskitan innan match och krampattackerna under match
mikenomad: Haha gick inte att öppna, men antar det var livesändningen från facebook efter matchen igår? Hartmann vilken sköning alltså. 😂
Haha sa till fystränare Sandra att hämta Ölen när det var 5 min kvar, sen pik till Freddan som manade till fokus med 50 sek kvar och 5 måls ledning när boysen började fira på bänken redan. 😂
Ny dag och oj vilken känsla jag har! Kan inte fatta att vi är tillbaka, helt sjukt och vilken säsong grabbarna och ledningen stått för. Makalöst! Detta är nog den konstigaste final och slutspel jag någonsin upplevt. På något vis känns det tomt efter gårdagens fullständiga kross! Kommer aldrig glömma den här serien. Ser framemot hösten och vilket lag vi då kommer ha i SHL. Måtte det bli en bättre återkomst än förra gången.
Finns bara en sak som är tråkigt från gårdagen och det är den förbannade coronan! Tänk trycket som hade varit i hallen igår, oj, oj, oj säger jag bara. Ekot hade hörts ända upp till Umeå!
Nåja, solen lyser och båten är framtagen för att göras redo inför sommaren. Kan inte bli bättre. Idag ska jag bara njuta och fortsätta firandet med god mat och dryck!
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.
Den här låten får för lite kärlek vid sådan här tillfällen! Maxa den så snuten kommer hem till dig!