1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591655 inlägg · 6217 ämnen

Försäsong 2021

« · 2220758 · » Till forumet

Sv: Försäsong 2021
9037: Köpte du dom online och isåfall var då?
Låst ämne

Då var biljetter köpta till matchen mot Björklöven 26 augusti. Ska bli riktigt nice o se livehockey igen!
Låst ämne

297:

Jag kanske inte uttryckte mig riktigt tydligt

Jag skrev att Leksand kan komma 4-6 om alla lagdelar fungerar

Laget är inte alls lika bra på papperet som förra säsongen såklart men jag menade att funkar det med laget och nyförvärven kan det bli 4-6 högre tror jag inte på

Blir spännande och följa

Kan bli 4-10 egentligen

Blir spännande att se hur ni klarar er i SHL

Jag tror ni får det tufft men har gärna fel

Ser hellre LHC och Oskarshamn åka ur
Låst ämne

JanneH: bitvis tyckte jag att det såg bra ut, men framförallt sista tio var det spaghettiben. Men jag tror på Ante, det tog tid för två år sedan också innan alla visste vart dom skulle vara på plan!
Låst ämne

Tom Topp: jag hoppas spelsystemet är "full fart framåt, håll tätt bakåt". Båda de koncepten klickade dåligt igår...
Låst ämne

Sputnik: dom nya ska ju lära sig vårat spelsystem också. Kan nog ta några matcher innan det sitter i ryggmärgen!
Låst ämne

Sputnik: Så kan det absolut vara
Låst ämne

kulltorp: Ja och kanske inte ens de 2 sista matcherna kanske vi ens får se rätt indikationer. HV71 vann ju "försäsongstabellen" förra säsongen, var väl inte ett jättebra kvitto på hur säsongen skulle sluta..
Låst ämne

Charliejfz: Ja.

BIF verkar ju dock gått igenom samma process som Paolo Roberto och jag har svårt att känna sympati för sportprofiler som låter pillevitten styra fritiden…

Geografisk tillhörighet eller ej så skulle jag lättare glädjas över Rögleframgångar än BIFlyft…

Det finns till skillnad mot förra gången vi gick upp fler spelare som faktiskt skulle kunna blomma ut.

Om inte det sker så är vi rökta dock…

Fullständigt…

Men vi får se! Än har som sagt inte Jeremy Boyce sjungit!
Låst ämne

kulltorp: ratties trippingutvisning var väl av det olyckligare slaget då det skedde direkt på tekning, lite klantigt kanske. Sen åker han på en tvåa när han gruffar med handväskan sylvegård där han egentligen inte gör nånting förutom att bli ryckt i tröjan av sylvegård? Såg ut som rattie ville att handväskan skulle släppa handskarna istället för att stå och tjafsa men det blev ju inget av den saken.

Hanzl såg jetlaggad ut, gjorde inte många rätt på isen det lilla man såg av honom.
Låst ämne

Laken: Hanzl helt osynlig. Rattie pigg inledningsvis, drog på sig ngr utvisningar, både på sig själv och motståndare.
Inget att skriva hem om?
Hoppas vi får se mer struktur när vi närmar oss seriestart. Två sista tr.matcherna borde ge en indikation, som ngn sa.
Låst ämne

mattias - 74: att Timrå lär slåss i botten är väl ingen högoddsare men Leksand på plats 4-6?? Det ser ut som att dom flesta spelbolagen lär ge dig ganska schysst odds på det 😂
Låst ämne

mattias - 74: Har inte mycket att invända där
Låst ämne

mikenomad:

Jag tror IKO och Brynäs samt Timrå slåss om de 3 jumboplatserna

Hoppa både Timrå och Brynäs klarar sig men ser man till trupperna så är dessa 3 lag såklart de trupper har sämst lag på "papperet"

Leksand lär inte upprepa samma säsong som förra men jag tror ändå på en placering runt 4-6 om det funkar med alla delar i laget

Luleå och FBK " tyvärr " lär slåss om guldet

Drömmen är dock att LHC åker ur, men det känns ändå som att de på något sätt kommer klara sig " igen "
Låst ämne

Sputnik: vi skriver av denna match på försäsongskontot. Bättre att Freddan leker och lattjar med kedjorna nu än sen. De sista 2 träningsmatcherna är nog de enda vi ska dra några slutsatser från.
Låst ämne

Charliejfz: Fast BIF får nog ändå ses som en av våra möjliga räddningsplankor. Övriga kan möjligen vara IKO och LHC. Ev DIF. Men som sagt, Brynäs ser ut som den givna bottenkonkurrenten och jag är nog gladast om det stämmer så att de inte lyfter
Låst ämne

söder över: Hoppas inte Mif går till kvart... helst inte play in men högst troligen. Bif hoppas jag lyfter i år. Vore bra för era regioner med många SHL lag. Tror TIK kan överraska positivt.
Låst ämne

mikenomad: Ja man har ju lite svårt för Freddans dattande med kedjeformationer, å andra sidan har han ju varit rätt framgångsrik som Timråtränare hittils. Bara debaclet i senaste SHL sejouren som inte var så lyckad, han hade iofs inte bästa förutsättningarna heller med det lagbygget. Men man hoppas ju han börjar satsa på att börjar hitta lite kemi så fort som möjligt som sagt.

Sen dom som dör ångestdöden över gårdagens förlust så skall man ju inte glömma roterandet av spelare i PP tex som inte gav en ärlig chans att vinna matchen på det sättet. Freddan kommer låta alla få en chans i allafall, men tror att han lär ha satt kedjorna mer ordentligt inför de sista 2 matcherna mot Brynäs och Luleå.

Innan dess får vi nog leva med lite mer roterande. 😋
Låst ämne

Hur var Hanzl och Råttan igår?
Låst ämne

Rallarn: Jag skulle önska att man tänkte så men det känns inte som Freddans väg. Jag tänker som dig, för mig är det självklart att man redan inför första träningsmatchen har en idé om formationer och sedan använder matcherna innan seriestarten till att slipa ihop dessa. Inte att de här matcherna är chansen för samtliga att visa upp sig genom alla möjliga märkligt ihopsatta formationer i nån demokratisk anda eller om det är för att sprida rökridåer för konkurrenterna. Jag vet inte men jag tror i vilket fall inte på det upplägget
Låst ämne

söder över: Från och med idag ska man lira ihop vilka som ska spela med varandra, man har inte råd att tappa 10 poäng under seriestarten.
Fullt fokus på att hålla näsan över vattenlinjen nu tack.
Låst ämne

Malmö var för övrigt mumsiga för affekten!

Gott om skithögar som spelar fult och uppkäftigt!

Ortenhockey!

Nästa biff som nitar Marcus Sylvegård får mitt hjärta oavsett lagtillhörighet…

Jag gillar fysiskt spel och känslor.
Jag har respekt för spelare som kan ta en smäll och gå vidare utan att flippa…

Men sedan finns det sådana spelare som Rahimi och Thörnberg som faktiskt på riktigt inte ser det som något större fel att släcka lyset hos sina motståndares karriärer…

När Thörnberg på ålderns höst var ute k media och gnäggade om hur han blev utsatt för en livsfarlig attack så kan jag inte låta bli att skratta…
Glaset krasar för fullt efter de 204 stenar han kastade i ett glashus…

Sylvegård kommer bli ett objekt jag ogillar skarp redan nu.
Jobbig jävla motståndare men guld för Malmö såklart…

Hockeyn och känslorna! Haha nu startar livet igen!
Låst ämne

Spock: Nej jag får väl inte nån större ångest över denna förlust trots allt. Det är väl bara bra att bristerna kommer fram nu så man hinner jobba på det tillsammans.
En försäsong spelar i slutändan inte ett skit, hur bra man än spelat där. Leksand hade 6 förluster och 1 vinst deras förra försäsong. Vill minnas det slutade rätt bra till slut för dem när väl serien drog igång...
Låst ämne

Sputnik:
Ser att du skojar om "Den dåliga isen gynnar ett brunkande Malmö mer än Timrå som vill spela med fart och finess. ?"

Men just den delen är helt sann. Malmö spelar efter sina förmågor och deras filosofi är, milt sagt, inte hämtad ur Tarasovs spelböcker.

Alvarez såg onekligen bra ut idag, tycker även Svensson, Bohm och Erixon gör en bra insats. Walli verkar spela som om han var en MIFare, så den här typen av matcher kommer han vara nyttig i.

Hazl-Razl fick mindre mängd speltid än önskat, men de ska väl matchas in långsamt.

Zajac var inte dominant (läs tandlös) idag heller, för mycket pucktapp.

Vår finska målvakt Sveriges Radio, tyckte åtminstone jag gjorde en godkänd insats sett till förutsättningarna. Anser inte att han gör några tavlor och han gjorde en bättre insats runt mål, trots en utvisning för att han hade klubban över "delaying of game-linjen".

Malmös fjärde mål känns som hur deras samtliga mål kommer se ut i serien.
Låst ämne

sargad: Den dåliga isen gynnar ett brunkande Malmö mer än Timrå som vill spela med fart och finess. 😉

Hehe nej men även en partisk Madhawk beskriver det bra angående matchen.

"Men det var det skånska motståndet som blev numret för stora. Åtminstone på resultattavlan. Spelmässigt var det betydligt mer jämt."

Bara ta lärdom av detta och slipa på detaljer framöver.
Lite synd som sagt att det blir 3 raka matcher mot Allsvenskt motstånd i Björklöven x2 och Modo.
Hade hellre sett nått SHL motstånd mellan där för att få en klarare bild över vad som krävs. Även om vi möter Brynäs och Luleå de 2 sista matcherna.
Låst ämne

297: Ja, tur att det var dålig is annars hade väl Mif hängt 3-4 kassar till 😉
Låst ämne

Zäta75: LaLeggia landade i Sverige idag och Nubben hämtar upp dom på vägen upp från Landskrona imorgon
Låst ämne

Kerstin_k: Kanske Malmö körde i riksmedia, isen var under all kritik, vi skulle vunnit med större siffror annars. 🤪
Låst ämne

Jag kollade.

Men alltså det är verkligen 100% försäsong.

Passningarna är odugliga många ggr.

Nästan varje spelare ser ut som om puck och klubba ihop i samma moment är en ny upptäckt.

Mottagningarna… timingen… känslan för spelet…

Det är är inte särskilt mycket man känner WOW! inför…

Finska målisen visade vi något tillfälle att han kommer vinna årets räddning i SHL i år… (förutsatt att det röstas rätt)

Han har den där inställningen att om det behövs, i situationer där man är överspelad så slänger han ut en kroppsdel som inte finns i verkligheten så det är bara en tidsfråga innan han robbat någon på ett öppet mål…

Med det sagt kanske han inte är den procentstarkaste målisen i föreningens historia men han ger sig inte när trycket är kompakt iaf.

Första centern visar tecken på fin känsla med handlederna med.

Boyce ser ut att bli riktigt jobbig att möta under hösten. Det är jag helt till freds med! Han bjöd på en skön dragning i bästa Lodin anda med. Det känns stort!

Försvaret som man var minst orolig över på förhand är det största frågetecknet nu.

Men va fasen. Tung träning, uppstartsfas och träningsmatcher. Det är nu det ska se ut såhär. Helt i sin ordning.

Om spelarna vågar ta ut svängarna lite under denna fasen så kommer man snart lära sig varandras egenskaper och egenheter och det kommer bli lättare att se vilka som hör ihop!

Jag är lite fundersam över vem som ska kliva fram och producera mera än vad man förväntar sig dock.

Jag misstänker att det kommer behövas värvas in spets i frw form under säsongen dock. Gärna rätt tidigt med tycker jag.

Fan det hade varit så mummigt om Wedin o Lander hade velat vara med på detta tåget ist för pengatåget… men men. Bara gilla läget och köra på!

Jäääääävla kul att det är på g nu!
Låst ämne

297: Så snyggt som förlorande lag att dra det kortet också. Verkligen.
Låst ämne

Sputnik: äldsta tricket i boken. Vid torsk, skyll på isen 😅
Låst ämne

Hank: 😄😄😄
Låst ämne

Hank: Det är aldrig för sent att ge upp!!
Låst ämne

Hank: När tror ni att Didrik Strömberg kan spela? Laleggia bör väl landa i Timrå när som helst? Känns som om dessa två backar verkligen behövs i Timrå och bör spelas in snarast
Låst ämne

Tom Topp: Håller med. Tror de här blir bra, vi ska inte sälja skinnet förrän björnen är över bäcken. Ikväll var inte alla bestick i hästhagen men de är inte över förrän Boyce sjungit sista versen. Näe, vi ger inte upp förrän det är för sent. De här blir bra va, kanske om vi ser framåt och glaset är lika fyllt som Småland brukar ha
Låst ämne

Sputnik: jag säger som Bengt Bedrup- Än ska vi inte kasta yxan i sjön, snarare tvärtom!
Låst ämne

Sputnik: Lite detaljer som jag faktiskt satt och funderade på under matchens gång med. Frågan är hur det sett ut om matchen spelata i någon av MIFs eller TIKs hemmahallar istället.

"Isen var något som både tränare Karlsson och Robin Alvarez hade synpunkter på.

– Isen var fruktansvärd och pucken studsade och for. När jag hade mitt friläge hoppade den upp och avslutet gick rätt upp över nätet, avslutar Alvarez."
Låst ämne

Mycket kloka och lugnande ord från Ante. Han har varit med och vet vad som gäller på dem här nivån!
Låst ämne

Andersson: Citerar en tweet på Twitter: "Skellefteå AIK vinner med 4-0 och Luleås två största stjärnor Erik Gustafsson samt Linus Omark drar på sig matchstraff.
Mycket att glädjas över i Skellefteå.
Mycket att inte glädjas över i Luleå."

Och en kanske mindre seriös tweet ngt tidigare: "Enligt mina beräkningar borde Skellefteå besegra Björklöven med cirka 36-0." 🙈😅👍
Låst ämne

Noggrannhet i ALLT, och en större insats i kampmomenten. Då kan vi tävla i SHL.
Låst ämne

Rip Kirby: ändå .... oj
Låst ämne

Andersson: Dyngpisk kanske var att ta i men SAIK vann med 4-0.
Låst ämne

Rip Kirby: Swehockey har 0 info om matchen , vad vinner / leder SAIK med ?
Låst ämne

Sputnik: Och Luleå åker på dyngpisk mot Skellefteå. Samma Luleå som gjorde 9-0 på Löven i förrgår. Märkligt ändå, denna försäsong...
Låst ämne

9386: Nix, det är ju klart att utfallet blir samma nu.
Låst ämne

Sputnik: Frölunda slog ju förövrigt Växjö med 5-1 igår. Undrar om vi får slåss i botten med Växjö kommande säsong.. 🤪
Låst ämne

Reign in red: Nej den som lever får se helt enkelt.
Jag hoppas inte att ens farhågor om att tappet av Dahlén blir för tungt visar sig stämma. Eller ösnkan om iallafall en till naturligt poängspelare till som levererat på minst SHL nivå innan och vet vad som gäller, för att skapa lugn och trygghet för de lite orutinerade att inte behöva växa in i det för snabbt
Låst ämne

Gorkyman: Nog borde vi väl ändå gjort 1-2 mål, det var vi värda
Låst ämne

Sputnik: Nej, tycker den här matchen påminner en del våra tidigare SHL matcher, inte i alla situationer kanske men som redan har berörts så har vi materialet den här gången och det kan bara bli bättre härifrån.
Låst ämne

297: Jag har tippat MIF 1:a så med tanke på det så var det inte så illa
Låst ämne

« · 2220758 · »