mikenomad: Tycker ändå man ser att Hanzl har blick och händer, problemet som kan göra att vi kanske kommer att se Hanzl som en flopp är att han är rätt tydligt en spelfördelare och kanske inte en målspruta. Jag tror fortfarande skillsen bland forwards och målskyttet därav kommer vara vår största akilleshäl kommande säsong. Jag skulle som sagt vilja ha in 2 vana "poängforwards" som levererat på liknande nivå som SHL innan i allafall. Hårt arbetande forwards har vi gott om, lite för gott ställt kanske till och med..
kulltorp: Man ser att han har en smartness som andra saknar, han behöver någon som kan göra mål bredvid sig. Just målskyttet blir nog det största frågetecknet denna säsong.
Rallarn: Man får ju vara tacksam att de spelar forward som forward, back som back och målis som målis, snart får man väl se JJ som forward och Hartman som målis.
Slagskottet: Hahaha..vi får väl se. Vadan detta påhopp? Vad har brasklappen med min ålder att göra? :-) Du menar finska målvakten? Hur gammal är du 4 år eller??
7043: Ja det känns inte så genomtänkt som om man testar olika konstellationer, känns mer som att kedjorna lottas ur en valurna första 2-3 matcherna på försäsongen.
Villervalla: Jag får ju en känsla av att grabbarna inte är taggade i denna match. Löven är väl det sista laget man vill möta nu på försäsongen. Dålig matchplanering kan jag tycka, även om jag förstår att det är nära och bra och ekonomiskt.
erathoo: Nä, jag tycker att vi ser virriga ut, uddlösa och passar uselt. kastar bort puckar i nödan. Det är mycket som måste bli bättre om det ska samlas poäng i SHL.
mikenomad: Precis. Plus att de extra tiondelar man har till sitt förfogande innan man tar ett beslut i HA inte existerar i SHL. Tycker även att PP-formationen i slutet såg riktigt bra och samspelt ut.
hubbenorlen: Tycker vi avslutar perioden helt ok och jag håller med, skillnaden är markant mellan SHL och HA. Då menar jag inte automatiskt mellan de här båda lagen men här är ändå känslan att vi är lite starkare än Löven. Jämför det med den cynism (som jag tycker är den avgörande skillnaden mellan ligorna) och disciplin Malmö visade upp. Vi kommer inte bjudas på i stort sett nåt i SHL, mot HA-motstånd blir det naivare och lägena kommer
Och inga tröjor än alltså, lite pinsamt när vi möter allsvenskt motstånd med speciella försäsongsställ. Och vi kör.. Juniorernas? 18-19 tröjorna med strippad reklam?