Tom Topp: Kan tycka att det är lite oroväckande att seriekonkurrenterna, dom flesta åtminstone, ändå tycks ha grundspelet klart i deras träningsmatcher. Det må vara ljusår mellan allsvenskan och SHL men det är ganska långt mellan Timrås spel och Örebros spel just nu också. Hoppas vi växer in i det.
kulltorp: Allt är relativt, han menar såklart att han inte är orolig sett ur Timråperspektiv. Oro och ångest är ju själva utgångsläget, normaltillståndet, för en timråit
mikenomad: Försäsong är som en match i svenska cupen i fotboll. Ett div 2-lag kan vinna en strömatch här och där mot allsvenskt motstånd. Det betyder inte att de platsar i Allsvenskan. Dessutom kan förluster under försäsongen ge tränarna större möjlighet att åtgärda brister i spelet. Om vi skulle vinna alla matcher matcher blir incitamenten att korrigera spelet vagare. Hur som helst har vi elva nya spelare i truppen. Klart som fan att spelet inte sitter i tredje matchen tillsammans.
297: Vettefan om man kan förvänta sig att det blir bättre med rotationen på laguppställningarna. Borde väl vara dags att försöka spela ihop ett lag nu?
Tom Topp: Ja eftersom jag är 12år och aldrig rört en boll och spelat en match ngngång, så summerar jag kvällen med att vi bryter ihop och kommer igen. Och gläds åt att modo fick en femetta i banjo-röven..
mikenomad: man hade ju ändå förväntat sig att det skulle bli successivt bättre för varje match men just nu känns BIF-matchen som den bästa? Pinsamt att torska mot löven, vi kanske skulle bokat in träningsmatcher mot hudik och vimmerby istället?
kulltorp: 3 matcher, 2 förluster...1 vinst. Jag är nöjd trots allt. Många spelare är nya, ett nytt lag. Importer som ska sätta sig till rätta. Många faktor som ska kugga in. Serien är lång. Jag är inte orolig.
mikenomad: Ja, det var lite för dåligt ikväll, trots försäsong. Men vi är, enligt ryktena, djävulskt nedtränade och jag tror att vi hade svårt med motivationen idag. Det tror jag. Vad vet jag?
She: Det syns tydligt vad som behöver göras, man behöver vaska om i formationerna. I returen mot Björklöven skulle det va intressant om man testade Boyce, Rattie och Rajaniemi i förstakedjan. Ratties skott tillsammans med Rajaniemis positionsspel tror jag skulle kunna komplettera varandra.
kulltorp: Vi är klappkassa rakt igenom ikväll men försäsong är försäsong. Oförsvarligt naivt försvarsspel och trubbigt framåt sammanfattar det hela tycker jag
Men alltså, våra toppvärvningar har varit på plats i två veckor och gjort två matcher. Man kanske borde ta det lite lugnt med att utse floppar och dra för stora negativa växlar?
7043: 0-9 mot Lulä då är försäsong bara försäsong, leder man mot Timrå efter 2 perioder börjar man spåna efter vilket lag som kan tänkas utmana i finalen på trädkramarnas forum. Det är aldrig kappans fel åt vilket håll det blåser.
stoff: Vore tråkigt om det vore så, då vi lagt all deg på just den biten. Men sen är det ju så att man inte försvarar sig med enbart två spelare, utan alla 5 som är på plan.
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.
Tack!