1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591372 inlägg · 6217 ämnen

Försäsong 2021

« · 2221281 · » Till forumet

Sv: Försäsong 2021
8518:
Tack!
Låst ämne

Tom Topp: Kan tycka att det är lite oroväckande att seriekonkurrenterna, dom flesta åtminstone, ändå tycks ha grundspelet klart i deras träningsmatcher. Det må vara ljusår mellan allsvenskan och SHL men det är ganska långt mellan Timrås spel och Örebros spel just nu också. Hoppas vi växer in i det.
Låst ämne

Jämtlandsfil: ingen blev skadad iaf. Det kan vi se som positivt! 👍
Låst ämne

mikenomad: precis, kan man få gnälla ifred utan att det kommer nån jävla muntergök och försöker vara rationell!?
Låst ämne

Jämtlandsfil: inga skador 😀🙏🏻
Låst ämne

Tom Topp:
Nä, inte det heller, tycker jag.
Låst ämne

mikenomad: ja inte var det väl investerade 99 kr i alla fall 😆. Nåja kan bara bli bättre.
Låst ämne

Ja prat mä skäggets far nu å hann sa att de tränat satan ett tag nu..
Som natt å da..
Nä i vår lyft vi SM-Gulde 😝🥳
Låst ämne

kulltorp: Allt är relativt, han menar såklart att han inte är orolig sett ur Timråperspektiv. Oro och ångest är ju själva utgångsläget, normaltillståndet, för en timråit
Låst ämne

mikenomad: Försäsong är som en match i svenska cupen i fotboll. Ett div 2-lag kan vinna en strömatch här och där mot allsvenskt motstånd. Det betyder inte att de platsar i Allsvenskan. Dessutom kan förluster under försäsongen ge tränarna större möjlighet att åtgärda brister i spelet. Om vi skulle vinna alla matcher matcher blir incitamenten att korrigera spelet vagare.
Hur som helst har vi elva nya spelare i truppen. Klart som fan att spelet inte sitter i tredje matchen tillsammans.
Låst ämne

297: Vettefan om man kan förvänta sig att det blir bättre med rotationen på laguppställningarna. Borde väl vara dags att försöka spela ihop ett lag nu?
Låst ämne

Tom Topp: Ja eftersom jag är 12år och aldrig rört en boll och spelat en match ngngång, så summerar jag kvällen med att vi bryter ihop och kommer igen.
Och gläds åt att modo fick en femetta i banjo-röven..
Låst ämne

kulltorp: Freddan kommer trolla lite nu så mosar vi dom äckliga Löven nästa match. Som sagt, det här är på låtsas bara!
Låst ämne

Tom Topp: Inte ens en försäsongs match får se ut så här, SKÄRPNING!
Låst ämne

Jämtlandsfil: tycker att JJ var bra i målet!
Låst ämne

9386: ..det är du visst det hahaha :-) Erkänn..
Låst ämne

mikenomad: man hade ju ändå förväntat sig att det skulle bli successivt bättre för varje match men just nu känns BIF-matchen som den bästa? Pinsamt att torska mot löven, vi kanske skulle bokat in träningsmatcher mot hudik och vimmerby istället?
Låst ämne

She: Ja vad ska man säga, vi får vänta tills november innan vi dömer ut laget!
Låst ämne

kulltorp: 3 matcher, 2 förluster...1 vinst. Jag är nöjd trots allt. Många spelare är nya, ett nytt lag. Importer som ska sätta sig till rätta. Många faktor som ska kugga in. Serien är lång. Jag är inte orolig.
Låst ämne

Säg EN positiv sak vi kan ta med oss från den här matchen? Nä, finns inte..
Upp i sadeln igen, men nu ser det för hemskt ut.
Låst ämne

mikenomad: Ja, det var lite för dåligt ikväll, trots försäsong.
Men vi är, enligt ryktena, djävulskt nedtränade och jag tror att vi hade svårt med motivationen idag.
Det tror jag. Vad vet jag?
Låst ämne

She: Det syns tydligt vad som behöver göras, man behöver vaska om i formationerna. I returen mot Björklöven skulle det va intressant om man testade Boyce, Rattie och Rajaniemi i förstakedjan. Ratties skott tillsammans med Rajaniemis positionsspel tror jag skulle kunna komplettera varandra.
Låst ämne

kulltorp: Vi är klappkassa rakt igenom ikväll men försäsong är försäsong. Oförsvarligt naivt försvarsspel och trubbigt framåt sammanfattar det hela tycker jag
Låst ämne

Slagskottet: Du är alltså seriös? Trodde ett tag att du skojade. :-)
Orkar inte bråka på en fin fredag tyvärr.
Låst ämne

Rallarn: katastrof blir inte kul den här säsongen
Låst ämne

kulltorp: Pessimist: rört en boll och spelat match nångång i ditt liv?
Låst ämne

Fan vad pinsamt spel i 4 mot 5, så dåligt.
Låst ämne

hubbenorlen: Det är väl nu det är som roligast att utse floppar. Sen när de floppat är de försent. :-) man vill ju gärna vara den som såg det först.
Låst ämne

mikenomad: det här är ingen riktigt match.. låtsas match bara..
Låst ämne

297: Lite kul att läsa att vissa modoiter kapar modos lag med fotknölarna efter 2,5 period in i första träningsmatchen. Hoppas det stämmer....
Låst ämne

Rallarn: löven alltid finnas i allsvenskan? Tror jag inte en sekund på. Dom kan säkert kånka igen och få spela i tvåan.
Låst ämne

Andersson: Kommer försöka men HV blir svårslagna. Går inte de upp blir jag väldigt förvånad. Har väl dubbla budgeten mot övriga lag.
Låst ämne

JoseGonzales: Spelar ingen roll vilket lag som hamnar i allsvenskan, Löven kommer alltid att finnas där.
Låst ämne

JoseGonzales: Så ni tänker inte gå upp då ?
Låst ämne

Rallarn: Grattis! Vi ses nästa år i allsvenskan 😊
Låst ämne

JoseGonzales: Tack, det var snällt sagt. :)

www.youtube.com/watch?v=bARd85HSsow
Låst ämne

kulltorp: Äntligen en Bohm som satt
Låst ämne

Men alltså, våra toppvärvningar har varit på plats i två veckor och gjort två matcher. Man kanske borde ta det lite lugnt med att utse floppar och dra för stora negativa växlar?
Låst ämne

mikenomad: Det är ju då vi är som bäst Mike!! :-) Så allt är precis som det ska.
Låst ämne

Rallarn: Spånar snarare om att Timrå ser ut att hålla allsvensk klass än att Löven är bra. Men förväntar mig inte så mycket av din läsförmåga :)
Låst ämne

söder över: Dos - nada a Americanos.
Låst ämne

hubbenorlen: Jaja, nu börjar man känna igen sig iaf. Nu är förväntningarna där de ska vara, below zero
Låst ämne

hubbenorlen: men ändå .... vi vill se mål mål mål ... mera mål
Låst ämne

Tom Topp: Halva laget är nytt. Det tar tid att spela ihop.
Låst ämne

Vad står det?
Låst ämne

7043: 0-9 mot Lulä då är försäsong bara försäsong, leder man mot Timrå efter 2 perioder börjar man spåna efter vilket lag som kan tänkas utmana i finalen på trädkramarnas forum.
Det är aldrig kappans fel åt vilket håll det blåser.
Låst ämne

stoff: Vore tråkigt om det vore så, då vi lagt all deg på just den biten. Men sen är det ju så att man inte försvarar sig med enbart två spelare, utan alla 5 som är på plan.
Låst ämne

297: Alla ska med.
Låst ämne

Tom Topp: Molinder kliver in i tredje.
Låst ämne

ser segt ut
slarv
lite kamp
lojjt