1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591306 inlägg · 6216 ämnen

Försäsong 2021

« · 2224306 · » Till forumet

Sv: Försäsong 2021
Hyfsat torftig period. Trubbigt och långsamt framåt, riktigt tveksamt spel i egen zon. Brynäs ett par klasser bättre.

Är inte full panic-mode än, men...nu måste det nog börja släppa lite.
Låst ämne

stoff: våra allsvenska backar blir ofta stressade i egen zon!
Låst ämne

kulltorp: oj oj vad tafatt spel i egen zon, man orkar knappt starta igång uppspel. Offensivt har vi ingenting, vi kanske skulle behövt 20 försäsongsmatcher till?

Nubben får ut och jaga SHL-forwards nu.
Låst ämne

Sputnik: håller helt o hållet med. Det är 4 av 12 forwards som platsar i shl
Låst ämne

Sputnik: Oroande att vi tappar puck på offensiv blå när vi försöker oss på kontringar. Lodin med flera ser ut att vara frustrerade över att få så lite tid på sig. En miss med med så många matcher mot HA lag.
Låst ämne

kulltorp: Jo försäsong som sagt, men matchbilden är väl som förväntat. Vi kommer få slita för målen denna säsong, men kommer nog allt som oftast vara med i matcherna.
Låst ämne

SLARV 👎 0-1
Låst ämne

Sputnik: Ja, fortfarande försäsong. Men Brynäs dominerar lite väl mycket. Vi känns för lätta. Har för svårt att ta oss in i zonen med puck, vi dumpar gärna. Och vi har förtvivlat svårt att få ut pucken ur egen zon?
Kämpa!!!
Låst ämne

kulltorp: Nubben får gärna vara ute på forwardsmarknaden, helst igår..
Låst ämne

Andersson: Om nu ngn trodde annat, vi kommer att få slita hårt för att hålla oss kvar i år?
Låst ämne

Sputnik: Laleggia - Bohm
Zajack - Strömberg
Låst ämne

7043: Ser nog också hellre att de splittras, dels för risken att bli tunna, men också för att sprida ut offensiven lite mer bakifrån backparen.
Låst ämne

Puckat: Ser inte riktigt poängen med LaLeggia och Zajac i samma backpar, två spelare vars styrka ligger i offensiven, kan bli tunt bakåt där. Har vi förövrigt hittat ett backpar som redan är givna med varandra och är ihopspelade? Känns som vi roterar lika mycket som på forwardsidan.
Låst ämne

Dagens laguppställning:

S.Rajaniemi (J.Johansson)

E.Andersson - C.Liljewall (C) - S.Hartmann
J.LaLeggia - N.Zajac

R.Alvarez - R.Hanzl - T.Rattie
P.Svensson - O.Bohm

V.Lodin - A.Lundin (A) - J.Lööke
T.Erixon (A) - A.Carlson

J.Boyce - M.Madsen - E.Walli-Walterholm

Extra: J.Olofsson, F.Westerlund
Saknas: J.Blomqvist, V.Liljegren, O.Johansson, D.Strömberg (A)

Kan det möjligtvis vara såhär vi även ställer upp i premiären? Tänker mig att D.Strömberg och J.Blomqvist byter plats med P.Svensson och M.Madsen när de är återställda
Låst ämne

innekillenskomp: See måre håkky
Låst ämne

mikenomad: Kan inte se att någon skrivit det än, så jag tar en för laget. Kan man se matchen någonstans?
Låst ämne

Ser ut som att Sörensen ska ha bestämt sig för spel med DIF.
Låst ämne

mikenomad: för övrigt kan vi gärna ha ' roligare ' försäsong nästa år . Nästan bara allsvenskt motstånd i år . Varför inte ett lag från Finland tex ?
Låst ämne

mikenomad: 6 dagar kvar nu till premiären mot Oskars ! Ska bli intressant att möta Brynäs igen och sen Luleå på tisdag. Viktigt att vi sätter vårt spel så fort som möjligt.

Enligt Freddan och Ante har vi en hel del att förbättra !
Låst ämne

Gameday! Äntligen lite adekvat motstånd igen, idag vill man ju gärna se mer struktur i spelet och ett passningsspel som har lite bättre tajming än Ove Sundbergs sociala kompetens
Låst ämne

hubbenorlen: Jag kan spela för hälften...
Har ni sett mina handledare i kryllet med den gamla klubban Montreal 44 multilam?
Värt mycket stålars.
Låst ämne

KB: Jag har även sett Leksand tippas 10a och neråt av folk. Inte lika mycket som andra år men vi är ändå med i diskussionen.
Låst ämne

KB: Ni som har Cmore, fick något mail av Timrå Ik om en kampanjkod för morgondagens match mot Brynäs! TIKCMPP vet inte vad den innebär? Ingår den inte i vanliga abonnemanget eller bjuder dom på en match till de utan konto?
Låst ämne

Greven: Tycker man hör DIF slängas runt ganska ofta när folk snackar om bottenstriden ändå. Det som dyker upp ofta på sociala medier och bland personligheter är väl Brynäs, DIF, Linköping, Oskarshamn och Timrå. Känns som en trolig samling med lag där nere.
Jag tippar Oskarshamn och Brynäs i bottenfinalen.
Låst ämne

Sputnik: Släpp det där nu😂
Låst ämne

Woody: Ja så klart. Lost in translation.
Låst ämne

hubbenorlen: Biljoner, möjligen.
Låst ämne

hubbenorlen: Haha, ja varför är inte detta på Blaskornas förstasidor!?!
Låst ämne

Synct: Alltså, jag har aldrig sett hur han hävdat sig i NHL. Det enda jag har att jämföra med är det som jag såg av honom i HA, under en del av fjolårssäsongen. Ta mig därför inte på orden. Och jag valde även att vinkla mitt inlägg så att han skulle ses som överskattad. Lite i stil med att vad han visade upp förra säsongen inte skulle vara mkt värt i ett ev. spel i SHL kommande säsong.
Låst ämne

Sputnik: 1,2 triljoner till och med.
Låst ämne

Sputnik: jag skulle skippat skrivit miljoner🤣😂🤣
Fel av mig😖😖😖
Låst ämne

Rip Kirby: "Nu förväntas han då leverera ett kliv upp i systemet,"

Han har ändå spelat en hel del i första femman i San Jose, att det är en nivå upp vettefan.
Låst ämne

Sonnenberg: 1.200 000 om året enligt Pravda
Låst ämne

Sonnenberg: 1.2 miljarder för en spelare i HA, inte fy skam! 🤓👍
Låst ämne

9386: Det blev nog lite många nollor där 😂
Låst ämne

9386 inte så fläskigt ändå kanske, för mig Madhawk sa nått om att Carl Söderberg får kring 400k i månaden i Malmö. Lite vågspel att lägga dom cashen på en 35 åring kan jag tycka, även om det är externa finansiärer inräknat.
Låst ämne

Sputnik: 12 miljoner på 4 år är ett fläskigt kontrakt i SHL mått, det som slog mig lite är Daniel Gunnarsson kontrakt med Västerås 1.200 000 miljoner på 1 år.
Låst ämne

Rip Kirby: Sörensen i vita hästen var ju ett sätt för honom att hålla igång också. Tycker han dominerade även fast han åkte runt på en skridsko, tog många korkade utvisningar och fjantade på. Ger han upp och drar från NHL så lägger han nog i ett par växlar till SHL för då är det ”på riktigt” för honom igen. För dålig för NHL, flera klasser bättre än allsvenskan och förmodligen en toppforward i SHL. Tror han blir nyttigare, rent sportsligt, för DIF än vad Dahlén skulle vara för oss i SHL. Sen kanske jag är felinformerad men har inte DIF fått en hel drös med skador/avbräck? Dom kanske behöver slanta upp dom här pengarna för att garantera att han inte drar till KHL eller gör en ”Lander”.
Låst ämne

7043: Nu handlade väl jämförelsen om hur han dominerade i HA den tid han spelade där förra säsongen. För det gjorde han sannerligen. Jag har sämre koll på hur han levererat i NHL men han torde ju vara en jätteförstärkning även i SHL
Låst ämne

Rip Kirby: Det är väl snarare så att han förväntas leverera ett kliv NED i systemet? Mot mycket sämre motstånd jämfört med NHLs nivå.
Låst ämne

Håkkybåkky: låter som mer än det är då man slår ihop allt han kommer tjäna efter 4 år. 12Mkr är såklart jävligt mycket pengar oavsett, men det är ändå inte mer än många andra i SHL tjänar på 4år.
Låst ämne

Rip Kirby: Nja tycker det låter ganska rimligt för en spelare av hans kaliber. Det blir 250k i månaden vilket är mycket såklart, men står nog i paritet med spelare som Möller, Robert Rosén etc
Låst ämne

stoff: Han har väl opererat knät eller nått sån, är dock på is men inte fit for fight ännu.. Blomman har opererat axeln, har dock inte hört nått där mer än att dom hoppades på comeback till premiären.
Låst ämne

Äre bara didde som fattas? Och varför isåfall?
Låst ämne

Sputnik: Rent spontant känns väl det som ett sjukt överpris. Här ser man vad desperationen med sitt nakna och smärtsamma ansikte kan orsaka. Sörensen var dominant i sitt lag (Vita Hästen, var det väl?) de matcher som han deltog förra säsongen. Nu förväntas han då leverera ett kliv upp i systemet, mot väldigt mycket bättre motstånd. Han kommer förstås hamna i centrum och kan säkert göra en viss skillnad för sitt lag, men notan för det känns ordentligt maxad.
Låst ämne

7043: DIF har ju erbjudit ett kontrakt till Sörensen på 4 år och värt 12 miljoner. Så får se hur det blir där.
Låst ämne

Greven: Josefsson i DIF blev ju ganska nyligen långtidsskadad, ett riktigt tungt avbräck, lär väl komma in någon ersättare med det blir väl nog en chansning på en utländsk spelare säkert. Sen ska William Eklund kanske testa på spel i SAN Jose. Med dom två borta blir Djurgården ännu svagare än vad dom redan är och känslan är att dom får det riktigt tufft.
Låst ämne

BlackBay: Fattar inte intresset för dessa hockeybiblar. Men det är jag det...Har aldrig varit intresserad av andra lag på det sättet. Fullt fokus på vårt lag och skiter fullständigt i vad alla andra lag har för spelare. Vi kommer få strida till sista blodsdroppen oavsett namn på motståndarnas tröjor.

Snackade med en polare som är hardcore Dif-fan. Han tror Dif kommer få det mycket svårt så det kan vara en räddningsplanka också som inte nämns så mycket i botten-4
Låst ämne

BlackBay: Behöver man såna där håkkybiblar vi om nåra vet väl vad som väntar elr hur ett litet stålbad men det klarar vi väl av alla förståsigpåare har ju tippat oss sist men de kan vi ju ändra på med lite jävlar anamma o de laget vi har e ju mkt bättre än de vi hade förra gången vi var där uppe!! De tror jag att dom kommer att bli varse!! Vi kommer väl inte att ligga i topp men vi blir nog jobbiga att möta de e va jag tror!!🙌
Låst ämne

Andersson: köpte båda idag. Har bara kollat igenom dom lite snabbt men känslan är att precis som i fjol känns Expressens bibel lite bättre.
Låst ämne

« · 2224306 · »