1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591308 inlägg · 6216 ämnen

Försäsong 2021

« · 2224153 · » Till forumet

Sv: Försäsong 2021
Håkkybiblar?
Finns bara EN!
Den bibeln är röd fram som bak med vit rygg.
Nyutgåvan är editerad av Sir Nubben.
Mitt favoritstycke är hämtat ur Lill-Kenta evangeliet kapitel 20 stycke 1: "..med ödmjukhet och tålamod kan man lugga mäktiga motståndare på en poäng eller två..."
I den äldre uppgåvan nämns ofta en man som med ett stavliknande föremål leder sitt manskap över vatten..., iskallt vatten, och mannen omnämns som "litet ljusinsläpp".

Apropå religiösa liknelser så får vi inte vackla i tron denna vinter trots stora prövningar.
Låst ämne

Vet inte om det här postats redan men fullt fokus på Timrå för Lodin
www.hockeynews.se/articles/21182/
Låst ämne

kulltorp: OK boomer! Haha, nä jag ser din poäng. Funkar helt ok om man laddar ner dem som pdf och har på surfplattan.
Låst ämne

Synct: www.aftonbladet.se/magasin

Ser dock inte att någon SHL-Bibel lagts in ännu. Dock ligger alla andra biblar på den sidan. Även förra årets bibel. Tabbe av Aftonbladet, eller har de gått och blivit Telia-giriga? Noterar att de släpar med fotbollens liga biblar i år också. Ligger det en död hund begraven här månntro.
Låst ämne

Spock: De här biblarna vill man ha i papper på bordet framför tv:n
Låst ämne

Synct: Tryck på pluset, välj Digitala magasin. Kan dock inte hitta bibeln där?
Låst ämne

Synct: Ser inte att man kan det heller, bara att man kan köpa via aftonbladet på nätet så skickar de hem den.
Låst ämne

Spock: Jag hittar inte vart man kan läsa biblarna om man har PLUS, kan du vara bussig och länka?
Låst ämne

Andersson: Det var som tusan, tycker alltid att Sportbladets biblar brukar vara överlägsna. Förvisso mest köpt fotbolls EM/VM-biblar.

PS. Har man Aftonbladet plus kan man läsa biblarna digitalt.
Låst ämne

kulltorp: Ifjol tyckte jag Expressen's var bättre , så jag kör så i år med
Låst ämne

Andersson: Man lär ju måsta ha båda, av ngn outgrundlig anledning.. :-)
Låst ämne

RasmusVS:
"
Jag tycker däremot att det finns en gränsdragning kring vad du har begått för brott och vad som innefattar "en andra chans". En serierattfyllerist kanske inte ska ha ett jobb på ett åkeri t ex.
"
Helt sant. Det är en svår avvägning i många fall.

Anser inte att ÖFKs förre ordförande borde få ha att göra med idrottsföreningar överhuvudtaget efter hans extremt kalkylerade ekobrott. Där har han inte dömts för serie-ekobrott men han har under en lång tid aktivt fifflat med ekonomin på en stor skala.
Låst ämne

Vi slipper iaf skaka fram en ny andrakedja under de första SHL-matcherna. Lodin blir tydligen kvar hela tiden. Det kan man ju tycka att klubben borde meddelat? Skönt oavsett.

hockeynews.se/articles/21182/
Låst ämne

kulltorp: Japp , både a-bladet och Expressen finns ute nu . Köpte expressen , den var bättre än aftonbladets variant ifjol . 99 kr
Låst ämne

Andersson: Har hockeybiblarna kommit i skvallerblaskorna?
Låst ämne

Kollade igenom Expressens hockeyguide nu . Var faktiskt rättvisa betyg på dom flesta , ska väl vara att Lodin och Hartmann skulle uppgraderas då . Lodin 3 getingar , Hartmann 2 . Båda målvakterna får 3

2 experter tippar missat slutspel och 2 st kval . 3 av 4 tippar att Oskars åker ur . ( Sanny tippar Timrå- Brynäs i kval men skriver inte vem han tror åker ut )
Låst ämne

kulltorp: Ja det är bra och ett friskhetstecken för forumet. Att det inte blir pajkastning och personangrepp utan vettiga svar från olika infallsvinklar
Låst ämne

mikenomad: Så är det också, så det är klurigt. Men ändå vettigt att ta upp detta för diskussion tycker jag. Skönt att vi kan lyfta svåra frågor i forumet
Låst ämne

Spock: "Eller ska personer som begått brott endast få arbeta åt Amazon utan kisspaus."

Låter som ett ypperligt förslag 🤣
Låst ämne

John Cena: Nä jag tycker vi släpper den nu så jag lämnar ditt inlägg okommenterat. Vi har alla vår uppfattning i frågan men nu återgår vi till Timrås försäsong. Jag vet att det var jag som drog igång det men då är det väl inte mer än rätt att jag tar ansvar för att avsluta denna pseudodiskussion. Nu taggar vi Brynästorsk på söndag!
Låst ämne

mikenomad: Jag behövde kolla upp fallet om Sigthorsson och jag kan inte hitta att han friats eller blivit frikänd i domstol. Det som hänt är att han betalat sig ur situationen för att slippa domstol. I hans öppna brev så står det inget om att han nekar till sexuella trakasserier, enbart nekande till "våld". På så vis kan man säga att han är "skyldig" (i folkmun) men han har bara fått "straffet" att be om ursäkt och ge ekonomisk ersättning till offren enligt den förlikning dom kommit överens om.

Brynässpelarna är väl bara anklagade för sina brott vid skrivande stund? Det har väl inte skett något erkännande eller snack om förlikning? Därav blir jämförelserna mellan situationerna rätt konstiga. Frågan är också om denna diskussion egentligen är relevant för detta forum?
Låst ämne

Spock: Hör dig, det är helt klart en snårig väg att navigera.
Jag tycker däremot att det finns en gränsdragning kring vad du har begått för brott och vad som innefattar "en andra chans". En serierattfyllerist kanske inte ska ha ett jobb på ett åkeri t ex.

Det är ingen rättighet att vara en elitidrottare som ska representera en förening på den största scenen, med allt vad det innebär.

Namnet fram på tröjan måste alltid vara viktigare än namnet bak, anser medlemmarna att det är olämpligt att en dömd spelare finns i föreningen så borde ledningen agera därefter.
Låst ämne

mikenomad: jag tror att man som man måste ha en dotter för att kunna tänka i dom banorna. Sen mina döttrar föddes har kvinnors perspektiv blivit oändligt mycket viktigare för mig och nu förstår jag kvinnors problematik mycket bättre. Men jag tycker som du, att bli juridiskt frikänd betyder inte att man är helt oskyldig. Högst troligt är man jävligt skyldig till det man blivit anklagad för men att det är ord mot ord. Tragisk verklighet vi lever i.
Låst ämne

kulltorp: Och nä, jag vet inte hur många som blir felaktigt beskyllda. Vet du?
Man kan vända på det också och fråga sig hur många kvinnor (och barn) som blir utsatta men inte blir betrodda
Låst ämne

kulltorp: Fast man måste skilja på det du kallar för förbrytare och på att vara någon som inte lever upp till en förenings värdegrunder. Det sistnämnda behöver man inte bli dömd i civil rättegång för att inte uppfylla kraven. Jag önskar att vi avslutar den här diskussionen nu, jag vill bara klargöra att man måste vara mer nyanserad. Inte inskränka sig till att man antingen är kriminell eller vit som nyfallen snö i frågan om värdegrunder
Låst ämne

Spock: Men frågan kvarstår, vem är en förbrytare? En som blivit anmäld för ett brott, men frias?
En som blivit anmäld för brott och frias, men vi tror att det ligger ngt bakom det?
Naturligtvis den som straffas. Men med vetskapen att det blir fel ibland tyvärr
Var ska man dra skiljegränsen?
Vem vet sanningen?
Vet ni hur många män, och kvinnor för all del, som blir felaktigt beskyllda för brott idag?
Jag förstår vad bla Mike menar, men risken är ju att man släpper pöbeln lös på felaktiga grunder, och det tro jag är en farlig väg att gå....
Låst ämne

Spock: idrottaren i fråga kan väl idrotta i vilken utsträckning som tillåts efter ett sånt felsteg men hockeyn är ju drivet till stor del av sponsorer och dom kan mycket väl ha en mycket lägre smärttröskel än vad idrottsklubben har. En hockeyspelare är ju också en förebild, en pappersvändare på skatteverket riskerar ju inte att förlora en massa sponsorer om hen knarkar iväg.

Där och då tyckte jag man skulle sparka Lodin. I efterhand verkar det inte ha svärtat ner klubbens rykte nämnvärt och sponsorer har stannat kvar och inte minst har ju Lodin producerat så det var nog rätt väg att gå. Han är (var) en sölig jävla pajas som kan sätta sin karriär på spel på grund av nåt sånt där men han är ändå tillräckligt bra för att spela. Sen har han nog en lång väg att vandra om han någonsin ska få en chans i NHL.
Låst ämne

Spock: Ja jag kan få pudla på Hanzl, men det gör jag gärna.
Låst ämne

RasmusVS:
"
Jag hade dock protesterat om en sexualförbrytare/kvinnomisshandlare spelar i Timrå. Högt och tydligt. Att Modos supportrar INTE gjorde det är förvånande tycker jag.
"

Samtidigt fungerar vårt samhälle på så vis att man ska kunna komma tillbaka till det efter att ha avtjänat sitt straff. Ska folk inte få en andra chans? Eller ska personer som begått brott endast få arbeta åt Amazon utan kisspaus. Det är en inte helt enkel fråga.

Säger inte att du eller någon annan direkt påstår att folk inte ska få en andra chans, ville bara nämna problematiken som uppstår utan den möjligheten.

Däremot fullt möjligt att kombinera protest och att spelaren spelar, dock en svår avvägning kring var totalt förbud för att få spela bör ligga. Avstängd från all idrott? Endast professionell idrott?
Låst ämne

söder över: Som tur var fick Lodin en hjälpande hand och kom förhoppningsvis till sin rätt med sina issues och skrev NHL kontrakt i våras, vem vet annars vilken vändning livet hade tagit för honom.
Det där med att kasta ut folk pga ett "missbruk" och tro att problemet är löst tror jag att det är få arbetsgivare som sysslar med.
Låst ämne

mikenomad: I Brynäs fall är det i min meningen föreningens agerande kring "bara lite våld i nära relation" som är det stora problemet.

Något sådant agerande kan jag inte se att Blåvitt har gjort. Samtidigt är det bra att supportrarna ställer krav på sin förening. Känns dock oklart vad supportrarna skulle se som en rimlig lösning. Att riva kontraktet rakt av blir onekligen problematiskt på exakt det vis Håkkybåkky skriver.
Låst ämne

söder över: Lodins fall kan också vara förebild för de som begått liknande snedsteg, att inte ge upp, att det finns hopp om bättring. Jag tror att man hellre straffar än hjälper ungdomar som är påväg in i dåliga kretsar idag generellt tills att de inte ser någon rimlig väg tillbaka till samhället.
Låst ämne

Woody: Zajac tappade tre puckar på blålinjen i segern mot Americanos, tycker han varit iskall. Mot MoDo var han dock klart mindre dålig. Nästan så att man började fundera på om det var någon annan i nummer 11.

Hanzl är helt klart den import som levererat mest hitintills, grym tekare dessutom.
Låst ämne

Jag kan fan inte hålla mig…
Måste procka er min syn på saken med! Haha!
Sorry.

Jag tycker det var fel att låta Lodin fortsätta efter kokain historien.
Kokainet har en lång väg från buske i Colombia eller Bolivia till Lodins snok.

Det enda man kan vara säker på är att inte givit många positiva effekter någonstans längs laddets resa till konsumenten.

Det grammet kostar samhället rätt mycket.

Som representant för en förening med ungdomar och barn som ser upp till sina a-lagare blir det riktigt jävla ruttet att snorta kola!

Jag fick inte bestämma utgången av detta.

Lodin blev kvar. Jag har ingen insyn över huvudtaget i hur snacket med Nubben mfl gick och vad man sa.

Lodin blev kvar och jag hoppas innerligt att han förvaltar förtroendet riktigt jävla skitbra!

Timrå försökte väl som förening inte heller dölja att detta hade inträffat?

Brynässpelarnas synder rör sig om misstänkt brott mot person alltså där finns en människa som offer om anklagelserna stämmer.

Detta kom även fram i en tid där medialt fokus fanns runt problemet med våld i relationer och särskilt mäns våld mot kvinnor.

I den situationen så försöker föreningen istället skyla över det faktum att detta nu berör deras spelare.

Det är bara ruttet rakt igenom.

Jag vill med detta poängtera att jag inte alltid tycker att Timrå IK’s spelare är perfekta.

Men jag anser att det finns en klar skillnad mellan hur föreningarna agerat och jag tycker Brynäs ska skämmas över den jäkla soppa deras förening försökte sopa igen i våras…

När kvinnor blir ihjälslagna i hemmet eller våldtagna för den delen blir det alltid ett jäkla liv om hur tokigt det är att det ska vara så svårt att fälla männen för brott i tidigare skeden och hålla kvinnorna säkra…

Så att tjoa om att man inte som misstänkt är fälld vilket det oftast rör sig om, är ganska mycket desperat idioti.

Bevisbördan är tung för att säkra rättssäkerhet och den ifrågasätts ständigt när det påföljande brottstillfälle ”råkade” bli dödligt eller skyldig bortom rimlig tvivel.

Därför tycker jag att man som beskådande bör vara ganska försiktig med att fria.

Frihetsberövas man i Sverige och då menar jag inte med stöd av vårdlagar utan genom att gripas anhållas och häktas så sker det inte utan grund.

Sådär… då kryper jag ner i min håla och väntar på nästa match igen då…
Låst ämne

RasmusVS: kör du oxå med Tiktok🤗
Låst ämne

RasmusVS: man måste väl skilja på naturen av överträdelsen också. En sexualförbrytare, eller påstådd sådan, kan ju drabba klubbens varumärke negativt helt oavsett om han blir dömd eller ej. Man vill inte bli förknippad med sånt helt enkelt. Någon som brukat droger en gång på krogen? I en värld som är helt översköljd av doping och oansvarigt bruk av alkohol? Man skulle haft med sig en kamera på alla blöta utekvällar i övik åren 2005-2010, Modo hade tamefan behövt ställa upp med B-juniorer i elitserien till följd av alla fyllskallar man hade behövt stänga av. Och det gäller så klart inte bara Modo. Barnungar i skyddad verkstad utan eget ansvar med pengar på kontot tenderar att bli rövhål i varierande utsträckning.
Låst ämne

Rytter: Jag hade dock protesterat om en sexualförbrytare/kvinnomisshandlare spelar i Timrå. Högt och tydligt. Att Modos supportrar INTE gjorde det är förvånande tycker jag.

Att Lodin knarkat på krogen skadar honom själv mer än någon annan.

I öveigt så kallas narkotikabruk hjärnskakning i NHL.

Så vare med det, tjena tjena.
Låst ämne

Sputnik: Anton Lander på Viasat sport extra just nu mot Rögle. Ryktas ha bytt ut hela övre tandraden mot guldtänder inför denna säsong.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Sanny var inte med. Svensson, Johanna Dahlén och Adam. Drygt 2 timmars SHL Special för den som orkar lyssna. 😅
Låst ämne

Sputnik: har höken och Sanny startat upp podderiet igen?
Låst ämne

För att lyfta nått positivt i mitt Neggande så väljer jag att lyfta upp Alvarez som sett het ut(baserar ej endast detta på föräsongen)
och jag tror kommer slå sitt poängrekord i SHL denna säsong. Kan känna det är lite synd att han hunnit bli 34 år då jag tror det finns en dimension han aldrig fått spela ut riktigt i en offensivare roll. Madhawk var inne på det i sin senaste podd, att han aldrig riktigt fått chansen i en förstakedja, men potentialen finns där.
Låst ämne

mikenomad: Ingen fara, PB ser jag helst inte i Brynäs igen och det tror jag rätt många andra Brynäsare också tycker. Blir han dock inte åtalad och dömd blir det lite svårare(kostsamt) att avlägsna honom.
Låst ämne

mikenomad: PB är en riktigt öm tå bland Brynäsfolket!
Låst ämne

KulaShaker: Nä du tolkade mig rätt
Men det var ett misstag av mig att ta upp det, vi behöver inte den diskussionen här igen. Sorry
Låst ämne

Zäta75: Det senaste kommunicerade är vad jag vet att han skulle vara spelklar i början på september och förhoppningsvis då vara redo inför premiären. Han är ju med och kör på träningarna på is i alla fall, fast troligen inte tacklingsbar.
Låst ämne

josha840: Jag tolkade det så här: han nämnde antalet tre och vad jag vet var det endast en spelare från IFK så då gissade jag att de andra två var de båda polisanmälda Brynässpelarna. Men jag kanske missförstod.
Låst ämne

Charliejfz: Har inte bildat mig någon riktig uppfattning om EA än, men Nubbens åsikt verkar ju vara att han ska få möjlighet att spela ut ett bredare register än rollen han tilldelades i Rögle. Därför tror jag inte han kommer att spela i 4e.
En roll i 3e tillsammans med Liljewall och t ex Hartmann känns som en lågoddsare, med brasklappen att han kanske visar sig vara en Robert Carlsson-klon som passar ypperligt i en välkomponerad producentkedja.
Låst ämne

KulaShaker: Lite överdrivet stingslig nu va? Han pratar inte ens om samma sport. Detta handlar om IFK Göteborg.
Låst ämne

Bragd-Birger: Liljewall borde vara given i tredje linan med sporadiska inhopp i andra linan. Tycker Erik Andersson är bra för fjärde linan och att stänga ner motståndare. Han var grym på det i Rbk. Men Erik kan givetvis spela också så en tredje lina är kanske rätt.
Låst ämne

Men vi släpper det. Jag tycker IFK Göteborgs supportrar i det här fallet är föredömen. Andra tycker annat. Det får vara så
Låst ämne

« · 2224153 · »