Nja. Bättre sista 2 perioderna, men fortsatt dåligt passningsspel. Dock en 20-minutersperiod där från 30-50 som är den bästa hittills under försäsongen.
LaLeggia är faen mysig på riktigt. Spets! Kall straff av Hanzl.
FH - avdammad: håller med. Klart bättre. Men: passningsspelet och presspelet i egen zon är undermåligt.
Tyckte mig se några indikationer på skills hos Rattie den här perioden iaf. Men på det stora hela är han lite av ett orosmoment. Hoppas att det bara är försäsongsnjugghet, annars har vi ett problem direkt från seriestart. Våra tilltänkta toppar m å s t e leverera.
Hela 1a-kedjan är dock osynk idag. Hanzl hade kunnat vara Liljewall med annat nummer, vilket i sig inte ska tolkas som en förolämpning. Men den ena är tänkt att styra offensiven, den andra inte.
Börjar gilla EA lite. Han gör en del smarta grejer där ute.
Ge oss en positiv 3e nu. Skapade målchanser, kortare tid i egen zon, passningar på bladet.
roger_sundsvall: klart bättre andraperiod men domaren måste vara bakis, vi hade kunnat få några fler pp. Väntar fortfarande på livstecken från legoknektarna.
bar mofftak: ser jäkligt segt ut i benen på Timråspelarna .är dom övertränade eller har vi inger mer kräm än så här? Ser ingen antydan till grundspel heller. Njaee...
bar mofftak: Det tar så klart tid att ställa om från spelet i Allsvenskan till det man spelar i SHL. Man märkte ju tydligt i matcherna mot Björklöven och Modo att de drogs in i den Hawaii-hockeyn. Än så länge är jag inte överdrivet orolig.
stoff: Klart det blir ett hundår vad annars skulle det bli? Målet är att trots allt att inte vara sist eller näst sist. Vi kommer förlora jävligt många matcher.
Tom Topp: Nä han har inte visat något än så länge. Men oavsett så är det en blek forwardssida i SHL och försäsongen har hittills bara bekräftat det. Mer oroande att vår backsida ser jävligt stabbig ut
hockeyärnice: Efter 5 matcher tycker jag man ska göra en utvärdering av transatlanterna +Hanzl. Alla har inte spelat hela försäsongen men är dom så dåliga som dom uppvisat hittills så måste tålamodet vara kort, bryt kontrakt medan det finns lediga ersättare på marknaden.
hockeyärnice: förstärka och förstärka! En sån som Rattie har då inte gjort mig glad änsålänge. Tycker att det bara är Lundins kedja som orkar checka fast Brynäs i deras zon.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·
hårt jobbande för o vinna
starkt försvar prio 1
nubben we trust