söder över: Du sätter huvudet på spiken. Det är reaktioner och inte aktioner i försvarsspelet. Nu börjar vi tappa orken också mot kvicka Luleå. Nä vi måste ha en bättre spelidé än såhär.
755: dom första omgångarna av SHL lär väl ge en fingervisning kring huruvida freddan har lyckats förbereda det här laget för SHL. Ska man recensera spelet på försäsongen så ger jag det 3/10 getingar. Vi vinner två gånger mot Brynäs i och för sig men det känns inte som man satt något grundspel överhuvudtaget. PP känns snudd på godkänt, Boxplay är en styggelse. I dom försäsongsmatcherna man sett med Oskarshamn tex. så känns dom betydligt mer påslagna i sina matcher.
8633: Tycker det känns väldigt ovisst över vilken av Carlson, Svensson och Westerlund som kommer få mest speltid, alla 3 har problem med tempot än så länge.
Synct: vem har gett upp? Det är fakta. Sluta va så blåögd och inse det själv. Självklart hoppas jag det går bra när serien startar men just nu ser jag inget ljus alls
stoff: Men vem fan ger upp innan serien ens börjat din gnälliga jävla surquq? Fyfan vad tröttsam du är, vi ser väl hur det ser ut efter en 15~ matcher.
En sak som jag noterat är att hela Luleås lag är med hem och backcheckar och verkligen gör det stressigt för oss, medan vi har några forwards som släpar efter och mest verkar rulla tummarna. Kanske påverkar matchbilden endel?
kulltorp: jaha nej det var inte så jag menade. Syftade kort och gott på att det är jävligt söligt att vänta med att ta vaccinet till nån dag innan genrepet till SHL när man haft flera veckor på sig. Eller ”oseriöst” är kanske rätt ord. Sen är jag ingen läkare, han kanske tog spruta nr 2 för tre veckor sedan och har känningar nu.
thorwald: man kanske inte kan klaga på ett missat friläge men en superdupermålskytt kanske hade noterat att målvakten kom väldigt långt ut och han hade världens enklaste dragning åt endera hållet så hade det varit ett givet mål. Lätt att vara efterklok också.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·