kulltorp: Istället för utlåning så får Olofsson tid i PP. Jag är orolig att Freddans oförmåga att ta till sig ny information är kvar (lex Svedberg) osv.
mikenomad: han släpper några enkla men vad ska han göra? Vad har han för backar framför kassen? Kolla bara nu när han blir inknuffad i målet av luleåspelare och timråbackarna (AC) står bara och kollar på. Timrå måste bli brutalare framför egen kasse, motståndarna glider in där precis som dom vill. Ta en slashingutvisning eller en roughingutvisning så att motståndarna blir lite försiktigare framför kassen, det måste göra lite ont. Kontaktmässigt är det damhockey som timråspelarna visar upp framför egen kasse, ingen ställer upp för JJ.
Hank: men inte tror du väl att sm-guldkandidaterna Luleå hockey tränar mindre och snällare än Timrå? Eller nåt annat av dom lagen vi torskat mot denna säsong? Om Timrå är tröttare än dom andra lagen så beror det på att man är dåligt tränade, inte att man tränat hårdare än alla andra.
Luleå ska ligga i toppen och vi i botten så skillnad ska det vara. Vi får tacka för lektionen och det är bra på ett sätt för det får Fredde o Co och jobba ännu mer för att få spelet att sitta. Nubben var ju vansinnig på ståplats förra matchen när Danielsson obehindrat fick cross-checka framför vår kasse utan notis från domaren. Jag kan tänka mig att Nubben inte är gladare efter denna match.
Det är väldigt oroväckande att Albin Carlson under hela försäsongen inte har varit ens nära att nosa på den klass han höll under förra säsongen. Och hujedamig vad tunt det är offensivt om inte Hanzl-Rattie tokpresterar i varje match
kulltorp: när vi spelade mot löven var känslan att Timrå var tyngre i närkamperna. När vi nu spelar mot luleå någon vecka senare känns vi väldigt klena i närkampsspelet. Timråspelarna slår ut med armarna mot domarna när man ger upp och tycker sig blivit orättvist behandlad i en närkamp men ingen verkar vara beredd att riktigt göra jobbet? Vet inte om det är nubbens fel. Är det ens freddans fel, vad har han för SHL-rutin förutom att ha blivit förnedrad i 55 raka omgångar?
Håller vi oss kvar så är tiden inne att satsa på en erfaren tränare. Så här oförberedda kan man inte vara. Sen tycker jag man kan ha överseende med spelare som Lööke, Svensson och Lundin, dom är (i princip) oprövade på den här nivån. Alla tre kommer inte acklimatisera sig och klara av det här. Däremot är det på nubben att värva bärande spelare som ska lyfta laget. Hanzl, Rattie eller båda två tror jag kommer få kicken inom 10 omgångar. Det måste vara lite Sonnenberg-mentalitet på värvningarna i den här prisklassen.
Jacob Olofsson spelar han gratis den här säsongen också eller? Det ser ut så.
stoff: Mycket svart eller vitt härinne nu. Ni som klagar på Westerlund vet väl att han inte spelar denna match? Jag tycker det är märkligt att han och Svensson inte fått 1 match tillsammans på försäsongen. Jag tyckte de var ett klockrent backpar. Westerlund var enligt mig bäste back i finalserien mot Löven. Jag upplever att vi känns lite sega denna försäsong, kanske beroende på hård träning och tungt lag (till Modanos glädje). Jag väljer och se det positivt och tror detta lag kommer plocka poäng i mörka november när andra lag viker ner sig. Den oro jag har nu är att vi inte hittat spetsen i 1:a femman bland forwards. Tror på Hanzl men skulle viljat provat Lodin bredvid honom. Känns som de skulle kunna hitta kemi
Quotar Sven.Savage från Luleås bok: "15 minuter spelade. Shinnimin felpassade en Timråspelare som hängde 2-1 i klubbkrysset men nyss satte Musik 3-1.
Det känns som att Timrås försvarsspel är ganska vidöppet för snabba spelvändningar och fortsätter det så kommer de att få svårt att undvika streckpositioner i SHL när säsongen strax drar igång."
Ungefär det alla sett idag och man får hoppas vi kan rätta till det genom att vara aggressivare vid blå. Förhoppningsvis får vi tillbaka lite spelare som kan göra skillnad där.
thorwald: " 4-1 efter två perioder och ju längre matchen går desto mer dominerar Luleå. Timrå saknar tydligen ganska många spelare idag och det märks verkligen. Luleå dominerar över hela isen, är betydligt rörligare och starkare i man-mot-man och det märks att vi spelar med femmor som satt sig medan Timrå har problem, gissningsvis framför allt beroende av att de saknar spelare som ska in i laget just nu. Och Luleå visar ingen pardon utan kör allt de tillåts göra" (från Luleå sidan)
Tycker analysen är bra. Det finns en hel del vi kan förbättra. Nu vill jag se att grabbarna inte viker ner sig i tredje.
Tror lite som nån annan sa, mittzon, vi släpper som vanligt motståndarna in i vår egen zon alldeles för enkelt. Och mot Lule så är det ju dömt att se ut så här då...
stoff: Vi ska grisa i botten i 52 omgångar och förhoppningsvis efter det vara 3:e sämst i SHL. Det är vad det handlar om. Mot Luleå s k a det vara klasskillnad, i synnerhet när vi saknar 5 ordinarie spelare och ställer upp med 2 junisar i försvaret
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·