1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591699 inlägg · 6217 ämnen

Försäsong 2021

« · 2220182 · » Till forumet

Sv: Försäsong 2021
Kerstin_k: andra målet tycker jag han skulle haft. Tycker han släpper massor av returer och tappar en hel del puckar men han har väl försäsong som alla andra.
Låst ämne

Jämtlandsfil: Nu har väl alla fått spela, hoppas det är slut med tutti frutti uttagningarna och att man försöker börja sätta femmorna inför seriestarten.
Låst ämne

297: Vad står det?
Låst ämne

Sputnik: Lite effektivt på det här så hade det åtminstone varit match.
Låst ämne

Andersson: Han tar garanterat första spaden så småningom..Den killen har talang. NHL nästa
Låst ämne

Kerstin_k: Tycker inte att vi kommit in på mål idag. Lööke har väl haft minst 5 alibiavslut utifrån som Marmeladen tagit lätt..
Lööke kanske ska försöka utmana lite mer ibland..
Låst ämne

mikenomad: 0-4. Men någon sorts normal effektivitet hade vi åtminstone gjort 2-3 mål.

Reviderar och konstaterar att det nu står 0-5.
Låst ämne

Jullisia17: Nu har jag tid. 2 av 5 handväskor kan den få
Låst ämne

Sputnik: Hur har Hanzl sett ut? Känns som en sådan spelare lär växa framöver och kanske inte brinner allt för mycket i en försäsongsmatch.. läste på Luleås forum att Omark va rätt osynlig igår, trots 9-0 på CovidLöven tex..
Låst ämne

9386: Njae, varför skulle det vara garanterat?
Låst ämne

Sputnik: fullständigt osynlig. Kanske klivit av? Han spelade pp i början av andra men såg helt bedrövlig ut.
Låst ämne

… Det är lika bra att sluta drömma
Det går åt helvete i alla fall
För om man drömmer om Paris
Hamnar man på något vis
Lik förbannat i Hudiksvall
Låst ämne

kulltorp: tänkte säga att målis var bra men inte de heller
Låst ämne

Sputnik: Såg kort ut. Trots att han hade skridskor på sig.
Låst ämne

297: Är vi nedtränade eller för dåligt tränade. Sista fem har vi ju gått på knäna.
Låst ämne

297: Ok, får hoppas på en Krykov och där man kliade sig i huvudet och undrade vilken Korpenliga Nubben hittat honom i flrsta försäsongen 😅
Låst ämne

Ineffektivteten från förra säsongens matcher håller i sig. Visst förra säsongen gick det an när vi hade mängder med lägen och sämre motsånd, men i år?
Låst ämne

Spaghettiben nu på slutet!
Låst ämne

FH - avdammad: Enligt intervjun med Ante prematch var de inne i en tung period ja.
Låst ämne

2 ...3 chanser skulle vi satt
för usla avslut
Låst ämne

jå1: En bättre målvakt brukar få stå flest matcher. Är det nåt mer du vill veta så var inte rädd för att fråga..
Låst ämne

FH - avdammad: Det är försäsong!
Låst ämne

kulltorp: Exakt allting är ju, eller känns ju, minst två nivåer högre än det spel som gjorde att vi kunde skoja hem HA 20/21. Tempot och tävlingsmomentet - att vinna kampmomenten - och att vi inte riktigt är där fullt ut blir dagens hemläxa.
Låst ämne

Labban: Nu får det bli teambuilding och karaktärsträning med Freddan.
Låst ämne

FH - avdammad: Vi ska nog vara glada att Malmö inte hade fullt ordinarie trupp på isen.
Låst ämne

9386: Ja, jag skulle gärna vilja veta hur du vet att han är bättre. Har han levererat bra i SHL tidigare?
Låst ämne

She: dom som hånade löven för 0-9 mot Luleå får bita i det sura äpplet då vi blir pissade på av Malmös B-lag med 0-5 😅 Tur det är försäsong för Freddan har lite att jobba på. Nu vill man ju dock se hur det här laget ser ut när vi har dom bästa på isen.
Låst ämne

FH - avdammad: Dom behöver träna avslut. Och då inte hur man prickar mål, utan hur man kommer till bra lägen. Som någon sa alibiskott på mål borde vara förbjudet! Jag hoppas det hålls en kurs i hur man gör för att komma till bra målchanser
Låst ämne

297: Fast Malmö har lika mycket B-lag som oss eller? Lundin,Didde,Lalleggia,Hartmann borta?

Sen kan jag tycka det är lite skillnad, vad hade Löven 14 skott efter hela matchen eller nått?

Nej försäsong är försäsong, är försäsong är försäsong..
Låst ämne

Rallarn: Nyttig läxa antar jag, för både oss och laget. SHL är ett stort kliv upp och det kommer handla om att slippa/klara kval för oss
Låst ämne

jå1: Pecka Lindmark spelade i Timrå 1981 i dåvarande div 1. Spelade VM samma år om jag inte minns fel. Behöver jag säga mer.?
Låst ämne

297: Jag tänker så här, även om vi slutar sist i serien så kanske vi får spela ner Brynäs till allsvenskan till våren. Bara det skulle göra att man går på moln hela nästa sommar! 👍
Låst ämne

Sputnik: stundtals var det riktigt bra, stundtals katastrof. Speciellt första fem, och sista fem ska vi inte prata om. Det är tur att det är försäsong, det finns lite att jobba på.
Låst ämne

Labban: å andra sidan har Freddan varit tydlig med att fokus nu i början ligger på att sätta försvarsspelet. Offensiven kommer nog.
Låst ämne

mikenomad: Lite surt att vi har 3 raka matcher mot Allsvenskt motstånd nu bara, inte optimalt för att veta hu vi ligger till kan jag tycka, även om vi avslutar mot Brynäs och Luleå sista 2 träningsmatcherna sen.
Låst ämne

Hoppas Molinder har lite bra input efter denna match. För slappa avslut, dåliga på att söka bättre ytor. Det går inte leka Wayne Gretzky i dagens hockey och tro man kan åka bakom mål och passa eller gå rakt på mål själv från dålig vinkel. Spelet avgörs i hur pass bra man är på att skapa ytor strax efter blå linje och att medspelare kommer med fart, dropp-pass och rotationer.
Låst ämne

9386: De är inte den som skrivit brevet som är med i filmen. Nä va faan, tror detta var bra med en förlust. Nu hoppas jag Freddan matchar lite bättre framöver. Känns som Boyce i 5-3 och Oliver J i 4-5 inte är som vi ska spela framöver hoppas jag
Låst ämne

Dä ä ba å bryt ihop å komm igen!
Dä ä ju bar träning!
Dä ä ju mot IK70 den 11/9 somm dä gäll å dä rinn dä lätt!
Tänk dä ä ju freda den 13 å då gå dä åt helvete jämt!
Skål tamjefan ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Låst ämne

Sputnik: löven har väl tappat i stort sett alla bärande spelare och torskar mot ett av SHLs bästa lag. Vi möter ju ändå ett lag som förväntas hålla till i dom nedre regionerna av SHL?

Drar inga växlar av Timrås prestation egentligen, som sagt det är en träningsmatch. Med alla dessa avslut på mål hade det varit kul med en vinst då jag tror att det svetsar samman laget bättre än torsk men det ska nog räta upp sig. Vi håller långa stunder jämna steg med både Brynäs och Malmö, det tycker jag är positivt. I början av tredje skapade vi till och med lite tryck i anfallszon i spel 5-5 och det såg jag inte en gång mot Brynäs och inte dom två första perioderna idag heller.
Låst ämne

Bragd-Birger: Jo förvisso. Men jag är inte så säker på att anfallsspelet "bara kommer". Det behövs träning. Blir lite nojjig när anfallet ser marginellt bättre rörelsemässigt än förra säsongen.
Låst ämne

Labban:
Molinder: ”när jag var med och åkte ur SHL senast då gjorde vi så här…”

Neeej jag tar tillbaka den direkt.
Låst ämne

297: försäsong är försäsong men jag tycker den här matchen påminner en hel del om sist vi var i SHL dvs vi spelar relativt jämnt med samtliga lag för att sedan klappa igenom på slutet.
Låst ämne

297: Har Molinder uttalat sig så någonstans?
Låst ämne

Labban: ja, nu menade jag ju inte att man bara ska vänta och hoppas. Man lär träna på det. Men hittills har man som sagt valt att fokusera på defensiven.
Låst ämne

Labban: Som sagt så är försäsong försong, vill minnas man kliade sig raning i skallen senaste försäsongen och undrade om Dahlén va på isen i bland.. Han syntes ganska väl sen när det bröjade gälla nått vågar jag sticka ut huvudet och säga, vilket jag vågar påstå Rattie och Hanzl kommer göra ju längre tiden går med. 🙂
Låst ämne

Rallarn: nej det var jag som fabulerade ett citat för att göra mig lustig. Han är säkert ett kanonbra tillskott i båset.
Låst ämne

297: Haha! Molle har många ess i rockärmen och vet hur man styr upp bra lägen. Han måste bara vara tydlig med att alibiskott och soloräder med skygglappar på huvudet inte är helt okej
Låst ämne

Reign in red: Även om jag inte såg matchen idag så vågar jag påstå det är rätt stor skilnad nu och då?
Då fanns det knappt nån röd tråd alls i grundspelet och den försäsongen hade man ångest redan innan säsongen ens startat på riktigt, vi blev ju i princip utspelade av de allsvenska lagen i SCA Cupen etc.
Låst ämne

Sputnik: tycker ärligt talat att det finns NOLL röd tråd just nu och ingen som helst antydan till kemi i laget men det kommer säkerligen förändras snabbt. Vi blir inte utspelade av varken Brynäs eller Malmö men vi gör avgörande misstag i defensiven i matcher som spelmässigt är ganska jämna, just den delen tycker jag påminner om vårt hela SHL-debacle senast. Men det lär bli bättring, vi har ju spelarmaterialet denna gång.
Låst ämne

297: Gör vi verkligen fler misstag defensivt än Malmö första halvan av matchen dock? Vi får ju också en hel del lägen. Första halva var okej, men sen faller vi ihop i tredje och släpper det helt.
Låst ämne

« · 2220182 · »