1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591321 inlägg · 6217 ämnen

Försäsong 2021

« · 2223549 · » Till forumet

Sv: Försäsong 2021
stoff: Det är bara svälja och se glad ut,
Låst ämne

Försäsong för domarna också verkar det som. Modo har en avvaktande utvisning på slashingen framför vårt mål och det blir gurgel där båda slår lika mycket och den kvittas?
Låst ämne

Bee: är väl Johansson som står ?
Låst ämne

Bee: Flög hjälmen hela vägen till båset?
Låst ämne

Synct: Såpass till och med. Jag hakade på i andraperioden.
Låst ämne

297: Det är väl rätt typiskt försäsong att det plötsligt ser bättre ut när man kan stå still och spela hockey i PP. Det är inte många som åker skridskor utan puck ikväll.
Låst ämne

9386: andra var hemsk! Men Modo gör det bra, checkar fast oss och vi kommer inte in på mål i deras zon. Visst var det nåt allsvenskt lag som spelade så där ifjol?
Låst ämne

9386: Det finns mycket man kan vara missnöjd med. Framför allt passningsspelet som är hafsigt och oengagerat. Men det kommer att bli bättre och bättre. Finns några positiva tecken. Förstauppställningens PP har potential att bli riktigt bra. Smarta spelare som rör sig bra och stundtals visar upp högt passningstempo. Oslipat än så länge, men jag tror att vi kommer att få en vass första PP-lina. Övriga plus: Johansson i målet har varit väldigt stabil och Hanzl är en riktig playmaker. Sen är jag redan förtjust i Alvarez. En riktig måltjuv som alltid finns i rätt position. Ja det var väl ungefär det jag sett hittills. Övriga hoppas jag har en rejäl förbättringspotential.
Låst ämne

Skotten enligt swehockey är 2-1 till timrå efter två perioder
Låst ämne

Vart är Laleggia idag förresten? Står inte att han vilar eller är skadad, med på TIKS line på sidan, men inte på swehockey.
Låst ämne

Tom Topp: ja, 2a-perren snaskade onekligen ballé.
Återstår att se om 3an blir lika kass eller om det fortsätter down-hill.

Samma sak varenda försäsong. Det är hockey, men ändå inte. Lite som att dricka lättöl en fredagskväll när man ska köra och försöka inbilla sig att "nu mår man".

Klappa in några puckar nu, så snabbspolar vi till premiären.
Låst ämne

FH - avdammad: men han fick öva många gånger innan han fick in puckuslingen Alvarez! 😄
Låst ämne

Alvarez var skyldig att sätta den till slut…
Låst ämne

bar mofftak: Det såg betydligt bättre ut mot Malmö efter två perioder, speciellt i mittzon. Pinsamt hur lojt Timrå spelar och hur många chanser man släpper till.
Låst ämne

Haha, vilket försvarsarbete..
Låst ämne

Heisenberg: MoDo:igts mål , eller nått
Låst ämne

Heisenberg: Björklövenklass. Svenska spel får kolla upp det här..
Låst ämne

Väldigt slarvigt både i uppspel och hemjobb. De säger de skulle träna pass, men behövs nog mer av den varan. Som det ser ut nu verkar de inte vet var de har varandra alls
Låst ämne

Heisenberg: ..det ser inte bra ut, rörigt, hafsigt..helt osynkat! Lodin har gamnacke redan..vart är spelglädjen? Men det blir väl bättre..😗
Låst ämne

Bragd-Birger: Det ser Inge bra ut de häringa? Känner att jag hamnat i ett post-Dahlénskt läge.
Undermedvetet så hoppas jag att han hoppar in i nästa byte hela tiden..

Stora problemet är passningsspelet enligt mig
Låst ämne

Hur många omgångar krävs innan spelsystemet sitter, och hur många poäng ligger vi efter då?
Låst ämne

Nisse på Mon or: svarar .... 4 på båda frågorna
Låst ämne

Nisse på Mon or: inte ett dugg orolig, spelet är perfekt... 9av10 spel via högersidan. Dom ha läst det nu....
Låst ämne

Ja, inte utan att man börjar bli lite fundersam...det ser inte bra ut alls tycker jag...
Låst ämne

Nisse på Mon or: jadu...det är väl nåt vi får leva med, men det ser fan inte bra ut nånstans
Låst ämne

9386: Tur att det inte är poäng det spelas om.
Låst ämne

9386: Håller tyvärr med dig :-)
Inget ser bra ut, och det med en vecka kvar
Hugaligen men vad vore en Timråsäsong utan ångest???
Låst ämne

9386: ser ut lite som vanligt när det går trögt, motståndarlaget ser ut att vara minst två man fler ...
Låst ämne

9386: Ja vad fan är det som händer, verkar inte som Timrå har mycket på fötterna.
Låst ämne

kulltorp: Tycker att våra försäsonger ofta ser ut så här... mer regel än undantag.
Låst ämne

Sv: Försäsong 2021 Låst ämne

Nisse på Mon or: även om det här laget, på pappret, ska vara bättre än laget som sket ur sig ur SHL senast så ser det fullständigt själlöst ut. Något tips måste man väl lägga efter att ha sett dom här försäsongsmatcherna och jag tror vi blir dyngsist. Om det nu inte finns 10 växlar till för det här laget att lägga i men bevisligen har vi extremt svårt att spela hockey till och med mot allsvenskt motstånd.
Låst ämne

297: Zajac *smackebonk*
Låst ämne

NOLLAN 🔥🔥🔥
Låst ämne

EN kille har visat SHL-klass (bitvis) Hanzl.
Och nu 2-1 iofs 🙂
Låst ämne

297: ja, Olle, tyvärr måste jag hålla med....
Låst ämne

Äntligen fick man höra: Hasa... Hasa... Hasa ...
Var ett tag sen.
Låst ämne

Jämtlandsfil: Tänk att vi fick höra "Hasa" i år också
Låst ämne

Kanske med flit man lagt 3 matcher mot HAmotstånd. Det räcket med 0-5 mot Malmö?
Låst ämne

Jämtlandsfil: Man hoppas ju några av de andra ska ta ett steg upp till SHL-nivå, men det har inte sett lovande ut hittills. Lööke tycker jag har visat fina tendenser. Lodin tycker jag inte alls kommit upp i nivå även om han haft några halvchanser. Backsidan har säkert potential, men ser ganska tafatt och slarvigt ut.
Låst ämne

Labban: 3-1
Låst ämne

erathoo: behållningen än så länge är väl att det har sett mer disciplinerat ut i matcher där vi inte förväntas att föra matchen/spelet och det är väl mest såna matcher vi kommer spela denna säsong.
Låst ämne

innekillenskomp: Lodin, 3-1. Jag var aldrig orolig.
Låst ämne

Rip Kirby: Stuga, utklassningsseger
Låst ämne

Rip Kirby: Utklassning!! Jag var aldrig orolig heller
Låst ämne

Alltså, det som bekymrar mig i den här matchen är försvarsspelet. Såå svajigt och osynkat!
Tänk FBK:s förstalina mot detta 😬
Kul med seger ändå, och bra för Lodin 🙂
Låst ämne

LODDAS 🔥🔥🔥
Låst ämne

Kross! :-P
Låst ämne

Labban: Att backsidan ser tafatt ut nu på försäsongen har jag nästan förväntat mig. Mestadels rutinerade rävar som mest väntar på att serien skall dra igång på allvar.
Låst ämne

mikenomad: Vilken förnedring. Vi skåpar ut MODO totalt!
Låst ämne

« · 2223549 · »