Sputnik1: Fan, Skandal att inte Hartmann spelar idag!!!1!!!one!
Lite mysigt ändå med Vasa, det väcker nostalgiska minnen från Vasabåtarna, till exempel den för sin tid magnifika Vasa King, som nu ligger på Östersjöns botten.
mikenomad: Känns ju lite onödigt att boka in ett dubbelmöte med Vasa om man tänkt spela med helt olika lag i matcherna. Det må väl vara att man vilar spelare som man är säkra på, å andra sidan kan man nog konstatera att dom flesta i laget behöver fler träningsmatcher i kroppen med tanke på hur spelet såg ut igår.
Simmalugnt: Ja precis. Jokinen har ju redan varit tydlig inför dessa matcher att han kommer vila spelare han redan känner sig säker på vart han har dom. Och sen låta andra få visa framfötterna lite mer.
Haha. Förstår dock som Timråit att det är lätt att måla upp de värsta scenarion som finns. Det ligger i vårat DNA. Det skall inte gå för lätt..
Sen kan det säkert vara nån liten känning eller nått på Lander. men lika bra då att stå över en för honom, betydelselös försäsongsmatch!
Klart som fan att vi vilar folk i andra matchen på 24 timmar. Chilla Gunilla!
Nu såg man iofs inga sådana tendenser, men som gammal i gården minns man försäsongsmatcher i SCA-cupen med skogshuggarlag som Tappara och IFK Helsingfors.
sikth: vill inte ha Telenor:) vill bara ha denna match. Va på plats igår men ska se hemma idag, men hittar bara sportbladet det kostar 129kr . Inte 29kr
10473: Är väl knappast för att "testa nåt" som inte Lander t.ex är med. Bara att hoppas att det är småkänningar och inget värre hos de som vilar. Annars känns det inte som vi har ett lagbygge som har råd med Ollis spelfilosofi
Gorkyman: Jag hittade ett erbjudande för 29kr i en månad. klickade in på en artikel som var pluslåst och då fanns det där som alternativ. 29kr för 2 matcher är helt klart värt.
Tom Topp: Ikväll kan man ju verkligen inte dra några växlar av hur spelet ser ut. Sån här tunn och svag uppställning är det många år sedan man fick se på en försäsong.
mikenomad: Ja visst kan man ha ett visst DNA och lyckas bra men i SHL bör man nog även ha en plan B och C, när motståndarna hittat nycklarna till att låsa ner plan A. Sedan kan det säkert finnas vissa spelsätt som om de exekveras rätt så spelar det mindre roll vad motståndet gör. Ett exempel är väl SAIK när de lyckas, motsatsen är väl Växjö som spelar äckligt smart och likt nåt jävla AI anpassar sig hela tiden.
Patrick Polly: Nä han är ju inte det och jag försöker lugna mig själv genom att intala mig det du och ni andra invänder mot mina farhågor. Hans egna målsättningar i tränarkarriären, att han som spelare var taktiskt driven, att han uppenbarligen är någon man lyssnar på oavsett vilket namn man har på ryggen och att han presterat på toppnivå som tränare i Finland. Men nog känns det en smula otryggt och det man sett hittills skänker inte mycket ro
mikenomad: Jag hoppas att du har fel men jag förstår var dina argument kommer ifrån. Om vi tappar mittzon på det sätt som vi gjorde mot BIF kommer det bli en lång säsong. Men Olli är ingen dumskalle, han lär anpassa sitt spel till vad som fungerar.
mikenomad: ja då fattar ja. håller med en del. det jag ändå känner som positivt eller spännande kanske är att olli var ett taktiskt och fysiskt monster som spelare i världens bästa liga o verkar kunna omsatt de i lagledning då han bevisligen lyckats väldig väl med små medel i finland. inget som bevisar att de kommer lyckas här men nåt har han helt klart och truppen är stabil nog för att kunna ha lite förväntningar på sig. med det sammantaget måste ja nog säga att jag blir förvånad om han får total pyspunka.
mikenomad: Jag köper dina farhågor men och bidra med ett perspektiv till det hela. Olli är ju precis som många spelare, hungrig på att få vara där de bästa är dvs NHL.
Jag tror inte Olli hade tagit risken att gå från en succé i finska ligan och hoppa på ett projekt i SHL utan att ha gjort en grundläggande analys och nån form av "riskanalys" vad det kan innebära för hans karriär om det spricker. Han har nog tittat och analyserat tillräckligt av SHL för att ha en grundförståelse för om hans filosofi kan fungera eller inte.
Har han inte gjort det, ja då är det tuffare och tveksamt om han kommer nå sin tränardröm, NHL.
SKRIDSKOSKENAN: Alltså inte enbart de här matcherna kanske jag skulle ha förtydligat. Naturligtvis färgar även de mina farhågor. Men i grunden är det känslan av att filosofin nu är att så länge det är 100% full fart framåt och att ingen JÄVEL sätter ner knäet så löser sig allt. Mycket prat om DNA och vilken identitet vi vill forma. Jag saknar väl helt enkelt intryck som tryggar mig i att laget även under Olli kommer besitta den smartness vi vet krävs i en liga som SHL
Eugen Sandberg: Jag köpte + igår, och tyckte nog inte streamen var så dålig, förutom att en del av 3:e perioden, och några smålagg uppstod. Då var kommentatorn sämre. Summa sumarum, så tycker jag det är värt 129:-
Som många av er andra härinne är jag förjävla svältfödd på hockey. Jag bor 100 mil från arenan så att se matchen live är dessvärre inte aktuellt. Jag kör tv4play för att se allt jag kan, men nu har det gått så långt att jag överväger att sponsra kvällsblaskan bara för att få vila ögonen på lite försäsong. Många härinne klagade på sändningen senast och därifrån kommer min fråga; Är det värt att sponsra de jävlarna på aftonblaskan med 129kr för att ta del av streamen ikväll?