Woody: Såg ni va nubbs blev förlägen när EP kom på tal i intervjun!! De är bara att hoppas de går vägen för han har antagligen redan kollat med honom!!
Andersson: Jag tycker det ser lysande ut det här, även om det är en träningsmatch. Lite skadade backar tillbaka i laget, en EP och sparkapital i form av Lundin och Walli (höll jag på att skriva när han gör mål).
Kom ihåg att det bara är en träningsmatch. Även om det är ett genrep så står inga poäng på spel. Kan Timrå åka upp och vinna på samma sätt i premiären så blir jag imponerad.
Vi får komma ihåg att lagen kommer att se något annorlunda ut också. Timrå saknar två backar medan två av Björklövens transatlanter precis anslutit till laget.
Sputnik: Exakt. Sen får man hoppas, och som det ser ut just nu är inte Crandall i närheten av den målvakt som hade ifjol. Även om Löven var bra ifjol berodde det till väääääldigt stor del av Cannata. Han fick nog Löven att se mycket bättre ut än dom egentligen var defensivt.
Förhoppningsvis har inte Kentä prickat lika bra i år.
Tikkare: Ja håller med vi är bättre. Men man kan bli ganska blind när det lag man håller på sätter sina chanser och siffrorna rusar iväg. Lätt att man dras med.
nectis: Håller med. Tycker dock vi har ett grundspel om man jämför mot Björklöven. Trodde verkligen inte jag skulle säga det med tanke på att det är Kentä som byggt laget och brukar sätta ett tydligt grundspel före något annat. Nu är Wallson ju en ganska meriterad tränare och lär väl kanske vilja sätta sin prägel mer.
Måste ändå säga att Johansson ger mig sköna vibbar i mål. Riktigt stabil 👍
J F K: Såhär är det alltid. Hade denna match stått 2-0 till löven för att inte vi satt våra chanser hade folk skrikit att spelet är KATASTROFALT!!!!! Nu har vi satt chanserna och då är vi världens bästa lag och gör en otroligt bra match rakt igenom.
Sen gör vi det bra absolut, men nog är 6-2 missvisande.
GurraG: men om du medger att ingen fäster dig vid dina åsikter så är det ändå imponerande att du engagerar dig.
Sedan vet jag inte om du verkligen är den största idioten, även om du är en aspirant.
Och tack Sputnik. Poängen är att jag faktiskt håller på er. Jag menar att Löven har mycket puck, men man har ingen organisation som er och heller ingen vidare målvakt. Hur man kan tolka det som en diss av er fattar jag inte.
Andersson: Nä det är det man inte gör, därför kommer vi se starka ut i början när vi har orken att forechecka, ju längre matchen går ju lättare spelar dem sig ur egen zon, förmodligen.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·