willysson: Fagemo har alltid varit en bra spelare. Han var bra redan när han spelade här nere för några år sen. Sundin är lite som Mikael Svensk som ni tydligen också var intresserade av. Killar som kommer bli riktigt bra, men som ännu inte är redo att matchas ordinarie i ett topplag.
heart: Fredrik Sundin tror jag mycket på. Han är bra mycket längre kommen i utvecklingen än tex Mikael Svensk.
Han är i samma fas som Niklas Nordgren var då han kom hit. För bra för Allsvenskan men har inte riktigt fått chansen i ES. Tror det kan bli succé bara vi ger han lite tid.
willysson: Jo kankse det. Men tycker det är konstigt att Timrå efter en sån säsong de gjort nöjer sig med såna värvningar? Hagos är också en chansning..varför inte försöka hugga lite etablerade gubbar också? Såna måste man ha annars är det kval nästa år alltså...
liepins: Vi har tyvärr inte samma förutsättningar som Frölunda och Färjestad för att kunna hävda oss. Vi får köra med att fortsätta hitta karaktärer och lagspelare. De som blir över när de rikaste klubbarna tagit alla stjärnor.
liepins: Jag tycker att det finns både etablerade gubbar och lirare som håller hög elitserieklass i laget redan. Valeri Krykov en spelare som håller hög elitserieklass, dessutom har han väl inte missat en seriematch på 11år? Pär Styf, Marcus Matthiasson, Kalle Koskinen, Robert Carlsson m.m. Är inte dom etablerade och erkänt duktiga spelare? Sen så ligger ju Timrå lönebudget långt under andra elitserieklubbar. Och det är väl en förklaring till varför oprövade spelare värvas. Men etablerade och duktiga spelare tycker jag inte saknas till nästa säsong.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·