heart: Jag har hört att Timrå kommer att satsa på fyra tränare i ett kollektiv i båset nästa år. Weiderståhl, Bendelin, Timo Lahtinen och Tommy Sandlin.
heart: peo är väl president (sportchef) i Skellefteå nu. Men jag har ingen som helst aning. Per Bäckman kanske kommer att nämnas Men jag skulle inte vilja ha honom i TIK. Jag gillar Kent-Anders vill gärna ha kvar dom.
Bergius: Kul formulering "ett tänkbart namn för Modo"... Så pass! Han kanske platsar med andra ord? Modo vore dumma i huvudet om de inte ringde men jag kan svårligen se att han flyttar hem just nu.
detta kunde man läsa i Härnösandstidningen Tidningen Ångermanland idag.
Elithockeyn rullar på som bäst, vi är ännu inte inne ens i slutspel. Ändå börjar ryktena gå - vi är redan nu inne i "Silly Season", där spelare placeras lite varstans. Sant eller inte - det återstår att se efter säsongen. Håll tillgodo!
Backen Lars Jansson och forwarden Mikael Wahlberg som kom till Kassel Huskies i den tyska ligan från Modo, sägs båda vara på glid därifrån. Allt enligt flera tyska websajter. Frågan är bara vart de två hamnar, vad säger Modo, respektive Brynäs?
x x x Snacket går också kring Modo-backen Mika Lehtinen, han placeras åter i TPS Åbo, hans moderklubb. Den slovakiske forwarden Miroslav Hlinka, blir tydligen kanske heller inte blir kvar i nolaskogs.
x x x Vart hamnar Timrås succétränare Kenta Johansson nästa säsong? Han blir kvar säger en del, men från Kringelstan´´ snackas det mycket om SSK. Kenta själv säger ingenting klokt nog, han har fullt upp med sitt nuvarande jobb i TIK inför stundande slutspel.
x x x Leksands-forwarden Mikael Pettersson sägs åter vara på väg norrut. Hörde Modo...
x x x Färjestad sägs vara intresserat av Frölundas målvakt Henrik Lundqvist, liksom backen Magnus Johansson, men vilket klubb skulle inte vara det?
x x x Varje säsong går det rykten om att Per Svartvadet ska hem till Modo igen från Atlanta och NHL, så också i år, även Washingtons Andreas Salomonsson pratas det om. I så fall två riktiga kanonförstärkningar till Modo.
x x x Om inte Timrås Niklas Nordgren hamnar i Nordamerika är tydligen han också ett tänkbart namn för Modo... Eller vad säger Timrå?
120:- har jag hört att de ska kosta på ståplats för vuxen. Vet inte vad ungdom får betala kanske 50:- eller 60:-
Och Heart: Avgiften på förköp är inte så farlig, tror den är på 10-15kr. Men det är klart att det inte blir nån skola i slutspelet. Man måste ju prioritera. Men första matcherna är de väl sportlov? Bäst att komma ner i tid oavsett om man har biljett eller inte. 4-5 timmar innan hallen öppnar borde räcka. Hoppas på bra väder också då.
mike66: Ja....när man ser att man ligger så högt uppe som på 2:a plats på din ångestlista då är det lätt att falla tillbaka igen...i djup ångest.....jag lövar o svär me hanna på bibeln att ja ska tröst dej om vi loosar i möra mot indianerna..... Indianerna-blekansiktet 2-4......trusta me miiike... SKÅL TAMJEFAN snart går tåget norrut.... Leve SJ!!!!!!!!!
SMÅLAND: Kul att du är tillbaka så snabbt - ta det nu lugnt med brudarna här på HS. Är inte Madeleine lite väl ung för en gammelgubbe som dig? Jag tycker att hon ska ringa till mig istället - 070-123456789 tio.
Madeleine: Du är alltid välkommen.....ta med dig ett par läckra hotta kompisar så ska vi nog kunna ha rajtantajtan hela natten lång.. Ring först så jag vet när du/ni kommer....073-713 97 19!
Satt och kollade i navigatorn på comhemboxen ,och döm av min förvåning ska dom visa Elitseriehockey på kanal+ZAP, hoppas det för guds skull blir VFHC - The BIG red machine TIK !! ,när jag kollade stod det match inte fastställd.. nån som har insideinfo kanske???
Timrå kör för första gången på länge med fullt lag mot Frölunda imorgon.........det kommer att göra susen......VFHC-TIK 2-4.....trust me.. Imorgon har vi 88 pinnar och SEGERFESTEN blir i Bergeforsen!!!
Johan J: Det kan väl knappast kallas för obsent eller förargelseväckande beteende om det nu inte de bara överkropparna pryds av bara bröst. Borde vara OK, inte för att jag är expert på detta, men det borde det. Jag har i alla fall aldrig sett någon bli utkastad för att ha visat upp magen ;-)
matsby: Timrås största nackdel är kanske inte en bristande erfarenhet av slutspelsmatcher. Laget besitter en gedigen kunskap och många av spelarna har spelat i slutspel med andra klubbar. Vad som oroar mig mer är nivån och karraktären på matcherna och inte prestationskraven. Timrå saknar en riktigt god tekare. Visst, Mikael Lind är tillbaka men han kan inte ensam vinna alla tek. Timrå har spelat slutspelshockey i varje match i grundserien. Hur står de upp när övriga lag gör det?
Dream Team: Vad är du ute efter? Att gräva fram statistik för enskilda fall som bevisar vad? Att Frölunda kan åka ut i kvarten? Visst fan kan de det, jag är inte blåst även om du kanske tror det. Men tillsammans med statistik brukar man använda något som kallas för sannolikhetslära. Vad tror du själv? är det troligast att Södertälje vinner mot Timrå i bäst av 7 matcher? Eller Modo i bäst av 7 matcher mot Frölunda?
Letar du riktigt noga så kanske du hittar något år där lag nr 8 slagit ut lag nummer 2 samtidigt som lag nr 7 slagit ut lag nr 1. Det är inte sannolikt, men det kanske har hänt.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.