1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596228 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda HC-Timrå IK 2009-09-26

Sv: Frölunda HC-Timrå IK 2009-09-26
Skogs, vilken olycka. Kan inte hålla pucken kvar i anfallszon men hinner jobba hem för att sparka in den...

Morgan Johansson är inte på vår sida heller. Bra spel i övrigt, synd på några brända chanser.

De har redan skapat mer än hela matchen senast. Surt att bara ha kryss, tre upp hade speglat händelserna bättre,

Det känns som om vi är det lag i Elitserien som gör puck out oftast!

Men vad fan? Första gången jag sett en puckout-utvisning utan att pucken gått över plexit.

Det verkade nästan som att TIK försökte spela av perioden dom sista 3-4 minuterna

Jag tycker iaf det ser lovande ut. När laget spelat ihop sig och om dom får en dos självförtroende i sig så kan detta nog bli bra som sagt.

Bra period, nu syns inga premiärnerver längre. Riktigt bra backspel, Mattias Karlsson börjar visa vad han går för. De tre första kedjorna har bra tramp. Bra målvaktsspel, Lindbäck kan inte lastas för målet (Skogs...). Det är precis så här vi ska spela.

Dessutom är jag imponerad av Gabbe Karlssons boxplayspel, en mycket bra ersättare till Johan Andersson.

RocknRolf2: 1-1 målet är ren otur, tycker man är onödigt elak om man ger Skogs skulden och låter honom få en massa skit för det målet.

dr-nix: lovande som fan.. otroligt att detta är samma lag som i förrgår .. oavsett hur de slutar har man fått sett vad dom kan

Härlig perre! Med lite flyt hade det kunnat trilla in såväl en som två puckar till.
Lite typiskt att Skogs först släpper till 2-1:an, och sen sparkar in pucken när Lindbäck saved his arse. Skogs och Timrå är verkligen inte den bästa av kombinationer.

Annars är det som sagt frejdigt värre. Mittzonen kanske lite väl öppet från båda sidor. Å andra sidan är det ju underhållande att kolla på. Tror ändå att Timrå skulle tjäna mest på att spelet blev något mer kontrollerat/disciplinerat i mitten.

Frenchy är ett utropstecken i det bragd-birgerska pörtet.

ingen som hittat matchen streamad?

dr-nix: japp . de där kan hända vem som helst . annars har skogs öppnat säsongen mycket bättre än i fjol

DET HÄR ÄR TIMRÅ IK!
Nu har vi verkligen bjudit upp till dans! Orkar Trimå? Orkar Frölunda?
Det här är en fantastisk period. Lindbäck har varit fenomenal. Skogs hade maximal otur vid målet och har annars varit bra - precis som alla andra.
KOM IGEN GRABBAR!! Ni kan ju!!

dr-nix: Lite skit ska han i alla fall ha. Men minst för självmålet och mest för att han gick bort sig ordentligt innan kontringen. Fanns ingen anledning för honom att störta upp så långt längs sargen i det läget.

Annars en rolig och bra period. Länge sen man såg TIK spela med så här mycket fart på bortaplan. Viktigt att få nästa mål nu.

dr-nix: Det är inte otur någonstans att släppa till det där 2-1-läget. Hur många gånger har vi inte sett Skogs vimsa bort sig i anfallszon och skapa farliga chanser för motståndarlagen?

Skogs är en av de största värvningsbesvikelserna jag har varit med om. När Caslava kommer vill jag inte ha killen på tre backpar. Visst, han kan åka skridskor, men han är speldum som få

RocknRolf2: "Skogs är en av de största värvningsbesvikelserna jag har varit med om. När Caslava kommer vill jag inte ha killen på tre backpar. Visst, han kan åka skridskor, men han är speldum som få"

Man kanske ska skola om honom till att bli den nye Oscar Sundh? Låt han och Axelsson skapa en ny dogline, där han kan få frihet att fara runt och jaga motståndarbackar längs sargerna bäst han vill.

RocknRolf2: I premiären var det väl snarare Skogs som räddade en annars pinsam Mattias Karlsson många ggr och var väl en av få i matchen som hade en målchans offensivt. Jag tror Skogs kan överraska i år men han måste då visa det innan Caslava kommer även om det känns troligare att vi lyfter bort en defensiv back som t ex Sonntag då.

Raggaren Putte: Ja, om han nu inte genomgår en metamorfos och som genom ett mirakel faktiskt börjar leverera lite som back. Men annars: låna ut killen till Sundsvall, bänka eller skola om.

Faan. Nu måste vi hålla oss på banan! Vad är det frågan om? Är domaren partisk eller varför sitter vi alltid i båset?

nu får dom sluta å dra på sig utvisningar

Fan då, slut på det roliga nu?

Gladh: Helvete!

RocknRolf2:
Inte då. Bara ett mål ju

Rooster23: Utvisning igen.....

Men dom får nog sluta med alla utvisningar nu.

stefan jalonen: Svårt när Morgan Johansson står och letar utvisningar också.

Dock: Fransosen är bra. Imponerad av hans passningar!

Men snälla Ann, det kunde väl ha väntat till efter matchen.

Nu måste vi upp i spelet igen, annars kommer den där jäkla Dahlen att jiddra om nyspolad is igen efter matchen.

Raggaren Putte: Ännu en utvisning....!

Rooster23: Jag har aldrig varit med om en så ensidig utvisningsstatistik. Det är ju bara att hoppas att han jämnar ut.

Rooster23: Nu lär det komma en Frölunda-utvisning så vi inte får två minuter i följd att ha PP.

inte vårat fel att ni spelar fult

Axie, Axie, Axie...satan!

T T:
Vadå satan?

Dålig period av Timrå, samtidigt tycker jag verkligen Frölunda har marginalerna på deras sida vad gäller Utvisningar (det hjälper knappast).

Idag är jag nöjd med Timrås spel. Man gör precis allt man kan. Synd på alla missade frilägen, Axelsson nu sist i raden. Challe verkar sådär lagom nöjd med domarinsatsen

stefan jalonen: Tre frilägen, tryck dit den!

RocknRolf2: Håller med. Timrå står verkligen upp mot ett Frölunda som spelar bättre än jag sett dom göra på flera säsonger.
Bättre skärpa i avsluten, så kan detta gå vägen i tredje.
Dags för lite kompensationsutvisningar också.

T T:
Ahh...ser inte matchen själv. Synd att inte MPS, Corso eller Meunier fick de chanserna då.

Bragd-Birger: Håller med, men jag måste säga att Frö får väldigt billiga utv med sig, väldigt tufft för Timrå att spela konstruktivt när man hela tiden åker ut för en del mkt tvivelaktiga utvisningar.

Som sagt defensiven ser mkt bra ut, precis som målvaktspelet. Vill se mer av Corso o Anger men framförallt Timo.

RTS: När det gäller Timo så undrar jag om det inte är bäst för alla parter att det här är hans sista säsong i Timrå. Jag tror inte han kommer upp i samma standard utan finska parhästar i sin kedja. Dessutom har jag en känsla av att han har sett sina bästa år.

För hans lön kan vi få någon annan spännande spelare, min dröm vore Petr Sykora i Caslavas nuvarande klubb Pardubice. Han har imponerat stort på mig.

RTS: det är ju utvisningar men som du säger är det flera billiga utvisningar som TIK råkar ut för. Tycker domaren missat minst en Frölunda utvisning om man ska lägga ribban på den nivå som han lagt den för Timrå-spelarna.

Men självklart är det rättvist att Frölunda leder efter två perioder. Men TIK får inte dra på sig en massa utvisningar nästa period. Får Frölunda 3-1 så tror jag att det är game over.

dr-nix: Kom igen nu och peta in ett mål nu....

Ooooa vilket chans

Meunier bästa forward i Timrå!

Rooster23: Hade timrå satt hälften av sina frilägen så hade dom varit i klar ledning nu . Timeout VF

Rooster23: Bara vi inte går ned i tempo nu under utvisningen....

PP Timrå? såg han fel domaren? kom igen nu !!

12-0 i skott i 3e nu.. fan den måste sitta snart!!!

« · 1179471 · »