1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590667 inlägg · 6217 ämnen

Frölunda HC-Timrå IK 2009-09-26

« · 1179632 · » Till forumet

Sv: Frölunda HC-Timrå IK 2009-09-26
The great one:Det var maskerad då på Oscars!Moe hadde en dunkudde instoppad innanför tröjan!Man ser så konstigt nu förtiden i barerna,mera öl till folket!
Kommentera

Fanken vad Anger såg frustrerad ut i alla fall. Det är ju bra det visar ju att han vill något i alla fall. Man kanske borde vaska om lite i kedjorna så att han kommer till rätta mer, för mål ska han ju kunna göra och det hade vi verkligen behövt idag.
Kommentera

Moe gör det bra när han får spela, tycker han förtjänar mera istid. Gillar inte challes bänkningar där. Samtidigt får man ju hoppas att Moe har tagit åt sig av kritiken från Challe.

Moe hade en riktigt stor kagge när han han var på oscars för några veckor sedan... Det gäller att han inte slöar till och tränar dåligt och hänger på krogen. Det värsta som finns är personer som slänger bort sin talang.

Sjukt bra han var fransmannen
Kommentera

stefan jalonen: Okej då. Jag tänker precis i samma banor som dig. En skitmatch mot ett skitlag från vår sida ;D
Kommentera

MarcusElving:
Jag sa ju det. En skitmatch mot ett skitlag ;-)
Kommentera

stefan jalonen: Om första matchen var mot ett sånt skitlag, varför tog ni inte 3 enkla poäng på hemmaplan? ;)
Kommentera

Bra match av TIK, Munier gjorde det riktigt bra. Såg inte första perioden, men de två jag såg var ju Skogs bra.

Sen Axelssons missade mål kan man ju inte säga något om, han har aldrig varit målgörare.

Däremot så såg jag Granaths Bambimiss á la Lehtonen.

Det positiva var att vi inte blev så överkörda som jag trodde vi skulle bli.
Kommentera

Dallas: Det var Moe jag menade.
Kommentera

Näe, det har nog inte med ljumskarna att göra. Han har prioriterat att vara kung på krogen i stället på försäsongen. Dåligt tränad och dålig inställning till sporten. Varför har Challe läxat upp han och Samuelsson ? Bröderna barhäng !
Kommentera

RocknRolf2:
Jag tror precis som dig att Meunier kommer att bli nyttig. Oavsett vad så spelar man inte 10! VM utan att vara en riktigt bra spelare.
Sen så tror jag också att det finns kapacitet i laget. Första matchen var en skitmatch mot ett skitlag. I dag blev det en knapp förlust mot det lag som alla förväntar sig guld av. Det går inte att jämföra.
Kommentera

Harryhaffa: Jo... allt kan hända med det här laget. Anledingen till att jag rågnällde efter första matchen var att laget förtjänade det. Jag var också sjukt pepp inför den matchen efter månaders väntan, så det speglar också inläggen efter matchen. Nu har vi iaf fått en del kvitton som vi inte fick då.

Meunier återigen, fan, han spelade ju som om han vore lagledande förstecenter. Killen har tidigare gjort bra ifrån sig i bra lag i Schweiz, för ett par år sen var han i topp i poängligan i slutspelet där, jag förstår inte riktigt varför så många trodde att han skulle vara en Jinman, en Swikel etc. Han har ett brett register och han är inte alls tempofattig. Mycket nöjd med den signingen.
Kommentera

Harryhaffa: Tja, vi har gjort två mål på två matcher, thats why!
Kommentera

Ambroo:

Mmmm men med lite flyt hade det kunna blitt 1 pinne, kanske mer!
Kommentera

RocknRolf2: Ja lika bra och lägga ner hela skiten, sparka hela högen.....53 omg kvar och inget kan hända....personligen tycker jag att resultatet speglar inte matchen, en poäng hade vart mer rättvist, för vi skapade, vi hade ett spel, men de fick något mål till,,,,,sååååå vhat...
Kommentera

Abron: Helt klart! Axie missar tre frilägen idag och så länge man gör det så vinner man inga bortamatcher och allra helst inte när man gör egna misstag.
Kommentera

Bigthelin: Hmm... Min har laddat i ett par minuter nu och inget händer. Ser reklamen utan problem, men inget mer. Vet inte om det är Vista som ställer till det eller om det är mjukvaran i datorn. Blir ett problem att luska vidare i. Precis som Challe får göra i Timrås målskytte :)
Kommentera

Kerstin_k: inga problem att kolla för mig. däremot laddar den typ 10 sekunder innan det går igång.
Kommentera

Kerstin_k:

Nej Kerstin, har man chanser skall de sitta i nät och det kan ingen Sonnenberg bara fix genom att knäppa på sina magiska fingrar. Det gäller att se nätet som Lobb förklarade, dessutom inte tänka, bara dra dit den...

Belive me, i have been there.....
Kommentera

Ambroo: Sonnenberg saknas. Hans attityd kommer absolut att stärka Timrå. Blir lite mer jävlar anamma hela vägen liksom.

Caslava vet man ju inte så mycket om. Han har fina vitsord och meriter, men det innebär ju inte per automatik att han kommer att passa oss. Förhoppningen är ju det, men fram tills att han har spelat för oss är det ju omöjligt att säga hur bra han är och vad han kommer att bidra med.

Är det bara jag som har problem att titta på highlights på hockeyligan?
Kommentera

Ett antal misstag sänkte oss från att ta tre points, ett från Lindbäck samt ett var från Dalahästarna och mister Axelsson,s fri lägen måste sluta bättre.

Märklig match som lovar massor inför framtiden, jag tror på det jag såg, och Timrå har chans att bli topp fyra om man sätter sina chanser....

Tycker lite synd om grabbarna, fan en pinne var de värda....
Kommentera

T T: Ja för vi är lite vek i allt just nu känns det som. Vi räcker liksom till men ändå inte.
Kommentera

Kerstin_k: Håller med, det här var ett klassiskt fall framåt. Men jag sneglar ändå på almanackan och vill ha in Tjasy och Sonnie så fort som möjligt. Är det något datum sagt?
Kommentera

Efter matchen i torsdags var jag orolig att det var så vi skulle spela. Idag bänkade jag mig framför TV:n med förhoppning om att Timrå skulle visa vilken kapacitet man hade. Jag fick nog alla svar jag behövde. Jag har aldrig varit så tillfreds med en förlust som jag var ikväll. Det är alltid surt att förlora, men idag gjorde vi det på ett bra sätt.

Jag tycker att Timrå förde matchen i första och andra. Många spelare tog ett snäpp upp mot insatsen i torsdags. Många har dock mer att ge. Idag tyckte jag att Måns, Lander och Gabbe var riktigt bra. Framför allt Måns, klart bäst på planen.

Lindbäck var väl okej. Borde ha tagit deras andra, i övrigt var han bra. Förväntar mig fortfarande mer av Corso. Axelsson kommer förmodligen ligga sömnlös inatt efter sina missar.

Efter kvällens match känner jag ändå att det här kommer att bli bra. Idag förlorade vi på olyckliga omständigheter och en viss ineffektivitet. När Corso vuxit in i kostymen ordentligt kommer förstakedjan bli oerhört farlig. Sedan kan man ju hoppas att Pärsinen hittar tillbaka till sin form. Han var riktigt blek idag.

Poäng borta mot FBK? Ja, med det här spelet i tre perioder så är det snarare möjligt än omöjligt.

Jag tycker att det finns en tyngre, kaxigare attityd i årets Timrå. Nu väntar vi bara på att Corso ska börja leverera på allvar, då är lyckan total och poängen kommer att trilla in. Det är jag övertygad om.
Kommentera

Pärra skulle väl passa (obs ordvits) bra i Anger's kedja? Speltid på knappa 4 minuter är nog inte vad timrås mest kreativa forward hade tänkt sig ?
Kommentera

Ambroo: Av det jag sett av Starkov så har han kvaliter så länge spelet inte blir för tufft, att leka mot ett skadefyllt Domsjö eller mot bobbarna är en sak,

Nej för att det skall förlängas så måste han visa mkt mer.

Kommentera

T T:Det var 59 för många
Kommentera

RocknRolf2: Starkov har kvaliteter helt klart men han är lite väl vek emellanåt. Jeppe däremot, njae... Nej!
Kommentera

RTS: Inte Starkov, han tycker jag är helt ok. Jeppe däremot, fast han är ju enligt uppgift nästan gratis ändå. Men visst, hellre en spelare av skaplig allsvenskt snitt där istället.
Kommentera

Jeppe fick 59 sekunder, Pärra 3:42. Vi kanske ska skramla till en forward vi också...
Kommentera

RocknRolf2: Man kanske skulle fundera från Timrå håll att bryta med Starkov o Jeppe...  och knyta upp en riktig spelare istället
Kommentera

FM: Skönt att Charles ställer över Moe till förmån för Granath, helt omotiverat dessutom då Karlsson helt klart är den svagare i det backparet. Han slog verkligen ner som en bomb höhö

En annan sak: Visst, det finns en del missanpassade som fastnar på bild i Timrå-klacken men är det ett återkommande cp-konvent som pågår i Göteborg, eller?
Kommentera

Fick dom besked jag ville ha i kvällens match. Det var detta man hade förhoppning om innan match. Vi spelar riktigt bra långa stunder. Tycker vi visar klass framförallt i 3:e perioden. Starkt att komma tillbaka efter frölundas andra period. Samtidigt så blir aldrig försvarsspelet "stirrigt". Det känns stabilt. I torsdags mot Brynäs så måste det enbart ha varit premiärnerver.

Fransmannen "måns" var riktigt bra, han imponerade verkligen. Det känns som vi borde ha en bra chans i Karlstad på måndag.
Kommentera

RocknRolf2: Mattias Karlsson var bra, Bästa matchen hittills av Mattias.
Kommentera

RocknRolf2: roligt att höra =)
Kommentera

Bra insats av Timrå. Man gav järnet i tredje och var förtjänta av en kvittering. Anger och Axelsson var de största målsumparna. Med sånt här spel så blir det dock utdelning framöver. Caslava och Sonnenberg blir fina förstärkingar också.

Bäst bland backarna: Mattias Karlsson, stark och rejäl i spelet.

Bäst bland anfallarna. Laurent Meunier. Vilken blick! Vinner närkamper, slår fina pass, är grinig och engagerad, den här killen kommer absolut inte att bli någon flopp, snarare tvärtom.

Just det, Gabbes defensiva spel var fantastiskt bra. Han är klar tvåa bakom fransosen.
Kommentera

RTS: För att inte tala om Pärrsinen, han kan inte vara återställd. Apropå seg.
Kommentera

Riktigt jäkla bra match av Timrå, med en konsekvent dommare hade det blivit poäng, det är jag säker på.

Timrå var en klass bättre i tredje än vad frö var i andra, detta bådar gott.

Måns och Gabbe var grymm, även Lander , Axel, Sonntag o Erixon var riktigt bra.

Moe ser förvånadsvärt seg ut, kanske har med ljumskarna att göra.

Kommentera

Trist med förlust givetvis, men glädjande hur man gjorde det. Ineffektivt och lite stressat i avsluten. Samt att fel spelare fick lägena lite för många gånger.
Meunier mitt stora utropstecken. Gillar honom som faen redan.

Jaja. Inget att deppa över. Detta var ett riktigt starkt Frölunda. Förhoppningsvis är FBK lite svajigare.
Kommentera

Ja det här känndes ju lite.... surt.... 1 självmål och dålig utdelning i 3e.
Kommentera

RocknRolf2: Med tanke på att den första uppställningen bodde i zon och de "bästa" inte kunde ta sig in i densamma så kanske det var rätt...
Kommentera

RocknRolf2: Vi ska rulla på femmorna på bästa Kenta Johansson manér - det står i stadgarna.
Kommentera

Jag tycker inte heller Challe coachar särskilt bra. Varför får förstafem bara spela sista 20 sek när vi äntligen får chans i PP?
Kommentera

Där var Granath inblandad i en matchavgörande situation på ett negativt sätt. Det där var INTE elitseriemässigt. Tråkigt, tråkigt.
Kommentera

vad hockey kan vara rättvist ibland.........
Kommentera

Raggaren Putte: effektivitet var de ja .... Gonatt
Kommentera

Men fan vad onödigt.
Kommentera

Mycket konstig matchning av laget i vårat powerplay där. Är det inte meningen att man ska ha de vassaste spelarna inne då?!
Kommentera

Sitter och tittar på eran match och kan konstatera att Honken har en sån där match där han verkligen spikar igen totalt. Men fortsätter det såhär borde ni väl ändå få utdelning.
Kommentera

stefan jalonen: lite effektivitet tack ....
Kommentera

Ska vi vara såhär ineffektiva i år....också?
Kommentera

« · 1179632 · »