1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590397 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda HC-Timrå IK 2009-09-26

« · 1179051 Till forumet

Frölunda HC-Timrå IK 2009-09-26
Är det någon som på fullt allvar, med tanke på vad vi såg i går kväll, tror att Timrå IK skall plocka poäng i Götet i morgon?
Kommentera

Sv: Frölunda HC-Timrå IK 2009-09-26
John K: Knappast, men större under har skett. Vi får räkna med att det var första seriematchen också igår, ganska svårt att bara knalla ut och prestera direkt på hemmaplan, det kommer ska du se.
Kommentera

John K:

Absolut, finns goda grunder till att det kan bli både en å flera points nere på baksidan av Svedala.
Kommentera

John K: Det är jävligt konstigt, här öppnar du en ny tråd gällande matchen i morgon, men vad händer,är det nån som hänger på den tråden, nej en jävla massa trams ang. matchen igår, snack om en massa yoghurt ocg dylikt, är det här nån typ av sida för ett dagis eller?
Väx upp nån gång.
Kommentera

tik02: Helt rätt, slårom på käften.
Kommentera

Johnny Hazard: Hej Johnny! Du är saknad. Har du dammat av ISmaskinen än????+?
Kommentera

Tjena Sjöbba och kul att se dig. Livet frodas och jag blir gråare och gråare och Zambonin blir dammigare och dammigare.

Timrå kör kanadensisk numera, Olympia.

www.winnmarketing.com/Olympia
Kommentera

Johnny Hazard: Bumblebees, nä Brunäs såg icke ut som humlor, dom såg kanske ut som getinger...

Olympia Electric, tacka vet jag Zamboni Gasol. Tänk om Zamboni kunde göra en styling likt detta som FIAT gjort för Ferrarri:

www.aftonbladet.se/bil/article5849452.ab

Rätt fräckt med en FIAT 500 med 180 kusar i...

Förresten, rätt fabulös händelse hos Bilprovningen detta:
www.aftonbladet.se/nyheter/article5853051.ab

Jag ber om ursäkt och jag som brukar klanka på andra, jag är utanför ämnet och jag har därmed krackat trådens ämne, men det är faan inte mitt fel heller, det får ni skylla på Johnny Hazard för, jag kunde inte låta bli lixom.....;-)
Kommentera

Friman SR: Har inget med ditt inlägg att göra, men kompis: Kom och plocka då ;-)
Kommentera

John K: Inte jag. Men som alltid så hoppas jag!
Kommentera

Friman SR: Bilprovningen drog av min handbromsvajer i våras och tack vare det så fick jag ombesiktning. Alltså: Handbromsen var OK när han testade den men när han parkerade bilen utanför bilprovningen där man sedan får hämta den så drog han av vajern.

"Jag råkade dra av vajern till handbromsen eller något nu när jag parkerade så du får en tvåa på den..."

Jag kände mig som Michael Douglas i "Falling Down".
Kommentera

Rooster23: Du ä defenitivt inte ensam om att hoppas. Det sägs att hoppet är det sista som överger oss. Let's go for it!
Kommentera

John K: Även jag såväl hoppas som tror. Fuck premiären! Tyckte inte att det var någon som utmärkte sig åt positivt håll. Möjligen de jag befarade skulle utmärka sig extra negativt (ex Frenchy, Söndag).

Nu är det götlaborg och chans att sparka arsel. Det har gjorts förut. Dessutom kan en sån här uppgift vara precis det vårt, än så länge, förvirrade lag behöver. Nu ska man samla ihop sig, hålla tätt och stå emot. Betydligt enklare än att gå ut och försöka lira totalhockey inför kräsna hemmasupportrar.

Jag är positiv. Sparka stjärt!
Kommentera

Bragd-Birger: En annan bor ju härnere,och ska gå på lokalpub
iförd replika,blir nog ganska ensam om detta men man har ju gjort
det förut.sista 3säsongerna har ju timrå varit bättre än frölunda,men iår
blir det nog annat ljud i trumpeten,bara att hoppas att man är jävligt
revanshsugna efter 2 tappade pinnar i torsdags.
är dock helt inställd på torsk.
Kommentera

fighter: Bär din replica med stolthet! Timrå kommer att stå upp!
Kommentera

Bragd-Birger: Man ska åka skridskor ochså,inte stå still.men skämt åsido
jag förstår vad du menar,man borde vara taggade ikväll,frölunda borta ikväll
fbk borta på måndag lättare schema finns ju,men vafaan bara att
ta tjuren vid horna på en gång.
ja jag bär tröjan med stolthet har till och med kallingar på med
timråtryck.
Kommentera

Usch då, nu är man nervig. Har vart nere i götet två gånger och sett Timrå. Båda gångerna har slutat med seger, en upprepning skulle vara skönt.
Kommentera

fighter: Är rädd för att man inte kommer att kunna urskilja trycket på mina kallingar efter matchen. Hm. Det där kändes som mer info än någon ville ha.

Skitsamma, häng dom högt!
Lehtonen borta, förresten. Tja...det har ju varit lite fuktigare väder på sistone. Imponerande, icke desto mindre. Snubben har en frånvaro i stil med en ensamstående trillingmorsa som precis börjat skola in på dagis.
Kommentera

nepp ingen lehtonen han har hjärnskakning
Kommentera

lu93rowa: Det kan ju också vara så att han har en förkylning...
Kommentera

Rooster23: Han är väl bakis.

För övrigt strejkar swehockey på den här linan så jag ser för en gångs skull fram mot att få läsa en massa Jaaaaaa!!!!! på hockesnack för att veta vad som händer.

Kommentera

El Maco: då säger jag, JAAAAAAAA!"!!!!!
Kommentera

Rooster23: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! MPS! I like!
Kommentera

Rooster23: Pääjärvi skönt
Kommentera

Bigthelin: Tydligen snyggt mål också:D
Kommentera

Hoppsan, sätt dem högt!
Kommentera

El Maco: Webradion då.
Kommentera

El Maco: Prova www.hockeyligan.se om det fungerar bättre för dig där.
Kommentera

El Maco: Ring ST och fråga vad det står.
Kommentera

T T: Det har jag inte gjort sen de förlorade mot Boden borta hösten -87, det betyder otur.
Kommentera

Johan J: funkar utmärkt, tackar! Hoppas det blir jaaaläge fler gånger.
Kommentera

El Maco: självmål av skogs....:(
Kommentera

El Maco: Logga genast ut! För nu kvitterade VF.
Kommentera

Skogs går bort sig och gör sedan självmål. Han är precis lika jävla usel som vanligt
Kommentera

El Maco: Vi får bryta ihop och komma igen. 1-1
Kommentera

Skogs, vilken olycka. Kan inte hålla pucken kvar i anfallszon men hinner jobba hem för att sparka in den...
Kommentera

Morgan Johansson är inte på vår sida heller. Bra spel i övrigt, synd på några brända chanser.
Kommentera

De har redan skapat mer än hela matchen senast. Surt att bara ha kryss, tre upp hade speglat händelserna bättre,
Kommentera

Det känns som om vi är det lag i Elitserien som gör puck out oftast!
Kommentera

Men vad fan? Första gången jag sett en puckout-utvisning utan att pucken gått över plexit.
Kommentera

Det verkade nästan som att TIK försökte spela av perioden dom sista 3-4 minuterna

Jag tycker iaf det ser lovande ut. När laget spelat ihop sig och om dom får en dos självförtroende i sig så kan detta nog bli bra som sagt.

Kommentera

Bra period, nu syns inga premiärnerver längre. Riktigt bra backspel, Mattias Karlsson börjar visa vad han går för. De tre första kedjorna har bra tramp. Bra målvaktsspel, Lindbäck kan inte lastas för målet (Skogs...). Det är precis så här vi ska spela.
Kommentera

Dessutom är jag imponerad av Gabbe Karlssons boxplayspel, en mycket bra ersättare till Johan Andersson.
Kommentera

RocknRolf2: 1-1 målet är ren otur, tycker man är onödigt elak om man ger Skogs skulden och låter honom få en massa skit för det målet.
Kommentera

dr-nix: lovande som fan.. otroligt att detta är samma lag som i förrgår .. oavsett hur de slutar har man fått sett vad dom kan
Kommentera

Härlig perre! Med lite flyt hade det kunnat trilla in såväl en som två puckar till.
Lite typiskt att Skogs först släpper till 2-1:an, och sen sparkar in pucken när Lindbäck saved his arse. Skogs och Timrå är verkligen inte den bästa av kombinationer.

Annars är det som sagt frejdigt värre. Mittzonen kanske lite väl öppet från båda sidor. Å andra sidan är det ju underhållande att kolla på. Tror ändå att Timrå skulle tjäna mest på att spelet blev något mer kontrollerat/disciplinerat i mitten.

Frenchy är ett utropstecken i det bragd-birgerska pörtet.
Kommentera

ingen som hittat matchen streamad?
Kommentera

dr-nix: japp . de där kan hända vem som helst . annars har skogs öppnat säsongen mycket bättre än i fjol
Kommentera

DET HÄR ÄR TIMRÅ IK!
Nu har vi verkligen bjudit upp till dans! Orkar Trimå? Orkar Frölunda?
Det här är en fantastisk period. Lindbäck har varit fenomenal. Skogs hade maximal otur vid målet och har annars varit bra - precis som alla andra.
KOM IGEN GRABBAR!! Ni kan ju!!
Kommentera

dr-nix: Lite skit ska han i alla fall ha. Men minst för självmålet och mest för att han gick bort sig ordentligt innan kontringen. Fanns ingen anledning för honom att störta upp så långt längs sargen i det läget.

Annars en rolig och bra period. Länge sen man såg TIK spela med så här mycket fart på bortaplan. Viktigt att få nästa mål nu.
Kommentera

« · 1179051