1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590370 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05

« · 1212337 · » Till forumet

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
250kg kärlek: Jag tror t.o.m att Hynning skulle spela bättre med Pärra och Gabbe, även om han skulle göra mindre med poäng. Men det gäller ju att Pärra får upp farten också så klart. Jag hoppas att det är möjligt.
Kommentera

Herminator: Vilka gnällde på honom och var han verkligen så dålig? Jag vill minnas att många tyckte det var synd att han lämnade. En gnuggare som gör 10 mål och som kommer till jobbet varje dag med ett härligt driv behövs i alla lag.
Kommentera

Ambroo: Så vill jag också minnas det hela.
Kommentera

Skarin: Kan inte annat än instämma. Med Sonnie tillbaka så måste Anger vara 13:e man! Det bästa vore o få bort han o får vi inte in nån ny så får vi köra ev med nån junior, kan just nu inte bli sämre än med Anger.
Sen måste man berömma Piros. Han har verkligen fått en nytändning gentemot i Finland. Otroligt bra att hålla i pucken. Bra värvning!
Väntar mig fortfarande mera av M Karlsson. Det borde finnas mer att ta ut av honom.
Nu tar vi VF på lördag o Tälje på måndag då är vi verkligen med i racet!
Kommentera

Skarin: ok jag ger mig! Då är det bestämt. Håller med om att hynning spelat bra med timo. Men det vill till att gabbe sköter hem jobbet. Cool.., Hynning till andra och vi får en fantastisk förstå lina!
Kommentera

250kg kärlek: Jag är inte heller helt missnöjd med Hynning. Annat än hans frapperande förmåga att missa målchanser. Samt hans benägnehet att ligga med pucken i PP. Kan tänka mig att han fick lite ribba av Frenchys halvminutare med efterföljande fummel.

Piros har dock dimensioner som jag tycker Hynning saknar. Kamelen är nästan mer Pärssinen än Timo själv för tillfället. Skön förmåga att hålla pucken, och schysst blick. Tror att det finns ännu mer att ta av dessutom.
Jämför man honom valutamässigt med en sån som Anger, så...ja. Se och lär, helt enkelt. Så här ser det ut när man 'tar chansen'.

Med Sonnie tebaks tror jag stenhårt på en rejäl utmaning för the Assholes.
Nu får ni något att bita i. Kör vi ända in i kaklet har vi en megachans på seger.
Kommentera

lincoln: Det där med hemjobbet gäller inte minst Piros-Corso-Sonnie också =)
Kommentera

Bragd-Birger: Nu håller jag med dig igen. Typ.

Nu har jag väl skrivit 100 inlägg ikväll. Nu får det nog räcka. Tror jag.

Kommentera

Skarin/Ambro: Då minns ni inte riktigt  stämningen på HS-TIK och hur den var då.

Däremot ansluter jag mig till Bragd-Birgers sista inlägg, fullt ut. All in, krossa the Assholes på lördag, låt svikarn stå sitt kast.

Förbannat god segerwhisky min 16-åriga Glennfiddich, 2 poäng - en ny känsla.

Go natt!

Kommentera

Bara jag som gillar Laurent Meunier skarpt? Karln har ett jäkla driv nu för tiden om man jämnför med tidigare.. Han måste blivit bättre tränad.. Plus så har han inget problem att grisa till det rejält framför motståndar kassen heller
Kommentera

jens_88:

Du är inte ensam om att uppskatta Laurent "La Grenouille" Meunier. Jag röstade till och med på honom som bästa forward här tidigare i höst, när "alla andra" tyckte att han sög balle. Visst, jag må vara frankofil, men nog fan besitter mannen goda kvaliteter?! En skön kontinental spelstil och ett tillika färgstarkt inslag i årets Timrå IK. Jag skulle inte tveka att rösta på fransosen en gång till...
Kommentera

DJ Hemp: Jag tillhör också den skaran som diggar Meunier skarpt. Det har jag gjort sedan Timrå-Modo 4-5 (sudden). Det skedde någon slags förvandling i den matchen när Meunier tände igång laget med fart och känslor i slutet av tredje, och sedan dess tycker jag han gör bra ifrån sig näst in till varje match.
Kommentera

DJ Hemp: Han verkligen citat "sög balle" de första 15-20 matcherna men verkar ha börjat anpassa sig mer nu.
Kommentera

tjobba:

Ärligt talat så gick jag igång redan när jag läste att Timrå hade värvat en fransos, även om jag knappt hade hört namnet. Sedan har jag med viss oro kollat lite extra på #10 i höst för att se att han inte gör bort sig, men jag anser fan att han alltmer håller måttet. Naturligtvis är han ingen finlirare direkt, men inställningen och kämpatakterna är mycket välkomna. Skönt att vi är några stycken som är överens om detta! Mais oui!!!1

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: Till skillnad mot t.ex. Anger är Meunier mycket mer aktiv och driver igång Lander och Pääjärvi tycker jag. Jag hoppas att Pääjärvi får börja producera lite igen snart. Han skulle nog må bra av att få sätta en balja eller två innan jvm.
Kommentera

dr-nix: Skillnaden mellan Anger och Meunier är att den ena har kommit hit för att tjäna pengar och den andra för att spela hockey.
Kommentera

Timråhockey som jag vill se den: Full fart framåt! Tappa två mål, ta tillbaka två mål, vinna i Sudden...kan det bli finare?

the beat goes on...
Kommentera

Samma lag som igår som det ser ut.
Kommentera

PEAP:
Varför heter ni Red Eagles?
Kommentera

PEAP: Trist som fan att inte Sonnie verkar vara med imorgon heller... Åkte han på baconhostan tro?
Kommentera

Icing-Ove: Sälvklart för att laget är så bra.
Kommentera

Dunc:
Vi slår er i finalen ;-)
Kommentera

Icing-Ove: Ska komma dit först. Faktiskt synd på en så bra spelare att han inte kan göra sig själv rättvisa.
Kommentera

Dunc:
Menar du Anger? Det är väl hög tid att ni tar er till en final nån gång...
Kommentera

Icing-Ove:
Det är Jan G, och Mikael S 's fel
Kommentera

Icing-Ove: Han har väl inga problem med foten, revbena o huvve? Ja kanske det sista.....
Kommentera

Icing-Ove: Vi till final? Hur ska detta kunna hända med ett MoDo som håller närapå all-starnivå samt ett Brynäs som spelade både korsett och strumpebandshållare av Skellefteå nu senast? Två andra lag än Modo och Brynäs i final känns då pöschansk långsökt.
Kommentera

Dunc: Du ska veta hur besviken modoiterna är över att inte Foppa gör rätt för den höga lönen eller snittar 3p per match som vi alla trott. Hade killen i alla fall ökat publiksnittet så vore de flesta nöjda....Varför skriver ingen om Modo längre?
Kommentera

Dream Team: Men Timrå IK ger ju aldrig upp, räknas inte det?
Kommentera

Icing-Ove: En gång i tiden hette det att Timrå IK går aldrig upp. Men så gjorde vi det...så då fick vi modifiera lite. Så nu ger vi aldrig upp................fast det gör vi ju precis hela tiden. Ger upp kampen om guldet alltså. Det är för evigt vigt att passera e.on arena, här hamnar det aldrig. Vi är glada att få vara med, att bjuda upp till ärlig kamp.

Längre än så räcker vi inte.

Vad har vi att sätta emot mästarklubbar som Modo och Brynäs?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad:
Äh, tagga upp nu! Just nu har ni ju knaprat in 2p på MoDo i maratontabellen och har ju en grym ungdomsverksamhet, oslagbar mediaexponering, karismatisk coach, fin arena och ekonomiska muskler...
Kommentera

Icing-Ove: Jag är övertygad om att Modo tar guldet i år. Det enda som skulle kunna hindra något slikt vore väl om Foppa råkade skada sig. Och hur troligt är det?
Modos egna lille Krykov.
Kommentera

Icing-Ove: Hehe....ironin når nya höjder ikväll ser jag.
Kommentera

Icing-Ove: Sitter och kollar film medans man hockeysnackar lite. Nu är det en finsk dokumentär om Titanic. Tydligen var det världens mest uppskrivna skepp när hon gav sig iväg.
Man är lite nyfiken på hur det ska jublas när hon anländer slutdestinationen.
Kommentera

Bragd-Birger: Det sägs att fler än Foppa kan spela hockey i Nolaskogs. Ett iofs obekräftat rykte men stämmer de kan de kanske bli farliga framöver.

Själv har jag ingen aning, har bara hört av en kompis som känner en som är syssling med en kille som har varit i Ö-vik.
Kommentera

Hade Foppa gjort samma mål som Kamil Piros gjorde mot FBK hade det blivit heluppslag i båda kvällstidningarna.
Kommentera

Bragd-Birger:
Finsk dokumentär? Titanic, är det nya robotnamnet på Pärssinen? Skönt dock att den liraren håller ihop :-)
Kommentera

Rooster23: När Foppa gör såna mål nu för tiden i ES brakar samtliga av Sveriges sportredaktioner samman. Det som ändå är lite unikt med honom är att han gör såna mål lite då och då, framförallt producerar han i en takt som antingen är ett gravt underbetyg till ES eller ett bevis på vilken överjävlig hockeyspelare han är.

Sanningen ligger förmodligen nånstans däremellan.

En skillnad mellan Foppa och Piros är hur som helst frekvensen i dylika uppvisningar...sådana mål är väl inte direkt Piros adelsmärke.

Däremot verkar Piros och de flesta andra hockeyspelare i Sverige, Europa, Världen ha bättre läkkött än Hr P. Forsberg....

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: Du har ju givetvis rätt i att han är en överjävlig hockeyspelare och vi skulle ju alla sitta här och skriva arslena av oss av lycka om Z kom hem, spelade gratis, tog med sig kompisar som nyförvärv och producerade som den världsspelare han är.

Det jag ville sätta fingret på var just det faktum att Wennerholm, Nyström & co är helt meningslöst fyrkantiga i hur de tror de säljer lösnummer. Jag är inte helt säker på att de har rätt.

Sedan, och det här kommer jag att få ångra för när man har stuckit ut hakan får man alltid en smäll på den, har jag svårt att se att Foppa spelar mer än 60% av matcherna från hans comeback. I och med detta kommer det att bli hans sista säsong då NHL inser att han inte håller.
Kommentera

Jahapp, krakarna lättade på libran i tid...
Kommentera

Friman SR: Och Timrå får klara sig utan Sonnenberg även i dagens match.

dagbladet.se/sport/1.1585133
Kommentera

250kg kärlek: Idag är det 3 points som gäller.
Hur det ser ut spelar ingen roll bara vi vinner, vilket jag tror att vi gör.

Smiska upp dom bara!
Kommentera

250kg kärlek: Inget nytt ju! Han har ju fått stanna hemma denna roadtrip!
Kommentera

Icing-Ove: Därför att våra bästa spelare brukar bo i bostadsrättsföreningen "Örnen".
Kommentera

Mathias: I Sverige 2009 finns enorma möjligheter att ta sig från ruta A till ruta B. Så m.a.o. om Sonnenberg varit frisk idag tror jag att han funnits med i laget.
Kommentera

Heja Hockey!

Snart dags för hockeytävling!
Kommentera

Sitter och kollar på lite bilder från matchen mot Färjestad. Varför körde Svensson med galler?? Har jag missat att han skadat sig i ansiktet eller?
Kommentera

Bigthelin: Ja, i matchen mot Brynäs (var det väl).
Kommentera

Hälge: Där ser man. Hade jag missat helt! (eller så är det minnet som sviker)
Kommentera

« · 1212337 · »