1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590776 inlägg · 6217 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09

« · 1244058 · » Till forumet

Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Konstigt att det inte finns någon matchtråd ännu. Inte som jag hittat iallafall.

Själv ska jag se matchen på plats med TIK031, och hoppas att laget är taggat till tänderna och plockar 3 poäng.

Nu kör vi!
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2010-03-09
Jensen_12:

Bra initiativ !

Slutspel är väldigt avlägset, men med 3 pinnar ikväll så är vi inte borta.

Goooooooooooooo !
Kommentera

Tar vi 3p i kväll så har vi 4p upp till just Frölunda.
Jag tror faktiskt på större chans att vara före Frölunda när omg 55 är spelad, än att vara före Modo. Titta på Frölundas 2 sista matcher - borta mot Skellefteå på torsdag och hemma mot Djurgården på lördag.
Men - fortfarande måste vi ta 9p denna vecka för att ha en chans på slutspel..
Kommentera

Kuben och wolmer skall försöka ikväll.....

Fixar vi det inte själva nu så,,,hej luleå
Kommentera

Full backuppsättning men ingen Corso på swehockey ännu.
Kommentera

T T:

Förstafemman kör på 4 man.....
Kommentera

T T: Om Luleå vinner eller inte idag spelar inte så stor roll för oss då vi förmodligen ändå måste slå dem i sista matchen oavsett hur det går för övriga lag och deras matcher.

Redigerad kommentar

Kommentera

JimmyH: Fast är det inte bättre om lule vinner idag samtidigt som vi vinner? Om vi då skulle förlora mot lule i sista matchen så går lule till slutspel vilket smakar bättre i strupen än om modo skulle göra det.
Om man då antar att lule vinner de två kommande matcherna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Forward: Så kan man absolut resonera. :)
Kommentera

Forward: Irriterande att SSK ska ha elva spelare borta, det blir ju en gratistrea.

Skönt för Modo att även om de skulle få elva utländska spelare skadade samtidigt så skulle de ändå kunna ha med den tolfte.

Kommentera

El Maco: Det viktiga är ju ändå att Modo tappar poäng. Luleå möter vi trots allt i sista omgången och den matchen måste respektive lag ändå vinna för att ha chans att nå slutspelet skulle jag tro.
Kommentera

Jag håller med Jimmy!
Luleås resultat spelar INGEN ROLL så länge vi göra vårat, d.v.s. vinner våra återstående matcher! Det är Modo som måste tappa en poäng till!

Nu tror jag visserligen inte vi vinner de tre återstående matcherna men det är en helt annan sak... ;-)
Kommentera

Laken: Och jag håller inte med dig och Jimmy om att Luleås resultat inte spelar någon roll. Särskilt om man som du inte tror att vi tar full pott. Jag säger det igen: Smygmodoiter!!1!
Kommentera

Sköna resonemang angående att 'det inte spelar någon roll om Luleå vinner eftersom Timrå ändå möter dom i sista matchen'.

Luleå har två matcher kvar innan timråmötet. Självklart vore det mums om Lule förlorade båda. Modo har två matcher kvar. Lika självklart vore det underbart om dessa två torskades.

Timrå kan ju, rent teoretiskt, ta sig till slutspel genom att torska idag, vinna mot Dif och avsluta med ett kryss uppe i Luleå.
Kommentera

T T: Det gör inte det om vi vinner våra 3 återstående.
Kommentera

Laken: Som sagt. Man behöver ju inte resonera såsom 'om inte Timrå går rent de sista tre har dom ändå inget där att göra'.
Det finns ju ett antal scenarion och tänkbara utfall där Timrå i n t e vinner alla tre men ändå snajdigt slutar ovanför strecket. Låt oss ha så många kombinationer som möjligt öppna.
Kommentera

Bragd-Birger:
MoDo och Timrå till slutspel är väl möjligt? Ahdrian blir nog skitnödig om ni vinner ikväll.
Kommentera

Bragd-Birger:
Corso, ingen som vet om han spelar?
står ju inte på swehockey
Kommentera

Icing-Ove: Apselut. Det alternativet ser jag som en närmast klinisk definition av Lars von Triers gamla 'man får ta det onde med det gode'.
Men, jag tar det alla dar i veckan. Så länge vi får smiska upp er i fyra raka i finalen.
Kommentera

TIKbiff: ser lite brunt ut, onekligen. Och tunt, även om jag gillar det sportsliga draget att enbart köra fyra spelare i förstafemman.
Kommentera

Bragd-Birger:
Nä, nog vill ni väl avgöra i en sjunde, tänk på publikintäkterna... :-)
Kommentera

Icing-Ove: Tilltalande, men den totala förnedringen lockar än mer.
Kommentera

TIKbiff: han provade på värmningen men kunde inte spela, han är sjuk.
Kommentera

Bragd-Birger: Idag dör våra slutspelsdrömmar. Men vi är kvar i elitserien i alla fall!
Kommentera

Sebbe!!! 0-1 :D
Kommentera

JAAAAA!!!! Vi SKA till Slutspel!!!!
Kommentera

Rooster23: Just nu har vi 3 poäng. Målvaktstavla, ha ha.
Kommentera

Men framför allt har Jonte gjort mål.  ;) 
Kommentera

Marcus: Är det meningen att vi skall göra 0-2 innan vi förlorar? Det har i alla fall börjat med möjlighet till det.
Kommentera

Marcus: Kan Sebbe kanske bli center i framtiden? Om inte sådana idéer finns, varför då prova? Nån har väl tänkt till.
Kommentera

John K: Om vi gör 0-2 så kan vi börja tappa sedan. Men om vi gör 0-3 som mot Färjestad så klarar vi det. Så 0-1 och 0-3 kan vi hålla, men gör vi 0-2 utan 0-3 så kommer vi att tappa det. Det är vad man lärt sig om årets lag. :-)
Kommentera

Marcus: nej inte när ni möter oss :) då blir det 0-111 :P
Kommentera

Periodens boxplay måste ha varit säsongens mest aggressiva. Frölunda fick inte en lugn sekund.
Kommentera

T T:

Vårsmältningen har börjat i Scandinavium...
Kommentera

Timrås sak är vår.

KÄMPA!

Åtminstone till sista perioden på lördag....
Kommentera

T T: Ja tänk vilken målkung han är, Jonte...
Kommentera

gud vilket TUR lag ni är asså...
Kommentera

lu93rowa: Vilken sär skrivare du är :)
Kommentera

Bigthelin: japp :) det blir så när man skriver fort och är lite sur :)
Kommentera

Vilka problem Moe har i egenzon, alldeles för vek o nonchalant.  Han har gått tillbaka många steg denna vinter, Får hoppas det beror på alla skador, men jag skulle bli förvånad om han får förlängt.

Kommentera

Bigthelin:Bänka Granat!!!
Kommentera

John K: Challe är aktiv det är grymt=)
Kommentera

fattar inte att ni inte får några utvisningar.... mutat dommarna eller ^^?
Kommentera

trög is är känslan (eller är det spelarna ?)

I övrigt en grismatch från Timrås sida, helt rätt. Man ska absolut inte bjuda upp till något spel i onödan. Den säsongen har inte Timrå. Det blir en extremt tuff 3:e

Kommentera

lu93rowa: Det är + och minus i alla matcher. Den här matchen har vi plus men vi har haft en hel del matcher med minus också...
Kommentera

lu93rowa: Vänta här nu... kolla över utvisningsminuterna :P Timrå har 4 och Frölunda har 0.... :P
Kommentera

lu93rowa: Och tyvärr leder Luleå med 2-0, men det var väl väntat att inte SSK skulle klara att ta poäng för vår skull. SSK är ju dessutom starkt decimerade i dag.
Kommentera

Skulle både Timrå och Modo ta sig till slutspel kan vi faktiskt inte mötas förrän i finalen. :)
Kommentera

Bigthelin: haha ja. Men frölunda gör inget som ska vara utvisning, det gör timrå.
Kommentera

lu93rowa: Du tänker så! Tyckte det bara lät så lustigt då Frölunda inte fått en enda :P
Kommentera

« · 1244058 · »